suututtaa mies, ei kyke paria viikkoo hoitaa lastaan,ilman et pitää dumppaa hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
Taidat olla vaan katkera kun ite et oo älynnyt antaa lasta hoitoon ja koitat kiillottaa sädekehää. Mitä kauheaa jos lapsi on isovanhempien kanssa?
en nyt tiedä minkä ikäinen lapsion mutta voi se olla lapselle melko järkyttävää jos kaksi täysin tuntematonta ihmistä alkaa häntä hoitaan yön yli. aloittajahan sanoi ettei isovanhemmat ole lapselle tuttuja ihmisiä. Itsellä hiukka sama tilanne. Mies lähtee reissuhommaan(tuli yllättäen, miehellä piti ollaloma) ja mulla loppuu kesäloma, lapsella hoitopaikka vasta syksylle joten jostain tarvittais hoitaja. äitini ehdotti et vois ottaa lapsen vaikka viikoksi luokseen. itse en lämpiä ajatukselle. ovat nähneet viimeksi pääsiäisenä, sitä ennen jouluna, joten he ovat aika tuntemattomia ihmisiä lapselle. lapsi on 2.5vuotta.

[QUOTE="vieras";28658482]Luulet, että ap ja ap:n "puolustajat" on jotain ylisuojelevia yms.
Tosiasiassa lapsi on pieni lyhyen ajan. Silloin hän on tarvitsee paljon hoitajaa, hän on täysin riippuvainen tästä ja on myös haavoittuvainen. Jokainen äiti tietää, että taaperoa ei heitetä hoitopaikkaan johon luottamusta ei ole. Se ei ole dramatisointia tai muuta mitä yrität nyt tehdä tästä![/QUOTE]

Ylisuojelevuudelta (tai sitten kostolta isää/isovanhempia kohtaan) tuo kuulostaa. Ei voi mitään.

Lapsi on lapsi ...18v? Kukin sitten määrittelee itse sen missä vaiheessa ottaa hoitajia kuvioihin. Myös se isä. Kaikki ei aina mene äidin mukaan vaikka tämä kuinka tietäisi ja ajattelisi paremmin.

Luottamusta täytyy löytyä. Entä jos äiti tapaa uuden, ihanan miehen jonka kanssa haluaisi jopa muuttaa yhteen ja mies suhtautuu erittäin positiivisesti lapseen joka myös tykästyy tähän. Kuitenkin isältä puuttuu se luottamus tähän "isäpuoleen" joten äiti ei voi aloittaa yhteiselämää kanssaan, saati jättää lasta koskaan miehen kanssa kaksin. Tai mies ei luota äidin vanhempiin, sisaruksiin ja ystäviin ketä äiti tarvitsisi tukiverkostokseen jo töidensä takia. Mutta juu, lapsi on pieni vain hetken ja sen aikaa äidin on luovuttava omista menoistaan -jopa töistään- mikäli ei löydy isän mieleen luotettavaa hoitajaa. Ehkei isä luota päiväkotiinkaan? Varsinkaan jos äidin työvaatisi vuorohoitoa mikä on isän mielestä lapselle liikaa.

"vieras"
en nyt tiedä minkä ikäinen lapsion mutta voi se olla lapselle melko järkyttävää jos kaksi täysin tuntematonta ihmistä alkaa häntä hoitaan yön yli. aloittajahan sanoi ettei isovanhemmat ole lapselle tuttuja ihmisiä. Itsellä hiukka sama tilanne. Mies lähtee reissuhommaan(tuli yllättäen, miehellä piti ollaloma) ja mulla loppuu kesäloma, lapsella hoitopaikka vasta syksylle joten jostain tarvittais hoitaja. äitini ehdotti et vois ottaa lapsen vaikka viikoksi luokseen. itse en lämpiä ajatukselle. ovat nähneet viimeksi pääsiäisenä, sitä ennen jouluna, joten he ovat aika tuntemattomia ihmisiä lapselle. lapsi on 2.5vuotta.
Äitisihän voi tulla teille.

Itsekkin isä
Siis w00t, nyt en ymmärrä. Mitäs vikaa isovanhemmissa on. Minusta on jo sitten aikakin jos lapsella ei ole siteitä isovanhempiinsa ni viettää aikaa lastenlastensa kanssa. Tekee hyvää lapsellekkin. Minusta mies ei ole mitenkään toiminut oudosti, vaikka mullakin on viikko/viikko huoltajuus ollut niin kyllähän muksu on esim viikonlopuksi mennyt mammalaan jne tai vaikka torstai-yöksi jne. Ei siinä mitään outoa ole. Itse asiassa saat asian kuulostamaan siltä ettet itse ole miehen isovanhempien kanssa väleissä ja olet erottanut lapsesi heistä. Ei kovin mairittelevaa.

