Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
-.-
[QUOTE="Onneli";28760242]Mä tekisin lissut eli jättäisin miehen. Kyllä saisi äijä elämänsä opin! :D[/QUOTE]

Todellakin.
Jos Tinja nyt ottaa miehen säälistä takaisin, niin mies oppii että näinhän tämä näköjään toimii. Voi leikkiä nuorten naisten kanssa ja ku saa heiltä rukkaset ni vaimo ottaa aina takaisin. Yök mikä liero koko ukko!

"vieras"
[QUOTE="Tinja";28760232]En tällä hetkellä ajattele oikein mitään. Jospa pohjimmiltani olisin kuitenkin koko ajan ollut SE ? Ehkä mies vaan nyt oli uutuuttaan kiinni "lissussa", mutta totuus on toinen? Mulla on tunteita miestä kohtaan ja miehellä minua kohtaan. Kuten mieheni sanoikin, ei koskaan lakkaa rakastamasta minua.
Pää vaan lyö niin tyhjää..[/QUOTE]

tässä kyllä teot kertovat enemmän kuin sanat. On helppo sanoa rakastavansa, olet elämäni nainen...plaa plaa...mutta mieshän meinasi sinut jättää. Jäädä lissun luo. Olisi heittänyt pois koko suhteenne. Hänelle rakkautenne ei merkinnyt vaan valitsi lissun. Tuskin mieskään pystyy ihan normaalisti olla kun sisimissään tietää valehtelevansa ja ajattelevan toista. Musta tuntuu, että haluat olla miehen kanssa, koska et halua olla yksin ja uusi suhde pelottaa.

Otetaan nyt esimerkiksi narsistin puoliso, väkivaltaisen tai alkoholistin puoliso. Ei se puoliso rakasta vaikka väittää. On tunteeton ja naiset eivät halua lähteä. Sinua ei satuteta fyysisesti vaan henkisesti kuten narsisti tekee. Miehesi ei ole narsisti mutta kärsit samalla tavalla. Sitä ei halua olla yksin, ei uskalla jättää mennyttä taakseen.

Kaikki täällä näkevät minkälainen miehesi on. Hän rakastaa toista naista, sinun on se hyväksyttävä.

ryhdistäydy
Usko jo, tuo ei ollut ensimmäinen kerta eikä se ole viimeinen kerta. Jokin teidän suhteessa on pielessä, kun toisen pitää pettää. Luuletko oikeasti, että miehesi myöntäisi aikaisemmat syrjähypyt. HERÄÄ NAINEN !!! Miehesi ei tule koskaan unohtamaan tuota toista naista ja sitä ihanaa aikaa hänen kanssa. Uusia tulee, mutta jatkossa hän on varovaisempi.

ellas
[QUOTE="Tinja";28760232]En tällä hetkellä ajattele oikein mitään. Jospa pohjimmiltani olisin kuitenkin koko ajan ollut SE ? Ehkä mies vaan nyt oli uutuuttaan kiinni "lissussa", mutta totuus on toinen? Mulla on tunteita miestä kohtaan ja miehellä minua kohtaan. Kuten mieheni sanoikin, ei koskaan lakkaa rakastamasta minua.
Pää vaan lyö niin tyhjää..[/QUOTE]

Tinja, minun mielestäni nyt teillä ei ole kiire minnekkään. Sanoit, että pääsi lyö tyhjää. Anna lyödä. Ihan rauhassa jonkun aikaa. Laitat miehen jonnekkin ulkoruokintaan aluksi vaikka kuukaudeksi ja annat pään tasaantua ihan rauhassa. Moni täällä sanoo, että jätä se mies heti ym. Ei näissä asioissa voi niin neuvoa ennen kuin sama on omalla kohdalla, eikä sittenkään voi tietää toisen tilannetta. Asia on monimutkainen, ymmärrän sen. Siispä: ota aikaa, se auttaa ratkaisemaan mikä on oikea päätös. Älä kiirehdi päätöstäsi suuntaan tai toiseen. Tsemppiä!

tinjalle
[QUOTE="Tinja";28760159]Kiitos jälleen viesteistänne!

Mulla ei kauheasti päässä raksuta mikään. Mieheni oli ollut "lissun" luona käymässä, mutta pääasiassa ollut muualla. Tämä "lissu" on jättänyt omasta tahdosta mieheni lopullisesti. Ongelma tässä onkin, onko lissun ja mieheni yhteydenpito loppunut koska lissu "jätti" mieheni, vai olisiko se loppunut joka tapauksessa.
Olenko siis se vaihtoehto joka jäi jäljelle vai se jonka mieheni haluaa.

