'Anoppi' ongelmaa

• Viestiketjun aloittaja "Lilja"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilja"
Meillä on perhe kihlattuni kanssa johon kuuluu kaksi minun omaa lasta ja yksi meidän yhteinen. Pienin lapsista on 1,4vuotta.(mieheni sanoo aina että kaikki lapsemme ovat hänelle yhtä tärkeitä)

Mieheni äiti soitti pojalleen illalla noin klo 22 ja halusi puhua vain siten että mieheni kuulee yksin hänen asiansa(olin yhtäaikaa parvekkeella tupakilla josta menin sitten sisälle ja ovi suljettiin).

Puhelu kesti noin puolitunti ja ensin mieheni sanoi että hänen äitinsä oli ollut huolissaan mieheni raha-asioista ja pyytänyt miestäni tekemään huomenna sitä sun tätä ja ottamaan häneen sitten yhteyttä.

Sanoin miehelleni että aijaa vai sellasta oli asiana ja että oletin keskustelun liittyneen minuun jotenkin,hetkisen mies oli hiljaa ja kertoi äitinsä pyytäneen voisiko mieheni ja hänen lapsensa(eli meidän pienin) mennäkin seuraavalla kerralla kahdestaa hänen luokseen vierailulle-kuulostaako muista kuin ainoastaa minusta aika törkeältä käytökseltä?

Olemme tähän asti käyneet kerran kuussa hänen luonaan vierailulla koska muutimme hänestä 200km päähän ja hän on vastavuoroisesti tullut meille vierailulle tänne.

Minun lapseni pitävät häntä mummonaan koska muihin mummoihin sidettä ei juurikaa voi sanoa olevan.

Toisena mieleni pahoittavana änkeenä on se että olemme kihlautuneet vastikään kaikista vastoinkäymisistämme huolimatta ja yhtään onnentoivotusta tältä tulevalta 'anopilta' ei ole kuulunut saatikaan että hän olisi osallistunut millään tavalla hääjärjestelyihin tai niihin liittyviin keskusteluihin.

Mieheni ei suostu ymmärtämään ikinä minun puolta äitiinsä liittyvissä asioissa ja eilenkin riita paisui yli äyräiden sillä nuotilla että mies paineli aamulla töihin ilman sormusta - voiko toista ihmistä saada muuttumaan vai olenko ainoastaan hölmö kun jaksan yrittää?

Oma kantani on että mieheni tulisi tehdä selväksi äidilleen että on valinnut minut ja meidän perheen ja jos äitinsä aidosti poikaansa rakastaisi hänen tulisi kunnioittaa poikansa valintaa, mutta ei. Napanuora venyy ja venyy eikä näytä missään vaiheessa katkeavan heidän väliltään.

Mä en näe mitään pahaa siinä, jos mies menee mummolaan vain pienimmän kanssa. Kyllä meilläkin niin toimitaan, että välillä mies ottaa vain nuo pienimmät lapset mukaansa ja välillä kaikki. Eikä sillä kyllä ole mitään tekemistä sen suhteen, että kuka on kenenkin biologinen lapsi ja kuka ei. En mä itsekään aina koko kööriä mukaan ota, kun lähden liikenteeseen.

Jos et ole anopille mieluisa miniä, niin et ole. Onhan se aika tökeröä olla onnittelematta, mutta en jaksaisi siitä mitään möykkyä sisälläni kantaa.

Mieheltäsi melko teinimäinen veto poistaa sormus sormesta riidan päätteeksi :D

Ja kyllähän sen miehen tulisi jonkinnäköinen pesäero äitiinsä jo tehdä. Mutta ei häntä siihen pakottaa voi, jos hän ei itse sitä halua.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
"Lilja"
Kerroin miehelleni että olen todella loukkaantunut tällaisesta ja jos minun vanhemmat rajaisi perheeni osiin joka on tervetullut niin uskoisin hänenkin suuttuvan,varsinkin kun perheeni tietää paljon mieheni toilailuista ja sen mitä kaikkea olen antanut anteeksi ja seissyt hänen rinnallaan ja kaikesta huolimatta hänet on aina avosylin toivotetty kylään ja yhteisiin juhliin yms. Sanoin miehelleni ettei isovanhemmilla ole mitään oikeuksia vaatia lapsenlapsen tapaamisia eikä noin kauas näin pientä varsinkaan,mieheni sanoi että olen pikkumainen ja lapsellinen.

