suututtaa mies, ei kyke paria viikkoo hoitaa lastaan,ilman et pitää dumppaa hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";28656597]Puuttui siihen, että lapsi menee isovanhemmilleen hoitoon? Mitä vitun puuttumista siinä on? Kuulostaa siltä, että tuo aloittaja nimenomaan haluaa riidellä ja keksii aiheen ihan mistä tahansa.[/QUOTE]

Lue aiempia viestejä vähän ylempänä niin tiedät! Ihan turhaa kommentoida ja haukkua toinen kun et ole selvästi lukenut tätä keskustelua, etkä tiedä mistä oli kyse.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656573]Ok, mutta äitinä hän tämän keskustelun perusteella osoitti olevansa vain lapsestaan huolta pitävä ja järkevä kun puuttui tuohon. Aikuiset ihmiset riidelköön keskenään miten lystään kuhan lapsesta huolen pitävät!![/QUOTE]

Nyt minä kyllä tipuin kärryiltä...ap puuttui mihin?
Eihän ap:n exä nyt millekään satunnaiselle baarituttavuudelle lasta vienyt hoitoon vaan omille vanhemmilleen. Herätkää nyt äidit miettimään omilla aivoillanne.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656604]Lue aiempia viestejä vähän ylempänä niin tiedät! Ihan turhaa kommentoida ja haukkua toinen kun et ole selvästi lukenut tätä keskustelua, etkä tiedä mistä oli kyse.[/QUOTE]

Minä olen ainakin lukenut joka ikisen viestin ja ymmärrän tasan tarkkaan mistä on kyse. Typerästä kontrollinhalusta ja äidin roolin korostamisesta.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656627]Tai sitten se mies on soittanut sinne ja valittanut niin kauan, että ottivat kylään. Kyllä kai palveluksia voi muille tehdä, vaikka ei AIDOSTI kiinnostaisikaan?

Jos ihan AIDOSTI kiinnostaa, olisivat käyneet lasta tapaamassa esim. kun lapsi on ollut isällään.[/QUOTE]

Miten minä ymmärsin että ap ei ole paljon lasta isälleen hoitoon antanut...?

[QUOTE="Huomio";28656618]Nyt minä kyllä tipuin kärryiltä...ap puuttui mihin?
Eihän ap:n exä nyt millekään satunnaiselle baarituttavuudelle lasta vienyt hoitoon vaan omille vanhemmilleen. Herätkää nyt äidit miettimään omilla aivoillanne.[/QUOTE]
Leviäähän se leppoisammankin äiti-ihmisen psyyke kun ei pystykään kyykyttämään exää ja kontrolloimaan tilannetta sataprosenttisesti.

"Huomio"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28656632:
Leviäähän se leppoisammankin äiti-ihmisen psyyke kun ei pystykään kyykyttämään exää ja kontrolloimaan tilannetta sataprosenttisesti.
Ihan totta. Niinhän siinä kai väistämättä käy...

"vieras"
[QUOTE="Huomio";28656618]Nyt minä kyllä tipuin kärryiltä...ap puuttui mihin?
Eihän ap:n exä nyt millekään satunnaiselle baarituttavuudelle lasta vienyt hoitoon vaan omille vanhemmilleen. Herätkää nyt äidit miettimään omilla aivoillanne.[/QUOTE]

Ei hyvänen aika.. Oikeesti miks tarvii puuttua keskusteluun, vaivautua kommentoimaan jos ei voi lukea itse keskustelua ensin, että tietää mistä on kyse?! aivan turhaa ajan tuhlausta.

gskigss
[QUOTE="vieras";28656650]Ei hyvänen aika.. Oikeesti miks tarvii puuttua keskusteluun, vaivautua kommentoimaan jos ei voi lukea itse keskustelua ensin, että tietää mistä on kyse?! aivan turhaa ajan tuhlausta.[/QUOTE]

Ap:ko se tuli eri nimimerkillä riehumaan :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28656632:

Hei, ketään ei kiinnosta teidän lapselliset exä-draamat ! :) Ketään ei vois vähempää kiinnostaa, vanhempina heidän tulee huolehtia LAPSESTAAN - ja tässä on kyse siitä!

"vieras"
[QUOTE="Huomio";28656631]Miten minä ymmärsin että ap ei ole paljon lasta isälleen hoitoon antanut...?[/QUOTE]

Ai. Mä en ymmärtänyt tuollaista, mutta ehkä multa meni jotain ohi.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656650]Ei hyvänen aika.. Oikeesti miks tarvii puuttua keskusteluun, vaivautua kommentoimaan jos ei voi lukea itse keskustelua ensin, että tietää mistä on kyse?! aivan turhaa ajan tuhlausta.[/QUOTE]

Just ehkä kaksi viestiä sitten totesin että olen lukenut ketjussa joka ikisen viestin :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28656685:
Juuri näin ap:n exä tekikin. Mikä on siis ongelmasi?
Ylempänä on perusteltu hyvin selvästi miksi noin pientä lasta ei voi pompottaa ja viedä tuntemattoman ihmisen luokse yöksi (isovanhemmat tässä tapauksessa on tuntemattomat, koska eivät ole viettäneet lapsenlapsensa kanssa aikaa, lue yllä^^)

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656737]Ylempänä on perusteltu hyvin selvästi miksi noin pientä lasta ei voi pompottaa ja viedä tuntemattoman ihmisen luokse yöksi (isovanhemmat tässä tapauksessa on tuntemattomat, koska eivät ole viettäneet lapsenlapsensa kanssa aikaa, lue yllä^^)[/QUOTE]

Tietääkö tässä ketjussa kukaan edes, minkä ikäisestä lapsesta on kyse...?
"Noin pienestä lapsesta..."

