Avaatteko aina oven jos ovikello soi?

• Viestiketjun aloittaja "Juulianna"
  • Ensimmäinen viesti
"Juulianna"
Itse en aina avaa. Saatan olla kotona sisällä puolipukeissa enkä jaksa alkaa pukemaan vaatetta päälle sen takia, että joku on ovella. Meille kun tullaan kylään aina ennalta ilmoittaen eli kukaan tuttu ihminen siellä tuskin ikinä on. Voi myös olla, että olen ollut yövuorossa enkä todellakaan jaksa nousta sängystä ylös kun ovikello soi.

Ärsyttää vain kun joskus on joillakin tapana soittaa moneen kertaan sitä ovikelloa jos ei tulla aukaisemaan. Yritä siinä sitten nukkua. :kieh:

ok
Kyllä. Lähes aina on jotain tärkeää, postinkantaja tms. Kerran vuodessa jehovantodistajat tai joku kaupustelija.

Jos olen ilman vaatteita, vedän äkkiä jotain päälle ennen kuin avaan. Joskus tosin ovikellon soittaja on jo lähtenyt, kun pääsen avaamaan. Sit harmittaa loppupäivän, kun en saa tietää mitä olisi ollut.

"vieras"
En koskaan jos en odota ketään siihen aikaan. Muut vaihtoehdot on; jehovat, nalkuttava naapuri, kaupustelija(mm. jotkut ihme kalakauppiaat, turvajärjestelmäkauppiaat).

Peyote
häh, et vaan avaa vai? Outoa. Kyllä meillä ovi aina avataan, se on vähän oma häpee, jos on ilman vaatteita ja joutuu sen takia pukea että ovikello soi. Kannattaa hankkia jotain helposti puettavaa vaatetta.

"a p"
häh, et vaan avaa vai? Outoa. Kyllä meillä ovi aina avataan, se on vähän oma häpee, jos on ilman vaatteita ja joutuu sen takia pukea että ovikello soi. Kannattaa hankkia jotain helposti puettavaa vaatetta.
Tämä on mun koti eikä mun ole mikään pakko avata ovea jos en halua/jaksa. Luuletko, että jaksan nousta avaamaan ovea jos ovikello soi kymmenen aikaan aamupäivällä kun olen päässyt nukkumaan kahdeksan aikaan? Kyllä mä saan kotonani olla vaikka alasti jos haluan eikä se ole mikään häpeä. Kyllä mulla on helposti puettavia vaatteita, mutta en vain joskus suoraan sanottuna viitsi alkaa pukemaan päälle että voi avata oven ja todeta siellä olevan jonkun kauppiaan jolta en mitään osta.

Ei ole olemassa mitään velvollisuutta avata ovea.

Meillä on ovisilmä niin näkee kuka siellä rimputtelee. Jos joku tuttu niin avaan (meillä kun saattaa yllärinäkin tulla joku käväsemään), mutta kaupustelijan ym hämärän näköisille tyypeille en välttämättä avaa varsinkaan jos olen yksin tai vain lapsen kanssa kotona.

Peyote
[QUOTE="a p";28699900]Tämä on mun koti eikä mun ole mikään pakko avata ovea jos en halua/jaksa. Luuletko, että jaksan nousta avaamaan ovea jos ovikello soi kymmenen aikaan aamupäivällä kun olen päässyt nukkumaan kahdeksan aikaan? Kyllä mä saan kotonani olla vaikka alasti jos haluan eikä se ole mikään häpeä. Kyllä mulla on helposti puettavia vaatteita, mutta en vain joskus suoraan sanottuna viitsi alkaa pukemaan päälle että voi avata oven ja todeta siellä olevan jonkun kauppiaan jolta en mitään osta.

Ei ole olemassa mitään velvollisuutta avata ovea.[/QUOTE]

Selvä... Ei hätää, ei kukaan varmaan erityisemmin ole teille tulossakaan.:D

"a p"
Selvä... Ei hätää, ei kukaan varmaan erityisemmin ole teille tulossakaan.:D
Mikä sua vaivaa? Tuosta sun vastauksesta saa kuvan, että olen jotenkin vastenmielinen ihminen eikä tänne kukaan halua tulla. Mähän kirjoitin jo aloituksessa, että meille tullaan kylään ennalta ilmoittaen. Syynä ihan se, että mulla on kolmivuorotyö enkä ole kotona ihan miten vain.