Yleisesti tuo että ne isovanhemmat ovat sama kuin "kuka tahansa vieras" kelle lapsi heitetään noin vaan. Oikeastiko teillä on näin?

Siis vaikka oma äitini ei ole nuorimpia lapsiamme nähnytkään, en todellakaan laske häntä keneksi tahansa vieraaksi johon ja jonka lapsenhoitotaitoihin en luota lainkaan. Tunnen hänet erittäin hyvin ja todellakin luottaisin häneen, varmaan enemmän kuin kehenkään muuhun hoitajaan. Tietty olisi lapsille ikävää joutua noin itselleen vieraan ihmisen luokse yökylään kylmiltään eli toki mielummin rauhallisemmin tutustuen. Mutta en sitä silti laskisi tuohon "antaa lapsi kenelle tahansa vieraalle"-sarjaan.

(Ja ap:han ei vieläkään sanonut ettei isovanhemmat ole koskaan lasta nähneet. Itsellänikin oli lapsuudessa sukulaisia joita nähtiin useita kertoja viikossa mutta ketkä eivät koskaan meitä lapsia hoitaneet. En silti pitänyt heitäkään ventovieraina ja yökyläilyt olisivat varmasti onnistuneet heti)

"vieras"
Ylisuojelevuudelta (tai sitten kostolta isää/isovanhempia kohtaan) tuo kuulostaa. Ei voi mitään.

Lapsi on lapsi ...18v? Kukin sitten määrittelee itse sen missä vaiheessa ottaa hoitajia kuvioihin. Myös se isä. Kaikki ei aina mene äidin mukaan vaikka tämä kuinka tietäisi ja ajattelisi paremmin.

Luottamusta täytyy löytyä. Entä jos äiti tapaa uuden, ihanan miehen jonka kanssa haluaisi jopa muuttaa yhteen ja mies suhtautuu erittäin positiivisesti lapseen joka myös tykästyy tähän. Kuitenkin isältä puuttuu se luottamus tähän "isäpuoleen" joten äiti ei voi aloittaa yhteiselämää kanssaan, saati jättää lasta koskaan miehen kanssa kaksin. Tai mies ei luota äidin vanhempiin, sisaruksiin ja ystäviin ketä äiti tarvitsisi tukiverkostokseen jo töidensä takia. Mutta juu, lapsi on pieni vain hetken ja sen aikaa äidin on luovuttava omista menoistaan -jopa töistään- mikäli ei löydy isän mieleen luotettavaa hoitajaa. Ehkei isä luota päiväkotiinkaan? Varsinkaan jos äidin työvaatisi vuorohoitoa mikä on isän mielestä lapselle liikaa.

Mulla on omassa lapsuudessa ollut aivan ihanat isovanhemmat enkä ees vois kuvitella lapsuutta omille lapsillekaan ilman heitä. Myös se, että lasta hoitaisi "ulkopuolinen" palkattu hoitaja on ok! Ainoa, mitä jokainen aikuinen ihminen vaatii hoitopaikaltaan on se, että lapsen voi jättää turvallisin mielin sinne! Jos sinä todella olet äiti miten et tunnu ymmärtävän tuota? Vaikka kuinka on kyse omista sukulaisista, niin he eivät tässä tapauksessa ole olleet tekemisissä lapsen kanssa - mikä kuulostaa korviini todella todella oudolta, onhan kyse on omista lapsenlapsista.

Samalla tavalla kun sinä arvostelet ja haukut nyt kokoajan ap:ta ja meitä ketkä ollaan samaa mieltä hänen kanssaan - voin minäkin arvostella isovanhempia oman poikansa hylkäämisestä sekä lapsenlapsensa. En voi käsittää miten joku ei ole kiinnostunut omasta lapsenlapsesta, mutta jos niin tekee, niin taatusta sillä on seurauksensa! En antaisi ikipäivänä lastani sellaiselle "mummille ja ukille", kylmille ja välinpitämättömille. Tätä arvostelua ja mollaamista vois jatkaa kuinka kauan vain, mutta tässä on kyse LAPSEN OIKEUDESTA ja asemasta. Ymmärrätkö?

"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja määääää;28653393:
Mikä siinä nyt "milky" on väärin että lapsesi käy isovanhempien luona yökylässä ?

Mistä ihmeestä sinunlaisiasi äitejä oikein sikiää ?????
en minäkään antaisi pientä lasta yökylään KENELLEKÄÄN sellaiselle jota lapsi ei kunnolla tunne ja tunne oloaan turvalliseksi paikassa! siitähän tässä on kyse, ei siitä ettei voisi mennä isovanhempien luo.

