Onko teillä helppo saada lapselle hoitajaa, jos lapsi sairastuu vai joudutteko jäämään itse kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"xXx"
Itse hoidetaan, yleensä se olen minä joka jää sillä mun työssä saa olla pomon suostumuksella sen 3 pv ilman sairaslomatodistusta. Ei ole meinaan hääviä jonottaa terveyskeskuksessa kuumeisen lapsen kanssa, kun muuta syytä käynnille ei ole todistuksen lisäksi. Lisäksi mun työ on niin ahterista että mieluummin olen kotona, näin suoraan sanottuna. Saadaan kyllä hoitaja jos uhkaa palkattomaksi mennä ja lapsi ei ole enää kovin kipeä. Ja mikään ei ole ihanampaa kuin hoivata kuumeista rakasta pientä kainalossa..

"vieras"
En kyllä voisi. Tai oikeastaan anoppi ja appi voisivat, mutta lapsi ei siellä viihdy, enkä usko, että heille voi niin lyhyellä varoituksella viedä, että ei kyllä ole. Itse hoitaisin. Onneksi opiskelen, joten ei tule tilanteita, että olisi pakko. Se on tämän hyväpuoli, että tekee lapset nuorena, niin ei tarvitse tehdä uraa päiväkotiikäisten kanssa, kun niitä tauteja tulee niin paljon sieltä.

"vieras"
Itse hoidetaan, viime viikolla viimeksi olin kotona. Juuri sellainen päivä, kun olisi pitänyt olla töissä. Mutta minkäs teet, lapsi on sairas ja ei voi viedä hoitoon. Meillä ei ole ketään, kuka tulisi hätiin.
Toivottavasti työpaikallasi ollaan ymmärtäväisiä, koska pidemmän päälle jatkuvia poissaoloja ei ainakaan meillä katsella hyvällä ja koska tilanne on samanlainen, eli ei ketään sellaista lähipiirissä johon voidaan absoluuttisen varmasti luottaa, niin rahalla ollaan saatu naapurustosta aina joku lisäansioita kaipaava hoitamaan. Hyvät välit naapureihin on a ja o.

Työpaikkaa kun ei ole varaa menettää ja alkaa siihen hakurumbaan ja persaukisuuteen karenssin vuoksi taas.

hmmmm
Käytännössä mahdotonta, oma äitin on työelämässä ja asuu tosi kaukana samoin kaikki muut sukulaiset asuvat kaukana.
Lisäksi olen perfektionisti sillä tavalla että en kehtaisi olla pois töistä. Kuulun ihmisiin, jotka kokevat että pitää pärjätä itse, enkä osaa edes pyytää apua muilta.
Osaksi tästä syystä olen ollut kotiäitinä pitkään ja jäänyt ilman "uraa". Koen että minun pitää huoltaa lapset koska ne on tehty ja lapsen oikeus on saada olla sairas mutta jos on töissä, pitää sinne mennä oli mitä oli. Ristiriita on liian suuri.

Nooh
[QUOTE="vieras";28672941]Tietenkin toiselle lapsista nousi eilen kuume ja tänään ei voi lasta hoitoon viedä ja ehkä ei huomennakaan ja joudun vaivaamaan vanhempiani asiassa. Isäni sieltä tulee tänne kyllä, mutta tiedän, että olisi kyllä mieluummin kotona nukkumassa tähän aikaan aamusta. Minä taas en just tällä viikolla oikein voisi olla pois töistä, kun tuuraan yhtä lomalaista ja muilla taas ei ole oikein osaamista tuossa tehtävässä. Hankalinta tässä mun työssä on se, että työt alkaa niin aikaisin, jos menisin töihin klo 8, niin olisi paljon helpompi saada hoitaja kotiin.[/QUOTE]

ONneksi olen töissä jossa en ole korvaamaton.

[QUOTE="vieras";28676081]Toivottavasti työpaikallasi ollaan ymmärtäväisiä, koska pidemmän päälle jatkuvia poissaoloja ei ainakaan meillä katsella hyvällä ja koska tilanne on samanlainen, eli ei ketään sellaista lähipiirissä johon voidaan absoluuttisen varmasti luottaa, niin rahalla ollaan saatu naapurustosta aina joku lisäansioita kaipaava hoitamaan. Hyvät välit naapureihin on a ja o.

Työpaikkaa kun ei ole varaa menettää ja alkaa siihen hakurumbaan ja persaukisuuteen karenssin vuoksi taas.[/QUOTE]

Jos puolittaa lapsen sairastelut vanhempien kesken niin aika paljon saa sairastaa että tulee potkut. Jos ajatellaan että lapsi sairastaa vaikka kymmenen kolmen päivän flunssaa niin se on max 15 työpäivää vuodessa per vanhempi.

"höh"
[QUOTE="Vieras";28673177]Itse hoidetaan, se jää jonka töihin se paremmin sopii. Pahimmillaan ollaan puolitettua päivä, mikä tietysti tarkoittaa sitä ettei kumpikaan saa käyttää lapsen sairautta poissaolon syyksi.[/QUOTE]

Miksi ei? Me ollaan tehty näin ja työnantajat lienevät tyytyväisiä, kun hommat on hoituneet. Voihan se lapsi sairastua kesken päivänkin, eikö sittenkään saisi sitä laittaa syyksi?

kotileipuri-
Itse hoidetaan, teen ne päivät sitten töitä etänä ja jos on palavereita tms. mies hoitaa sen aikaa.
Meillä ei esim. isovanhemmat hoida muutenkaan ikinä lapsia. Omat vanhemmat asuvatkin kauempana.

ollaan onnekkaita
On.Ihanat vanhempani hoitavat ja ovat hoitaneet lastamme todella paljon,myös kun hän on kipeä.Mummila on meidän lapsukaiselle tavallaan varakoti:)Minum tai mieheni ei ole helppoa olla poisvtöustä ja lapsi on usein kipeä.Ei pärjättäisi ilman isovanhempia!

Yhteistyössä