Peyote
[QUOTE="a p";28699920]Mikä sua vaivaa? Tuosta sun vastauksesta saa kuvan, että olen jotenkin vastenmielinen ihminen eikä tänne kukaan halua tulla. Mähän kirjoitin jo aloituksessa, että meille tullaan kylään ennalta ilmoittaen. Syynä ihan se, että mulla on kolmivuorotyö enkä ole kotona ihan miten vain.[/QUOTE]

Ei ku älä nyt hermostu. Kuulostit vaan aika vihaiselta, mä en ainakaan uskaltaisi tulla, jos tietäisin, että toinen on ärtynyt kun joku pimpottaa.

Tässä kato on se, kun mä en näe sun ilmeitä etkä sä mun, niin voi molempien mielestä vaikuttaa vähän erikoiselta.

En tietenkään arvele että olisit jotenkin vastemmielinen.

En yleensä. Muita vaihtoehtoja ei kauheasti oo kun jehovat ja satunnaiset kaupustelijat. Kylään ei kukaan tuu sattumalta.
Mulla sama.. Harvoin siellä kukaan tärkeä tulee ilmoittamatta...

Kerran tosin on ollut poliisi oven takana ja jouduin huutamaan ne pihalta takasin sisään :D (kävivät kiertelemässä ja kyselemässä pihapiirissä sattuneen asian takia eikä ollut mikään odotettu visiitti..) Parvekkeelta sitten sattumalta näin, kun tulivat rapusta ulos... Vaan eipä musta niille paljon apua kummiskaan lopulta ollut...

"a p"
Ei ku älä nyt hermostu. Kuulostit vaan aika vihaiselta, mä en ainakaan uskaltaisi tulla, jos tietäisin, että toinen on ärtynyt kun joku pimpottaa.

Tässä kato on se, kun mä en näe sun ilmeitä etkä sä mun, niin voi molempien mielestä vaikuttaa vähän erikoiselta.

En tietenkään arvele että olisit jotenkin vastemmielinen.
Mitä kohtaa sä et ymmärrä siinä, että meille tullaan kylään ennalta ilmoittaen mun vuorotyön takia? Kyllä varmaan itsekin olisit aika hemmetin ärtynyt jos valvottuasi yön saisit nukkua pari tuntia ja sitten joku herättäisin soittamalla ovikelloa. Sen takia onkin parempi etten sitä ovea avaa. Onneksi ystävät ja sukulaiset ymmärtää vuorotyön eivätkä ole kuten sä.

Peyote
[QUOTE="a p";28699948]Mitä kohtaa sä et ymmärrä siinä, että meille tullaan kylään ennalta ilmoittaen mun vuorotyön takia? Kyllä varmaan itsekin olisit aika hemmetin ärtynyt jos valvottuasi yön saisit nukkua pari tuntia ja sitten joku herättäisin soittamalla ovikelloa. Sen takia onkin parempi etten sitä ovea avaa. Onneksi ystävät ja sukulaiset ymmärtää vuorotyön eivätkä ole kuten sä.[/QUOTE]

Ajattelin vaan, että oven takana olevalla ihmisellä voi myös olla ihan oikea asia, ilmoittaa esimerkiksi vesivahingosta.

Peyote
[QUOTE="vieras";28699958]No en mä lähtisi toisten ovikelloja vesivahingonkaan vuoksi rääkkäämään, vaan kirjoittaisin asiasta lapun ja pudottaisin postiluukusta. Puhelinnumeron kera, niin voi soittaa heti kun herää tai muuten ehtii.[/QUOTE]

Okei, esimerkiksi että jos Jaatisella on jokin putki rikki niin että vettä valuu Virtasille, niin huoltomies laittaa sitten vaan lapun, että "ottakaa yhteyttä, katsotaan onko sitten enää siinävaiheessa mitään tehtävissä, terveisin huoltomies"

Peyote
[QUOTE="a p";28699977]Sä olet kyllä uskomaton tapaus. Et sitten millään hyväksy muiden tapoja etkä tajua yhtään mitään mitä sulle yritetään selvittää.[/QUOTE]

Hyväksynhän. Saathan sä tehdä kuinka haluat, minä sanoin vain, että minusta se on outoa. Itse avaan kyllä oven jos pimpotetaan.

Yhteistyössä