suututtaa mies, ei kyke paria viikkoo hoitaa lastaan,ilman et pitää dumppaa hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja "milky"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28659198]Sinulla on kova tarve puolustella näitä isovanhempia, ketkä eivät ole aikuisina ihmisinä olleet aloitteellisia, viisaita ja tilannetajuisia sekä rakastavia, hyviä isovanhempia, että olisivat osallistuneet lapsenlapsensa elämään.
Itse olisin äärimmäisen pettynyt ja loukkaantunut äitinä tuohon tilanteeseen, JOS se on mennyt noin. Mutta täs oli kyse lapsen edusta;
Lapsen kannalta (!) ei ole reilua eikä oikein viedä tämä yöksi vieraaseen paikkaan ja vieraiden ihmisten luokse tuosta vain. Sinä sen sijaan, että olisit huolissas lapsesta, puolustelet aikuisia ihmisiä ja kuvittelet päässäsi erilaisia draamoja/riitoja heidän välilleen. Tässä oli kuitenkin kyse lapsen hoidosta tuona 2 viikkona kun äiti on sairaalassa. Lapsi on tässä sijaiskärsijä, ei miniä / anoppi tms.[/QUOTE]

Onneksi sinä katsot niin objektiivisesti ettet missään tapauksessa ole erehtynyt ottamaan tässä äidin puolta... :D

"vieras"
En ymmärrä, luojalle kiitos... :)

* kuvittelee mielessään ap:n tutustuttamaan lasta ex:n uuteen naisystävään...* :D

Mutta hei, vastaisitko vielä siihen että jos ap voi näin luottamuspulan vuoksi kieltää tuon yöhoidon niin onko miehellä vastaava oikeus kieltää niitä ap:n läheisiä ihmisiä hoitamasta lasta jos hän ei luota heihin?
Jos ne ap:n läheiset ihmiset eivät ole kiinnostuneita, lapsesta välittäviä ja mielellään häntä hoitavia ihmisiä, niin ei varmasti ap edes veisi sellaisille väkisin hoitoon? Miksi veisi? On lapsella varmasti hänestä oikeastikkin rakastavia ja läheisiä sukulaisia.
Ja jos aikuiset ihmiset eli tässä tilanteessa isovanhemmat eivät halua hoitaa lasta, niin eikö se ole väärin pakottaa heitä siihen ja heittää lapsi heille? Eihän se ole reilua niille isovanhemmille joista sinä niin kovin huolissasi olet? Vai onko sinusta? :D

[QUOTE="vieras";28659268]Jos ne ap:n läheiset ihmiset eivät ole kiinnostuneita, lapsesta välittäviä ja mielellään häntä hoitavia ihmisiä, niin ei varmasti ap edes veisi sellaisille väkisin hoitoon? Miksi veisi? On lapsella varmasti hänestä oikeastikkin rakastavia ja läheisiä sukulaisia.
Ja jos aikuiset ihmiset eli tässä tilanteessa isovanhemmat eivät halua hoitaa lasta, niin eikö se ole väärin pakottaa heitä siihen ja heittää lapsi heille? Eihän se ole reilua niille isovanhemmille joista sinä niin kovin huolissasi olet? Vai onko sinusta? :D[/QUOTE]

Okei, niin kuin arvelinkin kyse on vain sukupuolesta. :) Äitihän ei koskaan veisi lasta hoitoon läheiselleen joka olisi vastentahtoinen tai epäluotettava koska hän on ÄITI. äidillä on varmasti tässäkin tapauksessa niitä luotettavia ja lasta rakastavia sukulaisia vaikkei ap ole heistä mitään kirjoittanut. Lapsen isän ei siis tarvitse tulla tarkastamaan ja hyväksymään äidin valitsemia hoitajia.

Jos isä taas haluaa viedä lapsen hoitoon, hoitajaehdokkaat ovat lähtökohtaisesti epäluotettavia ja vastentahtoisia, silloinkin kun itse pyytävät lasta yökylään. Ihan vaan siksi että kyseessä on ISÄ. Siksi siis tarvitaan aina äiti tarkastamaan ja hyväksymään hoitajat, silloinkin kun on kyse isän omista vanhemmista.

Selvisi täysin, mitäpä tuohon enää lisättävää...