"vieras"
Tottahan sun miehelle lasten täytyy olla samalla viivalla, mutta ettete voi sitä mummoltakin vaatia. Mitä onnen toivotuksiin tulee, niin en tiiä mitkä ne teidän kaikki vastoinkäymiset ovat, joten voihan olla, ettei mummeli vaan usko teidän yhteiseen tulevaan...

"Lilja"
Mä en näe mitään pahaa siinä, jos mies menee mummolaan vain pienimmän kanssa. Kyllä meilläkin niin toimitaan, että välillä mies ottaa vain nuo pienimmät lapset mukaansa ja välillä kaikki. Eikä sillä kyllä ole mitään tekemistä sen suhteen, että kuka on kenenkin biologinen lapsi ja kuka ei. En mä itsekään aina koko kööriä mukaan ota, kun lähden liikenteeseen.

Jos et ole anopille mieluisa miniä, niin et ole. Onhan se aika tökeröä olla onnittelematta, mutta en jaksaisi siitä mitään möykkyä sisälläni kantaa.

Mieheltäsi melko teinimäinen veto poistaa sormus sormesta riidan päätteeksi :D

Ja kyllähän sen miehen tulisi jonkinnäköinen pesäero äitiinsä jo tehdä. Mutta ei häntä siihen pakottaa voi, jos hän ei itse sitä halua.
Olen kaksi kertaa antanut lapseni miehen mukaan mummolaan(oltiin silloin erossa) ja hänellä oli lapset 2krt/kk ja molemmilla kerroilla hän jätti lapset mummon hoiviin itse viettäen aikaa baareissa ja reissasi kavereidensa kanssa yöt muualla- pienin lapsista oli silloin alle vuoden ja itse en ole vienyt häntä hoitoon muille ollenkaan(tarhaan töiden ajaksi kylläkin). Asia sovittiin erikseen mummonkin kanssa jotta mieheni kuuluu hoitaa lapset hoitovuorollaan itse eikä lähtä rellestämään ja että näin pientä ei vaan voi isi nukuttaa ja lapsi herää sitten yöllä 'vieraan' ihmisen hoiviin-näin kävi ykkös kerralla ja sen jälkeen meidän tyttö ei ole nukkunut läpi yön.Kakkoskerralla mummo ymmärsi mun ehdot kun perustelin syyt ja sanoi ettei Janne jätä lapsia hälle hoitoon mutta heti ekana iltana mies paineli baariin ja mummo hoiti lapsia yön sekä seuraavan päivän mieheni nukuttua rapuloissaan.

[QUOTE="Lilja";28783775]Olen kaksi kertaa antanut lapseni miehen mukaan mummolaan(oltiin silloin erossa) ja hänellä oli lapset 2krt/kk ja molemmilla kerroilla hän jätti lapset mummon hoiviin itse viettäen aikaa baareissa ja reissasi kavereidensa kanssa yöt muualla- pienin lapsista oli silloin alle vuoden ja itse en ole vienyt häntä hoitoon muille ollenkaan(tarhaan töiden ajaksi kylläkin). Asia sovittiin erikseen mummonkin kanssa jotta mieheni kuuluu hoitaa lapset hoitovuorollaan itse eikä lähtä rellestämään ja että näin pientä ei vaan voi isi nukuttaa ja lapsi herää sitten yöllä 'vieraan' ihmisen hoiviin-näin kävi ykkös kerralla ja sen jälkeen meidän tyttö ei ole nukkunut läpi yön.Kakkoskerralla mummo ymmärsi mun ehdot kun perustelin syyt ja sanoi ettei Janne jätä lapsia hälle hoitoon mutta heti ekana iltana mies paineli baariin ja mummo hoiti lapsia yön sekä seuraavan päivän mieheni nukuttua rapuloissaan.[/QUOTE]

Ja tämä liittyy itse alkuperäiseen asian...niin miten?

