Miehellä unohtui FB auki ja... Mitä mun pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja "Tinja"
  • Ensimmäinen viesti
Bellah
Miksi tinjan on annettava mahdollisuus? Entäs jos lissun olisi annettava mahdollisuus? Miksi lissu ei voisi ollakin se oikea? Entäs jos mies rakastaa koko sydämestään lissua? Entäs jos mies ei halua ex vaimoaan takaisin?

"mhm"
[QUOTE="Harmis";28744205]Miksei olisi? En nyt tarkoita mitään lakisääteistä velvoitetta vaan tietenkin silloin jos hän ei tiedä mitä tehdä. Täällä hän saa pelkästään aivopesua siihen toiseen ratkaisuun. Ei se hyvät ihmiset ole mikään automaattinen ratkaisu potkaista toista pellolle jos toinen pettää.

Järkevä ihminen punnitsee kaikki mahdolliset ratkaisut ennen lopullista päätöstä. "Laukut pihalle ja äijä perässä" -tyyppinen ratkaisu ei mielestäni ole järkevän ihmisen käytöstä vaan juurikin epätasapainoisen katkeran ihmisen.[/QUOTE]

Jos toinen, mies tässä tilanteessa on käyttäytynyt täysin epäjärkevästi, miksi järkevää käytöstä pitäisi vaatia vaimolta?

Mikäli tietää että yli ei tästä pääse, miksi pitäisi antaa tilaisuus ja kärsiä itse enemmän.

vierass
Ja palstaa taas parhaimmillaan:

Ketähän se Lissu petti, kun Lissusta taas tehtiin "huora" ja "lumppu"?

Mies tässä on ollut pettäjä ja jos se toinen osapuoli ei olisi ollut Lissu, se olisi ollut joku muu.

Miten tyhmä ja itseään pettävä voi nainen olla, jos syyttää pettämisestä sitä kolmatta osapuolta? Toki ymmärrän tämän siinä kohtaa, jos kyseessä on tuttu. Silloinhan tuo kolmaskin osapuoli on pettänyt.

"hansu"
[QUOTE="Harmis";28744164]No minne tuon miehen olis pitänyt mennä miettimään? ABC:n parkkikselle? On vain luonnollista että kun on näin suuret asiat kyseessä, mennään sen toisen henkilön luokse joka on asioista perillä. Näin ainakin itse tekisin. Se, että mies meni "lissun" luokse ei kerro yhtään mitään siitä, että hän valitsisi "lissun" saatika sitten rakastaisi tätä, puhumattakaan että lähti sinne paneskelemaan. Mies kuitenkin tuntee jotain "lissua" kohtaan, se on selvä.

Enkä jaksa uskoa hetkeäkään että mies olisi rakastunut tähän "lissuun", korkeintaan ihastunut kun on saanut osakseen jotain uutta tunnetta. Mies edelleen rakastaa vaimoaan ja lapsiaan kuten ennenkin mutta nyt on aivan uusi tilanne edessä ja jokainen käsittelee sen omalla tavallaan.

Kunhan tunteet tasaantuvat, voidaan päästä samalle keskusteluasteelle kummankin osalta jolloin oikeasti asioista voidaan päättää.

Täällä hoetaan että Tinjan pitää (heti) päättää jatkosta eikä miehen. Kyllä se on kummankin päätös haluaako jatkaa uudestaan. Tinjan on annettava mahdollisuus miehelle ja miehen on se käytettävä. Tässä vaiheessa on miehen syytä jättää "lissu" pois kuvioista. Tämä toki vain siinä tapauksessa että Tinja haluaa vielä yrittää.

Ja tuo huorittelu on mielestäni 10-vuotiaiden puhetta...[/QUOTE]

Tinjahan tuolla aikasemmin kirjotti että on mahdollisuus mennä mökille tai veljelleen, mutta mies luikki suoraan lissun luokse. Siitä olen aivan täysin samaa mieltä että se ylimääräinen nainen pitäisi jättää pois kuvioista ja selvittää se oma elämä vaimonsa kanssa. Mies itsekkäästi lähti miettimään asioita ja painatti lissulle hippulat vinkuen. Mies on tehnyt itsestään sen uhrin jota pitäisi surkutella ja voivotella kun hän nyt menetti elämänsä säädön.
Jos mies suhtautuisi asioihin toisin ja olisi heti jättänyt sen lissun ja katkaissut välinsä häneen. Niin ilman muuta asiat olisi vielä ratkaistavissa. Mitä ihmeen selvittämistä heidän suhteessaan on, kun toisessa vaakakupissa on avioliitto ja lapset?!!