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="vieras";28659291]Oon kokoajan korostanut ja tuonut esille tätä lapsen puolta asiassa! Että mikä on lapsen oikeus, etu ja paras - toisin kun sinä joka kovasti puolustelet lapsen hoitopaikaksi ja ihmisiksi mitä vain :/[/QUOTE]

Niinhän kunnon äidit aina tekee. Kaikki päätöksensä ja tekemisensä perustuvat vain lapsen parhaaseen (mistä esim lapsen isällä ei ikinä ole hajuakaan ja siksi tämä tarvitsee sen äidin hyväksynnän kaikkeen mitä lapsen kanssa tekee)

"vieras"
Okei, niin kuin arvelinkin kyse on vain sukupuolesta. :) Äitihän ei koskaan veisi lasta hoitoon läheiselleen joka olisi vastentahtoinen tai epäluotettava koska hän on ÄITI. äidillä on varmasti tässäkin tapauksessa niitä luotettavia ja lasta rakastavia sukulaisia vaikkei ap ole heistä mitään kirjoittanut. Lapsen isän ei siis tarvitse tulla tarkastamaan ja hyväksymään äidin valitsemia hoitajia.

Jos isä taas haluaa viedä lapsen hoitoon, hoitajaehdokkaat ovat lähtökohtaisesti epäluotettavia ja vastentahtoisia, silloinkin kun itse pyytävät lasta yökylään. Ihan vaan siksi että kyseessä on ISÄ. Siksi siis tarvitaan aina äiti tarkastamaan ja hyväksymään hoitajat, silloinkin kun on kyse isän omista vanhemmista.

Selvisi täysin, mitäpä tuohon enää lisättävää...
Sulla on todella omituinen ajatustapa ja oikeasti vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Nyt kun ymmärsit viimein, ettei kyse ollut siitä etteikö isovanhemmat saisi hoitaa ja olla lapsen kanssa niin keksit, että kyse on oltava miessukupuolesta!

Entä jos aikuisena ihmisena ymmärtäisit vihdoin ja viimein, että kyse ja ongelma oli siinä, ettei LASTA voi laittaa täysin vieraan ihmisen hoivaan, joka ei halua hoitaa lasta. Se on väärin sekä lasta, että tätä hoitavaa ihmistä kohtaan. Erityisesti lasta, sillä hän on avuton ja riippuvainen häntä hoitavista ihmisistä.
Siinä ei ole kyse mielipiteistä tms. vaan lapsen oikeudesta huolenpitoon.

Ei vois vähempää kiinnostaa äidin/isän/anoppien/miniöiden/isovanhempien henk.koht ongelmat.

[QUOTE="vieras";28659447]Sulla on todella omituinen ajatustapa ja oikeasti vaikeuksia ymmärtää lukemaasi. Nyt kun ymmärsit viimein, ettei kyse ollut siitä etteikö isovanhemmat saisi hoitaa ja olla lapsen kanssa niin keksit, että kyse on oltava miessukupuolesta!

Entä jos aikuisena ihmisena ymmärtäisit vihdoin ja viimein, että kyse ja ongelma oli siinä, ettei LASTA voi laittaa täysin vieraan ihmisen hoivaan, joka ei halua hoitaa lasta. Se on väärin sekä lasta, että tätä hoitavaa ihmistä kohtaan. Erityisesti lasta, sillä hän on avuton ja riippuvainen häntä hoitavista ihmisistä.
Siinä ei ole kyse mielipiteistä tms. vaan lapsen oikeudesta huolenpitoon.

Ei vois vähempää kiinnostaa äidin/isän/anoppien/miniöiden/isovanhempien henk.koht ongelmat.[/QUOTE]

Minusta tuossa nyt oli jotain ristiriitaa että mies ei voi jättää lasta valitsemalleen hoitajalle koska tarvitaan molemmilta vanhemmilta luottamus, ts äidin täytyy päästä haastattelemaan hoitajat ja tarkkailemaan näitä lapsen seurassa. Kuitenkaan äiti ei tarvitse isän hyväksyntää omille hoitajavalinnoilleen koska äitihän ei jättäisi lasta epäluotettavalle hoitajalle.

