Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
Magarmadha
[QUOTE="Tinja";28760232]En tällä hetkellä ajattele oikein mitään. Jospa pohjimmiltani olisin kuitenkin koko ajan ollut SE ? Ehkä mies vaan nyt oli uutuuttaan kiinni "lissussa", mutta totuus on toinen? Mulla on tunteita miestä kohtaan ja miehellä minua kohtaan. Kuten mieheni sanoikin, ei koskaan lakkaa rakastamasta minua.
Pää vaan lyö niin tyhjää..[/QUOTE]

Terve Tinja. Auttaiskohan se, että jos nyt pitäisitte jonkinlaista etäisyyttä miehesi kanssa jonku aikaa ja katsoisit tuleeko hänelle oikeasti ikävä sua? Sillä lailla voisi saada jotenkin selvitettyä sitä, olisitko miehellesi todellakin Se Oikea ja ainut jonka hän haluaa, etkä vaan jämäpalaksi jäänyt korvike jostkin tytönhepukasta jota miehesi on riiannut.

Kuvittele tilanne vaikka toisin päin, että miten sinä silloin toimisit jos olisitkin pettänyt miestäsi jonkun yhdentekevän keskenkasvuisen klopin kanssa? Yrittäisitkö kuinka ruinata miestäsi takaisin jne., tehden kaiken mitä rakastunut ihminen nyt yleensä tekee?
Miehet toimivat ja ajattelevat toki hieman erillalailla kuin me naiset, mutta en minä voisi ainakaan kuvitella vain jättäväni asiaa sikseen ja noin vaan unohtavan mieheni, jos olisin hänet pettänyt ja hän haluaisi ottaa etäisyyttä. Kyllä siinä tilanteessa yrittäisin näyttää kaikilla tavoin, että todella rakastan häntä.

Tämä sinun tarinasi on kyllä tosi surullinen ja olen lukenut kaikki vastauksesi mitä olet sivulta 1. alkaen kirjoittanut. Sen kuvan minkä olen sinusta saanut, niin tiedäthän olevasi todella vahva nainen noin henkisesti? yritä käyttää sitä voimavarana tässä tilanteessa ja mahdollisessa erokamppailussa.
En ole itse suoranaisesti pettämistä noin kokenut, mutta mieheni on salaa pitänyt yhteyttä ex-avokkiinsa ja tavannut häntä salaa, yöpyneet yhdessä jne. .. Eivät kuitenkaan (toivottavasti) ole tehneet mitään, mutta jo tuokin satuttaa että hän on perunut menojamme hänen ex:sä takiaan ja pistänyt sen toisen naisen edelle. :(

Kaikkea hyvää sinulle, ja toivottavasti tulet vielä päivittelemään kuulumisiasi tänne. Koita pärjätä ja muista nauttia välillä kesästäkin. Älä vello liikaa ajatuksia miehessäsi, varsinkaan jos häne ei uhraa aikaansa sinulle nyt edes yrittämällä soittaa tai mitään. Ansaitset silloin parempaa, jos hän ei yritä ees vaan luovuttaa. Sinä et ole tehnyt mitään väärin vaan miehesi! Pää pystyyn ja 'Go girl!' :) <3

"sini"
mua kyllä haittais liikaa et ois lähteny toisen mukaan, jos vaan ois huolinut. Sehän täs jo on päivän selvää. Ei tollasen paljastuttua ole mitään asiaa lähteä lissun perään. Mies teki sen valinnan. Luulen et säälität myös sitä lissua.. Miehes saa tästä opetuksen, et lissuja voi ehtii jatkossakin. Ellei ite halua erota muutenki ja todistaa lissulle et on vapaa.
Mieti jos esim pannessa miettii sitä lissuu :O

nyt baariin!!
hyvä porukka kasaan tai vaan yksi menemisen taidon osaava kaveri matkaan ja hillityt perseet lähdet vetäään lispetti. Heti kun saat lapset hoitoon! usko tai älä piristää kummasti. Käyt kampaajalla, shoppaat uudet vaatteet ja eiku menoksi!

