suututtaa mies, ei kyke paria viikkoo hoitaa lastaan,ilman et pitää dumppaa hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
"Sari"
[QUOTE="Lis";28653402]Minka ikainen lapsi kyseessa? Itse en ymmarra miksi suutut jos isovanhemmat (vihdoinkin) haluavat myos viettaa aikaa lapsenlapsensa kanssa. Itse olisin vain iloinen etta nain on kaynnyt.[/QUOTE]

Jestas mitä idiootteja täällä taas. Vaikeaa näyttää olevan ymmärtää lapsen parasta. Kyllä pienellä lapsella on hätä, jos ei ole vielä turvallista oloa puolituntemattomien isovanhempien kanssa. Tietysti heihin pitäisi totutella vähän kerrallaan ja pikkuhiljaa, eikä yhtäkkiä laiteta sinne yökylään.

Tässä tapauksessa isä on tosiaan vastuuton nahjus ja ansaitsee vihat, koska ei ymmärrä lapsen parasta.

"Lis"
[QUOTE="Eee";28653451]Tähän ei voi muuta sanoo, kun että mitäs oot levittäny jalkas noin idiootille miehelle. Noh, vastauksenkin osaan arvata, ei oo ollu varaa mistä valita... Naiset, jotain järkee panemishommiinkin![/QUOTE]

Annettujen tietojen perusteella en sanoisi miesta idiootiksi. Mieshan antoi lapsensa varmasti hyvaan hoitoon isovanhempien luokse. Kenties hanella oli sovittu meno tai tama oli tosiaan ainoa mahdollisuus yohoitoon vanhempiensa luona, muuten ap. olisi kieltanyt sen.

"Lis"
[QUOTE="Sari";28653457]Jestas mitä idiootteja täällä taas. Vaikeaa näyttää olevan ymmärtää lapsen parasta. Kyllä pienellä lapsella on hätä, jos ei ole vielä turvallista oloa puolituntemattomien isovanhempien kanssa. Tietysti heihin pitäisi totutella vähän kerrallaan ja pikkuhiljaa, eikä yhtäkkiä laiteta sinne yökylään.

Tässä tapauksessa isä on tosiaan vastuuton nahjus ja ansaitsee vihat, koska ei ymmärrä lapsen parasta.[/QUOTE]

Kiitos kun kutsut minua idiootiksi :). Mielestani Suomessa ylisuojellaan lapsia, mutta se on jo toinen aihe.

Itse jatan lapseni mielellani vanhempieni luokse yohoitoon, vaikkakin nahdaan vain muutaman kerran vuodessa.

Normimeno
Ei se lapsi mene rikki yhdestä yökyläilystä mummolassa, saattaa pitkällä aikavälillä tuottaa vaan iloa välien lähentyminen. Kai ne isovanhemmat ovat täyspäisiä ja voit luottaa, että ovat lastenhoitoajan selvinpäin? Yritä ottaa positiivinen asenne äläkä sekoita mielessäsi omaa pettymystä miehen osallistumisesta lastenhoitoon yhdessäolon aikana nykytilanteeseen.

juupa
selma, mut hei, olen avioerolapsi ja ei nähty todellakaan isää joka toinen viikonloppu. kesällä nähtiin.

ja joo, tunnistin ja ei tullut traumoja. Höpöjuttua nuo tottumiset ja säätämiset, että ei voi mennä yöksi tai pidemäksi aikaa jos ei tunne!!!kyllä voi.

[QUOTE="vieras";28653350]varmasti v*tuttaa, itelläkin ottais päähän tuollainen tosi paljon! Meillä tein selväks "säännöt" kun lapsia alettiin tekee, että lapset menee AINA miehen omien juttujen edelle ja niin on suunnillee mennyt. Silti ollaan eroammassa todennäkösesti, minä oon niin dominoiva tyyppi et tarviin jonkun joka on myös vahva persoona. Kerro tuosta miehelles suoraan ja sano, että sulla on tarpeeks jo huolia, stressiä siellä sairaala niin miten kehtaa vielä olla pitämättä huolta lapsista![/QUOTE]
Minäkin olisin lähtenyt nostelemaan tällaisesta keskitysleiristä. : /

vieras

Viimeksi muokattu:
Äidin "rakkaus"
Tämä taitaa olla tosi tavallista että äidit haluaa eronkin jälkeen kontrolloida sitä, kuka lapsia hoitaa. Eivät tajua, että siihen ei enää ole mitään oikeutta. Jos on yhteishuoltajuus ja lapset isällä, isä päättää kuka lasta hoitaa. Tympein esimerkki tästä oli juuri kun näin loma-aikaan miesystäväni lapset vaihtavat kotia kahden viikon välein. Miehelle tuli pakollinen työreissu, jonka aikana lasten isovanhemmat hoitivat toisen päivän ja yön ja toisena lapset olivat minulla hoidossa. Lasten äiti skitsahti, kun kuulemma isän pitää hoitaa kun on isän vuoro :headwall:. Ja nämä lapset on jo isoja.

