G: Jos olet nyt Sen Oikean kanssa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689010:
Ja silti olet tavannut lukuisan määrän naisia, joilla on paljon kokemuksia,
Kyllä. Nämä kokemukset ovat väärällä tavalla kypsyttäneet ja vanhentaneet näitä naisia. Ollaan jääty jumiin siihen "karuun maailmaan", jossa on melkeinpä ihan normi että ihmiset ovat epäluotettavia, pahoja, jne. Ja toki tämä liittyy meidän yleisesti aika pessimistiseen kulttuuriin (jossa on siis toki hyvätkin puolensa).

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689010:
vaikka kokenut nainen on sinusta jollain tapaa säälittävä.
Ei noin voi sanoa. Päätellen yhteydestä runsaiden kokemusten ja naisten mentaalisten ongelmien välillä (lisättynä psykologian tietyillä teeseillä) se ei ehkä ole kovin viisasta ja henkistä hyvinvointia lisäävää toimintaa _yleensä_. Mutta kuten sanoin, yhtä totuutta ei ole ja jollekin tämä voi toimia. Olen vain itse kohdannut vähän sinkkunaisia, joille runsaat kokemukset olisivat olleet eduksi. Useimmiten niistä on ollut heille enemmän haittaa kuin hyötyä. He ovat olleet hyvin haavoitettuja ihmisiä sisimmässään.

"mies"
[QUOTE="vieras";28689028]Mitä tämä tarkoittaa? Minä muuna naisia ja miehiä voi tuntea kuin ihmisinä?[/QUOTE]

Mentaalisesti. Ihmistuntemus jää aika vajaaksi seksisuhteissa, se ei ole niiden pointti.

annette79
[QUOTE="mies";28689006]Esim. minua ei ole koskaan kohdeltu pahoin suhteissani, ja uskon erään selittävän tekijän olevan se, että arvostan itseäni enkä ole riippuvainen suhteen olemassaolosta tai niiden suuresta määrästä. Päinvastoin olen suhteellisen vaativa jo sen suhteen, kenet tapaan.[/QUOTE]

Näin. Minäkin olen aina ihmetellyt, että mistä ne naiset (ja miehet) tulevat, jotka antavat ylipäätään kohdella itseänsä huonosti? Tai millaisia ovat ne naiset, jotka joutuvat työpaikoilla seksuaalisen häirinnän kohteeksi? Ei sellaisiin tilanteisiin päädy noin vaan, jos ihmisellä on terve itsesuojeluvaisto ja ihminen osaa asettaa sopivat rajat. Mutta toki ymmärrän, että on monenlaista rikkinäisyyttä ja kaikki asiat eivät ole ihmisen itsensä päätettävissä ja rakennettavissa. Toivon sydämestäni, että omat tytöt kasvaisivat vahvoiksi ja suoraselkäisiksi naisiksi, jotka eivät suostu ylläpitämään tyhmiä ja alistavia äijiä.

"vieras"
[QUOTE="mies";28689065]Mentaalisesti. Ihmistuntemus jää aika vajaaksi seksisuhteissa, se ei ole niiden pointti.[/QUOTE]

Äh, sanahelinää, taas :D Olet kyllä mestari paketoimaan itsestäänselvyyksiä koreasti, ikäänkuin puhuisit asiaa.

säpäle harmaana
[QUOTE="mies";28689060]Kyllä. Nämä kokemukset ovat väärällä tavalla kypsyttäneet ja vanhentaneet näitä naisia. Ollaan jääty jumiin siihen "karuun maailmaan", jossa on melkeinpä ihan normi että ihmiset ovat epäluotettavia, pahoja, jne. Ja toki tämä liittyy meidän yleisesti aika pessimistiseen kulttuuriin (jossa on siis toki hyvätkin puolensa).

Ei noin voi sanoa. Päätellen yhteydestä runsaiden kokemusten ja naisten mentaalisten ongelmien välillä (lisättynä psykologian tietyillä teeseillä) se ei ehkä ole kovin viisasta ja henkistä hyvinvointia lisäävää toimintaa _yleensä_. Mutta kuten sanoin, yhtä totuutta ei ole ja jollekin tämä voi toimia. Olen vain itse kohdannut vähän sinkkunaisia, joille runsaat kokemukset olisivat olleet eduksi. Useimmiten niistä on ollut heille enemmän haittaa kuin hyötyä. He ovat olleet hyvin haavoitettuja ihmisiä sisimmässään.[/QUOTE]

Jälleen puhut tuntemiesi naisten kokemuksista. Entä ne omat kokemuksesi?