hohoo
[QUOTE="vieras";28760452]Mua tässä ihmetyttää eniten se, ettei mies osoita kiinnostusta selvittää tämä asia ap:n kanssa. Keskustella perin pohjin jne. Huitelee vaan missä huvittaa, shoppailee, kokee tärkeämmäksi keskustella Lissun kanssa... Tässähän on mennyt jo monta päivää eikä asiat ole edenneet suuntaan taikka toiseen. Kyllä lastenkin takia pitäisi selvittää tämä asia perin pohjin ja päättää miten tästä eteenpäin.[/QUOTE]

Niinpä! Taitaa olla niin, että mies luottaa siihen että vaimon kanssa asiat voidaan aina selvittää. Eli pitää sua itsestäänselvyytenä, Tinja.

jkjkjk
Olen samaa mieltä kuin pari viestiä ennen minua kommentoinut: anna itsellesi aikaa. Pistä tosiaan mies ulos teidän asunnosta ja mieti ihan rauhassa. Ehkä saatte asiat vielä toimimaan, mutta se tarkoittaa sitä, että miehen pitää tosiaan muuttua ja tajuta, mitä on tehnyt. Jos annat nyt heti anteeksi ja kaikki jatkuu tästä yhdessä asuen eteenpäin, miehelläkään ei ole mahdollisuutta tajuta tekonsa typeryyttä. Harkintaa - mutta niin, että otat omat ajatukset ja tunteet täysillä huomioon. Ja ole vihainen - miehesi on käyttäytynyt ihan sika-sika-sikatyperästi ja sulla on oikeus näyttää se. Paljon voimia sulle, vaikutat fiksulta tyypiltä.
mies ulos asunnosta?öö.no jos on yhteinen asunto niin miksi miehen pitäs lähtee?ihan sama mitä tehnyt ,mutta ei sitä toista vaa voi ulos laittaa jos ei nyt asunto naisen nimissä mitä epäilen..

"hui"
Eihän siinä ole mitään mietittävää, kumman mies olisi valinnut.
Mies valitsi Lissun, meni tämän luokse, ja Lissu "joutui" torjumaan miehen. Ei toisinpäin.
Tämä osuus on mielestäni päivänselvä
Itse en mitenkään pystyis ainakaan heti jatkamaan kakkosvaihtoehtona :/
Ja loukkais pirusti se, ettei mies ole asiaa selvittämässä. Kamalaa.

....
[QUOTE="Tinja";28761527]Varmasti totta, että nyt ei tässä vaiheessa ei kukaan kovin fiksusti ajattele. Järki ei pelaa. "Lissulta" tuli mulle vastaus, sillä laitoin hänelle eilen viestin. Käski minun "pidä hyvänäsi" mies. Tää lissu on aika suorasukaisesti laittanut siis mieheni menemään, sillä hän sanoi antaneensa anteeksi miehelle sen, että viilasi linssiin, mutta ei voi jatkaa tapailua tuollaisen miehen kanssa, koska ei voisi luottaa häneen. "Lissu" oli pahoillaan kaikesta. Etenkin kuulemma lastemme takia.
Myönsi, että hänellä on tunteita miestäni kohtaan ja välittää miehestäni.[/QUOTE]

Mutta sinä pystyt jatkamaan miehen kanssa ? vaikka hän viilasi sinua linssiin ?

"Heidi"
Mutta sinä pystyt jatkamaan miehen kanssa ? vaikka hän viilasi sinua linssiin ?
Minä antaisin lasten, kodin ja yhtenäisen perheen takia miehelle yhden mahdollisuuden. Kerrastapoikki-ajattelu on liian mustavalkoista, koska tämä asia koskettaa myös lapsia. Eikä kodistakaan ole helppoa ihan tuosta vain luopua.

Tottakai miehelle on kova kolaus, kun on saanut nyt pakit ihastukseltaan. Hän on juuri hekumoinut, että pesää olisi kohta tullut, mutta jäikin juuri ennen sitä nuolemaan näppejään. Tottakai se harmittaa. Mies ei ole tainnut sitä harmitellessaan edes vielä tajuta, että voi oikeasti menettää perheensä ja mitä se tarkoittaa. Jos tuntuu, että suhde jää jotenkin kesken, niin ainahan siitä kestää jonkin aikaa toipua. Ehkä on hyvä antaa miehenkin rauhassa järkiintyä.