Ymmärrän kyllä että pienten lasten kohdalla hoitoon mielummin vaan tosi tuttujen luo, mutta ei se lapsi siitä rikki mene että viettää yhden yön hieman etäisempien isovanhempiensa kanssa.

Ap tuntuu olevan vähän kontrollifriikki. Kannattaa tottua siihen, että sinä et voi enää määrätä lapsen asioista kuin silloin kun hän on sinun luonasi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin "rakkaus";28653511:
Tämä taitaa olla tosi tavallista että äidit haluaa eronkin jälkeen kontrolloida sitä, kuka lapsia hoitaa. Eivät tajua, että siihen ei enää ole mitään oikeutta. Jos on yhteishuoltajuus ja lapset isällä, isä päättää kuka lasta hoitaa. Tympein esimerkki tästä oli juuri kun näin loma-aikaan miesystäväni lapset vaihtavat kotia kahden viikon välein. Miehelle tuli pakollinen työreissu, jonka aikana lasten isovanhemmat hoitivat toisen päivän ja yön ja toisena lapset olivat minulla hoidossa. Lasten äiti skitsahti, kun kuulemma isän pitää hoitaa kun on isän vuoro :headwall:. Ja nämä lapset on jo isoja.

Ymmärrän kyllä että pienten lasten kohdalla hoitoon mielummin vaan tosi tuttujen luo, mutta ei se lapsi siitä rikki mene että viettää yhden yön hieman etäisempien isovanhempiensa kanssa.

Ap tuntuu olevan vähän kontrollifriikki. Kannattaa tottua siihen, että sinä et voi enää määrätä lapsen asioista kuin silloin kun hän on sinun luonasi.

Kysehän on lapsen oikeudesta hyvään hoitoon ja huolenpitoon. Rikki hän ei varmasti mene vaikka yön nukkuisi sillan alla, mutta jokainen tervejärkinen äiti ymmärtää, että pientä lasta ei noin vain pompotella. Pieni lapsi tarvitsee enemmän, ja jotta tämän perusturvallisuudentunne voi kehittyä ja turvalliset kiintymyssuhteet, hän tarvitsee läheiset ja tutut hoitajat.

• Tykkää
Reactions: millionnea
"vieras"
[QUOTE="vieras";28653533]Kysehän on lapsen oikeudesta hyvään hoitoon ja huolenpitoon. Rikki hän ei varmasti mene vaikka yön nukkuisi sillan alla, mutta jokainen tervejärkinen äiti ymmärtää, että pientä lasta ei noin vain pompotella. Pieni lapsi tarvitsee enemmän, ja jotta tämän perusturvallisuudentunne voi kehittyä ja turvalliset kiintymyssuhteet, hän tarvitsee läheiset ja tutut hoitajat.[/QUOTE]

Joo... Sillan alla on ehkä "hieman" eri asia.

Äidin "rakkaus"
[QUOTE="vieras";28653533]Kysehän on lapsen oikeudesta hyvään hoitoon ja huolenpitoon. Rikki hän ei varmasti mene vaikka yön nukkuisi sillan alla, mutta jokainen tervejärkinen äiti ymmärtää, että pientä lasta ei noin vain pompotella. Pieni lapsi tarvitsee enemmän, ja jotta tämän perusturvallisuudentunne voi kehittyä ja turvalliset kiintymyssuhteet, hän tarvitsee läheiset ja tutut hoitajat.[/QUOTE]