"vieras"
[QUOTE="vieraana";28658860]en minäkään antaisi pientä lasta yökylään KENELLEKÄÄN sellaiselle jota lapsi ei kunnolla tunne ja tunne oloaan turvalliseksi paikassa! siitähän tässä on kyse, ei siitä ettei voisi mennä isovanhempien luo.[/QUOTE]

Juuri näin! Toivottavasti vihdoin tuli selväksi asian pointti.

[QUOTE="vieras";28658817]Äitisihän voi tulla teille.[/QUOTE]

ei voi. sillä on myös siskon lapset hoidossa osan viikkoa ja eivät kuulemma mahdu meille kaikki, tai jotain, mun puolest toi olis paras vaihtoehto et tulisvatte kaikki tänne.

Mä ymmärrän ap:ta täysin koska itsellä sama tilanne. mun vanhemmat asuvat kaukana ja nähdään todella harvoin. ovat vielä työelämäs ja meilläkin elämä kiireistä joten nähdään kolme neljä kertaa vuodes. luotan vanhempiini täysin aj tiedän et lapsi saisi siellä maailman parasta hoitoa. ei kyse ole siitä. mutta tunnen myös oman lapseni joka on melkoisen arka uusien ja vieraiden ihmisten suhteen. esim meidän naapurin mummo jota nähdään viikoittain joskus jopa päivittäin, ei saanut ottaa lasta syliinsä koska lapsi huusi aivan hysteerisenä, ystäväni joka myös asuu naapurissa ja tapaamme lasten kanssa kerran kaks viikossa ei saanut laittaa lapselle sukkaa jalkaan vaan siitäkin tuli huuto. lapsi menee helposti lukkoon, saattaa vain istua sylissä jos ollaan kylässä. mutta kun on tutu paikka ja hoitaja lapsi on ihana vilkas oma itsensä. mun sydän ei vain anna myöten laittaa lasta ns vieraalle hoitoon, ei he ole minulle vieraita ihmisiä vaan lapselle.

[QUOTE="vieras";28658849]Mulla on omassa lapsuudessa ollut aivan ihanat isovanhemmat enkä ees vois kuvitella lapsuutta omille lapsillekaan ilman heitä. Myös se, että lasta hoitaisi "ulkopuolinen" palkattu hoitaja on ok! Ainoa, mitä jokainen aikuinen ihminen vaatii hoitopaikaltaan on se, että lapsen voi jättää turvallisin mielin sinne! Jos sinä todella olet äiti miten et tunnu ymmärtävän tuota? Vaikka kuinka on kyse omista sukulaisista, niin he eivät tässä tapauksessa ole olleet tekemisissä lapsen kanssa - mikä kuulostaa korviini todella todella oudolta, onhan kyse on omista lapsenlapsista.

Samalla tavalla kun sinä arvostelet ja haukut nyt kokoajan ap:ta ja meitä ketkä ollaan samaa mieltä hänen kanssaan - voin minäkin arvostella isovanhempia oman poikansa hylkäämisestä sekä lapsenlapsensa. En voi käsittää miten joku ei ole kiinnostunut omasta lapsenlapsesta, mutta jos niin tekee, niin taatusta sillä on seurauksensa! En antaisi ikipäivänä lastani sellaiselle "mummille ja ukille", kylmille ja välinpitämättömille. Tätä arvostelua ja mollaamista vois jatkaa kuinka kauan vain, mutta tässä on kyse LAPSEN OIKEUDESTA ja asemasta. Ymmärrätkö?[/QUOTE]

Yhäkään, ap ei tuonut tuossa esille asioita joidenkin vuoksi näkisin ettei lasta voi jättää sinne mummolaan turvallisin mielin. Se että äidillä on jotain antipatioita ex-appivanhempia kohtaan ei vieläkään tee heistä huonoja hoitajia lapselle.

Toki jokainen määrittelee tuon luottamuksensa tai sen puutteen yksin, mutta jos olet sitä mieltä ettei lasta voi jättää hoitoon isovanhemmille koska äiti "ei luota" heihin, niin annatko samalla isälle oikeuden määritellä kenelle äiti saa jättää lasta hoitoon? Jos isä ei vaikka luotakaan äidin vanhempiin, sisaruksiin, ystäviin tai miesystävään...

"vieras"
Ap ei ole tullut vastaamaan mitään, joten lapsi taitaa olla sen verran iso että pärjää ja aloittaja on kuin onkin ollut esteenä isovanhempien ja lapsen väliselle suhteelle.