Emme hirveän paljon ole ehtinyt puhua. Jotakin..[/QUOTE]

Liika miettiminen on aivan turhaa! ei ne asiat selkiinny omassa päässä.. Odota, kun olet tarpeeksi rauhallinen ja sitten keskustele miehesi kanssa.

Kaikki kehottavat jättämään miehen samantien.. mutta vain SINÄ meistä tunnet miehesi, ja tiedät mitä hän tarkoittaa, jos sanoo jotain. Tällä jättämistä kehottavat ihmisen eivät tiedä mitä hyvää teillä on ollut, millainen aviomies ja isä hän on ollut. Joten näitä neuvoja ei kannata ottaa edes harkintaan, vasta kun olet jutellut miehesi kanssa.

Turha kenenkään on spekuloida täällä kumman mies olisi valinnut, sitä ei kukaan voi tietää! Paitsi mies itse.

-.-
[QUOTE="...";28760351]mutta silti antaisin miehelleni mahdollisuuden.[/QUOTE]

Itse voisin kuvitella eläväni saman katon alla kämppiksinä jonkin aikaa kunnes saisin järjestettyä oman ja lasten elämäni kondikseen. Mutta turha luulla että tuollainen pettäjä enää sais samassa sängyssä olla tai edes koskea likaisilla käsillää, hyi yök!

"vieras"
Pakko kertoa tässä yhdestä tapauksesta. Tuttuni erosivat, koska mies jäi kiinni suhteesta. Naiselle ero oli selvää ja oli vihainen ja pettynyt. Molemmat elivät erikseen ja molemmilla oli kumppaneita. Miehellä se sama ja väitti ettei ole saanut elää kun pitänyt vaan kasvattaa perhettä. No palasivat sitten yhteen, yrittivät saada toimimaan...tunteita oli molemmilla vielä jäljellä, mutta...ei se yhdessäolo kauan kestänyt. Ei vaan tullut enään mitään. Ennen hyvä parisuhde, hyvä isä lapsille, mutta suhde hajotti perheen vaikka mies eroikin. Miehellä nyt uusi nainen ja naisella uusi mies.

Tuollaisen jälkeen se suhde ei välttämättä vaan toimi kun luottamus on mennyt. Oli mies kuinka hyvä tahansa.

"vieras"
Mua tässä ihmetyttää eniten se, ettei mies osoita kiinnostusta selvittää tämä asia ap:n kanssa. Keskustella perin pohjin jne. Huitelee vaan missä huvittaa, shoppailee, kokee tärkeämmäksi keskustella Lissun kanssa... Tässähän on mennyt jo monta päivää eikä asiat ole edenneet suuntaan taikka toiseen. Kyllä lastenkin takia pitäisi selvittää tämä asia perin pohjin ja päättää miten tästä eteenpäin.

parioupasfio
Olen samaa mieltä kuin pari viestiä ennen minua kommentoinut: anna itsellesi aikaa. Pistä tosiaan mies ulos teidän asunnosta ja mieti ihan rauhassa. Ehkä saatte asiat vielä toimimaan, mutta se tarkoittaa sitä, että miehen pitää tosiaan muuttua ja tajuta, mitä on tehnyt. Jos annat nyt heti anteeksi ja kaikki jatkuu tästä yhdessä asuen eteenpäin, miehelläkään ei ole mahdollisuutta tajuta tekonsa typeryyttä. Harkintaa - mutta niin, että otat omat ajatukset ja tunteet täysillä huomioon. Ja ole vihainen - miehesi on käyttäytynyt ihan sika-sika-sikatyperästi ja sulla on oikeus näyttää se. Paljon voimia sulle, vaikutat fiksulta tyypiltä.

"vieras"
Mua ei taas ihmetytä yhtään, koska mies haluaa ensin selvittää asiat Lissun kanssa. Eli huoliiko Lissu. Jos ei huoli, niin seuraavaksi sitten miettii viitsiikö mennä takasin Tinjalle. Jos päättää olla palaamatta tulee sen varmaankin Tinjalle ilmoittamaan. Tai luultavimmin lähettää tiedon tekstarilla. Jos taasen haluaa palata, marssii takaisin kotiin muina miehinä. Ilmoittaa Tinjalle, että asia on nyt ollut ja mennyt. Eli siittä on turha keskustella jos haluaa hänen kanssa jatkaa. Ja jos Tinja yrittää tästä huolimatta joskus siitä udella, niin varmaankin suuttuu ja sanoo, että lähtee samoin tein jos ei utelu lopu. Ja siinä sivussa katselee uutta Lissua.