Olen sitä mieltä että joko se toisen osapuolen hyväksyntä vaaditaan kummaltakin vanhemmalta tai sitten täytyy luottaa siihen (ex)kumppaniin ja tarvittaessa neuvotella hänen kanssaan. Niin kuin ap:n olisi mielestäni tässäkin kannattanut tehdä, eli miehen ja isovanhempien haukkumisen sijaan olisi tuonut esille sen että lapsi kannattaa tutustuttaa isovanhempiin ja näiden kotiin jo etukäteen. Äitiä mielestäni ei tuossa tarvita mutta jos hän/sinä tarvitsette niin teille sitten pitäisi yhtälailla olla ok että se isä tulee haastattelemaan ja tarkistamaan ne ihmiset keille äiti jättää lasta hoitoon).

Mielestäni lapsella tulisi olla oikeus myös niihin isovanhempiin ja sitä kannattaisi tukea nyt kun isovanhemmat ovat itse halukkaita ottamaan lasta hoitoon. Jättää sitten vanhat kaunat ja katkeruudet pois.

Muoks. Minusta tuo lähtökohta että isovanhemmat eivät halua hoitaa lapsenlasta tilanteessa jossa ovat kuitenkin ottamassa tätä hoitoon on jotenkin omituinen.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minusta tuossa nyt oli jotain ristiriitaa että mies ei voi jättää lasta valitsemalleen hoitajalle koska tarvitaan molemmilta vanhemmilta luottamus, ts äidin täytyy päästä haastattelemaan hoitajat ja tarkkailemaan näitä lapsen seurassa. Kuitenkaan äiti ei tarvitse isän hyväksyntää omille hoitajavalinnoilleen koska äitihän ei jättäisi lasta epäluotettavalle hoitajalle.

Olen sitä mieltä että joko se toisen osapuolen hyväksyntä vaaditaan kummaltakin vanhemmalta tai sitten täytyy luottaa siihen (ex)kumppaniin ja tarvittaessa neuvotella hänen kanssaan. Niin kuin ap:n olisi mielestäni tässäkin kannattanut tehdä, eli miehen ja isovanhempien haukkumisen sijaan olisi tuonut esille sen että lapsi kannattaa tutustuttaa isovanhempiin ja näiden kotiin jo etukäteen. Äitiä mielestäni ei tuossa tarvita mutta jos hän/sinä tarvitsette niin teille sitten pitäisi yhtälailla olla ok että se isä tulee haastattelemaan ja tarkistamaan ne ihmiset keille äiti jättää lasta hoitoon).

Mielestäni lapsella tulisi olla oikeus myös niihin isovanhempiin ja sitä kannattaisi tukea nyt kun isovanhemmat ovat itse halukkaita ottamaan lasta hoitoon. Jättää sitten vanhat kaunat ja katkeruudet pois.

Muoks. Minusta tuo lähtökohta että isovanhemmat eivät halua hoitaa lapsenlasta tilanteessa jossa ovat kuitenkin ottamassa tätä hoitoon on jotenkin omituinen.

Ei ole väliä saako "hyväksynnän" ja luottamuksen äidiltä vai isältä vai molemmilta.
Luottamusta ei voi saada jos ei vietä aikaa ja tutustu. Sen voi toki tehdä nytkin jos isovanhemmat haluavat sitä myös, mutta ei niin, että lapsi laitetaan samantien yöksi.

"vieras"
Mistä ap tietää, vaikka lapsi olis mennyt isovanhemmille isänsä kanssa ja sitten jäänyt sinne mielellään. Tai ehkä se on jo tässä vaiheessa käynyt ilmi, en jaksa lukea koko ketjua.

Meillä mies on suunnitellut kesälle/syksylle muutaman päivän sukulointi/kavereidentapaamisreissua jolle ottaisi tytön mukaan. Aikeissa on että sinä aikana mies viettäisi yhden illan vanhojen kavereiden kanssa jolloin tyttö jäisi ilta-yö-hoitoon joko yhden kaverin vaimolle tai sitten yhdelle sukulaisperheelle.

