En kyllä muuttaisi mitään. Yleensä pyrin muutenkin ajattelemaan, että mennyt on mennyttä. Siihen ei voi enää palata eikä sitä voi muuttaa.
Mistä tiedät olenko hakenut vai en?Sinä kun toistuvasti eri ketjuissa jankutat sitä miten huono itsetuntosi on, miten sinä olet hankala ja vajaavainen jne, miksi et pyri muuttamaan toimintaasi ja ajatusmallejasi? Miksi et hae apua noin vakavaan mustasukkaisuuteen ja epävarmuuteen?
Valitettavasti siitäkin huolimatta että tunnut olevan älykäs ja sydämellinen persoona, päällimmäisenä sinusta jää kuva sellaisesta hermoheikosta ja ahdistuneesta ruikuttajasta joka janoaa tulla kuulluksi ja nähdyksi. Eniten minua huolettaa kuinka kauan Data jaksaa kannatella sinun hermojesi raunioita vaikka taatusti hän sinulta paljon saa takaisinkin. Mutta oikeasti, miksi et voisi pikkuisen ryhdistäytyä? Vuosi on lyhyt aika parisuhteessa ja se menee helposti vielä sietäen tuollaista tasapainoilua ja toisen hyysäämistä ja pelastamista, mutta pitkässä juoksussa voi käydä hyvinkin raskaaksi.
Olet aikuinen ihminen, koeta edes kulkea pää pystyssä äläkä joka helvetin mutkassa nälvi itseäsi ja ole tuollainen raukka. Anteeksi.
Olen ehkä outo, mutta juuri tuosta piirteestä astrolabessa pidän. Ei kaikkien tarvitse olla niin uhkuvan itsevarmoja.Sinä kun toistuvasti eri ketjuissa jankutat sitä miten huono itsetuntosi on, miten sinä olet hankala ja vajaavainen jne, miksi et pyri muuttamaan toimintaasi ja ajatusmallejasi? Miksi et hae apua noin vakavaan mustasukkaisuuteen ja epävarmuuteen?
Valitettavasti siitäkin huolimatta että tunnut olevan älykäs ja sydämellinen persoona, päällimmäisenä sinusta jää kuva sellaisesta hermoheikosta ja ahdistuneesta ruikuttajasta joka janoaa tulla kuulluksi ja nähdyksi. Eniten minua huolettaa kuinka kauan Data jaksaa kannatella sinun hermojesi raunioita vaikka taatusti hän sinulta paljon saa takaisinkin. Mutta oikeasti, miksi et voisi pikkuisen ryhdistäytyä? Vuosi on lyhyt aika parisuhteessa ja se menee helposti vielä sietäen tuollaista tasapainoilua ja toisen hyysäämistä ja pelastamista, mutta pitkässä juoksussa voi käydä hyvinkin raskaaksi.
Olet aikuinen ihminen, koeta edes kulkea pää pystyssä äläkä joka helvetin mutkassa nälvi itseäsi ja ole tuollainen raukka. Anteeksi.
Sun pitäs opetella puhumaan itsestäsi kauniimmin. Se kun toistat koko ajan, kuinka huono olet, se vain vahvistaa surkimus-identiteettiäsi. Sulla on kunminkin ihan oikeus olla juuri sinä.Mistä tiedät olenko hakenut vai en?
Hyvä jos olet!Mistä tiedät olenko hakenut vai en?
Minäkin oikeastaan pidän, mutta pelkään, ettei puoliso jaksa sitä pitkään. Minun on ulkopuolisena helppo pitää ressukaksi tekeytyvästä, mutta entä siellä kotona? Toisaalta hän on minusta ottanut sen roolikseen nyt hyvin vahvasti avioiduttuaan, sitä ennen hän esitti (ilmeisesti siis esitti) vahvaa yksinhuoltajaäitiä. Jos se ei ollut totta, onko tämäkään uusi rooli? Anteeksi astro, että analysoin sinua näin.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689211:Olen ehkä outo, mutta juuri tuosta piirteestä astrolabessa pidän. Ei kaikkien tarvitse olla niin uhkuvan itsevarmoja.