Itsekkin isä
Itse olen tuosta lapsen itkusta sitä mieltä, et lapset aina vähän itkustavat "hysteerisesti" uuden henkilön sylissä, mutta tämä on osa kiintymyssuhteen aloittamista ko henkilöön. Ensin pelko hylkäyksestä, sitten tutustuminen uuteen henkilöön, turvallisuustunne uuteen henkilöön ja sitten luottamus. Ainahan tuossa ensimmäisessä vaiheessa lapsi itkustaa mutta kun saa aikaa samassa sylissä ni rauhottuu ja alkaa turvaamaan itseään myös siinä sylissä. Ei lasten kasvatus oikeasti ole mitään rakettitiedettä ja turha vouhotus on aina turhaa. Itse arvostan sukusuhteita ja koen olleen tärkeää et lapsi oppinut myös isocanhempien sylit heti vava iästä asti ja siten on turvaverrko heti ympärillä koko perheelle kun voi esim ottaa puolison kanssa viikonlopun kahdestaa ehkäpä viritellen suhdettaan paremmaksi sen synnytyksen jälkeisen erkautumisen korjaamiseksi... Asiat voi nähdä niin monelta kantilta tosin.

Äidin "rakkaus"
[QUOTE="vieras";28658926]Ap ei ole tullut vastaamaan mitään, joten lapsi taitaa olla sen verran iso että pärjää ja aloittaja on kuin onkin ollut esteenä isovanhempien ja lapsen väliselle suhteelle.[/QUOTE]

Joo ei täällä ole näkynyt muita kuin tuo yksi vieras joka vimmatusti puolustaa ap:ta ja hänelle tuntematonta lasta, vaikkei mistään faktoista tunnu olevan aavistustakaan. Aika koomista.

Minulla on omat syyni epäillä ap:n objektiivisuutta tässä asiassa, vastaavaa tapausta liiankin läheltä seuranneena.
Eronneet äidit pääsisivät itse paljon helpommalla henkisesti jos hetkeksi malttaisivat luopua kontrollinhalustaan.

"vieras"
Yhäkään, ap ei tuonut tuossa esille asioita joidenkin vuoksi näkisin ettei lasta voi jättää sinne mummolaan turvallisin mielin. Se että äidillä on jotain antipatioita ex-appivanhempia kohtaan ei vieläkään tee heistä huonoja hoitajia lapselle.

Toki jokainen määrittelee tuon luottamuksensa tai sen puutteen yksin, mutta jos olet sitä mieltä ettei lasta voi jättää hoitoon isovanhemmille koska äiti "ei luota" heihin, niin annatko samalla isälle oikeuden määritellä kenelle äiti saa jättää lasta hoitoon? Jos isä ei vaikka luotakaan äidin vanhempiin, sisaruksiin, ystäviin tai miesystävään...

Awww, kui et ymmärrä, että isovanhemmat OVAT tässä tapauksessa tälle lapselle vieraita, koska he eivät ole olleet tekemisissä oman lapsenlapsensa kanssa sen synnyttyä? Ihan totta, miten monta kertaa sitä tarvii taivastella ja toistaa :D Olisi maailman ihaninta, että he olisivat viettäneet aikaa ja olleet onnellisia lapsenlapsestaan, mutta tässä niin ei ole käynyt?! En voi sille mitään.

Niin monesti olen sanonut tuon saman asian jo. EI OLE MYÖSKÄÄN kyse että tykkääkö miniä anopistaan - koska nämä eivät ole olleet lapsenlapsen elämässä! Huhhuh kun ei mene kaaliin.

Äidi "rakkaus"
[QUOTE="vieras";28658997]Awww, kui et ymmärrä, että isovanhemmat OVAT tässä tapauksessa tälle lapselle vieraita, koska he eivät ole olleet tekemisissä oman lapsenlapsensa kanssa sen synnyttyä? .[/QUOTE]