Ja kas kummaa, tässä haluat puhua nimenomaan naisten seksikokemuksista (ja miten surkeaksi ne elämän tekevät), mutta miesten seksikokemukset ovat ilmeisesti sinulle yhdentekeviä. Tunnetko ketään miestä "ihmisenä"? Tämä näkökulmasi rajaus nyt tekee sen vaikutelman, että haluat paheksua naisten seksikokemuksia.

säpäle harmaana
Näin. Minäkin olen aina ihmetellyt, että mistä ne naiset (ja miehet) tulevat, jotka antavat ylipäätään kohdella itseänsä huonosti? Tai millaisia ovat ne naiset, jotka joutuvat työpaikoilla seksuaalisen häirinnän kohteeksi? Ei sellaisiin tilanteisiin päädy noin vaan, jos ihmisellä on terve itsesuojeluvaisto ja ihminen osaa asettaa sopivat rajat. Mutta toki ymmärrän, että on monenlaista rikkinäisyyttä ja kaikki asiat eivät ole ihmisen itsensä päätettävissä ja rakennettavissa. Toivon sydämestäni, että omat tytöt kasvaisivat vahvoiksi ja suoraselkäisiksi naisiksi, jotka eivät suostu ylläpitämään tyhmiä ja alistavia äijiä.
No tuohon työpaikkahäirintäjuttuun nyt sen verran (vaikkei minulla siitä kokemusta olekaan), minulla ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää, miksi sellaisiin tilanteisiin joudutaan. Työpaikoilla on monenlaisia valta-asetelmia, ja se tekee seksuaalisen häirinnän. Eihän tuolla logiikalla olisi työpaikkakiusaamistakaan, mutta kyllä sitäkin vain tapahtuu. Siihen liittyy paljon muutakin kuin itsensä arvostaminen ja rajojen asettaminen.

säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689099:
No tuohon työpaikkahäirintäjuttuun nyt sen verran (vaikkei minulla siitä kokemusta olekaan), minulla ei ole ollenkaan vaikea ymmärtää, miksi sellaisiin tilanteisiin joudutaan. Työpaikoilla on monenlaisia valta-asetelmia, ja se tekee seksuaalisen häirinnän. Eihän tuolla logiikalla olisi työpaikkakiusaamistakaan, mutta kyllä sitäkin vain tapahtuu. Siihen liittyy paljon muutakin kuin itsensä arvostaminen ja rajojen asettaminen.
Siis tekee seksuaalisen häirinnän mahdolliseksi.

"mies"
Olen täysin samaa mieltä. Ja on tosi sääli, kuinka moni sinkuista on henkisesti (omaan persoonaani nähden) liian rikkinäisiä. Tavallaan luhistutaan niiden vaikeuksien ja pettymysten alle ja annetaan niiden vaikuttaa koko maailmankuvaan liian vahvasti. Pitäisin tätä itsetuhoisuuden yhtenä muotona - itsearvostuksen peilikuvana.

Kaikillahan on vastoinkäymisiä ja hankaluuksia elämässä. Itsellänikin lienee niitä keskimääräistä enemmän. Mutta tarpeeksi suurella määrällä rakkautta niistä selviää niin, että rakkaus, hyväuskoisuus, luottamus, ym. silti pysyvät päällimmäisinä. Niihin märehtimään jääminen tavallaan köyhdyttää ja invalidisoi ja vielä altistaa itsen hyväksikäytölle. Se on surullista mutta aika yleistä.

Elämässä menestyjien keskeinen salaisuus on sitkeä yrittäminen ja ponnistelu sekä usko itseensä ja parempaan huolimatta vaikeuksista ja pettymyksistä. Ainakin omasta kokemuksesta sellainen elämä on varsin onnellista kokonaisuutena.

"vieras"
[QUOTE="mies";28689107]Olen täysin samaa mieltä. Ja on tosi sääli, kuinka moni sinkuista on henkisesti (omaan persoonaani nähden) liian rikkinäisiä. Tavallaan luhistutaan niiden vaikeuksien ja pettymysten alle ja annetaan niiden vaikuttaa koko maailmankuvaan liian vahvasti. Pitäisin tätä itsetuhoisuuden yhtenä muotona - itsearvostuksen peilikuvana.

