Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
exexex
[QUOTE="omppu";28823507]No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.[/QUOTE]

Miksi lasten juhlat pitäisi viettää erikseen? Järjetöntä tuohua. Onneksi Exäni uusi on fiksu ja he tulevat meille minun ja exän lasten juhliin ja minä saan kutsun heidän lasten juhliin... Jos osaisit käyttäytyä fiksusti, voist päästä mukaan matkalle.

"Vieras"
[QUOTE="Kifa";28825435]Vieras: onko ihan outo ajatus että ehkä lasten takia? Vaikka ex ei enää romanttisessa mielessä kiinnostaisi niin miksi ei voisi tehdä yhteisten lasten kanssa yhdessä asioita jos se kaikille osapuolille on käytännöllisin järjestely? Ei tässä tilanteessa osapuolilla ehkä ole hirmuista reserviä muita ystäviä ja sukulaisia joita ottaa tuollaiselle matkalle mukaan (tai jotka haluaisivat mukaan koska kolmen lapsen kanssa reissaaminen on kyllä pitkälti yhtä kuin työleiri).[/QUOTE]

Olen kolmen lapsen äiti. Olen myös eronnut miehestäni, jolla on nykyään uusi kumppani. Minulle ei tulisi mieleenkään lomailla yhdessä, vaikka välimme ovatkin hyvät. Syynä tähän on toisen uuden parisuhteen kunnioitus sekä kuva, jonka minä halua. Lapsilleni antaa perheestä ja normaalista parisuhteesta. Normaali parisuhde on nykyään siellä lasten isän luona, perhe on täällä meillä, kuten myös siellä isän luona. Voisin olla muuta vailla ja sotkea isän perheen rauhaa, tätä en kuitenkaan halua tehdä, koska niin kauan kun aikuiset ovat aikuisia ja onnellisia, on myös lapsilla hyvä olla.

[QUOTE="Vieras";28825423]En tiedä kelle tämä oli osoitettu, mutta kyseenalaistan yleisesti sen, miksi on edes erottu, jos pitää perheenä vieläkin tehdä asioita? Minä entisenä vaimona nimenomaan peräänkuulutan niitä entisiä vaimoja, jotka antavat sen miehen jatkaa elämäänsä. Täällä niitä tuntuu olevan vähän. Isyyttä kukaan ei ilmeisesti yrittänyt ap:n mieheltä kieltää...[/QUOTE]

Miksi tässä koko ajan keskitytään siihen perheajatteluun? Kai se lapsikin näkee sen, että vanhemmat eivät ole enää samanlaisessa suhteessa kuin ennen.

"Vierailija"
Miksi tässä koko ajan keskitytään siihen perheajatteluun? Kai se lapsikin näkee sen, että vanhemmat eivät ole enää samanlaisessa suhteessa kuin ennen.
Minä ainakin olen nähnyt entisiä perheitä samankaltaisessa kuviossa ja näillä lapsilla on ollut koko ajan pieni toivo äidin ja isän yhteenpalaamisesta. Minusta tätä toivoa ei pitäisi ruokkia. Ja entinen tiiviisti kuvioissa pyörivä puoliso on aina jonkinlainen este uudelle onnelle ja siten myös vaikuttaa lasten hyvinvointiin.

"Kifa"
Haloo nyt oikeasti. Tässä puhutaan nyt isästä jolla vielä 2 kk sitten ei ollut mitään uutta perhettä, tai ei tarkalleen ottaen ole vieläkään. Jos hän ei lähtisi matkalle exän kanssa niin hän ei todennäköisesti olisi voinut lähteä lasten kanssa matkalle ollenkaan. Pitäisikö isän siis olla tekemättä lastensa kanssa mitään ennemmin kuin tehdä asioita yhdessä exän kanssa jottei lapsille vain tulisi niitä "turhia toiveita"? Oman logiikkani mukaan lapset nimenomaan pääsevät erosta parhaiten yli kun näkevät että äiti ja isä ovat edelleen isä ja äiti vaikkeivät olekaan enää mies ja vaimo. Ja että he pystyvät yhdessä toteuttamaan vanhemmuutta ja toimimaan lastensa parhaaksi vaikka parisuhde ajoikin ehkä karille.