Minä.
Vaikea juttu sinänsä tuo, että jos Tinja olisikin vasta se toiseksi paras valinta.. Lapset painavat vaakakupissa kuitenkin aina niin paljon, että joskus voi tehdä uhrauksiakin pitääkseen perheen kasassa, vaikka katkeruutta toisesta naisesta jäisinkin johonkin sydämen syövereihin, jos kerran tunteita silti on ja tuntuu että perhe-elämä voisi olla suht hyvää (ei riitelyä tms.). Siinä tilanteessa miehen pitäisi vaan olla ihan varma, ettei kaipaa uutta pimua taas jonka kanssa pelata. Jos tuollaisia tarpeita on, niin sitten ehkä onkin parempi elää raikulielämää, kuin esittää perheenisää täysiaikaisesti.

"Tinja"
Välttämättä en saa koskaan tietää, olisiko mieheni jäänyt "lissun" luo, jos tämä olisi halunnut.. Ymmärsin että "lissu" oli aika suorasukaisesti "heittänyt" mieheni menemään..

On niin paha olla :(

"anni"
Mä jotenkin ajattelisin, et kun mies pakeni eikä slvitellyt asiaa tai anonut anteeksi antoa tinjalta niin mies on todella häpeissään. Uskon että tinja on hänen elämänsä nainen, lissu ehkä ihminen kenen kanssa synkkaa ja on helppo puhua. Ehkei mies ole ilennyt tinjan eteen vielä mennä. Ehkä hän häpeää niin suuresti kuinka paskasti hän tinjalle teki. Tai ehkä mä oon väärässä...

[QUOTE="Tinja";28760613]Välttämättä en saa koskaan tietää, olisiko mieheni jäänyt "lissun" luo, jos tämä olisi halunnut.. Ymmärsin että "lissu" oli aika suorasukaisesti "heittänyt" mieheni menemään..

On niin paha olla :([/QUOTE]

Mä kyllä näkisin, että koska mies koki tärkeäksi 'selvittää asiat Lissun kanssa', eli keskustella viesteillä, puhelimessa ja vielä kasvotusten (useasti!) on ihan selvää, että Lissu olisi ollut miehen ykkösvalinta tai ainakin valintaa olisi pitänyt pitkään harkita. Jos mies todella katuisi tekoaan ja rakastaisi Tinjaa selvästi enemmän, niin koko Lissu olisi unohtunut sillä hetkellä kun jäi kiinni ja olisi tehnyt kaikkensa anellakseen anteeksi antoa Tinjalta.

Kuten joku täällä sanoi kyllä ne teot nyt puhuu aika selvää kieltä, joten mielestäni sun ei tarvitse edes pohtia sitä, olisiko miehesi ehkä mielummin ottanut Lissun. Kyllä se nykytilanteessa olisi (se, että olisiko hän alkanut piankin katua valintaa on epäselvää, mutta oikeastaan merkityksetöntä).

Eli kun pohdit mitä asialle haluat tehdä, niin ei tuo mun mielestä ole epäselväksi jäänyt mitä se mies olisi halunnut. Jos se olisi ehdottomasti halunnut sut olisi tää kulunut viikko ollut aika erilainen.

"sini"
no tottakai se olisi sinne jäänyt, ellei olisi pihalle potkittu! Muutenhan se olisi viikonlopun ollut SUN kanssa asioita selvittämässä! Kertoi vielä, et Lissu pisti pihalle.. Huh. Lohdutitko?
Eikö sua ota päähän, et ukko pilas sun loman?
Hoet koko ajan et mies sanoi näin ja näin.. Entä miten teki? Etkö näe ristiriitaa??

Mene nyt tapaa sitä Lissua ja kysy viikonlopusta.
Ei taida ukon tarinat täsmiä.
Entä kun Lissu sanoo, et ukko rukoili suhdetta jne ja lupaa jättää sut. Sanotko sille, et pohjimmiltaan se rakastaa mua?öh?

46-vuotias
Hei Tinja!