Kaikillahan on vastoinkäymisiä ja hankaluuksia elämässä. Itsellänikin lienee niitä keskimääräistä enemmän. Mutta tarpeeksi suurella määrällä rakkautta niistä selviää niin, että rakkaus, hyväuskoisuus, luottamus, ym. silti pysyvät päällimmäisinä. Niihin märehtimään jääminen tavallaan köyhdyttää ja invalidisoi ja vielä altistaa itsen hyväksikäytölle. Se on surullista mutta aika yleistä.

Elämässä menestyjien keskeinen salaisuus on sitkeä yrittäminen ja ponnistelu sekä usko itseensä ja parempaan huolimatta vaikeuksista ja pettymyksistä. Ainakin omasta kokemuksesta sellainen elämä on varsin onnellista kokonaisuutena.[/QUOTE]
Miten sinä onnistut olemaan aina kaikessa keskimääräistä enemmän?

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"mies"
[QUOTE="vieras";28689073]Äh, sanahelinää, taas :D Olet kyllä mestari paketoimaan itsestäänselvyyksiä koreasti, ikäänkuin puhuisit asiaa.[/QUOTE]

Miten niin? Eivät kaikki vuorovaikutussuhteet ole kiinnostuneita ihmisistä ihmisinä.

annette79
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689103:
Siis tekee seksuaalisen häirinnän mahdolliseksi.
Millainen valta-asetelma mahdollistaa seksuaalisen häirinnän? Eli jos on riittävän iso pomo, niin saa sitä vähän puristella ja nipistellä? Itse en ole tavannut ikinä noin isoa herraa.

"vieras"
[QUOTE="mies";28689111]Eivät kaikki vuorovaikutussuhteet ole kiinnostuneita ihmisistä ihmisinä.[/QUOTE]

Mitä tuo tarkoittaa? Miten vuorovaikutussuhde on kiinnostunut? Kirjoitat sanoja peräkkäin, mutta unohdat miettiä, mitä ne tarkoittavat tai mitä itse tarkotat.

säpäle harmaana
Millainen valta-asetelma mahdollistaa seksuaalisen häirinnän? Eli jos on riittävän iso pomo, niin saa sitä vähän puristella ja nipistellä? Itse en ole tavannut ikinä noin isoa herraa.
No kärjistettynä aika pitkälti näin. Tai jos joku on ollut talossa kauan ja on siellä ilmiselvästi pidetty tyyppi ja sinä menet sinne uutena työntekijänä, niin onhan siinä melkoinen kynnys mennä jostain vihjailusta kantelemaan, jos on vain sana sanaa vastaan.

[QUOTE="mies";28689006]Mielestäni itsetunnoltaan hyvä ihminen ei tee kokemusten määrästä itseisarvoa. Suhteita on melko helppo kartuttaa paljon, jos ihminen ei mitenkään kontrolloi sitä, kuka pääsee hänen lähelleen, kuka on hänen arvoisensa, ja mitä hän itse pitää kauniina ja moraalisesti hyväksyttävänä. Psykologinen tosiasia lienee, että itsetunnoltaan heikot ja epäyksilölliset (mm. henkisesti kehittymättömät, vaikeasta kodista tulevat) ihmiset kaipaavat enemmän muiden hyväksyntää ja näin myös altistuvat hyväksikäytölle suuremmalla todennäköisyydellä. Mitä enemmän ihmistä on rakastettu kotona ja varhaisissa suhteissa, sen myönteisemmin hän suhtautuu elämään ja muihin ihmisiin - ja vastaavasti ei alistu hyväksikäytölle yms.

Esim. minua ei ole koskaan kohdeltu pahoin suhteissani, ja uskon erään selittävän tekijän olevan se, että arvostan itseäni enkä ole riippuvainen suhteen olemassaolosta tai niiden suuresta määrästä. Päinvastoin olen suhteellisen vaativa jo sen suhteen, kenet tapaan.[/QUOTE]

Vilkas seksielämä esim. sinkkuaikanako kertoo sinulle automaattisesti että sillä haetaan hyväksyntää ja ne ihmiset ovat hyväksikäytettyjä niissä irtosuhteissa? Ja että päästetään lähelle kuka tahansa? Et todella tiedä mistä puhut!
Kyllä hyvännäköinen ihminen voi valita mieleisensä seksiseuran eikä tarvitse mitään susia ottaa viereensä. Ja toisekseen seksuaalisesti avoin ja halukas ihminen haluaa sitä seksiä vaikka ei parisuhteessa ja rakkaudessa olisikaan, siis janoaa seksiä. Piste. Kukaan ei käytä ketään hyväkseen, eikä siinä haeta mitään hyväksyntää. Pidetään vain hauskaa. Sinä et sitä tietysti konservatiivisuudessasi ymmärrä.

