Miten ilmoitatte kun olette yötä poissa kotoa?

"vieras"
Mua häiritsee aivan suunnattomasti se, miten mies
kohtelee ylipäätään meitä kaikkia, ja etenkin lapsia. Omat vähäiset menonikin pyrin
...
Jotenkin tuntuu, että mies on pahasti tunnevammainen, eihän normaali perheessä lapset säntää pois kotoa, jos jäävät isänsä kanssa keskenään. Usein myös lapset
Koetetaan vielä....
Harkitse voitko vastata seuraavaan kysymykseen, koska se koskettaa vain tämän keskustelun kolmansia osapuolia. Onko sinulla ensi käden tietoa millainen on miehesi suhde kavereihinsa? Eli oletko ollut konkreettisesti läsnä näkemässä millainen hän on omien ystäviensä kanssa ollessaan. Onko räikeä ristiriita kotielämään? Onko siellä mitään mielenkiinnon kohteita joiden voisi olettaa periytyvän kotiin ja lasten kanssa tekemiseen. Moottoriurheilu? Musiikki? Älä ymmärrä väärin. Tietenkin aikuisella on aikuisten kanssa eri jutut. Mutta jos hän esimerkiksi käy bänditreeneissä niin onhan perhana ettei sitä rock-kaavaa kiinnosta opettaa omille lapsilleen :(
 
[QUOTE="vieras";28830945]Mikään talo ei ole tuon arvoinen. Jos et itseäsi arvosta, ajattele minkä mallin lapsesi parisuhteesta saavat. Ja teidän yhteinen lapsi on vielä aika pieni ja varmasti kaipaisi isää elämäänsä osallistumaan. Musta on tosi kurjaa, että vaikka teette perheenäkin asioita tosi vähän yhdessä, mies ei vie lapsia/yhtä lasta kerrallaan koskaan mihinkään jotta saisivat kahdenkeskistä aikaa. Tai huomioi kotona MITENKÄÄN, edes antamalla vettä janoiselle lapselle. Hirvittävää. Eikö mies ruokaakaan tee jos olet pois kotoa? Tai kysele lapsilta kuulumisia?
Mun esikoinen on 4v ja on aina tosi innoissaan jos pääsee jommankumman meistä kanssa pyöräilemään tai potkulautailemaan tms. Kuopus 1v ei vielä osaa kaikkea niin on kiva tehdä välillä erikseen jotain niin että kumpikin saa täyden huomion. Jokainen lapsi ansaitsee ja tarvitsee huomiota vanhemmiltaan. Parempi pois silmistä kuin että ootte koko muu perhe varpaisillaan aina kun mies on kotona.

Yleensä en eroa ole ensimmäisenä kenellekään suosittelemassa mutta tässä tapauksessa uskon, että ero parantaisi teidän kaikkien (sun ja lasten) elämänlaatua hurjasti.[/QUOTE]

Mun elämäni on sitä, että koitan "jakautua" mahdollisimman usein kolmeksi, jotta jokaiselle lapselle tulisi se oma aika. Esim. Käyn pienimmän kanssa pyöräilemässä, keskimmäisen kanssa lenkillä, jolloin vannhin lapsista katsoo nuorimmaista, ja vanhimman kanssa teen asioita kun saan pienimmän hoitoon. Tosi rankkaa on kyllä joskus. Se isähän siitä puuttuu:( ja koitan parhaimman mukaan paikata tilannetta. Kyllä tässä väkisinkin tulee mieleen, että yksinhuoltajahan taidan olla.

Onhan se totta, ettei mikään talo tai tontti ole sen arvoinen, että siellä olevilla on huono olla. Olen kyllä parhaani tehnyt lapsieni eteen. Ainoa ongelmahan on mies, joka ei tajua olla ISÄ lapsillensa. Huvittavintahan tässä on se, että sen verran mitä mies on kotona, hän kuuntelee mitä juttelen lasten kanssa, ja esim. sukulaisillensa/tutuille antaa sen kuvan, että hän on ihan täysillä mukana lasten elämässä.