"maikki"
[QUOTE="Kifa";28825533]Haloo nyt oikeasti. Tässä puhutaan nyt isästä jolla vielä 2 kk sitten ei ollut mitään uutta perhettä, tai ei tarkalleen ottaen ole vieläkään. Jos hän ei lähtisi matkalle exän kanssa niin hän ei todennäköisesti olisi voinut lähteä lasten kanssa matkalle ollenkaan. Pitäisikö isän siis olla tekemättä lastensa kanssa mitään ennemmin kuin tehdä asioita yhdessä exän kanssa jottei lapsille vain tulisi niitä "turhia toiveita"? Oman logiikkani mukaan lapset nimenomaan pääsevät erosta parhaiten yli kun näkevät että äiti ja isä ovat edelleen isä ja äiti vaikkeivät olekaan enää mies ja vaimo. Ja että he pystyvät yhdessä toteuttamaan vanhemmuutta ja toimimaan lastensa parhaaksi vaikka parisuhde ajoikin ehkä karille.[/QUOTE]

Oletko pimatsun vuoksi jätetty vai ydinperhefanaatikko, joka uskoo ettei ikinä eroa? Ei kai sillä isällä uutta perhettä olekkaan. On vain uusi parisuhde. Ja vaikkei olisikaan, niin miksi pitää tehdä asioita perheenä jos perhe on kumminkin jo hajotettu. Se, että on hyvät välit ja se, että reissataan yhdessä, etenkin kun toisella on se uusi parisuhde, on kaksi eri asiaa. Johonkin voidaan vetää raja.

"Kifa"
Maikki: edelleen muistuttaisin siitä, että matka varattiin ennen kuin sitä uutta parisuhdetta oli. Ja omaan päähän ei kyllä mahdu miksi lapsilta pitäisi kieltää kivoja juttuja sen takia että "exien kanssa ei kuulu tehdä enää asioita yhdessä". Eli ei reissata minnekään koska yleinen mielipide kieltää sen että eronneet vanhemmat saisivat enää viettää yhdessä lastensa kanssa aikaa. Onko sallittua jäädä juomaan kahvikupillinen kun haetaan lasta toiselta vanhemmalta vai olisi korrektia vain työntää lapsi ovesta sisälle ja mutista heipat jottei eksän nyksä nyt vain koe että mitenkään tunkeillaan? Saako eronnut vanhempi tulla samaan aikaan päiväkodin joulujuhlaan kuin toinen vanhempi uuden siippansa kanssa? Entä yhteisten tuttujen häihin? Tanssimaan exää ei kai ainakaan saa pyytää? Onko vielä paljonkin muita kirjoittamattomia sääntöjä?

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Maikki"
[QUOTE="Kifa";28825624]Maikki: edelleen muistuttaisin siitä, että matka varattiin ennen kuin sitä uutta parisuhdetta oli. Ja omaan päähän ei kyllä mahdu miksi lapsilta pitäisi kieltää kivoja juttuja sen takia että "exien kanssa ei kuulu tehdä enää asioita yhdessä". Eli ei reissata minnekään koska yleinen mielipide kieltää sen että eronneet vanhemmat saisivat enää viettää yhdessä lastensa kanssa aikaa. Onko sallittua jäädä juomaan kahvikupillinen kun haetaan lasta toiselta vanhemmalta vai olisi korrektia vain työntää lapsi ovesta sisälle ja mutista heipat jottei eksän nyksä nyt vain koe että mitenkään tunkeillaan? Saako eronnut vanhempi tulla samaan aikaan päiväkodin joulujuhlaan kuin toinen vanhempi uuden siippansa kanssa? Entä yhteisten tuttujen häihin? Tanssimaan exää ei kai ainakaan saa pyytää? Onko vielä paljonkin muita kirjoittamattomia sääntöjä?[/QUOTE]

Et vastannut kysymykseeni :) Juurihan sanoin, että johonkin pitää vetää raja, eli kaveri voi olla, yhteiselle lomalle ei lähdetä. Ja en tiedä onko tämä yleinen mielipide, minun ainakin ja eiköhän ap ja miehensä keskustele asiasta ja tee myös päätöstä välittämättä siitä, mitä täällä joku on kirjoittanut.