annette79
[QUOTE="mies";28689107]Olen täysin samaa mieltä. Ja on tosi sääli, kuinka moni sinkuista on henkisesti (omaan persoonaani nähden) liian rikkinäisiä. Tavallaan luhistutaan niiden vaikeuksien ja pettymysten alle ja annetaan niiden vaikuttaa koko maailmankuvaan liian vahvasti. Pitäisin tätä itsetuhoisuuden yhtenä muotona - itsearvostuksen peilikuvana.[/QUOTE]

Mä olen huomannut muutamassa vastentahtoisesti sinkkuna olevassa (nais)tuttavassa sen piirteen, että omien odotusten ja toisaalta omien edellytysten välillä on valtava ristiriita. Itseä pidetään niin erinomaisena ihmisenä, että ei kelpuuteta muita kuin korkeastikoulutettuja, yli 180-senttisiä, liikunnallisia, täysraittiita ja kulturelleja miehiä, jotka osaavat rakentaa itse omakotitalon ja keskustella samaan hengenvetoon sotienjälkeisestä modernismista kotimaisessa kirjallisuudessa. Itse ollaan kuitenkin aivan tavallisia pulliaisia, mutta sitä ei jostakin syystä ymmärretä. Valitettavan usein nämä naiset ovat jääneet sitten roikkumaan kiinni johonkin tuollaiseen alfaurokseen, jolla on kuitenkin jatkuva haku päälle samanlaisen alfanaaraan varalle. Sitten kun se alfanaaras löytyy - usein itseä reilusti nuorempien naisten joukosta - ollaan vihaisia tälle miehelle, että miksei se alkanutkaan mua. Eli seksi ja satunnainen yhteydenpito kelpasi niin kauan kuin rinnalle löytyi se todellinen rakkaus. Ulkoisia ihanteita kannattaisi hieman höllentää ja keskittyä niiden sijaan saamaan hyvää, tasa-arvoista kohtelua.

[QUOTE="mies";28689016]Tunnen naisia ihmisinä ja olen koko ajan puhunut tästä eniten. En siis todellakaan mene sänkyyn kaikkien tuntemieni naisten kanssa.

Seksin toimivuus taas ei yksinkertaisesti voi perustua täydellisyydelle. Parhainkin seksi on aina vajaata ja juuri siinä on sen voima. Olemme ihmisiä, emme koneita. Kortit jaetaan tavallaan aina uudestaan.[/QUOTE]

Kun on miehensä kanssa harrastanut seksiä läpi yön lapsivapaana viikonloppuna, tehnyt kaikkea mahdollista ihanaa ja saanut monta upeaa orgasmia, en voi nimetä MITÄÄN mikä siinä jäisi vajaaksi.

annette79
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689132:
No kärjistettynä aika pitkälti näin. Tai jos joku on ollut talossa kauan ja on siellä ilmiselvästi pidetty tyyppi ja sinä menet sinne uutena työntekijänä, niin onhan siinä melkoinen kynnys mennä jostain vihjailusta kantelemaan, jos on vain sana sanaa vastaan.
Jos toinen lähestyy sinua sopimattomalla tavalla, niin ei siitä tarvitse ruveta kirjoittamaan AVI-keskukseen kantelua. Suora ilmoitus lääppijälle riittää. Myös riittävän torjuva kehonkieli ja oma asenne tappavat halut ennen pitkää. Ei isoinkaan pomo jaksa pitkään kosiskella, jos hän huomaa kuvottavansa naista. Kokemusta on.

säpäle harmaana
Jos toinen lähestyy sinua sopimattomalla tavalla, niin ei siitä tarvitse ruveta kirjoittamaan AVI-keskukseen kantelua. Suora ilmoitus lääppijälle riittää. Myös riittävän torjuva kehonkieli ja oma asenne tappavat halut ennen pitkää. Ei isoinkaan pomo jaksa pitkään kosiskella, jos hän huomaa kuvottavansa naista. Kokemusta on.
Niin juuri. Täydellisessä maailmassa ei ole koulukiusaamistakaan.