Tuota kaveria tai vaimoaan en ole tavannut koskaan, sukulaisperhettäkään en montaa kertaa ja tyttö ehkä muistaa heistä kaksi tapaamista. En ole ajatellutkaan että minun pitäisi käydä haastattelemassa ja hyväksymässä nämä hoitajat tai että kieltäisin mieheltä tuon reissun siksi että tyttö joutuisi siinä "vieraiden" ihmisten hoitoon. Luotan miehen harkintakykyyn siinä että hän osaa arvioida jättääkö lasta heille hoitoon vai ei. Vastaavasti olen itse omilla reissuillani voinut jättää lapsia muiden hoitoon silloin kun se minusta on hyvältä tuntunut.

"mies"
Ihan turhaa huutelua, kun on isän vuoro hoitaa lapsia niin hän tekee sen miten haluaa. Exvaimo voi halutessaan nielaista vaikka kielensä mutta hänellä ei ole minkäänlaista sananvaltaa tässä tapauksessa.

[QUOTE="vieras";28659552]Ei ole väliä saako "hyväksynnän" ja luottamuksen äidiltä vai isältä vai molemmilta.
Luottamusta ei voi saada jos ei vietä aikaa ja tutustu. Sen voi toki tehdä nytkin jos isovanhemmat haluavat sitä myös, mutta ei niin, että lapsi laitetaan samantien yöksi.[/QUOTE]

Öh, etkös juuri aiemmin kirjoittanut että hyväksyntä tarvii saada molemmilta ja sillä kumottiin se isän jo antama hyväksyntä?

Mies nyt tuntuu siinä luottavan vanhempiinsa (joista emme siis tiedä kuinka paljon ovat lasta nähneet tai viettäneet tämän kanssa aikaa; ainoastaan sen etteivät ole ennen tätä hoitaneet), ainoastaan ap:n epäluottamus vastustaa tuota hoitoa.

Eikö ap:n olisi lapsen parasta ajatellen fiksumpi nyt olla tukemassa tuota lapsen ja isovanhempien suhdetta kuin vastustaa sitä? Lapsi nyt kuitenkin on sen verran iso että yökyläily iän puolesta on jo yleisestikin ok.

"vieras"
[QUOTE="mies";28659572]Ihan turhaa huutelua, kun on isän vuoro hoitaa lapsia niin hän tekee sen miten haluaa. Exvaimo voi halutessaan nielaista vaikka kielensä mutta hänellä ei ole minkäänlaista sananvaltaa tässä tapauksessa.[/QUOTE]

Kyllä on, lapsi on vasta yksivuotias ja häntä ei voi laittaa vieraan luokse yöksi tuosta vain. Tuo kuuluu äidille, isälle ja pikkuhiljaa alkaa kuulua myös sossuille jos sitä jatkuu.

[QUOTE="vieras";28659595]Kyllä on, lapsi on vasta yksivuotias ja häntä ei voi laittaa vieraan luokse yöksi tuosta vain. Tuo kuuluu äidille, isälle ja pikkuhiljaa alkaa kuulua myös sossuille jos sitä jatkuu.[/QUOTE]

Mistä oikeasti keksit tuon että lapsi on 1v?

Samoin kuin sen ettei isovanhemmat halua lasta hoitoon?

"vieras"
Öh, etkös juuri aiemmin kirjoittanut että hyväksyntä tarvii saada molemmilta ja sillä kumottiin se isän jo antama hyväksyntä?

Mies nyt tuntuu siinä luottavan vanhempiinsa (joista emme siis tiedä kuinka paljon ovat lasta nähneet tai viettäneet tämän kanssa aikaa; ainoastaan sen etteivät ole ennen tätä hoitaneet), ainoastaan ap:n epäluottamus vastustaa tuota hoitoa.

Eikö ap:n olisi lapsen parasta ajatellen fiksumpi nyt olla tukemassa tuota lapsen ja isovanhempien suhdetta kuin vastustaa sitä? Lapsi nyt kuitenkin on sen verran iso että yökyläily iän puolesta on jo yleisestikin ok.
Ei ole kyse ap:n epäluottamuksesta hoitopaikkaa/ihmisiä kohtaan. He eivät ole ennen hoitaneet ja olleet lapsen kanssa, joten he eivät tunne tätä. Silloin ei voi laittaa lasta samantien yökylään, etenkään noin pientä. Eli ei ole kyse miniästä, anopista, miehestä, ukista, vaan lapsesta.

"vieras"
Mistä oikeasti keksit tuon että lapsi on 1v?