Aivan samoin, jos ollaan jossain sukujuhlissa, mies on niiiin mukavaa lapsille. Mutta auta armias, kun päästään kotiin, sama "olette mulle ilmaa" peli jatkuu jälleen.

Eli ei miestä taida kiinostaa kuin oma lennokas elämänsä. Sinkkuelämäähän se kuvittelee elävänsä, ja silloin kun tarve vaatii, kasvattaa "staustaan " olevansa perheellinen:(
 
m1es
Onko ukkosi perheensä ainoa lapsi. Sellaiset ovat joskus täysin kykenemättömiä ottamaan muita huomioon. Ovat siis ihan oikeasti sokeita muiden tarpeille ja kyvyttömiä minkäänlaiseen empatiaan tai vastuuseen muista.
 
Onko ukkosi perheensä ainoa lapsi. Sellaiset ovat joskus täysin kykenemättömiä ottamaan muita huomioon. Ovat siis ihan oikeasti sokeita muiden tarpeille ja kyvyttömiä minkäänlaiseen empatiaan tai vastuuseen muista.
Mies ei ole perheen ainoa lapsi, joten tuota käytöstä ei voi tuollakaan selittää. Muita ihmisiä kohtaan on oikein mukava ja kohtelias. Oikein pännii, kun tässä taannoin eräs tuttava, joka ei ollut miestäni ennen tavannut, oikein ylisti kuinka mukava ja niin kohtelias mies mulla on. Kyllä suoraan sanoen kyrsi ottaa "kiitokset" vastaan hymysuin.
 
[QUOTE="vieras";28830987]Koetetaan vielä....
Harkitse voitko vastata seuraavaan kysymykseen, koska se koskettaa vain tämän keskustelun kolmansia osapuolia. Onko sinulla ensi käden tietoa millainen on miehesi suhde kavereihinsa? Eli oletko ollut konkreettisesti läsnä näkemässä millainen hän on omien ystäviensä kanssa ollessaan. Onko räikeä ristiriita kotielämään? Onko siellä mitään mielenkiinnon kohteita joiden voisi olettaa periytyvän kotiin ja lasten kanssa tekemiseen. Moottoriurheilu? Musiikki? Älä ymmärrä väärin. Tietenkin aikuisella on aikuisten kanssa eri jutut. Mutta jos hän esimerkiksi käy bänditreeneissä niin onhan perhana ettei sitä rock-kaavaa kiinnosta opettaa omille lapsilleen :([/QUOTE]

Se, mitä olen nähnyt millainen mies on kavereidensa kanssa, on hän oikein huumorintajuinen ja mukava. Tosin nykyään, viimeisen vuoden, puolentoista aikana mies on lähtenyt kavereillensa aina saunomaan, joten olen jäänyt lasten kanssa kotiin. Mutta luulisin, että on ihan erilainen kavereidensa kanssa ollessaan, kuin mitä kotona.
 
[QUOTE="mmm";28832454]Narsisti! ainakin vaikuttaa hyvin narsistiselta tapaukselta. Pitää kulissit pystyssä, mutta totuus onkin jotain ihan muuta. Juokse niin kovaa kun vielä pystyt![/QUOTE]

Siltä alkaa pikkuhiljaa tuntua:( Lueskelin tietoa narsismista, niin aika läheltä liippaa miehen käytös. Mutta narsismi sairautena on käsittääkseni hyvin harvinainen, ja vaatii ammattilaisen diagnoosin. Narsistista käytöstä on kyllä havaittavissa miehessä jonkin verran:D Olisipa lähteminen niin yksinkertaista, jos ei olisi lapsia, niin olisin jo aika päiviä lähtenyt menemään.
 
Ja vielä pikainen päivitys. Mies on nyt toista päivää "työmatkalla", eikä herrasta ole kuulunut pihaustakaan. Ei viestiä, ei puhelinsoittoa, ei mitään. Eipä häntä haluta tietää, miten kotona jaksellaan, tai kiinnosta soittaa lapsille hyvän yön soittoa. Mutta täähän ei oo mitään uutta. Edelleenkään ei tietoa, missä mies on työreissullansa.
 