• Tykkää
annette79
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689169:
Niin juuri. Täydellisessä maailmassa ei ole koulukiusaamistakaan.
Aikuisten ja lasten jutut ei ole millään tapaa vertailukelpoisia. Korkeintaan teoriassa. Tietysti kaikissa kiusaamistapauksissa on lopulta kyse vallan antamisesta toiselle.

"jaa-a"
En muuttaisi mitään, ainakaan omalta osaltani, miehen pitäisi varmaan vastata itse omista suhteistaan. Meillä on molemmilla ollut yksi pidempi suhde, muutama lyhyempi ja sitten jonkun verran satunnaista seksiä (miehellä vähän enemmän). Koen, että noissa aiemmissa suhteissa olemme kasvaneet ymmärtämään itsejämme, ja jo oppineet niissä tekemistämme virheistä. Olemme molemmat kypsempiä suhteeseen kuin nuorempina (no daa, kaikki toivottavasti ovat. mutta kyllä ne erot opettavatkin)

säpäle harmaana
Aikuisten ja lasten jutut ei ole millään tapaa vertailukelpoisia. Korkeintaan teoriassa. Tietysti kaikissa kiusaamistapauksissa on lopulta kyse vallan antamisesta toiselle.
Mutta eihän työpaikkakiusaamistakaan voi sinun logiikallasi olla. Sehän saadaan loppumaan, kun vain sanotaan kiusaajalle jämäkästi takaisin.

Ja avioliitossakaan ei voi raiskata tai muuten alistaa puolisoa.

• Tykkää
Meikäläinen pähkinänkuoressa.
Sinä kun toistuvasti eri ketjuissa jankutat sitä miten huono itsetuntosi on, miten sinä olet hankala ja vajaavainen jne, miksi et pyri muuttamaan toimintaasi ja ajatusmallejasi? Miksi et hae apua noin vakavaan mustasukkaisuuteen ja epävarmuuteen?
Valitettavasti siitäkin huolimatta että tunnut olevan älykäs ja sydämellinen persoona, päällimmäisenä sinusta jää kuva sellaisesta hermoheikosta ja ahdistuneesta ruikuttajasta joka janoaa tulla kuulluksi ja nähdyksi. Eniten minua huolettaa kuinka kauan Data jaksaa kannatella sinun hermojesi raunioita vaikka taatusti hän sinulta paljon saa takaisinkin. Mutta oikeasti, miksi et voisi pikkuisen ryhdistäytyä? Vuosi on lyhyt aika parisuhteessa ja se menee helposti vielä sietäen tuollaista tasapainoilua ja toisen hyysäämistä ja pelastamista, mutta pitkässä juoksussa voi käydä hyvinkin raskaaksi.
Olet aikuinen ihminen, koeta edes kulkea pää pystyssä äläkä joka helvetin mutkassa nälvi itseäsi ja ole tuollainen raukka. Anteeksi.

"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689085:
tässä haluat puhua nimenomaan naisten seksikokemuksista (ja miten surkeaksi ne elämän tekevät),
Niin, mutta onhan tuo myös psykologisesti ja moraalisesti ihan järkeenkäypää yleisellä tasolla. Poikkeuksiahan voi olla, en ole vain tainnut tavata sellaista naista. Naisilla on tuntunut olevan jotain traumantapaisia vammoja ja ehkä yleinen elämänasenne on muuttunut kovemmaksi ja turvattomammaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28689085:
mutta miesten seksikokemukset ovat ilmeisesti sinulle yhdentekeviä. Tunnetko ketään miestä "ihmisenä"? Tämä näkökulmasi rajaus nyt tekee sen vaikutelman, että haluat paheksua naisten seksikokemuksia.
Miesystävilläni on aika vähäinen määrä seksikokemuksia eri kumppanien kanssa ja he ovat ulkoa katsottuna kestävissä parisuhteissa jokainen. Eli jonkinlainen preferenssi laadusta, määrän sijaan, näyttäisi olevan viisasta myös lähipiirissäni. On mahdoton itseni sanoa, vahingoittuvatko miehetkin juuri samalla tavalla runsaista kokemuksistaan. En ehkä pitäisi naista ja miestä tässäkään täysin identtisenä.

Tokitoki, mutta ymmärrettävää on myös että pomoille ei YT-neuvottelujen kulta-aikana kauheasti kannata ryhtyä kuvotustaan näyttämään mikäli haluaa työpaikkansa säilyvän. Ahdistelun kyllä voi saada loppumaan muutenkin.

Yhteistyössä