[QUOTE="vieras";28656737]Ylempänä on perusteltu hyvin selvästi miksi noin pientä lasta ei voi pompottaa ja viedä tuntemattoman ihmisen luokse yöksi (isovanhemmat tässä tapauksessa on tuntemattomat, koska eivät ole viettäneet lapsenlapsensa kanssa aikaa, lue yllä^^)[/QUOTE]

Minulta jäi välistä ilmeisesti montakin asiaa, kuten;

- minkä ikäinen tuo lapsi on?
- millä lailla isovanhemmat on tuttuja? Tuo ap:n "eivät ole olleet kiinnostuneita" ei vielä kerro oikeastaan mitään. Jollekin se tarkoittaa ettei olla oltu ottamassa hoitoon juuri silloin kun äiti olisi halunnut ja toiselle taas etteivät ole koskaan nähneet koko lasta.

Joka tapauksessa mies on nyt tarvinut lapselle hoitopaikkaa ja luulisi hänen ainakin tuntevan omat vanhempansa ja pystyvän näin arvioimaan heidän kykyään hoitaa lasta. Kuinka moni äiti mahtaa yleensä pyytää ex-mieheltä suostumusta lapsen yökyläilypaikoille?

Ja jos siis isovanhemmat eivät ennen ole olleet kiinnostuneita lapsesta niin eikö ole kiva jos kiinnostus on nyt herännyt? Jos välit ex-miniään ovat olleet huonot niin monille isovanhemmille voi olla helpompi luoda suhdetta lapseen ja viettää tämän kanssa aikaa sen jälkeen kun poikansa on eronnut lapsen äidistä.

"vieras"
[QUOTE="Huomio";28656753]Tietääkö tässä ketjussa kukaan edes, minkä ikäisestä lapsesta on kyse...?
"Noin pienestä lapsesta..."[/QUOTE]

Sen kuvan mä ainakin sain että noin yksivuotiaasta, kun ap puhui kiintymyssuhteesta jne. mutta toki voi olla taaperoikäinenkin.

"vieras"
Minulta jäi välistä ilmeisesti montakin asiaa, kuten;

- minkä ikäinen tuo lapsi on?
- millä lailla isovanhemmat on tuttuja? Tuo ap:n "eivät ole olleet kiinnostuneita" ei vielä kerro oikeastaan mitään. Jollekin se tarkoittaa ettei olla oltu ottamassa hoitoon juuri silloin kun äiti olisi halunnut ja toiselle taas etteivät ole koskaan nähneet koko lasta.

Joka tapauksessa mies on nyt tarvinut lapselle hoitopaikkaa ja luulisi hänen ainakin tuntevan omat vanhempansa ja pystyvän näin arvioimaan heidän kykyään hoitaa lasta. Kuinka moni äiti mahtaa yleensä pyytää ex-mieheltä suostumusta lapsen yökyläilypaikoille?

Ja jos siis isovanhemmat eivät ennen ole olleet kiinnostuneita lapsesta niin eikö ole kiva jos kiinnostus on nyt herännyt? Jos välit ex-miniään ovat olleet huonot niin monille isovanhemmille voi olla helpompi luoda suhdetta lapseen ja viettää tämän kanssa aikaa sen jälkeen kun poikansa on eronnut lapsen äidistä.

Isovanhemmat eivät ole viettäneet aikaa lapsen kanssa eikä heitä ole kiinnostanut nähdä tätä, tämän ap sanoi jo heti alussa. Itse en laskisi lasta sellaisille mummille ja ukille, joista en tiedä, että heitä ylipäätään kiinnostaa lapsi? Et varmaan sinäkään? Kiva on tutustua ja mielellään kaikille soisi hyvät suhteen mummolaan, mutta eihän tuo herätä luottamusta isovanhempien kyvystä huolehtia lapsesta niin kun varmaan me kaikki tajutaan.

"Huomio"
[QUOTE="vieras";28656819]Isovanhemmat eivät ole viettäneet aikaa lapsen kanssa eikä heitä ole kiinnostanut nähdä tätä, tämän ap sanoi jo heti alussa. Itse en laskisi lasta sellaisille mummille ja ukille, joista en tiedä, että heitä ylipäätään kiinnostaa lapsi? Et varmaan sinäkään? Kiva on tutustua ja mielellään kaikille soisi hyvät suhteen mummolaan, mutta eihän tuo herätä luottamusta isovanhempien kyvystä huolehtia lapsesta niin kun varmaan me kaikki tajutaan.[/QUOTE]

Miehen vanhemmat eivät ole koskaan pyytäneet poikaa yökylään tai muutenkaan pyytäneet saada hoitaa häntä. Näkevät poikaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa kun on jonkun sukulaisen synttärit tms. En sanoisi että ovat erityisen kiinnostuneita lapsesta olleet ikinä. Silti en kyseenalaista heidän kykyään huolehtia pojasta, jos tarve niin vaatii.