Samoin kuin sen ettei isovanhemmat halua lasta hoitoon?
Lue tuota ketjua alkuun niin huomaat, että kyse on n. yksivuotiaasta lapsesta.

Isovanhemmat eivät ole ennen hoitaneet/olleet lapsen kanssa tekemisissä. On oikeastaan aivan sama onko kyse mistä vaan siinä, mutta lapsi ansaitsee tutun hoitajan ja sinä varmasti nyt olet ymmärtänyt mistä tässä oli kyse.

[QUOTE="milky";28653376]no onhan se sika, sen ei tartte luopuu mistään,jos pistää lapsensa ittensä edelle... 2viikon ajaksi. onks susta kaksi viikkoa liikaa pyydetty? ootko ite niin kädetön ettet selvii 2:sta viikosta lapsen kanssa? mä oon joskus ollu 1v 6kk yhtämittaa lapsen kans yöni kun imetin! joku 2viikkooo menee päälleen seisten. kun kyse on oikeasti siitä että mä olen toipumassa leikkauksesta! ei siis ole mikään normaalitilanne. normaalitilanteessa lapsi olis toki kotona... isä menköön vaikka kuumatkalle jos sitä tarvitsee.[/QUOTE]

Luetaan nyt vielä pariin kertaan...

Tuo lapsi on siis "joskus" ollut 1,5v kun ap on kerta häntä sen aikaa imettänyt. Ilmeisesti tuosta on jo aikaa hyvän verran kun ap käyttää tuollaista sanontaa. Jos hän olisi lopettanut imetyksen ihan hiljan, esim muutaman kuukauden sisään, hän varmasti ilmaisisi asian toisin?

Tästä siis päättelet että lapsen ikä on 1v?

Ken guru
Meillä mies on suunnitellut kesälle/syksylle muutaman päivän sukulointi/kavereidentapaamisreissua jolle ottaisi tytön mukaan. Aikeissa on että sinä aikana mies viettäisi yhden illan vanhojen kavereiden kanssa jolloin tyttö jäisi ilta-yö-hoitoon joko yhden kaverin vaimolle tai sitten yhdelle sukulaisperheelle.

Tuota kaveria tai vaimoaan en ole tavannut koskaan, sukulaisperhettäkään en montaa kertaa ja tyttö ehkä muistaa heistä kaksi tapaamista. En ole ajatellutkaan että minun pitäisi käydä haastattelemassa ja hyväksymässä nämä hoitajat tai että kieltäisin mieheltä tuon reissun siksi että tyttö joutuisi siinä "vieraiden" ihmisten hoitoon. Luotan miehen harkintakykyyn siinä että hän osaa arvioida jättääkö lasta heille hoitoon vai ei. Vastaavasti olen itse omilla reissuillani voinut jättää lapsia muiden hoitoon silloin kun se minusta on hyvältä tuntunut.
Vähän eri asia. Olette miehenne kanssa yhdessä ja lapsenne on kummankin vanhemman kanssa lähes yhtä paljon. Olette myös suunnitelleet tuon jo etukäteen ja sopineet keskenänne. Toisin kun ap, heillä sovittiin että lapsi on isänsä kanssa sen 2 viikkoa. Lapsenne on myöskin iältään sen verran iso että pystyy käsittämään mitä yksi yö tarkoittaa. (Ap:n lapsen ikää en vieläkään tiedä).

"vieras"
1-vuotiaana se oli meidänkin tyttömme ensimmäistä kertaa isovanhemmilla yötä. Miehen vanhemmat eivät olleet koskaan aikaisemmin tyttöä hoitaneet. Oltiin nähty silloin tällöin, ei usein. Tyttö jäi mielellään mummin kanssa leikkimään ja yökin meni tosi hyvin. Ehkä mä en nähnyt tossa mitään outoa, kun kyseessä ei ole ex-miehen vanhemmat.