"Lilja"
[QUOTE="vieras";28783764]Tottahan sun miehelle lasten täytyy olla samalla viivalla, mutta ettete voi sitä mummoltakin vaatia. Mitä onnen toivotuksiin tulee, niin en tiiä mitkä ne teidän kaikki vastoinkäymiset ovat, joten voihan olla, ettei mummeli vaan usko teidän yhteiseen tulevaan...[/QUOTE]

Miehen vieraissa juoksut joita 'anoppi' ei edes tiedä.Minun perheeni tietää ja ovat sanoneet että vain minun ja mieheni välisiä asioita ja jos minä voin antaa anteeksi ei heillä ole siihen mitään sanottavaa. Miestäni on kohdelty sukuni ja perheen edessä niinkuin muitakin vävypoikia.

"vieras"
[QUOTE="Lilja";28783775]Olen kaksi kertaa antanut lapseni miehen mukaan mummolaan(oltiin silloin erossa) ja hänellä oli lapset 2krt/kk ja molemmilla kerroilla hän jätti lapset mummon hoiviin itse viettäen aikaa baareissa ja reissasi kavereidensa kanssa yöt muualla- pienin lapsista oli silloin alle vuoden ja itse en ole vienyt häntä hoitoon muille ollenkaan(tarhaan töiden ajaksi kylläkin). Asia sovittiin erikseen mummonkin kanssa jotta mieheni kuuluu hoitaa lapset hoitovuorollaan itse eikä lähtä rellestämään ja että näin pientä ei vaan voi isi nukuttaa ja lapsi herää sitten yöllä 'vieraan' ihmisen hoiviin-näin kävi ykkös kerralla ja sen jälkeen meidän tyttö ei ole nukkunut läpi yön.Kakkoskerralla mummo ymmärsi mun ehdot kun perustelin syyt ja sanoi ettei Janne jätä lapsia hälle hoitoon mutta heti ekana iltana mies paineli baariin ja mummo hoiti lapsia yön sekä seuraavan päivän mieheni nukuttua rapuloissaan.[/QUOTE]

Siis millä tavalla tämä nyt on anopin vika? Itsehän sä olet idiootin miehen itselles valkannut, jos häntä huvittaa enempi käydä baareissa kuin hoitaa lapsia, niin itsehän sää sellaiselle miehelle lapset annat hoitoon, toisekseen eihän tämmösessä tapauksessa kuulu antaa kuin teidän yhteinen lapsi miehelle, ei kaikkia...
Kai tää on provo.

"Lilja"
Ja tämä liittyy itse alkuperäiseen asian...niin miten?
Tässä oli mielestäni yksi esimerkki siitä miksen haluaisi näin pientä lasta laittaa noin kauas isän mukaan yksinään varsinkin kun tiedän että pääsääntöisesti lapsi olisi mummon hoivissa ja isä rellestämässä. Yksikään lapsistani ei ole ollut noin pienenä baari-juoksujemme/juoksujeni takia nuin pienenä hoidossa ihmisellä jota nähdää muutamia kertoja vuodessa enkä halua perheen pienimmänkään kohdalla tehdä poikekuksia. Varsinkin kun yhteiset säännöt,ohjeet yms eivät mummolassa toimi lainkaan.

"vieras"
[QUOTE="Lilja";28783782]Miehen vieraissa juoksut joita 'anoppi' ei edes tiedä.Minun perheeni tietää ja ovat sanoneet että vain minun ja mieheni välisiä asioita ja jos minä voin antaa anteeksi ei heillä ole siihen mitään sanottavaa. Miestäni on kohdelty sukuni ja perheen edessä niinkuin muitakin vävypoikia.[/QUOTE]

Mutta siltikään sulla ei ole perheeseesi juurikaan yhteyksiä, tai ainakaan lapsilla ei juuri muuta mummoa ole kuin miehesi äiti?