Onko ap sinusta ainoa joka kykenee ja saa päättää, mikä on hyvää hoitoa ja huolenpitoa? Itse ainakin koen tuollaisen epäluottamuslauseen isää ja isovanhempia kohtaan kokolailla epäreiluna ja loukkaavana.
Itsekin olen joutunut äitinä kovasti miettimään näitä asioita kun erosin noin vuosi sitten lapseni isästä. Ja tajunnut että minä en tosiaankaan ole se ainoa, jolla on sananvaltaa lapseni hoitamiseen. Se kannattaisi muidenkin eronneiden äitien tajuta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin "rakkaus";28653558:
Onko ap sinusta ainoa joka kykenee ja saa päättää, mikä on hyvää hoitoa ja huolenpitoa? Itse ainakin koen tuollaisen epäluottamuslauseen isää ja isovanhempia kohtaan kokolailla epäreiluna ja loukkaavana.
Itsekin olen joutunut äitinä kovasti miettimään näitä asioita kun erosin noin vuosi sitten lapseni isästä. Ja tajunnut että minä en tosiaankaan ole se ainoa, jolla on sananvaltaa lapseni hoitamiseen. Se kannattaisi muidenkin eronneiden äitien tajuta.
Ei missään nimessä, mutta jos isovanhemmat eivät ole lapsen kanssa viettäneet aikaa (!) ja muodostaneet minkäänlaista sidettä ja kiintymyssuhdetta, kertoo se aika paljon. Jos oma lapsenlapsi ei ole kiinnostanut eikä ole halunnut tutustua tähän, onhan se äidille hyvin loukkaavaa ja herättää ihmetystä. Äitinä ehdottomasti haluaisin hyvät välit ja suhteet isovanhempiin tuossa ap:n tapauksessa, mutta en niin, että lapsi yhtäkkiä laitetaan yöksi sinne hoitoon. Kyllä isovanhempien täytyy ansaita luottamus ja näyttää, että he haluavat olla hyviä hoitajia ja ovat kiinnostuneita lapsesta edes.

"Saija"
[QUOTE="vieras";28653607]Kenenkäs navan sinä olet ykköseksi laittanut erotessasi? Et ainakaan sen lapsen!!!!![/QUOTE]

Kyllä minun äitini ainakin laittoi meidän lapset ykkösiksi ja juuri sen takia erosi isästämme. Iso kiitos hänelle siitä.

"vieras"
[QUOTE="Saija";28653619]Kyllä minun äitini ainakin laittoi meidän lapset ykkösiksi ja juuri sen takia erosi isästämme. Iso kiitos hänelle siitä.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa syynä ei ole ollut alkoholi tai väkivalta miehen puolelta, vaan nalkuttava päällepäsmäri akka.

Kai se isä saa järjestää lapsenhoidon haluamallaan tavalla silloin kun lapsi hänellä on? Olettaen nyt että tämä yökyläpaikkana toimiva mummola on ihan normi-ihmisten koti eikä esim mitään vastuuttomia juoppoja.

Voi sille yh-äidillekin tulla joskus meno jonka takia tarvii lapselle yökyläpaikan ja ainoana vaihtoehtona on sukulainen/ystävä jota lapsi on nähnyt vähemmän. Voiko etäisä silloin olla kieltämässä tuon yöhoidon, varsinkin jos itse ei pysty/halua ottaa lasta tuolloin itselleen?

Äidin "rakkaus"
Voi sille yh-äidillekin tulla joskus meno jonka takia tarvii lapselle yökyläpaikan ja ainoana vaihtoehtona on sukulainen/ystävä jota lapsi on nähnyt vähemmän. Voiko etäisä silloin olla kieltämässä tuon yöhoidon, varsinkin jos itse ei pysty/halua ottaa lasta tuolloin itselleen?
Ei kun katsos se on sitten TÄYSIN eri asia, kun päätöksen tekee äiti...

[QUOTE="milky";28653379]selitähän mulle vieras sellanen juttu että miten 2vko päävastuussa kerran elämässä on niin hirveesti vaadittu?[/QUOTE]

Selitähän logiikka sen takana, miksi ei saisi 2 viikon aikana viedä isovanhemmille?

Lapsi ahdistuu?

Sekö se nyt oli se avain pointti koko jutussa? Lasta pitäisi suojella ikäviltä mahdollisilta olotiloilta? Ei pitäisi joutua tilanteeseen missä tutustuu sukulaisiinsa silloin kun sinä et ole paikalla silittämässä päätä? Tulee elinikäiset traumat kun joutuu hengaan mummin ja ukin kanssa?

Jos mummi ja ukki on niin kauheita ihmisiä ettet haluaisi lapsen olevan heidän seurassa niin soita toki poliisille että hakevat pois, jos ei exä suostu kuuntelemaan.
Eiköhän sosiaalitoimi löydä paikan lapselle siksi aikaa, varmasti "paremmasta paikkaa".

Ihan asiasta ihmiset täällä sinulle on kommentoinut.

Yhteistyössä