Vähän eri asia. Olette miehenne kanssa yhdessä ja lapsenne on kummankin vanhemman kanssa lähes yhtä paljon. Olette myös suunnitelleet tuon jo etukäteen ja sopineet keskenänne. Toisin kun ap, heillä sovittiin että lapsi on isänsä kanssa sen 2 viikkoa. Lapsenne on myöskin iältään sen verran iso että pystyy käsittämään mitä yksi yö tarkoittaa. (Ap:n lapsen ikää en vieläkään tiedä).
Itseasiassa veikkaan kyllä että ap:n lapsen ymmärrys ajan kulusta on parempi kuin meidän tytöllä. Samoin uskon että hänelle on helpompi löytää luotettava ja turvallinen yöhoitopaikka kuin meidän tytölle. (Oma veikkaukseni ap:n lapsen iästä sijoittuu jonnekin 2-4v välille, oikeaa ikäähän emme tiedä)

Itse koen että yhdessä olevana pariskuntana minulla on suurempi oikeus puuttua miehen ja lapsen menemisiin kuin mitä olisi eron jälkeen. Jos siis silloin mies lapsen (kenen tahansa heistä; 7kk-8v) kanssa ollessaan haluaisi jättää tämän jollekin hoitoon niin ei siinä olisi minulla sanomista. Jos en sitten oikeasti pitäisi tuota hoitajaa epäluotettavana tai epäsopivana muuten, tosin todennäköisesti mieskin olisi tämän puolen huomannut.

Ja juu, esim isompien lasten ollessa 3v ja 4v mies jätti reissussa ollessaan vastaavassa tilanteessa lapset yöksi sukulaiselleen kun kävi omilla menoillaan. Ei oltu puhuttu etukäteen enkä nähnyt siinä mitään vikaa. Itseasiassa poika heräsikin yöllä eikä nukahtanut uudestaan jolloin tämä sukulainen soitti miehelle joka lopetti illan kesken.

"carelia"
[QUOTE="vieras";28659616]Lue tuota ketjua alkuun niin huomaat, että kyse on n. yksivuotiaasta lapsesta.

Isovanhemmat eivät ole ennen hoitaneet/olleet lapsen kanssa tekemisissä. On oikeastaan aivan sama onko kyse mistä vaan siinä, mutta lapsi ansaitsee tutun hoitajan ja sinä varmasti nyt olet ymmärtänyt mistä tässä oli kyse.[/QUOTE]

Jos tuota lasta on imetetty 1,5 vuotiaaksi ja enää ei imetetä niin kai se sen puoltoista vuotta ja kaks viikkoo päälle on? Lapsi on varmaan ollut isällään useamminkin, eihän kovin pientä voi yhden äkin jättää kahdeksi viikoksi etävanhemmalle ja ennen kaikkea eroon äidistään. Onhan isä saattanut tavata lapsen kanssa omia vanhempiaan vaikka kuinka usein ilman, että a.p. asiasta tietäisi. Jotkut isovanhemmat kiinnostuvat lapsenlastensa seurasta vasta siinä vaiheessa kun lapsen kanssa voi puuhata jotain ja joskus oikeesti miniä/anoppi/vävy/appiukko voi olla niin ärsyttävä, että isovanhempien ja lapsenlapsen suhde jää heppoiseksi. Yökyläilyä on aloittajan tapauksessa saattanut edeltää useampi tutustumiskäynti, emme me voi sitä tietää.

[QUOTE="milky";28653341]lapsi yökylään isovanhemmille,joihin lapsella ei ole minkäänlaista kiintymyssuhdetta... veikkaán että lapselle on tarpeeksi ahdistavaa jo se että ei saa olla äitin kanssa,niin paljon..[/QUOTE]

mun mielestä tuo lause kertoo kaiken. lapsi on tottunut olemaan äidin kanssa. isää tapaa säännöllisesti. isovanhemmat eivät ole lapsen kanssa tekemisissä koskaan, tai todella harvoin.

se onko isä ollut nyt viikon aikana yhteydessä isovanhempiin lapsen kanssa onarvoitus, mutta ehkä ratkaiseva asia - onko isovanhemmista tullut tuttuja?
lapsen ikä on arvoitus, tärkeä tieto kuitenkin.

mun mielestä lasta ei voi vain dumpata jonnekin yökylään. ja jonnekin tarkoittaa ihmisiä joita lapsi ei tunne. ja tämäkin riippuu lapsen iästä. isompi ymmärtää et isi tulee aamulla, kaikki on ok. pienempi ei.