"Kifa"
Maikki: en ole kumpikaan. Olen naimisissa ja äiti mutta jos joskus tulisi tilanne että miehen kanssa päätyisimme eri teille niin en koe että se vaikuttaisi mitenkään asemaamme vanhempina. Mies olisi edelleen lasteni isä ja minulle erityinen ihminen. En ymmärrä sitä että ihminen, jonka kanssa on pitkä yhteinen historia, pitäisi väkisin heivata pois omasta elämästä sen sijaan että hän olisi hyvä ystävä siinä kuin muutkin hyvät ystävät?

"Maikki"
[QUOTE="Kifa";28825700]Maikki: en ole kumpikaan. Olen naimisissa ja äiti mutta jos joskus tulisi tilanne että miehen kanssa päätyisimme eri teille niin en koe että se vaikuttaisi mitenkään asemaamme vanhempina. Mies olisi edelleen lasteni isä ja minulle erityinen ihminen. En ymmärrä sitä että ihminen, jonka kanssa on pitkä yhteinen historia, pitäisi väkisin heivata pois omasta elämästä sen sijaan että hän olisi hyvä ystävä siinä kuin muutkin hyvät ystävät?[/QUOTE]

Eli vähän niin kuin fanaatikko :) Ei tarvitse ketään kokonaan heivata minnekkään. Mutta jos ollaan erottu niin ollaan erottu. Perhettä ei silloin enään ole, vanhemmuus toki säilyy. Minusta ap:lla on oikeus kiukkuun, se, että mihin ratkaisuun ap, mies ja hänen exänsä reissun suhteen päätyvät, onkin sitten eri juttu. Voi olla, että exällä on vielä niin suuri ote mieheen, että perheloma on pakollinen. Tämmöisen miehen kanssa en jatkaisi parisuhdetta.

"Kifa"
Ja itseäni siis nimenomaan ihmetyttää tämä exiin kohdistettu käytössäännöstö. Minusta on hienoa jos eron jälkeen voidaan pysyä ystävinä, oli lapsia tai ei, enkä tajua miksi exää pitäisi kohdella eriarvoisesti, alempiarvoisesti, siksi kun se nyt on ex. Lapsuudenystävän tai opiskelukaverin kanssa voi lähteä yhteiselle lomalle muttei sen ihmisen kanssa jonka kanssa on jakanut vuosia elämästään. Työkaverin kanssa voi mennä viettämään baari-iltaa muttei exän. Kun se nyt vaan ei ole tapana, oli uusia heiloja kuvioissa tai ei. Kun nyt vaan ei kuulu. Viis siitä mitä lapset ajattelevat, viis siitä mikä olisi helpointa, käytännöllisintä tai mukavinta. Kun ei kuulu niin ei kuulu, piste.

Tuttavapiirissä muuten on eronnut pari joka viettää ihan säännöllisesti yhdessä aikaa, matkustelevatkin, perheineen. Molempien nyksät ja lapset siis mukana. Tätä Maikki varmaan pitäisi ihan pervona.