"hansu"
Miksi tinjan on annettava mahdollisuus? Entäs jos lissun olisi annettava mahdollisuus? Miksi lissu ei voisi ollakin se oikea? Entäs jos mies rakastaa koko sydämestään lissua? Entäs jos mies ei halua ex vaimoaan takaisin?
Kuitenkin se ex vaimo ei ole vielä mikään ex!! Vaan edelleen ollaan naimisissa ja vielä muutama päivä sitten kaikki oli hyvin, kunnes kaikki selvisi ja nyt se lissu onkin elämän rakkaus. Olisiko pitänyt sen verran hillitä itseään eikä keittää tollasta soppaa, ottaa ero ja sitten ottaa se "elämän rakkaus" itselleen. Ei toista pidä tolla tavalla satuttaa vaikka kuinka olis elämän rakkaus, hän kuitenkin on luvannut rakastaa tinjaa ja tehnyt tämän kanssa kaksi lasta. Mun mielestä tinja olis ansainnut kuulla mieheltään miten oikesti asiat olivat ja sitten olisivat eronneet. Toisin mies pimitti ja kaunisteli asioita ja kun tinja sai liikaa selville ei enää ollut kivaa ja painuttiin vinkumaan lissulle.

"hansu"
Ehkä henkinen ja fyysinen ero on painavampi, kuin joku lakipykälä..
Sä kirjottelit tuolla että vedetään johtopäätöksiä näistä jutuista kun jotain tiedettäisiin. No mistä sä tiedät tän eron? Tinja ei ole missään kirjoittanut että olisivat eronneet, vaan ottaneet aikalisän ja toinen saa lähteä pois kotoa. Eikä tiedä palaavatko vielä yhteen vai ei. Eli eroa ei ole mainittu missään!!

Silti miten se henkinen ja fyysinen ero on voinut tapahtua parissa päivässä? Vielä hetki sitten rakastettiin toisiaan ja nyt ei ole enää mitään. Huhhuh.

Eli miten se meni
[QUOTE="Tinja";28724116]Miehelle tuli kiire lähteä viemään poikaa jalkapallopeliin ja jätti siis koneensa auki, jossa FB:kin auki. Siinä oli myös auki viestiketju, jossa oli ihan selvästi poistettu paljon viestejä. (Ok ok..luin sen salaa..). Siis suurin osa viesteistä oli poistettu. Huomasin sen siitä, että mies ja vastapuoli oli esim. selvästi vastannut johonkin asiaan, mutta kysymys/asia poistettu jne..
Keskustelu oli pääosin sellaista small talkia, mutta siellä oli muutama kohta, jotka TODELLA vaivaavat minua.. Mies oli siis jutellut jonkun naisen kanssa.
muutamassa kohtaa kohtaa nainen mm. sanoo

"Jep, mutta sullahan onkin hyvä tyylitaju ;) "
"Yritäs nyt päästä sitten sinne vauhtiajoihin katsoon cheekiä ;)" Mun mies ei TODELLAKAAN tykkää cheekistä?"

Yhdessä kohtaa mies on vastannut naiselle

"Senkin kaunotar :p"

Katsoin tuon naisen profiilia ja hän on syntynyt 1987 ja asuu 70-80km päässä meistä...

Mun mies on siis syntynyt -73...[/QUOTE]

Eli "lissulla" on omakin mies...?

"vieras"
Ei mies syytön olekaan. Ehkä mies katuu kovasti, että odotti näin kauan? Mitäs jos se FB jäi tahallaan auki? Mies mokasi ja katuu. Mies rakastaa lissua ja on äärimmäisen pahoillaan, että loukkasi tätä. Mies rakentaa lissun kanssa toimivan suhteen? Mies rakastaa lapsiaan ja mikään ei koskaan mene heidän edelleen.
Ehkä mies myös katuu, että ex-vaimo joutuu kärsimään mielipahaa.
Mies on pohjimmiltaan kiltti ja hyväsydäminen ihminen, joka mokasi. Joka rakastaa tätä lissua ja lissu rakastaa miestä. Tunteille, intohimolle ja rakkaudelle ei vaan aina pysty sanoa ei.

"Lissu" ei ole mikään lumppu, kuten ei mieskään.
jos mies rakastaisi lapsiaan niin hän ei koskaan satuttaisi lastensa äitiä eikä tämän kautta lapsiaan.