"Lilja"
[QUOTE="vieras";28783791]Siis millä tavalla tämä nyt on anopin vika? Itsehän sä olet idiootin miehen itselles valkannut, jos häntä huvittaa enempi käydä baareissa kuin hoitaa lapsia, niin itsehän sää sellaiselle miehelle lapset annat hoitoon, toisekseen eihän tämmösessä tapauksessa kuulu antaa kuin teidän yhteinen lapsi miehelle, ei kaikkia...
Kai tää on provo.[/QUOTE]

Mielestäni oli mummonkin vika koska hänelle erikseen soitin ja sanoin ettei mielestäni meidän lapset jää ilman vanhempia kenenkään hoitoon baari-reissujen takia.Mummo lupasi ettei jää lapsenvahdiksi ja kaiken lisäksi valehteli minulle reissun jälkeen ettei ole vahtina toiminut vaikka näin kuitenkin oli. Kaikki lapset oli mieheni pyytänyt reissuun mukaan,omasta tahdostaan.

"Lilja"
[QUOTE="vieras";28783797]Mutta siltikään sulla ei ole perheeseesi juurikaan yhteyksiä, tai ainakaan lapsilla ei juuri muuta mummoa ole kuin miehesi äiti?[/QUOTE]

Ei ole yhtä läheisiä välejä niinkuin olen olettanut mieheni sukuun meillä olevan.

[QUOTE="Lilja";28783796]Tässä oli mielestäni yksi esimerkki siitä miksen haluaisi näin pientä lasta laittaa noin kauas isän mukaan yksinään varsinkin kun tiedän että pääsääntöisesti lapsi olisi mummon hoivissa ja isä rellestämässä. Yksikään lapsistani ei ole ollut noin pienenä baari-juoksujemme/juoksujeni takia nuin pienenä hoidossa ihmisellä jota nähdää muutamia kertoja vuodessa enkä halua perheen pienimmänkään kohdalla tehdä poikekuksia. Varsinkin kun yhteiset säännöt,ohjeet yms eivät mummolassa toimi lainkaan.[/QUOTE]

No milläs se lapsi oppii mummonsa tuntemaan, ellei olemalla mummon kanssa?

Mä ostin viikko sitten vauvalle sitterin, jonka vein anoppilaan. Meidän muksut ovat tottuneet olemaan siellä ihan pienestä pitäen ja tervepäisiksi ovat kasvaneet. Tämä pian syntyväkin lapsi viettänee mummolassa ensimmäisen kerran aikaa ilman vanhempiaan tuossa 2-3kk iässä, koska mieheni tekee vuorotöitä ja mä haluan päästä harrastusteni pariin.

Ihme niuho olet kyllä.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
"vieras"
[QUOTE="Lilja";28783803]Mielestäni oli mummonkin vika koska hänelle erikseen soitin ja sanoin ettei mielestäni meidän lapset jää ilman vanhempia kenenkään hoitoon baari-reissujen takia.Mummo lupasi ettei jää lapsenvahdiksi ja kaiken lisäksi valehteli minulle reissun jälkeen ettei ole vahtina toiminut vaikka näin kuitenkin oli. Kaikki lapset oli mieheni pyytänyt reissuun mukaan,omasta tahdostaan.[/QUOTE]

No kyllä se ensi sijaisesti on sun miehes vika, ettei kykene olemaan lähtemättä baariin, mutta ehkäpä juuri siksi mummo ei halua kuin yhden vahdittavan ja ehkäpä juuri siksi ei anoppisi ole onnitellut, kun eihän tämmöisellä liitolla oikeasti ole mitään tulevaisuutta...

