minkälaisia tilejä teillä on käytössä? onko yhteinen miehen kanssa

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
tässä ollaan nyt laittamassa tilejä yhteen,tuntuu kyllä mun mielestä paljon helpommalta,kuin se että omat tilit.
meillä siis ollut oma tili jo sen 10v mutta nyt mieskin alkoi sulaan ajatukseen josko laitettaisiin yhteen.

kertokaa minkälaisia tilejä on,ja onko vain yksi yhteinen?

Meillä on molemmilla omat tilit, joihin toisella on käyttöoikeus. Eli kun kirjaudun verkkopankkiin, tulee näkyviin oma, miehen ja lasten tilit. Pystymme siis siirtelemään rahaa tililtä toiselle. Lisäksi mulla on lapsuuden aikainen tili, jota pidämme säästötilinä ja siihen on vain Visa Electron-kortti.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;28672998:
tässä ollaan nyt laittamassa tilejä yhteen,tuntuu kyllä mun mielestä paljon helpommalta,kuin se että omat tilit.
meillä siis ollut oma tili jo sen 10v mutta nyt mieskin alkoi sulaan ajatukseen josko laitettaisiin yhteen.

kertokaa minkälaisia tilejä on,ja onko vain yksi yhteinen?

Yhteinen käyttötili, johon molempien tulot ja kortit on ohjattu. Molemmilla lisäksi oma säästötili. Näiden lisäksi vielä verotuksen helpottamiseksi vuokratili, jonne vuokratulot sijoitusasunnosta tulevat.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;28673016:
no onko mielestänne hyvä idea laittaa tilit yhteiseksi,eli mä luultavasti siirtyisin miehen tiliin ja mun tulot,tai sit toistepäin.

ja sit mulla olisi oma säästötili,ja lapsille avattaisiin omat tilit
Jos se teistä on hyväasia teille niin mitä väliä muiden mielipiteellä on? Jokainen oikeasti tekee omien varojensa kanssa niin kuin kokee omalle kohdalleen omassa parisuhteessa parhaimmaksi tehdä. mikä sopii toiselle ei välttämättä toimi toisen suhteessa.

Meillä on henkilökohtaiset tilit, jonne tulee ne kuukausittaiset palkka yms. tulot. Sitten on yksi yhteinen käyttötili, jonne laitetaan kumpikin 1000 euroa/kk ja sitä käytetään taloudenhoitotilinä ja sieltä menee lainat, ruokaostokset, sähköt, vakuutukset, verot jne.. Se raha mikä jää tuon tonnin jälkeen omalle tilille saa kumpikin käyttää miten parhaaksi katsoo omiin tarpeisiin ja menoihin.

Molemmat säästetään rahaa sijoituksiin. Niin ja käyttöoikeuksia meillä ei ole toistemme käyttötileihin. Lasten tilit nähdään molemmat omissa verkkopankeissamme.

Meillä on yhteinen tai-tili käyttötilinä, johon on kummallakin Mastercard. Toinen käyttötili toisessa pankissa on miehen tili, johon minulla on täydet käyttöoikeudet. Tähän tiliin kummallakin on Visa. Lisäksi on molemmilla oma säästötili, joihin on säästetty kummallekin suurinpiirtein sama summa.

Miehen opintolainaa ei kannata siirrättää pankista toiseen. Minun palkkani taas menee työnantajani tarjoamalla etutilille, josta ei tule kuluja esmes merkintäpalkkioista, korteista tms. Yhteiset rahat, pari erillistä tiliä.

On yhteiset tilit ja yhteiset rahat. Molempien palkat tulevat samalle tilille ja sieltä maksetaan sitten kaikki omat ja yhteiset menot. Meillä on myös säästötili, johon siirretään ylijäämärahoja mm. matkustelua varten. Lapsilla on omat tilinsä, joihin meillä vanhemmilla on käyttöoikeus.

Meillä on molemmilla omat tilit, joihin toisella on käyttöoikeus. Eli kun kirjaudun verkkopankkiin, tulee näkyviin oma, miehen ja lasten tilit. Pystymme siis siirtelemään rahaa tililtä toiselle. Lisäksi mulla on lapsuuden aikainen tili, jota pidämme säästötilinä ja siihen on vain Visa Electron-kortti.

Meillä myös näin, omat tilit ja käyttöoikeus molempien tiliin. Sieltä maksellaan laskut yms. , ei pidetä mitään kirjaa, kumpi maksaa enemmän tms. Lisäksi on erillinen asuntolainatili, jonne menee miehen tilistä erä, ja molemmilla vielä oma säästötili. Lapsilla on omat tilit.

Omat tilit. Olen kotiäiti ja mies maksaa suuren osan kaikesta, pyydän tarvittaessa häneltä rahaa...
se tietysti joskus on "nöyryyttävää" vaikkka perhe ollaan ja mies ei sitä kummaksu...