Itse samanlaisen tilanteen läpikäyneenä voin sanoa että tein eron jälkeen exälle selväksi että en tule koskaan hyväksymään tätä kumppania jonka kanssa minua petti ja jäädytän kaiken yhteyden. Tienteenkään en lasten...Nyt exällä on jo uusi ja kaikilla hyvät välit

..
Miksi mies edes katuisi suhdetta? Miksi mies edes haluaisi jatkaa liittoaan? Miksi mies edes anelisi saada jäädä kotiin asumaan? Miksi mies ei voisi olla ihan tosissaan lissun kanssa? Miksi he eivät voisi elää elämäänsä loppuun asti onnellisena? Ihanko vaan sen takia, kun se väärin tehty? Tunteet eivät kuuntele järjen ääntä.
Koskaan ei tiedä millon se "oikea" tulee vastaan.
Selväähän se, että ei tämä Lissu ole ensimmäinen viritelmä. Ei kukaan juuri pettämään alkava ihminen aloita suhdetta kehittelemään. Ennen Lissua on ollut monta harjoituskappaletta, jossain vaiheessa satunnaiset panot eivät vaan ole riittäneet ja henkinen puoli on tarvinnut täyttöä. Tää on fakta.

"täti"
[QUOTE="Tinja";28739176]Teenkö itsestäni idiootin? Harkitsen anteeksiantoa ja mietin, jos suhteemme jatkuisi? Jos mieheni ei edes haluaisi anteeksiantoa ? Tai suhteemme sijaan suree lähinnä "lissua"?[/QUOTE]

Koeta harkita anteeksiantoa. Teillä on perhe pelissä. Voi olla, että tuo on yhteiselämänne pahin koetinkivi. Ja voi olla, että pääsette ajan kanssa asian yli. Mutta jos alkaa tuntua, että ette enää pääse eteenpäin elämässä eikä teillä ei ole enää hyvä olla yhdessä, erotkaa. Kun yhdessä nauraminen loppuu, loppuu yleensä suhdekin. Mutta hätiköityä päätöstä ei kannata näin isossa asiassa tehdä. Ihastuksia tulee ja menee, kyse onkin siitä, miten vakavasti ne ottaa. Ketjua lukiessa tuli mieleen, että ei tuossa muusta ole kyse. Mies haki "lissusta" hetken helpotusta, ehkä pakoa arjesta. "Lissu" vaikuttaa lapselliselta ja naiivilta, valmiilta uskomaan satuihin. Ole sinä aikuinen nainen, älä yhtä lapsellinen. Voimia!

"Tinja"
Eli "lissulla" on omakin mies...?
Tarkoitin tuolla, että MUN mies ei tykkää cheekistä. Eli se lause ei enää liittynyt fb-keskusteluun, vaan siihen, että minun mieheni ei tykkää cheekistä.

Kiitos jälleen kerran teille kaikille, jotka minulle olette vastanneet ja auttaneet. Kaikki näkemykset ovat arvokkaita, vaikka olisikin jollain tapaa "ilkeitä". Mulla ei ole oikein mitään sanottavaa nyt. En oikein jaksa ajatella. Olen torkkunut lähes koko päivän. Olen niin väsynyt, kun en ole nukkunut oikein koko viikkona. Lapset ovat vielä sunnuntaihin mökillä. Onneksi heillä on siellä hauskaa, kun serkutkin menivät ja itse halusivat jäädä. Ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa. Tällä hetkellä mä ajattelen eniten lapsiani ja sitä, mikä olisi heille parasta.

Minä en tätä "lissua" syyttele. Hän ei oikeasti varmaankaan tiennyt, mihin ryhtyy ja ei ymmärtänyt mieheni olevan oikeasti naimisissa. Käsittääkseni miehelläni ei ole ollut edes sormusta silloin, kun lissua tapaillut. Sillä lissu antoi ymmärtää, ettei ollut MITÄÄN merkkejä avioliitosta, muuta kuin käsitys "paperiavioliitosta".

"Tinja"
Mieheni on ostellut myös muita pikkulahjoja tälle lissulle. Tiedän niistä kaikista ja nyt uskon, että mitään salattavaa ei ole. Kaikki on yksityiskohtia myöten tullut selväksi ajasta, jolloin tapaili lissua. Siitä mitä miehen päässä liikkuu nyt ei ota ns. erkkikään selvää..