Ei tietenkään, jokaisella on heikot kohtansa. Mutta jo ihan parin viime päivän palstailun perusteella voisi sanoa että joka käänteessä jos pitää toitottaa miten on kaikin puolin vähän "huono", se kyllä herättää ihmetystä.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689211:Olen ehkä outo, mutta juuri tuosta piirteestä astrolabessa pidän. Ei kaikkien tarvitse olla niin uhkuvan itsevarmoja.
Jälleen samaa mieltä Viehätyksessä ei saisi ylianalysoida eikä laskelmoida liikaa - juuri nämä piirteet tulevat mukaan kun ihminen on liian varovainen, pelkää heittäytyä kuin lapsi. Ulkoinen viehätyksen tunne tosin on itselleni tärkeää - mutta se voi olla todella monin eri tavoin. Tuntuu että naiset ovat alkaneet vaatia mieheltä enemmän kuin miehet naiselta, ja se sopii yhteen väitteeni kanssa, jonka mukaan naiset hallitsevat parinvalinnan teoriaa Suomessa.Mä olen huomannut muutamassa vastentahtoisesti sinkkuna olevassa (nais)tuttavassa sen piirteen, että omien odotusten ja toisaalta omien edellytysten välillä on valtava ristiriita. Itseä pidetään niin erinomaisena ihmisenä, että ei kelpuuteta muita kuin korkeastikoulutettuja, yli 180-senttisiä, liikunnallisia, täysraittiita ja kulturelleja miehiä, jotka osaavat rakentaa itse omakotitalon ja keskustella samaan hengenvetoon sotienjälkeisestä modernismista kotimaisessa kirjallisuudessa. Itse ollaan kuitenkin aivan tavallisia pulliaisia, mutta sitä ei jostakin syystä ymmärretä. Valitettavan usein nämä naiset ovat jääneet sitten roikkumaan kiinni johonkin tuollaiseen alfaurokseen, jolla on kuitenkin jatkuva haku päälle samanlaisen alfanaaraan varalle. Sitten kun se alfanaaras löytyy - usein itseä reilusti nuorempien naisten joukosta - ollaan vihaisia tälle miehelle, että miksei se alkanutkaan mua. Eli seksi ja satunnainen yhteydenpito kelpasi niin kauan kuin rinnalle löytyi se todellinen rakkaus. Ulkoisia ihanteita kannattaisi hieman höllentää ja keskittyä niiden sijaan saamaan hyvää, tasa-arvoista kohtelua.
Siis miksi sinulla on tarve.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689244:Miksi sinulla on ylipäätään jaotella tuntemasi ihmiset sukupuolen mukaan? Jos tosiaan tunnet heidät "ihmisinä", miksi puhut heistä naisina? Puhut koko ajan naisista, et ystävistä, tuttavista, henkilöistä tms. Onko tarkoituksesi korostaa sukupuolien erilaisuutta vai haluatko tuoda ilmi, että he ovat sinun "kokemuksiasi"?
Vaimo-Rakas ei olekaan niin "rakas"Koska olet sovinistinen muka-tunteellinen ja itserakas hupakko.
Sukupuolet ovat sekä ihmisiä että erilaisia keskenään. Mutta se menee offtopiciksiAlkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689244:Miksi sinulla on ylipäätään jaotella tuntemasi ihmiset sukupuolen mukaan? Jos tosiaan tunnet heidät "ihmisinä", miksi puhut heistä naisina? Puhut koko ajan naisista, et ystävistä, tuttavista, henkilöistä tms. Onko tarkoituksesi korostaa sukupuolien erilaisuutta vai haluatko tuoda ilmi, että he ovat sinun "kokemuksiasi"?