[QUOTE="vieras";28673023]Meillä on henkilökohtaiset tilit, jonne tulee ne kuukausittaiset palkka yms. tulot. Sitten on yksi yhteinen käyttötili, jonne laitetaan kumpikin 1000 euroa/kk ja sitä käytetään taloudenhoitotilinä ja sieltä menee lainat, ruokaostokset, sähköt, vakuutukset, verot jne.. Se raha mikä jää tuon tonnin jälkeen omalle tilille saa kumpikin käyttää miten parhaaksi katsoo omiin tarpeisiin ja menoihin.

Molemmat säästetään rahaa sijoituksiin. Niin ja käyttöoikeuksia meillä ei ole toistemme käyttötileihin. Lasten tilit nähdään molemmat omissa verkkopankeissamme.[/QUOTE]

Meillä myös näin - ollut jo kohta 20 vuotta. Tosin sijoituksiin ei kumpikaan varsinaisesti säästetä.

Meillä on omat käyttötilit sekä yhteinen säästötili ja sitten yhteinen tili S-pankissa, joista maksetaan mm. ruuat. Ihan hyvin on toiminu jo useamman vuoden.

Omat tilit, ei käyttöoikeuksia toistemme tileille. Säästötilit on aika turhia nykyisellä korkotasolla, joten säästäminen hoidetaan muilla tavoin. Minä hoidan oman säästämiseni, mies luultavasti omansa. En ole kysellyt. Niin kauan kuin elämiseen liittyvät kulut hoituu hänen osaltaan, en kysele mitä mies rahoillaan tekee. Lapset täysi-ikäisiä ja hoitavat raha-asiansa itse myös

Omat tilit omaan käyttöön ja yhteisiä menoja varten yhteinen taloustili, jolle kummaltakin siirtyy kuukausittain tietty summa. En voisi kuvitellakaan laittavani kaikkia rahoja samaan kasaan. Minulle on tärkeää olla myös sellaista rahaa, jonka voin käyttää vapaasti juuri niin kuin haluan. En halua neuvotella harrastusmenoistani kenenkään kanssa

Naisella on mielestäni myös tärkeää olla omia tuloja ja omaa rahaa.

Omat tilit omaan käyttöön ja yhteisiä menoja varten yhteinen taloustili, jolle kummaltakin siirtyy kuukausittain tietty summa. En voisi kuvitellakaan laittavani kaikkia rahoja samaan kasaan. Minulle on tärkeää olla myös sellaista rahaa, jonka voin käyttää vapaasti juuri niin kuin haluan. En halua neuvotella harrastusmenoistani kenenkään kanssa

Naisella on mielestäni myös tärkeää olla omia tuloja ja omaa rahaa.

Juuri näin. Elämäntilanteen ja tulotason mukaan tuo kuukausittainen summa voi sitten olla toiselta isompi ja toiselta pienempi. Ja ap:lle, jos laitatte tilit yhteen, niin se pitää sitten tehdä pankissa niin, että tilin omistajuus ja nimi tulee varmasti muutettua oikein.

Yksi yhteinen ruokatili ja molemmilla oikeus myös tyttäremme tilille. Pian myös avaamme kolmannen yhteisen tilin johon alamme säästämään häitä varten :)

Sitten on vielä omat tilit omia kuluja varten.

Vaikka meillä onkin yhteiset tilit ja yhteiset rahat, ei kummallakaan ole tarvetta kysellä tai neuvotella ostolupaa omiin juttuihin. Tämän edellytyksenä on tietty se, että molempien rahankäyttö on samankaltaista ja vastuuntuntoista. Missään tapauksessa en laittaisi rahoja yhteen, jos pelkona olisi se, että tili tyhjenee.

Ittelläni on käyttis minne tulee palkka ym. Tämän lisäksi säästötili ja asp-tili.
Ja toisessa pankissa hiljainen tili pahan päivän varalle, jos päätilin kortti katoaa tai muuten vain pääpankissa on jotain häikkää. Sinne pistin vuosia sitte jonkun tonnin makaamaan, en edes tiedä mitä sille tilille nykyään kuuluu, mutta siellä kaiken jären mukaan rahat vielä on :D

Miehellä käyttis ja säästötili.

Ja asuntolainaa hakiessa ajateltiin ottaa samalla yhteinen taloudenhoitotili.

Molemmilla on henkilökohtaiset käyttötilit (johon siis tulee palkkatulot), sit on henkilökohtaiset säästötilit (minulla 2 kpl). Sitten on yhteinen lainanhoitotili. Yhteinen säästötili ja vielä yhteinen "kauppareissu"tili s-pankissa. Lapsella on oma säästötili.

Ja kohta pitäisi käydä avaamassa vielä yhteinen asp-tili. :D

Meillä on miehen kanssa molemmilla omat käyttö- ja säästötilit, joihin ei toisella käyttöoikeutta. Lisäksi meillä on yhteinen taloudenhoitotili, johon menee molemmilta rahaa joka kuukausi, josta maksetaan laskut, bensat, ruokaostokset jne...

Yhteistyössä