[QUOTE="vieras";28688395]Mahtava juttu, että koette noin! Mutta ei kai se, jos vaikka olisittekin olleet toistenne ensimmäiset, poissulje sitä vaihtoehtoa, että osaisitte arvostaa toisianne ja sitä mitä olette saaneet, ja ette haikailisi minkään "puuttuvan" kokemuksen perään?
Minulla kävi niin, että tapasin oman puolisoni niin nuorena, että hänestä tuli ensimmäinen ja ainoani sen kummemmin suunnittelematta. En koe, että olisin jäänyt jotain vaille, että en ymmärtäisi arvostaa sitä mitä olen saanut, etten tietäisi miten hyvä puoliso minulla on, etten tietäisi saavani hyvää seksiä (eikö siihen kriteeriksi riitä se että nauttii, tarvitseeko vertailukohtaa?), enkä todellakaan haikaile päästä kokeilemaan mitään muuta. Enkä nyt sano, että tämä olisi yhtään sen PAREMPI tilanne kuin omasi, ei toki, molemmat ovat tilanteeseensa tyytyväisiä. Mutta ei kai kokemus itsessään tuo noita kehumiasi piirteitä suhteeseen? Joskushan se tuo päinvastaista, kaivataan aikaisemmasta puolisosta jotain tiettyä ominaisuutta tms.[/QUOTE]
Kulta pieni, me ihmiset olemme erilaisia. Ei kannata käydä sitä seikkaa kummastelemaan. Jo luonteen piirteetkin. Toinen on turvallisuuden hakija, toinen seikkalija. Siksipä ne polutkin on erilaisia.
Aika erikoinen, ja selkeästi tosiaan kokemattoman kommentti, tuo viimeinen. Mitä pahaa on jos edellisessä suhteessa on ollut mukavan ihmisen kanssa. Pitääkö häntä ajatella täysin "pahaksi" - eikö saa muistella hyviä asioita hänen kanssaan? Se ei ole uhka aikuisessa suhteessa nykyiselle liitolle. Kuten ollaan rakkaimpani kanssa monasti puhuttu, kummankin exissä on tietenkin ollut jotain hyvääkin kun hänen kanssaan on pitkät tovit viihdytty. Se ei sulje pois meidän sitoutumista toisiimme tai vähennä rakkautta. Vaan on realistinen katsonta elämään. Ei todellakaan haitta. Exät on exiä syystä. Ne olisi nykyisiä jos liitto olisi ollut onnellinen.