Ken guru
Itseasiassa veikkaan kyllä että ap:n lapsen ymmärrys ajan kulusta on parempi kuin meidän tytöllä. Samoin uskon että hänelle on helpompi löytää luotettava ja turvallinen yöhoitopaikka kuin meidän tytölle. (Oma veikkaukseni ap:n lapsen iästä sijoittuu jonnekin 2-4v välille, oikeaa ikäähän emme tiedä)

Itse koen että yhdessä olevana pariskuntana minulla on suurempi oikeus puuttua miehen ja lapsen menemisiin kuin mitä olisi eron jälkeen. Jos siis silloin mies lapsen (kenen tahansa heistä; 7kk-8v) kanssa ollessaan haluaisi jättää tämän jollekin hoitoon niin ei siinä olisi minulla sanomista. Jos en sitten oikeasti pitäisi tuota hoitajaa epäluotettavana tai epäsopivana muuten, tosin todennäköisesti mieskin olisi tämän puolen huomannut.

Ja juu, esim isompien lasten ollessa 3v ja 4v mies jätti reissussa ollessaan vastaavassa tilanteessa lapset yöksi sukulaiselleen kun kävi omilla menoillaan. Ei oltu puhuttu etukäteen enkä nähnyt siinä mitään vikaa. Itseasiassa poika heräsikin yöllä eikä nukahtanut uudestaan jolloin tämä sukulainen soitti miehelle joka lopetti illan kesken.
No joo, kuten aiemminkin totesin että riippuu tosi paljon lapsen iästä ja halusta jäädä sekä siitä ajasta minkä lapsi isovanhemmillaan viipyy. Sinänsä kyllä uskon että isovanhemmat ovat päteviä hoitamaan lasta, eikä toisella vanhemmalla ole oikeutta puuttua tällaiseen jos ollaan erottu.

Mutta. Jos olisin sopinut isän kanssa että lapsi on siellä 2vk, ja jos lapsi on alle 2v eikä viihdy isovanhemmillaan, ja jos lapsi on työnnetty sinne pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi yöksi ja jos jos jos... niin olisin myös voinut närkästyä.

Eli eihän tästä nyt sen selvempää saa kun ei tiedä oleellisimpia asioita.

murmuru
Oletetaan kaikkein kauhein skenaario:
Ap.n lapsi on 1,5 vuotias ja lapsen isä ei oikeasti jaksa huolehtia yksin lapsesta.

Mun järki sanoo että jos ei itse millään jaksa, on lapsen kannalta tärkeää että joku jaksaa.
Vaikka aapeen mielestä isovanhempien kiinnostus lasta kohtaan on ollut liian vähäistä,
voi silti olla että yksi yö heidän luonaan on parempi kuin liian väsynyt isä.

Onpa säälittävää syyllistää isää, joka ajatteli lapsen etua.

"vieras"
Oletetaan kaikkein kauhein skenaario:
Ap.n lapsi on 1,5 vuotias ja lapsen isä ei oikeasti jaksa huolehtia yksin lapsesta.

Mun järki sanoo että jos ei itse millään jaksa, on lapsen kannalta tärkeää että joku jaksaa.
Vaikka aapeen mielestä isovanhempien kiinnostus lasta kohtaan on ollut liian vähäistä,
voi silti olla että yksi yö heidän luonaan on parempi kuin liian väsynyt isä.

Onpa säälittävää syyllistää isää, joka ajatteli lapsen etua.

Lapsen kannalta tosiaan on parempi, että on edes joku joka jaksaa huolehtia tästä. Kuitenkin on äärimmäisen normaali reaktio vanhemmalla, että jos on sovittu, että toisen sairaalassa olo ajan ihminen huolehtii lapsesta, toinen suuttuu ja pettyy jos lapsi joutuu yöksi hoitoon, jossa ei ole ennen ollut. Olisi tosi outoa ja huolestuttavaa jos ap olisi vain ihansama - asenteella tai ei välittäisi - kuten ap:n olisi pitänyt olla, että se olisi ollut ok Madicken mielestä. Sen lisäksi, että ap ajattelee siinä lastansa, hän myös on pettynyt, koska isä ei huolehtinut lapsesta niin kuin oli sovittu vaan toimi selän takana toisin - ja niin kuka tahansa hyvä (!) äiti/isä olisi.

Yhteistyössä