Tässä minun mielipiteeni asiaan:

Selvästikään kumpikaan teistä, miehesi tai sinä, ette osaa tällä hetkellä ajatella selkeästi. Myös lissun osuus on epäselvä sen suhteen, että pitääkö hänen tekemänsä päätös jättämisestä/yhteydenpidosta. Elätte vielä shokkivaihetta, missä on luonnollista menettää toiminta- ja harkintakykyä. Silloin on monesti viisainta olla toimimatta.

Edelleen annan sen neuvon, että ala rakentaa omaa elämääsi riippumatta suhteenne jatkosta. Pyri kiinnittämään tärkein huomio itseesi ja lapsiisi. Miehesi suree selvästi lissun menetystä. Mielestäni tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö hän pystyisi olemaan vielä sinulle hyvä puoliso. Jatkossa luottamuksen kannalta sinulle kyllä olisi välttämätöntä olla tietoinen siitä, että miehesi ei koskaan enää hairahdu lissuihin. Tällainen varmuus edellyttää mieheltä syvää katumusta hairahtumisensa suhteen. Mikäli miehesi ei osoita katumusta jatkossakaan, onko hänellä ollut koskaan aikomustakaan elää kanssasi loppuelämäänsä? Mikä on miehesi panos suhteenne jatkumiselle? Pelkästään lissun tekemä eropäätös ja miehen vakuuttelu rakkaudesta sinua kohtaan eivät kaiketi riitä. Miehesi on tärkeä ymmärtää, että luottamusta ei rakenneta sanoilla vaan teoilla.

"Tinja"
Varmasti totta, että nyt ei tässä vaiheessa ei kukaan kovin fiksusti ajattele. Järki ei pelaa. "Lissulta" tuli mulle vastaus, sillä laitoin hänelle eilen viestin. Käski minun "pidä hyvänäsi" mies. Tää lissu on aika suorasukaisesti laittanut siis mieheni menemään, sillä hän sanoi antaneensa anteeksi miehelle sen, että viilasi linssiin, mutta ei voi jatkaa tapailua tuollaisen miehen kanssa, koska ei voisi luottaa häneen. "Lissu" oli pahoillaan kaikesta. Etenkin kuulemma lastemme takia.
Myönsi, että hänellä on tunteita miestäni kohtaan ja välittää miehestäni.

"vieras"
sovi miehen kanssa keskusteluaika, sit ihan oikeasti istutte alas ja rupeatte käymään tilannetta yhdessä läpi. ei siinä keskustelussa tarvitse sopia jatkoa suuntaan eikä toiseen mutta voisit kyllä miehelle tehdä selväksi sen että sinäkin ansaitset asioista keskustelemisen, ei pelkästään jalustalle nostettu lissu...kun miehen on pakko pikkuhiljaa kuitenkin jo kertoa mitä on jatkon suhteen miettinyt (asuminen,lapset,lainat tms.) niin siinä selkeytyy sitten ajatuksetkin kun joutuu ne suustaan ulos laittamaan!
itse en luottaisi tuohon lissun tekemään miehen jättämiseen, kyllä sen päätöksen jompaan kumpaan suuntaan pitää tulla sinun oman miehesi suusta, joko sinä tai sitten joku muu. oli se sitten lissu tai ei.
ymmärrän että olet turta koko tilanteen suhteen, itsekin varmaan olisin kunhan olisin eka kilahtanut ja raivonnut miehelle ihan totaalikunnolla, mutta aika kuluu ja puhuminen vaikeutuu mitä pidemmälle aika tosiaan kuluu.
anna miehelle joku eräpäivä johon mennessä tämän pitää tietää mitä meinaa, epävarmuudessa kun ei ole mitään järkeä kenenkään kannalta!!! oli se sitten parisuhteen rakentamista, surutyötä tai mitä vaan, se ei voi alkaa ennenkuin päätös on tehty.

"Kimu"
Hyvä, että Lissu teki miehesi puolesta ratkaisun. Nyt sinulla ja miehelläsi on aikaa miettiä, mitä suhteelleenne tapahtuu. Lissu vielä kummittelee varmasti miehen ajatuksissa ja voi olla, että mies suree nyt vielä Lissun perään. Kyllä nekin tunteet siitä ajan myötä laimenevat ja mies pystyy keskittymään sinuunkin. Ehkäpä vasta puolen vuoden tai vuoden päästä sinäkin tiedät, pystytkö oikeasti antamaan anteeksi ja jatkamaan liittoanne. Mieskin pystyy ajattelemaan selkeämmin, kun ihastus on laimentunut.

Yhteistyössä