Kirjoita nuo kaikki mainitsemasi asiat ylös paperille tai kopioi tekstisi tästä ketjusta ja anna miehen luettavaksi. Tee selväksi että jos ei kiinnosta nyt puhua asioista eikä vieläkään näe käytöksessään mitään ihmeellistä niin ette voi enää jatkaa.

Miehesi kohtelee sua äärimmäisen huonosti. Ja itse en kannata eroamista heppoisin perustein mutta miten voisit jatkaa kun sinä ja lapset voitte huonosti eikä mies edes välitä? Kerta toisensa jälkeen saatte pettyä ja kyllähän se neljä vuotiaskin on sen huomannut ettei isää kiinnosta.
Sinä olet kaikesta vastuussa; lasten hoitamiset, koti, raha-asiat ym. ja mies silti vaan syyllistää sinua eikä pidä sua edes sen vertaan arvossa että sopisitte asiallisesti miehen työmatkoista. Oletko kysynyt mieheltäsi että eikö hän koe olevansa paremmassa asemassa kuin miehet kehitysmaissa? Ja vielä tärkeämpi kysymys: miksi hän edes on suhteessa kanssasi? Haluaako hän edes elää perheenä?

Pöyristyttävää tuo ettei mies edes kerro minne lähti työmatkalle eikä ilmoita itsestään mitään. Kyllä kaikki perheet ja parisuhteet toimisivat hienosti jos jokainen tekisi samalla tavalla.
 
"vieraana"
En minäkään ole eroa yleensä suosittelemassa, mutta itse en näkisi tuossa tilanteessa muuta vaihtoehtoa varsinkin kun mies ei välitä edes lapsista.

Tuli mieleen että mitäs jos soitat miehen työnantajalle ja kysyt miten mieheen saisi yhteyden nyt kun on työmatkalla. Keksi jonkun syyn miksi pitää saada nopeasti kiinni. Saisit ainakin selville onko oikeasti a)töissä siellä missä väittää b) onko oikeasti työmatkalla c) missä on jos on työmatkalla
 
[QUOTE="vieraana";28833607]En minäkään ole eroa yleensä suosittelemassa, mutta itse en näkisi tuossa tilanteessa muuta vaihtoehtoa varsinkin kun mies ei välitä edes lapsista.

Tuli mieleen että mitäs jos soitat miehen työnantajalle ja kysyt miten mieheen saisi yhteyden nyt kun on työmatkalla. Keksi jonkun syyn miksi pitää saada nopeasti kiinni. Saisit ainakin selville onko oikeasti a)töissä siellä missä väittää b) onko oikeasti työmatkalla c) missä on jos on työmatkalla[/QUOTE]

Muuten oikein hyvä ehdotus, jonka jo olisin toteuttanut. Ongelmahan on siinä, etten tiedä miehen pomoa, nimeä saatika puhelinnumeroa.
 
"vieras"
Muuten oikein hyvä ehdotus, jonka jo olisin toteuttanut. Ongelmahan on siinä, etten tiedä miehen pomoa, nimeä saatika puhelinnumeroa.
Well? Tuo on vain mielenkiintoinen hidaste. Kerrohan miten homma etenee. Tuo on oikeasti nyt paikallaan! Vaikka tietty ja tunnustan onhan tässä jo uteliaisuuskin herännyt että mistä hemmetistä oikein on kyse. Onko se mies Marsista. Jos se onkin lisko. Toivottavasti jaksat huonoa huumoria....
 
Oisko aika soittaa miehelle ? ja kysästä missä on ja milloin tulee kotiin.
Joskus olen soittanutkin tai laittanut viestiä, mutta mies on ollut äreänä, että kyttään/olen mustasukkainen hänen menoistaan. Ja monasti ollut myös kännissä ( taustahälystä päätellen jossain baarissa tms., joten en viitsi pilata iltaani niin tekemällä:( Laittoihan se mulle viestillä viime viikolla, että on poissa..
 