"Tinja"
En ole jutellut tämän "pasin" kanssa. Mulla ei voimat riitä siihen. Käskin mieheni ilmoittaa "pasille", että minä tiedän ja onkai ilmoittanut. Olen varmasti itsekäs, mutta en jaksa puida sitä asiaa nyt.
Olen jutellut mieheni kanssa. Halusin tietää kaiken, mitä lissun kanssa on tapahtunut. On ostanut sen korun, viinin ja skumpan lisäksi jotut iphonen kuoret ja lahjakortin johonkin hierontaan tms. Siellä mökillä ovat saunoneet uikkarit/bikinit päällä ja nukkuneet "lissun" kanssa vierekkäin ja seksiasiaan ei vastannut oikein kunnolla. Tapailuista tiedän kaiken.
Niiden oli ollut tarkoitus yöpyä hotellissa siellä vauhtiajoissa yms..

No mä uskon, että mies on viehättynyt tästä lissusta, koska noh.. olihan se lissu todella kaunis, hyväkroppainen ja isotissinen typykkä ja sellainen tyttömäinen ja vaikuttaa myös aika varakkaalta. Uskon, että mieheni on ihastunut tuohon lissun statukseen ja siihen, että saa jännitystä ja joku niinkin "tasokas" mimmi oli kiinnostunut.

En usko tuon lissun olevan mikään hutsu, sillä persoonaltaan oli tosi hissukka ja hiirulainen.

Sitä en tiedä rakastaako mieheni tuota lissua... surullista, mutta totta. Mieheni ei itsekään tiedä rakastaako hän sitä naista. Ilmeisesti pitää siihen koko ajan yhteyttä.

En olisi uskonut itsestäni, että olen loppujenlopuksi yllättävän vahva!

[QUOTE="Tinja";28744664]En ole jutellut tämän "pasin" kanssa. Mulla ei voimat riitä siihen. Käskin mieheni ilmoittaa "pasille", että minä tiedän ja onkai ilmoittanut. Olen varmasti itsekäs, mutta en jaksa puida sitä asiaa nyt.
Olen jutellut mieheni kanssa. Halusin tietää kaiken, mitä lissun kanssa on tapahtunut. On ostanut sen korun, viinin ja skumpan lisäksi jotut iphonen kuoret ja lahjakortin johonkin hierontaan tms. Siellä mökillä ovat saunoneet uikkarit/bikinit päällä ja nukkuneet "lissun" kanssa vierekkäin ja seksiasiaan ei vastannut oikein kunnolla. Tapailuista tiedän kaiken.

No mä uskon, että mies on viehättynyt tästä lissusta, koska noh.. olihan se lissu todella kaunis, hyväkroppainen ja isotissinen typykkä ja sellainen tyttömäinen ja vaikuttaa myös aika varakkaalta. Uskon, että mieheni on ihastunut tuohon lissun statukseen ja siihen, että saa jännitystä ja joku niinkin "tasokas" mimmi oli kiinnostunut.

En usko tuon lissun olevan mikään hutsu, sillä persoonaltaan oli tosi hissukka ja hiirulainen.

Sitä en tiedä rakastaako mieheni tuota lissua... surullista, mutta totta. Mieheni ei itsekään tiedä rakastaako hän sitä naista. Ilmeisesti pitää siihen koko ajan yhteyttä.

En olisi uskonut itsestäni, että olen loppujenlopuksi yllättävän vahva![/QUOTE]

Se vahvuudentunne voi olla ihan vaan shokkia, suojautumiskeino. Jossain vaiheessa tuo kaikki suru iskee lopulta päälle, näin on pakko olla, jotta asiaa pääsee käsittelemään...

"vieras"
[QUOTE="Tinja";28744664]En ole jutellut tämän "pasin" kanssa. Mulla ei voimat riitä siihen. Käskin mieheni ilmoittaa "pasille", että minä tiedän ja onkai ilmoittanut. Olen varmasti itsekäs, mutta en jaksa puida sitä asiaa nyt.

En olisi uskonut itsestäni, että olen loppujenlopuksi yllättävän vahva![/QUOTE]

Sä vaikutat niin tasapainoiselta, että kunhan toivut " shokista " sä selviät tästä ihan voittajana ! joko avoiliitossa olevana tai sinkkuna, mut toivut kumminkin .Miehes on pahan olonsa nyt ansainnut, sen ei ole oikeus päättää kokonaan suhteenne jatkosta, mut anna sen ny miettiä

"Tinja"
[QUOTE="vieras";28744680]Sä vaikutat niin tasapainoiselta, että kunhan toivut " shokista " sä selviät tästä ihan voittajana ! joko avoiliitossa olevana tai sinkkuna, mut toivut kumminkin .Miehes on pahan olonsa nyt ansainnut, sen ei ole oikeus päättää kokonaan suhteenne jatkosta, mut anna sen ny miettiä[/QUOTE]

Kiitos. Näin minäkin uskon :)

Yhteistyössä