Täytyy sanoa, että on kyllä mahti vanhemmat lapsilla. Osaavat olla riitelemättä ja voivat vaikka lähteä yhdessä reissuun. Kaikin puolin hyvä asia lapsille. Mua ainakin ahdistaisi jos oma uusi kumppanikokelas alkaisi määräillä tuolla lailla mitä ap miehelle tekee.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
"Maikki"
[QUOTE="Kifa";28825743]Ja itseäni siis nimenomaan ihmetyttää tämä exiin kohdistettu käytössäännöstö. Minusta on hienoa jos eron jälkeen voidaan pysyä ystävinä, oli lapsia tai ei, enkä tajua miksi exää pitäisi kohdella eriarvoisesti, alempiarvoisesti, siksi kun se nyt on ex. Lapsuudenystävän tai opiskelukaverin kanssa voi lähteä yhteiselle lomalle muttei sen ihmisen kanssa jonka kanssa on jakanut vuosia elämästään. Työkaverin kanssa voi mennä viettämään baari-iltaa muttei exän. Kun se nyt vaan ei ole tapana, oli uusia heiloja kuvioissa tai ei. Kun nyt vaan ei kuulu. Viis siitä mitä lapset ajattelevat, viis siitä mikä olisi helpointa, käytännöllisintä tai mukavinta. Kun ei kuulu niin ei kuulu, piste.

Tuttavapiirissä muuten on eronnut pari joka viettää ihan säännöllisesti yhdessä aikaa, matkustelevatkin, perheineen. Molempien nyksät ja lapset siis mukana. Tätä Maikki varmaan pitäisi ihan pervona.[/QUOTE]
En pidä pervona. Nyksät kun ovat mukana :) eksien kanssa ei tarvitse leikkiä perhettä.

"Maikki"
Kifa. Pakko vielä kysyä viettääkö miehesi paljonkin aikaa eksänsä kanssa? Joku eksä varmaan menneisyydestä löytyy. Käykö illanvietossa ja meneekö yökylään? Ja onko tämä sinusta ihan ok?

Saattaisin tykätä kyttyrää jos mies järjestelee yhteisiä matkoja exänsä ja lastensa kanssa noin niinkuin jatkuvalla syötöllä. En kuitenkaan ymmärrä miksi tuoreen seurustelukumppanin pitäisi perua mitään juttua, joka on sovittu jo ennen meidän seurustelua, varsinkaan kun kuvioon liitty lapsille tehdyt lupaukset.

Itseänikin vähän ihmetyttää tämä kirjoittamaton säännöstö exiä kohtaan, olisin varmaan ihan tumpelo ja rikkoisin sitä alvariinsa. Nyt hymyilin liikaa exälle, juttelinko puhelimessa liian kauan. Puhuinko nyxälle jostain muistosta, johon ex liittyi, eihän se nyt suuttunut. Jollakulla voi olla hyvinkin tarkat rajat siinä, mitä exän kanssa saa tehdä ja mitä ei, mutta nämä rajat eivät ole universaaleja. Jos joku yrittäisi parin kuukauden seurustelun jälkeen tulla minulle kertomaan miten minun on soveliasta suhtautua lasteni isään, katsoisin häntä ensin epäuskoisena, ja jos kävisi ilmi että tyyppi on tosissaan, niin hankkiutuisin hänestä vaivihkaa eroon.

"tiipii"
Mä tiedän kanssa yhden tutun, jonka matkaseurueeseen kuului ex-mies, jonka kanssa tällä tutullani oli lapsi, sitten myös exän nykyinen lapsineen ja keitähän lie muita sukulaisia.. Mutta vaikuttivat kovasti tyytyväisiltä, että lapsi sai sekä äidin että isän aikaa, isovanhempiakin taisi olla mukana ja ainakin oli muita aikuisia, jotta kukaan ei yksin ollut vain lasten kanssa lasten toimissa.. Kuulosti itsestäni hienolta ratkaisulta, mutta jos itse olisin siinä tilassa, että mieheni lähtisi noin reissuun, niin enpä tiedä kuinka avarakatseinen olisin; ehkä lähtisin itse mukaan, jos mut vain huolittais!

"Vieras"
Missä leikitään perhettä?