[QUOTE="vieras";28834194]Well? Tuo on vain mielenkiintoinen hidaste. Kerrohan miten homma etenee. Tuo on oikeasti nyt paikallaan! Vaikka tietty ja tunnustan onhan tässä jo uteliaisuuskin herännyt että mistä hemmetistä oikein on kyse. Onko se mies Marsista. Jos se onkin lisko. Toivottavasti jaksat huonoa huumoria....[/QUOTE]

Jep jep, muakin kovasti kiinnostaisi, että mistä tässä oikeasti on kyse. Onko mies kyllästynyt/onko sillä toinen/vai onko se vaan luonnostaan niin kylmä, tunteeton ja empatiakyvytön?

ja juu, kestä huumoria:) Mies on jostain hyvin kaukaa toiselta planeetalta:D
 
"vieras"
Eikö firman nettisivuilla ole yhteystietoja josta näkisit esimiehen nimen? Tai soita vaihteeseen ja kysy sieltä. Älä ole kynnysmatto. Mies ei selvästikään halua olla teidän kanssa. Odottaako että sinä päätät erota jotta olet se "pahis" ja hän vapaa jatkamaan nykyisellä tyylillä. Lastesi vuoksi, ota ero.
 
rofl
[QUOTE="vieras";28834282]Eikö firman nettisivuilla ole yhteystietoja josta näkisit esimiehen nimen? Tai soita vaihteeseen ja kysy sieltä. Älä ole kynnysmatto. Mies ei selvästikään halua olla teidän kanssa. Odottaako että sinä päätät erota jotta olet se "pahis" ja hän vapaa jatkamaan nykyisellä tyylillä. Lastesi vuoksi, ota ero.[/QUOTE]:LOL:

Ei vittu tätä palstaa. Sama laulu päivästä toiseen, ero on aina ainoa oikea ratkaisu ja mies on aina itsekäs sika.
 
[QUOTE="vieras";28834234]Onko sua hakattu lapsena vai mistä helvetistä noin surkea itsetunto kumpuaa? Sulla ei ole minkäänlaista arvostusta itseäsi kohtaan.[/QUOTE]

Ei ole hakattu lapsena tai muutakaan ikävää tapahtunut. Mun lapsuus on ollut ihan mukava. Mulle on sanottu kyllä usein, että olen "liian kiltti". Tiedä sitten, onko itsetunto ja kunnioitus rapissut tämän suhteen aikana. Liika kiltteys ei taida olla hyväksi:(
 
[QUOTE="hmmm";28834381]Jos asuit kahden lapsen kanssa talossa jo ennen miestä ja nyt olette yhdessä maksaneet asuntolainaa 7 vuotta, niin miten laina voi olla niin iso, ettei sen takia voi erota?[/QUOTE]

Niin, taloahan ei voi laajentaa/remontoida, rakentaa tontille ulkorakennuksia/halleja, mistä saattaapi tulla lisälainaa ihan mukavasti?
 
Jos koet, että talo on niin arvokas, että et halua siitä pois muuttaa ja et lainaa kykene yksin maksamaan, niin sitten jäät. Suosittelisin kuitenkin, että lakkaat pesemästä miehen pyykkejä, ruokaa teet vain itsellesi ja lapsillesi jne. Eiköhän se mies pikkuhiljaa ymmärrä, että sinuakaan ei kiinnosta. Ja kaikki miehen nimissä tulleet laskut voit myös hyvin jättää maksamatta ja antaa miehen hoitaa. Älä nyt ainakaan siihen alistu, että jatkat tuota palvelijana oloa miehellesi. Jostain sinun täytyy löytää itsekunnioitusta ja alkaa vain elää omaa elämääsi, vaikka sitten eläisit sitä samassa talossa miehesi kanssa (silloin harvoin kun hän paikalla on).
 

Yhteistyössä