Ihmettelen edelleen, mistä vedät tämän johtopäätöksen...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekkin isä;28658975:
Itse olen tuosta lapsen itkusta sitä mieltä, et lapset aina vähän itkustavat "hysteerisesti" uuden henkilön sylissä, mutta tämä on osa kiintymyssuhteen aloittamista ko henkilöön. Ensin pelko hylkäyksestä, sitten tutustuminen uuteen henkilöön, turvallisuustunne uuteen henkilöön ja sitten luottamus. Ainahan tuossa ensimmäisessä vaiheessa lapsi itkustaa mutta kun saa aikaa samassa sylissä ni rauhottuu ja alkaa turvaamaan itseään myös siinä sylissä. Ei lasten kasvatus oikeasti ole mitään rakettitiedettä ja turha vouhotus on aina turhaa. Itse arvostan sukusuhteita ja koen olleen tärkeää et lapsi oppinut myös isocanhempien sylit heti vava iästä asti ja siten on turvaverrko heti ympärillä koko perheelle kun voi esim ottaa puolison kanssa viikonlopun kahdestaa ehkäpä viritellen suhdettaan paremmaksi sen synnytyksen jälkeisen erkautumisen korjaamiseksi... Asiat voi nähdä niin monelta kantilta tosin.
Totta, ei siinä ole mitään erikoista, että itkee ja vierastaa :) Eikä siinä, ettei edes halua olla erossa vanhemmistaan vaikka ois kuinka hyvä/tuttu hoitaja, niitäkin lapsia varmaan on. Arvostan yli kaiken hyviä isovanhempia, jotka haluavat osallistua lapsenlapsen ja oman lapsen elämään, en voi mitenkään ymmärtää, ettei ap:n lapsen isovanhemmat eivät ole osallistuneet. Mut niitäkin varmasti on joita ei vain kiinnosta. :/ Joten vaikka miten sitä ihmetellään ja pyöritellään, niin silti tässä tapauksessa on ollut tilanne se ettei lapsi & mummi ja ukki ole olleet tekemisissä.

Itsekkin isä
[QUOTE="vieras";28659016]...en voi mitenkään ymmärtää, ettei ap:n lapsen isovanhemmat eivät ole osallistuneet. silti tässä tapauksessa on ollut tilanne se ettei lapsi & mummi ja ukki ole olleet tekemisissä.[/QUOTE]

No alkuperäisestä viestistä voisin tehdä sellaisen johtopäätöksen ettei miehen vanhemmat tulleet naisen kanssa toimeen ja täten nainen ollut välissä katkaisemassa suhteita lapsen isovanhempiin. Eikä tämä ole edes epätavallista. Riittää yksi väärä lause appivanhemmilta ni äidit voi vetää herneitä nenään helposti. Nähty on. On välillä todella vaikeaa yrittää ymmärtää naisia näissä lapsiasioissa. Nykyinen exäniki ei vain tuu mun kaa toimeen ja siksi yrittää viedä minulta tapaamisoikeudet ja ihan mikä syy tahansa mikä eteen tulee ni tekee sosiaali-ilmoituksia... Eli ei nuo naisten vihat oikein jollain tavalla välillä ole järjen kans tekemisis millään...

[QUOTE="vieras";28658997]Awww, kui et ymmärrä, että isovanhemmat OVAT tässä tapauksessa tälle lapselle vieraita, koska he eivät ole olleet tekemisissä oman lapsenlapsensa kanssa sen synnyttyä? Ihan totta, miten monta kertaa sitä tarvii taivastella ja toistaa :D Olisi maailman ihaninta, että he olisivat viettäneet aikaa ja olleet onnellisia lapsenlapsestaan, mutta tässä niin ei ole käynyt?! En voi sille mitään.

Niin monesti olen sanonut tuon saman asian jo. EI OLE MYÖSKÄÄN kyse että tykkääkö miniä anopistaan - koska nämä eivät ole olleet lapsenlapsen elämässä! Huhhuh kun ei mene kaaliin.[/QUOTE]

Menee jankutukseksi mutta en vieläkään nähnyt sitä viestiä missä ap sanoo ettei nämä isovanhemmat ole nähneet lapsenlasta tämän syntymän jälkeen, ainoastaan sen missä ap kirjoitti ettei nämä ole ennenkään olleet lasta hoitamassa jne. Voi olla että meni vaan ohi silmien, mutta tekemisissä voi olla vaikkei lasta hoitaisikaan.

Lähinnä tuo ap:n kirjoitustyyli antaa kuvaa siitä että hänellä on jotain appivanhempia ja/tai exää kohtaan. Jos hän olisi vain ja ainoastaan lapsen asialla, eikö hänestä olisi vain kiva että lapsi saa nyt mummolan mitä hänellä ei tähän mennessä ole ollut? Eikö äidistä luulisi tuntuvan kivalta että mies saa näin myös tukiverkostoa sille ajalle kun lapsi on hänellä? Sairastumisten tai pakollisten menojen myötä isovanhemmat voisivat auttaa lapsen kanssa jne.