"random"
Mä en voi käsittää, miksi joidenkin naisten on pakko lisääntyä jokaisen vastaantulijan kanssa, olipa suhde vaikka miten paska. Ja tuo teidän "suhteenne" kyllä kuulostaa erittäin paskalta: pettämistä, erillään asumista, riitaa lasten hoidosta, bilettämistä, ryyppäämistä... Kirsikkana kakussa sormuksen pois ottaminen jonkin riidan päätteeksi. Tosi kypsältä touhulta kuulostaa.

Tuo anoppiongelma taitaa kyllä olla murheistasi niitä pienimpiä.

• Tykkää
Reactions: Eleonoora86
Keittiönoita
En ota kantaa muuhun kuin siihen, että sinun lapsesi pitävät miehesi äitiä mummonaan. Toki itse päätät, miten haluat omien lastesi kanssa toimia, mutta varsin usein eron yhteydessä käy niin, että isovanhemmat ja muut sukulaiset eivät ole sen jälkeen enää tekemisissä muiden kuin omien lastenlastensa ja sukulaistensa kanssa. Nämä ei-biologiset sitten pettyvät, kun heitä ei enää pyydetäkään mukaan, vaikka sisarus pyydetään. Minusta uusperheissä olisi ihan hyvä, että lapsetkin tietäisivät, keille he ovat sukua ja keille eivät, jotta ei tule sitten yllätyksenä, kun "mummi" lakkaakin olemasta mummi.

"Lilja"

Mä ostin viikko sitten vauvalle sitterin, jonka vein anoppilaan. Meidän muksut ovat tottuneet olemaan siellä ihan pienestä pitäen ja tervepäisiksi ovat kasvaneet. Tämä pian syntyväkin lapsi viettänee mummolassa ensimmäisen kerran aikaa ilman vanhempiaan tuossa 2-3kk iässä, koska mieheni tekee vuorotöitä ja mä haluan päästä harrastusteni pariin.

Ihme niuho olet kyllä.
Ymmärsin jo sinun kantasi että anoppi on oikeassa ja minä olen ihme niuho. Jokaisella meillä on tapamme toimia ja jokainen meistä vie lapsensa hoitoon siinä iässä kuin oikeaksi itse katsoo-minulle ei ole tullut mieleenkään viedä noin pientä lasta hoitoon ja se on minun mielipiteeni, mutta varmastikin teidän perheelle toimiva ratkaisu. Itse en vaan luottaisi näin pientä lasta noin kauas hoitoon,oletan että teillä mummola sijaitsee kuitenkin vähän lähempänä kuin meillä 200km päässä? Osa vie lapsensa hoitoon ennemmin,osa myöhemmin. Ja suurin syy loukkaantumiseen on varmastikin se että 'anoppi' tuli meille päin viettämään kesälomaansa ja sovittiin meidän tulevan vastavuoroisesti kesälomaa hänelle viettämään. Sinne meneminen oli tarkoitus tapahtua 3vrk päästä ja isommatkin lapset sen jo tietävät,millä tavalla heille kerrotaan ettei reissuun nyt pääsekään kuin isi ja pienin lapsi?

"Lilja"
[QUOTE="random";28783821]Mä en voi käsittää, miksi joidenkin naisten on pakko lisääntyä jokaisen vastaantulijan kanssa, olipa suhde vaikka miten paska. Ja tuo teidän "suhteenne" kyllä kuulostaa erittäin paskalta: pettämistä, erillään asumista, riitaa lasten hoidosta, bilettämistä, ryyppäämistä... Kirsikkana kakussa sormuksen pois ottaminen jonkin riidan päätteeksi. Tosi kypsältä touhulta kuulostaa.