Leikitäänkö lesboperhettä myös jos kaksi naista käy lomalla toisen lasten kanssa?
Miksi olisi niin outoa, että kaksi ystävää, entinen pariskunta, kävisi lasten kanssa matkalla? Miksi pitäisi käydä kaksi kertaa ja erikseen, ja sillä tavalla että exät eivät saa muutakuin tylysti oven takaa jupista toisilleen, että nyksille vaan tule paha mieli?

[QUOTE="Maikki";28825780]En pidä pervona. Nyksät kun ovat mukana :) eksien kanssa ei tarvitse leikkiä perhettä.[/QUOTE]

"KKJ"
[QUOTE="Vieras";28826119]Missä leikitään perhettä?

Leikitäänkö lesboperhettä myös jos kaksi naista käy lomalla toisen lasten kanssa?
Miksi olisi niin outoa, että kaksi ystävää, entinen pariskunta, kävisi lasten kanssa matkalla? Miksi pitäisi käydä kaksi kertaa ja erikseen, ja sillä tavalla että exät eivät saa muutakuin tylysti oven takaa jupista toisilleen, että nyksille vaan tule paha mieli?[/QUOTE]

Onko naisilla ollut ennemmin seksiä? Syvempiä tunteita? Loukataanko reissulla jotakuta? Menee vähän ohi aiheen...

säpäle harmaana
Minä yksinkertaisesti ihmettelen ihmisiä, jotka haluavat erota, mutta haluavat kuitenkin viettää vapaa-aikaansa yhdessä. Eikö yleensä erota sen takia, että se yhdessä oleminen on vaikeaa tai mahdotonta?

"vieras"
[QUOTE="KKJ";28826153]Onko naisilla ollut ennemmin seksiä? Syvempiä tunteita? Loukataanko reissulla jotakuta? Menee vähän ohi aiheen...[/QUOTE]

olisko seksin loppumiseen jopa hyvä syy?
Loukkaako nyksiä tosiaan se, että mies tekee eksän kanssa jotain muutakuin näyttää keskaria?

"KKJ"
[QUOTE="vieras";28826326]olisko seksin loppumiseen jopa hyvä syy?
Loukkaako nyksiä tosiaan se, että mies tekee eksän kanssa jotain muutakuin näyttää keskaria?[/QUOTE]

On olemassa muutakin kuin musta ja valkoinen. Joko ollaan lomailemassa ym. yhdessä tai sitten näytellään keskaria. Voihan eksän kanssa olla ystävä, mutta niissä rajoissa, ettei se uutta kumppania loukkaa. Jos eksät ovat keskenään todella ystäviä, niin oletettavasti haluavat olla sitä myös uusien kumppanien kanssa. Koska kun ollaan ystäviä, halutaan tutustua myös toiselle tärkeisiin ihmisiin ja kunnioitetaan näitä suhteita.

"vieras"
[QUOTE="KKJ";28826389]On olemassa muutakin kuin musta ja valkoinen. Joko ollaan lomailemassa ym. yhdessä tai sitten näytellään keskaria. Voihan eksän kanssa olla ystävä, mutta niissä rajoissa, ettei se uutta kumppania loukkaa. Jos eksät ovat keskenään todella ystäviä, niin oletettavasti haluavat olla sitä myös uusien kumppanien kanssa. Koska kun ollaan ystäviä, halutaan tutustua myös toiselle tärkeisiin ihmisiin ja kunnioitetaan näitä suhteita.[/QUOTE]

Ota huomioon, että loukkaantumisessa on myös vastuu nyksällä. Jos ei kestä entisiä elämiä ja niihin liittyviä juttuja niin parempi etsiä joku muu ihminen kuin kolmen isä.

"KKJ"
[QUOTE="vieras";28826557]Ota huomioon, että loukkaantumisessa on myös vastuu nyksällä. Jos ei kestä entisiä elämiä ja niihin liittyviä juttuja niin parempi etsiä joku muu ihminen kuin kolmen isä.[/QUOTE]

Mun eksä on kahden isä. En kumminkaan koe tarvetta yhteisille lomille, nämä loukkais nyksää. Eksä voi väistyä nyksän tieltä :)

Yhteistyössä