Jos ainoa ap:tä häiritsevä asia tuossa on se että lapsi laitettaisiin kylmiltään itselleen vieraille ihmisille yökylään niin eikö juttua voisi lähestyä sillä että puhuisi ex:lle (tai niille ex-appivanhemmille) että lapselle olisi tärkeää saada tutustua näihin hoitajiin ensin. Ilmeisesti mies on lomalla joten voisivat ehkä seuraavina päivinä mennä lapsen kanssa sinne mummolaan, kutsua isovanhempia kylään tai tehdä yhdessä jotain reissuja niin että lapsi jäisi lyhyemmäksi aikaa isovanhempien kanssa yksin jne. Kun asian ilmaisee kauniisti ja kertoo tyytyväisyytensä siihen että isovanhemmat nyt haluavat lasta yökylään niin sille voisi saada vastakaikuakin.

Nuo kommentit kuinka ärsyttää ettei mies voi edes tätä kahta viikkoa omistautua täysin lapselleen tai kuinka isovanhemmat eivät ole olleet tästä ennenkään kiinnostuneita jne eivät oikein tue sitä näkemystä että ap haluaisi tukea lapsen ja isovanhempien suhdetta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekkin isä;28659059:
No alkuperäisestä viestistä voisin tehdä sellaisen johtopäätöksen ettei miehen vanhemmat tulleet naisen kanssa toimeen ja täten nainen ollut välissä katkaisemassa suhteita lapsen isovanhempiin. Eikä tämä ole edes epätavallista. Riittää yksi väärä lause appivanhemmilta ni äidit voi vetää herneitä nenään helposti. Nähty on. On välillä todella vaikeaa yrittää ymmärtää naisia näissä lapsiasioissa. Nykyinen exäniki ei vain tuu mun kaa toimeen ja siksi yrittää viedä minulta tapaamisoikeudet ja ihan mikä syy tahansa mikä eteen tulee ni tekee sosiaali-ilmoituksia... Eli ei nuo naisten vihat oikein jollain tavalla välillä ole järjen kans tekemisis millään...
Hirmu vaikea sanoa mikä siinä on ollut, ei voi tietää. On kauhean sääli jos isovanhemmat ovat riitautuneet miniän kanssa, koska kysehän on heidän poikansa lapsesta, ei henkilökemioista miniän kanssa. Lapsen kuuluisi olla jotain ihan muuta kun riitakappele tai sijaiskärsijä siinä.

[QUOTE="vieras";28659104]Hirmu vaikea sanoa mikä siinä on ollut, ei voi tietää. On kauhean sääli jos isovanhemmat ovat riitautuneet miniän kanssa, koska kysehän on heidän poikansa lapsesta, ei henkilökemioista miniän kanssa. Lapsen kuuluisi olla jotain ihan muuta kun riitakappele tai sijaiskärsijä siinä.[/QUOTE]

Juuri niin kuin viimeisessä lauseessa kirjoitit, äidin kannattaisi tässä niellä se oma kiukkunsa ja mielummin tukea lapsen ja isovanhempien suhdetta. :)

Ja ymmärrän kyllä tuon ihan inhimillisen kiukunkin. Ehkä ap:n mies ei ole koskaan ollut kovin osallistuvainen lapsen hoitoon ja nyt ap on kenties vähän "nauttinutkin" ajatuksesta että kerrankin mies joutuu omistamaan tuon 2 viikkoa lapselle. Sitten kuuleekin että mies saa jo tuona aikana hoitoapua vaikka hän itse oli sen lapsen elämän ensimmäiset 1,5v täysin kiinni tässä. Ja apua on vieläpä tulossa isovanhemmilta jotka eivät koskaan auttaneet ap:ta silloin kun tämä olisi lastenhoitoapua kaivannut.

Ehkä ap on jopa vähän ilkeästi ajatellut siinä isovanhemmat sitten saavat takaisin kun lapsi ei heitä edes kunnolla tunne. Nyt kuitenkin voikin käydä niin että he pääsevät tutustumaan lapseen ihan kunnolla ja lapsi alkaa kaivatakin mummolaan jne.

Varmaan monia juttuja jotka tuossa voivat ärsyttää.

"vieras"
Menee jankutukseksi mutta en vieläkään nähnyt sitä viestiä missä ap sanoo ettei nämä isovanhemmat ole nähneet lapsenlasta tämän syntymän jälkeen, ainoastaan sen missä ap kirjoitti ettei nämä ole ennenkään olleet lasta hoitamassa jne. Voi olla että meni vaan ohi silmien, mutta tekemisissä voi olla vaikkei lasta hoitaisikaan.