Jatkossa en kyllä enää toista kertaa sulattaisi tällaista mokaa mieheltä. Näin isosta virheestä pitää ottaa kerrasta opikseen. Jos ei ota, niin sitten miestä ei tosissaan enää kiinnosta perhe-elämä.

Vaikka kuinka on perhe ja lapset, lainat ja talot, niin miksi ihmeessä pitäisi antaa anteeksi tuollainen toiminta ja koettaa edes jatkaa suhdetta?
Jos on taipuvainen pettämään ja vieraisiin haikailemaan niin se tulee ennemmin tai myöhemmin tapahtumaan. Miksi pitäisi tyytyä olemaan niin itsestäänselvyys, kakkosvaihtoehto. Pitäisikö Tinjan oikein nyt sitten ymmärtää miehen suhteen päättymiseen liittyvää surua? Tsiisus.

"sini"
täysin samaa mieltä, vaimo-rakas. Mieshän tossa ei ole perhettään ajatellut. Ja jos tämä Lissu olisi huolinut, olisi ottanut sen ja jättänyt Tinjan. Ei ole mitään "rakastaa ehkä mua pohjimmiltaan"vaihtoehtoa. Jos rakastaisi tai edes kunniottaisi ei olisi noin toiminut. Mulla n kutina, et mies haluaa erota joka tapauksessa ja se olisi enemmän kuin järkevää.
Muuten, ne tissit on tsekattu siellä mökillä, jos sitä vielä mietit.

"..."
täällä myös yks petetyksi tullut.. päätin jatkaa mieheni kanssa. helppoa ei ole ollut. kaikki epäilyttää. ei koskaan samaa luottoa takaisin. ehkä luovutan kuitenkin pian. en kestä tätä, että olen tullut tälläiseksi hulluksi epäileväksi, toisen tekoja kyttääväksi ihmiseksi, mitä en aikaisemmin ollut.

Kuinka Tinja voit?

Vaikka kuinka on perhe ja lapset, lainat ja talot, niin miksi ihmeessä pitäisi antaa anteeksi tuollainen toiminta ja koettaa edes jatkaa suhdetta?
Jos on taipuvainen pettämään ja vieraisiin haikailemaan niin se tulee ennemmin tai myöhemmin tapahtumaan. Miksi pitäisi tyytyä olemaan niin itsestäänselvyys, kakkosvaihtoehto. Pitäisikö Tinjan oikein nyt sitten ymmärtää miehen suhteen päättymiseen liittyvää surua? Tsiisus.
Sinulla on taustalla sinut omat ilmeisen ikävät kokemukset, jotka sinä olet kokenut sinun ainutlaatuisella tavallasi. Kaikkihan eivät koe samalla tavalla.
Minäkin olen tullut petetyksi, pahallakin tavalla, enkä silti uskoisi jättäväni miestäni, taloani jne jos mies ihastuisi nuoreen tyttöön. Voisi jopa olla, että ymmärtäisin hänen ahdistustaan/olojaan (sitä, mikä on johtanut pettämiseen tai mitä siitä on seurannut)

Minun kodistani tuskin tulisi huono, pelokas tai ahdistava sen vuoksi että mies kerran hairahtuisi.
Toisaalta, minusta voisikin tulla. Ja jos tietäisin etten voi anteeksi antaa enkä puhtaalta pöydältä aloittaa, niin toki eroaisin.

Vaikka se hurjalta kuulostaakin, niin kyllä minä jotenkin ymmärrän tämän Tinjan miestä. Teko on väärä ja inhottava, mutta ihastuminen jne. on inhimillistä. Ehkä tämä nyt johtuu siitä, että itse olen taannoin ihastuksen torjunut ja yrittänyt unohtaa, koska se oli oikein (moraalisesti).

Mutta joo, tietenkin me kaikki vastaamme täällä vain omiin ajatuksiimme ja kokemuksiimme pohjautuen. Kai nyt yritän vain avata, että kaikkien ajatukset eivät ole samanlaisia.

Yhteistyössä