Ärsyttää, kun en osaa keskustella sujuvasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai, siis, mitenkähän tämän nyt selittäisi, mutta kuitenkin, kun tuntuu siltä, että kaikki muut ihmiset osaa aina paljon sujuvammin siirtyä keskustelun aikana asiasta toiseen.

Ja sitten kun itse puhun, niin esimerkiksi kysyn jostain asiasta, ja sitten saatan hypätä suoraan ihan johonkin toiseen asiaan, jos vaikka täytyy samalta ihmiseltä kysyä kahdesta toiseensa liittymättömästä asiasta.

Ja en siis jotenkin osaa luontevasti kuljettaa keskustelua asiasta toiseen, vaan siitä tulee aina sellainen outo hetki, että se toinen ihminen ei edes pysy mukana, kun olen vaihtanut aihetta.

Tuttu tunne :D
Mä oon lisäks sellainen, et saatan mielessäni miettiä jotain asiaa ja sit yhtäkkiä kysyn jotain ja se toinen osapuoli on ihan pihalla et mistä puhun :D Ku unohtui mainita se asia mistä puhun :D

Mut mä oon hyvä siinä puheenaiheen "vaihtamisessa". Jos en halua suoraan kysyä tai aloittaa keskustelua aiheesta, keksin kyllä aiheen, jonka kautta keskustelu siirtyy haluamaani aiheeseen luontevasti :D

Tuttua täälläkin. Ja samoin on välillä todella hankalaa ottaa jotain asiaa puheeksi.

Eräänkin kerran oli sellainen tilanne, että olin pohtinut, missäpäin yksi tuttu asuu nykysin, ja en sitten millään osannut tehdä kysymisestä sujuvaa. Siis suurinpiirtein vaan soitin kaverille, ja kun nyt oli kuulumiset vaihdettu niin allekirjoittanut töksäyttää "Hei satutko tietämään missä "Kati" asuu nykyisin ?" Kaveri siinä kelaa hetken aikaa, että miten minä nyt sen katin otin puheeksi, kun ei koko ihmisestä ole kumpikaan kuullut mitään pitkään aikaan, eikä hänestä myöskään puhuttu mitään Eli näin sujuvaa täälläpäin

Mun tarvii yleensä hypätä nopeasti asiasta toiseen, jos joku asia tulee mieleen, koska unohdan sen muuten. Mä käytän hyvin usein repliikkiä "asiasta kymmenenteen.." tai "ai niin, tuli just mieleen, et....". Ja sit kun siirrytään takaisin alkuperäiseen aiheeseen, niin "niin, viel siit viikonlopusta..." :)

Aika monella varmasti ihan samanlaisia fiiliksiä kuin sinullakin. En mäkään mikään sujuva supliikin taitaja ole ja varmasti ulosantini tökkii sen pahimman kerran kun oikein yritän olla tilanteessa mukana - mutta silloin saan yleensä hyvät naurut aikaiseksi :D

Aika monella varmasti ihan samanlaisia fiiliksiä kuin sinullakin. En mäkään mikään sujuva supliikin taitaja ole ja varmasti ulosantini tökkii sen pahimman kerran kun oikein yritän olla tilanteessa mukana - mutta silloin saan yleensä hyvät naurut aikaiseksi :D

:D

Mä oon ihan kade mun miehen keskustelutaidoille, siltä kun tulee aina joku naseva kommentti. Ite taas keksin aina jälkikäteen ne nasevat kommentit :D
En tykkää puhua puhelimessakaan yhtään, kun oon niin huono juttelemaan, mieluummin lähetän tekstiviestin ni voin hetken miettiä mitä laitan :D

:D

Mä oon ihan kade mun miehen keskustelutaidoille, siltä kun tulee aina joku naseva kommentti. Ite taas keksin aina jälkikäteen ne nasevat kommentit :D
En tykkää puhua puhelimessakaan yhtään, kun oon niin huono juttelemaan, mieluummin lähetän tekstiviestin ni voin hetken miettiä mitä laitan :D

:D - tiiätkö mitä, meillä on ihan samanlainen tilanne. Mies heittää juttua ja sutkautuksia tuosta nuin vain samalla vauhdilla mitä euroja häviää kun ruokakaupassa käy...ja ite sitten kotosalla vasta hoksaan joitakin tilanteita ja mitä oisin voinut heittää ja hihittelen sitten itekseni omalla sutkautukselleni :D

Tämän hitaan sytytyksen kanssa ole tässä sitten :D

:D - tiiätkö mitä, meillä on ihan samanlainen tilanne. Mies heittää juttua ja sutkautuksia tuosta nuin vain samalla vauhdilla mitä euroja häviää kun ruokakaupassa käy...ja ite sitten kotosalla vasta hoksaan joitakin tilanteita ja mitä oisin voinut heittää ja hihittelen sitten itekseni omalla sutkautukselleni :D

Tämän hitaan sytytyksen kanssa ole tässä sitten :D

Me usein vitsaillaan miehen kanssa ja heitetään jotain törkeitä juttuja ja AINA se "voittaa" mut jutuillaan, vitsi se on kivaa kun joskus onnistuu heittämään sille jonkun tosi pahan jutun takaisin, sellaisen mihin se ei sit voi sanoa enää mitään (yleensä siis jos heitän jotain niin se pistää tuplasti pahemman takaisin)

:D ja sit taas myöhemmin tajuaa, et "hitto ois pitänykki sanoo näin"

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Me usein vitsaillaan miehen kanssa ja heitetään jotain törkeitä juttuja ja AINA se "voittaa" mut jutuillaan, vitsi se on kivaa kun joskus onnistuu heittämään sille jonkun tosi pahan jutun takaisin, sellaisen mihin se ei sit voi sanoa enää mitään (yleensä siis jos heitän jotain niin se pistää tuplasti pahemman takaisin)

:D ja sit taas myöhemmin tajuaa, et "hitto ois pitänykki sanoo näin"

Ihanaa :D!

...josko me oltais tässä kehityskelpoisia yksilöitä, kun kummallakin on tuollainen sujuvaakin sujuvampi verbaalikko siippana ;)...sitä tiiä kuule, mimmosia akrobaattilausujavirtuooseja vielä ollaankaan :rolleyes: :D

..mutta jos sitten on hiukankaan semmonen virallisempi tilaisuus, missä oikeestioikeesti pitäs osata puhua ja olla hurjankin korrekti, niin onhan se yhtä jännäkakkamomenttia, että milloin sitä saakaan helottaa naama punaisena, kun on ohi suunsa sössöttänyt :snotty: :D

..tai sitten se tilanne, jos joutuis puheen pitämään :O

Mutta kaitpa nuihinkin harjavoituu nuissa tilanteissa, mihin osallistuu. Jää sutkautukset mieleen ja osaa jopa sitten yhdistää ne oikeeseen tilanteeseen. Ja itselleen kannattaa opetella nauramaan ;)

Yhteistyössä