Lähinnä tuo ap:n kirjoitustyyli antaa kuvaa siitä että hänellä on jotain appivanhempia ja/tai exää kohtaan. Jos hän olisi vain ja ainoastaan lapsen asialla, eikö hänestä olisi vain kiva että lapsi saa nyt mummolan mitä hänellä ei tähän mennessä ole ollut? Eikö äidistä luulisi tuntuvan kivalta että mies saa näin myös tukiverkostoa sille ajalle kun lapsi on hänellä? Sairastumisten tai pakollisten menojen myötä isovanhemmat voisivat auttaa lapsen kanssa jne.

Jos ainoa ap:tä häiritsevä asia tuossa on se että lapsi laitettaisiin kylmiltään itselleen vieraille ihmisille yökylään niin eikö juttua voisi lähestyä sillä että puhuisi ex:lle (tai niille ex-appivanhemmille) että lapselle olisi tärkeää saada tutustua näihin hoitajiin ensin. Ilmeisesti mies on lomalla joten voisivat ehkä seuraavina päivinä mennä lapsen kanssa sinne mummolaan, kutsua isovanhempia kylään tai tehdä yhdessä jotain reissuja niin että lapsi jäisi lyhyemmäksi aikaa isovanhempien kanssa yksin jne. Kun asian ilmaisee kauniisti ja kertoo tyytyväisyytensä siihen että isovanhemmat nyt haluavat lasta yökylään niin sille voisi saada vastakaikuakin.

Nuo kommentit kuinka ärsyttää ettei mies voi edes tätä kahta viikkoa omistautua täysin lapselleen tai kuinka isovanhemmat eivät ole olleet tästä ennenkään kiinnostuneita jne eivät oikein tue sitä näkemystä että ap haluaisi tukea lapsen ja isovanhempien suhdetta.

Et sinä nyt ymmärrä, tätä on ihan turha jatkaa. Sanon vielä tämän:

Olisi EDELLEENKIN hienoa ja lapsen elämää rikastuttavaa, että isovanhemmat olisi tiiviisti elämässä mukana ja suhteet tulisi läheisiksi ja lämpimiksi. Se olisi pelkästään positiivista ja suotavaa - kaikki varmasti lapsilleen toivoo sitä ja on valmiita kuskaamaan lasta miten pitkän matkan takia vaan, jotta suhteet pysyy hyvinä. Omassa lapsuudessani mummola oli meille kuin toinen koti, enkä omille lapsille haluis ikinä tilannetta ettei heillä olisi mummia ja ukkia - mielellään vielä molemmilta puolilta.

Nimenomaan äiti kuka rakastaa ja huolehtii lapsestaan hyvin, on varmasti loukkaantunut ja pettynyt ettei miehen vanhempia lapsi kiinnosta.
JA tässä on ollut tilanne, et ap on joutunut sairaalaan. Hän ei ole voinut olla "tutustuttamassa" lasta isovanhempiin ja katsomassa miten ne aikuiset ihmiset on sen lapsen kanssa - ja haluavatko olla (kun eivät ole ennen niin toimineet!)
Ymmärrätkö nyt, että isovanhemmat oletettavasti eivät ole olleet lapsen kanssa???? Eli lapselle tilanne ON se.

Eli on täysin kohtuutonta yhteenvetona tuossa tilanteessa, viedä ap:n selän takana lapsi ihmisille, ketkä ovat vieraita ja tuntemattomia, sekä sen lisäksi välinpitämättömiä lapsesta, niin heille hoitoon.

Ken guru
En ehdi lukea koko ketjua, mutta minkä ikäisestä lapsesta siis olikaan kyse?

Vietiinkö lapsi isovanhemmillensa yhdeksi yöksi, kahdeksi viikoksi..?

En itsekään arvostaisi sitä jos lapseni isä veisi lapsemme pitkäksi aikaa hoitoon, vaikka niille isovanhemmille sitten ilman tosi hyvää syytä jos olisi sovittu että mies lasta hoitaa sen pari viikkoa. Tämä nyt kyllä riippuu tosi paljon lapsen iästä, mutta esim 2v ja alle, niin nöy. Ja näitä hyviä syitä olisi töihin joutuminen tai sairastuminen (miehen siis).

Muuten kyllä lapsella on oikeus tavata isovanhempiaankin. Että jos nyt oli kyse vaikka 8 h päivästä tai "jopa" kahdesta, niin en näkisi siinä ongelmaa jos lapsi viihtyy isovanhempiensa kanssa.