[QUOTE="vieras";28656819]Isovanhemmat eivät ole viettäneet aikaa lapsen kanssa eikä heitä ole kiinnostanut nähdä tätä, tämän ap sanoi jo heti alussa. Itse en laskisi lasta sellaisille mummille ja ukille, joista en tiedä, että heitä ylipäätään kiinnostaa lapsi? Et varmaan sinäkään? Kiva on tutustua ja mielellään kaikille soisi hyvät suhteen mummolaan, mutta eihän tuo herätä luottamusta isovanhempien kyvystä huolehtia lapsesta niin kun varmaan me kaikki tajutaan.[/QUOTE]

Kuten sanottu, tuo ap:n kuvaus voi tarkoittaa ihan mitä hyvänsä. Se kiinnostuskin voi olla hyvin subjektiivisesti nähtävä asia mihin voi suurelti vaikuttaa ne välit lapsen äitiin. Laskisin kuitenkin että se ap:n ex on tässä kykenevämpi arvioimaan vanhempiaan lapsenhoitajina kuin ap.

Jokatapauksessa lapsi on tässä isällään ja isä on järjestänyt lapselle hoitopaikan joten asia on ok. Jos me erottaisiin niin en näkisi että minullakaan olisi tuohon puuttumista. Parempi myös olla puuttumatta, ettei kohta olla sen edessä ettei ex hyväksy ketään ap:n kavereita tai sukulaisia lasta hoitamaan. Mielummin sitten ottaa asian siltä kannalta että kiva kun lapsi nyt tutustuu isovanhempiin (jos siis oikeasti ei näitä tunne).

[QUOTE="Huomio";28656848]Miehen vanhemmat eivät ole koskaan pyytäneet poikaa yökylään tai muutenkaan pyytäneet saada hoitaa häntä. Näkevät poikaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa kun on jonkun sukulaisen synttärit tms. En sanoisi että ovat erityisen kiinnostuneita lapsesta olleet ikinä. Silti en kyseenalaista heidän kykyään huolehtia pojasta, jos tarve niin vaatii.[/QUOTE]

Niin. Oma äitini taas ei ole nähnyt kahta nuorinta lastani koskaan enkä silti sanoisi ettei hän ole näistä kinnostunut, päinvastoin. Lapsille (2,5v ja 7kk) hän toki on täysin vieras, mutta jos pitäisi löytää ihminen heitä hoitamaan niin kyllä äitini olisi ensimmäisenä luotettavuuslistallani.

"vieras"
[QUOTE="Huomio";28656848]Miehen vanhemmat eivät ole koskaan pyytäneet poikaa yökylään tai muutenkaan pyytäneet saada hoitaa häntä. Näkevät poikaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa kun on jonkun sukulaisen synttärit tms. En sanoisi että ovat erityisen kiinnostuneita lapsesta olleet ikinä. Silti en kyseenalaista heidän kykyään huolehtia pojasta, jos tarve niin vaatii.[/QUOTE]

No en minä luottaisi äitinä siihen, että lapsella on aidosti hyvä olla uudessa paikassa, jos en ole nähnyt miten ne ihmiset on sen lapsen kanssa, ottavat kontaktia jne. Pieni lapsi on kuitenkin niin avuton ja riippuvainen hoitajasta, että on aika vastuutonta mutu-tuntumalla heittää lapsi hoitoon kun aikuisia ne hoitajat on - ja kykenee kai siihen kuka vaan. Ei se noin mene, kyllä hoitopaikkaan pitää olla luottamus ja suhteet kunnossa, että sinne lapsensa voi laittaa!

[QUOTE="vieras";28656948]No en minä luottaisi äitinä siihen, että lapsella on aidosti hyvä olla uudessa paikassa, jos en ole nähnyt miten ne ihmiset on sen lapsen kanssa, ottavat kontaktia jne. Pieni lapsi on kuitenkin niin avuton ja riippuvainen hoitajasta, että on aika vastuutonta mutu-tuntumalla heittää lapsi hoitoon kun aikuisia ne hoitajat on - ja kykenee kai siihen kuka vaan. Ei se noin mene, kyllä hoitopaikkaan pitää olla luottamus ja suhteet kunnossa, että sinne lapsensa voi laittaa![/QUOTE]

:D

daaaaaaa
Lopettakaa lässyttäminen pienestä lapsesta jos ette edes tiedä ko. lapsen ikää, varmaan ap tarkoituksella jätti kertomatta että luultais pienemmäks ja sais mieleisiään kommentteja

• Tykkää
Reactions: kepsis

Yhteistyössä