Tuo anoppiongelma taitaa kyllä olla murheistasi niitä pienimpiä.[/QUOTE]

Jokaisella on tietystikin mielipiteisiinsä oikeus mutta ei taida lasten lukumäärällä ja onko heillä sama isä vai ei juurikaan merkitystä.
Pettäminen,baari-rellestäminen ynnä muut kuviot ovat mielestäni historiaa ja sormus on sormeen ilmestynyt näiden vastoinkäymisten jälkeen. Pienimmän syntyminen laukaisi miehessäni meno-fiilikset ja siihen minä en voi sanoa mitään.

typerä kommentti

Ihme niuho olet kyllä.
Mun mielestä täällä ei koskaan edes yritetä ymmärtää ap:n kaltaisia kommentteja/ kirjoituksia. Voisi yrittää edes ajatella asioita vähän laaja-alaisemmin eikä niin pirun mustavalkoisesti ja vielä loukata niuhottamisella...

Ymmärrän ap tilanteesi. Itsellä ollut hieman vastaavanlainen, niin osaan kyllä asettua asemaasi.

Ja kaikilla ei vaan satu olemaan niin ruusuiset välit appivanhempiin saati sitten omiin. Eikä sitä silloin tarvi kutsua niuhottamiseksi!!

"Lilja"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28783827:
En ota kantaa muuhun kuin siihen, että sinun lapsesi pitävät miehesi äitiä mummonaan. Toki itse päätät, miten haluat omien lastesi kanssa toimia, mutta varsin usein eron yhteydessä käy niin, että isovanhemmat ja muut sukulaiset eivät ole sen jälkeen enää tekemisissä muiden kuin omien lastenlastensa ja sukulaistensa kanssa. Nämä ei-biologiset sitten pettyvät, kun heitä ei enää pyydetäkään mukaan, vaikka sisarus pyydetään. Minusta uusperheissä olisi ihan hyvä, että lapsetkin tietäisivät, keille he ovat sukua ja keille eivät, jotta ei tule sitten yllätyksenä, kun "mummi" lakkaakin olemasta mummi.
Mieheni äiti on itse sanonut lapsilleni että toivoisi heidän kutsuvan häntä mummikseen.Ovat kyllä jo sen verran isoja että erottavat kuka on heidän biologinen mummo ja kuka ei. Aikoinaan kun olimme erossa hän pyysi kaikkia lapsia samalla tavalla isän mukana kylään ja eron jälkeen olemme käyneet yhdessä perheenä niinkuin nytkin oli tarkoitus loppuviikosta lähteä kunnes mummo ilmoitti että toivoisi tällä kertaa mieheni tulevan pelkästään oman lapsenlapsensa kanssa kylään.

Keittiönoita
[QUOTE="Lilja";28783829]Ymmärsin jo sinun kantasi että anoppi on oikeassa ja minä olen ihme niuho. Jokaisella meillä on tapamme toimia ja jokainen meistä vie lapsensa hoitoon siinä iässä kuin oikeaksi itse katsoo-minulle ei ole tullut mieleenkään viedä noin pientä lasta hoitoon ja se on minun mielipiteeni, mutta varmastikin teidän perheelle toimiva ratkaisu. Itse en vaan luottaisi näin pientä lasta noin kauas hoitoon,oletan että teillä mummola sijaitsee kuitenkin vähän lähempänä kuin meillä 200km päässä? Osa vie lapsensa hoitoon ennemmin,osa myöhemmin. Ja suurin syy loukkaantumiseen on varmastikin se että 'anoppi' tuli meille päin viettämään kesälomaansa ja sovittiin meidän tulevan vastavuoroisesti kesälomaa hänelle viettämään. Sinne meneminen oli tarkoitus tapahtua 3vrk päästä ja isommatkin lapset sen jo tietävät,millä tavalla heille kerrotaan ettei reissuun nyt pääsekään kuin isi ja pienin lapsi?[/QUOTE]
No nythän on oikein mainio tilaisuus selittää lapsille, että "mummola" on itse asiassa vain heidän sisaruksensa mummola eikä heidän (ja samalla voi kertoa, missä heidän mummolansa on) ja tämän vuoksi tällä kertaa miehesi menee sinne vain tämän nuorimmaisen kanssa.