Näköjään kyse olikin myös yökylästä. Taas riippuen lapsen iästä ja omasta reaktiosta, mutta jos alle 2v tai omaa tahtoa yökyläilyyn isovanhempien luona ei lapsella ole, en ymmärrä että sinne viedään. Meillä ei kyllä tuollaista tapahtuisi, vaan mies huolehtii aina omistaan ellei ole pää kainalossa. Isovahnempienkin kanssa kyllä järjestetään yhdessäoloaikaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Juuri niin kuin viimeisessä lauseessa kirjoitit, äidin kannattaisi tässä niellä se oma kiukkunsa ja mielummin tukea lapsen ja isovanhempien suhdetta. :)

Ja ymmärrän kyllä tuon ihan inhimillisen kiukunkin. Ehkä ap:n mies ei ole koskaan ollut kovin osallistuvainen lapsen hoitoon ja nyt ap on kenties vähän "nauttinutkin" ajatuksesta että kerrankin mies joutuu omistamaan tuon 2 viikkoa lapselle. Sitten kuuleekin että mies saa jo tuona aikana hoitoapua vaikka hän itse oli sen lapsen elämän ensimmäiset 1,5v täysin kiinni tässä. Ja apua on vieläpä tulossa isovanhemmilta jotka eivät koskaan auttaneet ap:ta silloin kun tämä olisi lastenhoitoapua kaivannut.

Ehkä ap on jopa vähän ilkeästi ajatellut siinä isovanhemmat sitten saavat takaisin kun lapsi ei heitä edes kunnolla tunne. Nyt kuitenkin voikin käydä niin että he pääsevät tutustumaan lapseen ihan kunnolla ja lapsi alkaa kaivatakin mummolaan jne.

Varmaan monia juttuja jotka tuossa voivat ärsyttää.

Sinulla on kova tarve puolustella näitä isovanhempia, ketkä eivät ole aikuisina ihmisinä olleet aloitteellisia, viisaita ja tilannetajuisia sekä rakastavia, hyviä isovanhempia, että olisivat osallistuneet lapsenlapsensa elämään.
Itse olisin äärimmäisen pettynyt ja loukkaantunut äitinä tuohon tilanteeseen, JOS se on mennyt noin. Mutta täs oli kyse lapsen edusta;
Lapsen kannalta (!) ei ole reilua eikä oikein viedä tämä yöksi vieraaseen paikkaan ja vieraiden ihmisten luokse tuosta vain. Sinä sen sijaan, että olisit huolissas lapsesta, puolustelet aikuisia ihmisiä ja kuvittelet päässäsi erilaisia draamoja/riitoja heidän välilleen. Tässä oli kuitenkin kyse lapsen hoidosta tuona 2 viikkona kun äiti on sairaalassa. Lapsi on tässä sijaiskärsijä, ei miniä / anoppi tms.

[QUOTE="vieras";28659157]Et sinä nyt ymmärrä, tätä on ihan turha jatkaa. Sanon vielä tämän:

Olisi EDELLEENKIN hienoa ja lapsen elämää rikastuttavaa, että isovanhemmat olisi tiiviisti elämässä mukana ja suhteet tulisi läheisiksi ja lämpimiksi. Se olisi pelkästään positiivista ja suotavaa - kaikki varmasti lapsilleen toivoo sitä ja on valmiita kuskaamaan lasta miten pitkän matkan takia vaan, jotta suhteet pysyy hyvinä. Omassa lapsuudessani mummola oli meille kuin toinen koti, enkä omille lapsille haluis ikinä tilannetta ettei heillä olisi mummia ja ukkia - mielellään vielä molemmilta puolilta.

Nimenomaan äiti kuka rakastaa ja huolehtii lapsestaan hyvin, on varmasti loukkaantunut ja pettynyt ettei miehen vanhempia lapsi kiinnosta.
JA tässä on ollut tilanne, et ap on joutunut sairaalaan. Hän ei ole voinut olla "tutustuttamassa" lasta isovanhempiin ja katsomassa miten ne aikuiset ihmiset on sen lapsen kanssa - ja haluavatko olla (kun eivät ole ennen niin toimineet!)
Ymmärrätkö nyt, että isovanhemmat oletettavasti eivät ole olleet lapsen kanssa???? Eli lapselle tilanne ON se.

Eli on täysin kohtuutonta yhteenvetona tuossa tilanteessa, viedä ap:n selän takana lapsi ihmisille, ketkä ovat vieraita ja tuntemattomia, sekä sen lisäksi välinpitämättömiä lapsesta, niin heille hoitoon.[/QUOTE]

En ymmärrä, luojalle kiitos... :)

* kuvittelee mielessään ap:n tutustuttamaan lasta ex:n uuteen naisystävään...* :D

Mutta hei, vastaisitko vielä siihen että jos ap voi näin luottamuspulan vuoksi kieltää tuon yöhoidon niin onko miehellä vastaava oikeus kieltää niitä ap:n läheisiä ihmisiä hoitamasta lasta jos hän ei luota heihin?

Yhteistyössä