Keittiönoita
[QUOTE="Lilja";28783848]Mieheni äiti on itse sanonut lapsilleni että toivoisi heidän kutsuvan häntä mummikseen.Ovat kyllä jo sen verran isoja että erottavat kuka on heidän biologinen mummo ja kuka ei. Aikoinaan kun olimme erossa hän pyysi kaikkia lapsia samalla tavalla isän mukana kylään ja eron jälkeen olemme käyneet yhdessä perheenä niinkuin nytkin oli tarkoitus loppuviikosta lähteä kunnes mummo ilmoitti että toivoisi tällä kertaa mieheni tulevan pelkästään oman lapsenlapsensa kanssa kylään.[/QUOTE]
Jep, tilanne voi hyvinkin olla nyt tuo. Mutta entä sen jälkeen, jos te eroatte ja anoppisi asettuu poikansa puolelle? Ihan liian usein näkee näitä tapauksia, joissa "sukulaiset" katoavat eron myötä ja lapset on ihmeissään, kun sukulaisuussuhde katkeaa. Vaikka anoppisi ko nimitystä haluaisikin lastesi käyttävän, niin sinä voit kuitenkin sanoa, että on parempi, jos kutsuvat anoppiasi vain etunimeltä.

"Lilja"
Alkuperäinen kirjoittaja typerä kommentti;28783845:
Mun mielestä täällä ei koskaan edes yritetä ymmärtää ap:n kaltaisia kommentteja/ kirjoituksia. Voisi yrittää edes ajatella asioita vähän laaja-alaisemmin eikä niin pirun mustavalkoisesti ja vielä loukata niuhottamisella...

Ymmärrän ap tilanteesi. Itsellä ollut hieman vastaavanlainen, niin osaan kyllä asettua asemaasi.

Ja kaikilla ei vaan satu olemaan niin ruusuiset välit appivanhempiin saati sitten omiin. Eikä sitä silloin tarvi kutsua niuhottamiseksi!!
Kiitos. Mulla ärsyttää se että olen anopin silmissä se joka oli/on syypää ongelmiimme ja vain siksi ettei hän tiedä mistä eromme aikoinaan johtuu.Minun tehtäväni ei ole mustamaalata miestäni hänen äidilleen mutta kyllä on vaikea nieleskellä kiukkua kun tietää mitä oikeasti on ollut vikana. Ymmärrän että ainoan pojan ja äidin side on tiukka mutta hankaluuksia se kyllä aiheuttaa :(

"Lissu"
Hmm. Kyllä mä ajattelisin asian niin, että jos kihlautumisuutinen on tuore, onnitteluja ei kuulu mutta sen sijaan anoppi soittaa pitkän puhelun pojalleen raha-asioista ja pyytää käymään ilman miniää, niin on siinä ap:lla ihan loukkaantumisen aihettakin. Paljon selvemmin ei enää voisi ilmaista, että pitää miniää rahanahneena pyrkyrinä jota ei sukuun haluta. Mä soittaisin tässä tilanteessa itse anopille ja kysyisin että olenko nyt käsittänyt tilanteen ihan väärin. Välit menisi jos menisi, menisi ne joka tapauksessa tuollaisesta käytöksestä.

Sen sijaan en tietenkään haluaisi riistää lapselta mummoa ja toisinpäin. Tietysti yökyläilyihin vaikuttaa se, jos lapsen isä on noin epäluotettava eikä noudata yhteisiä pelisääntöjä ja sen jälkeen anopin kanssa molemmat kirkkain silmin valehtelevat viikonlopun kulusta. Itse jos en voisi luottaa paikalla oleviin aikuisiin, niin en lapsiani hoitoon antaisi. Eri asia sitten kun lapset ovat isompia. Tämän asian tekisin selväksi sekä miehelle että anopille, eli lapsi voi siellä käydä jos viikonloput sujuvat kuten on sujuttu, mutta jos valehtelu jatkuu niin vierailut loppuvat ja on anopin ongelma käydä tapaamassa lastenlastaan hänen kodissaan.

Yhteistyössä