Hei vaan hei, te vanhemmat, joita vituttaa kun lastenne hoitaja jää lomalle.....

• Viestiketjun aloittaja huvittunut lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
huvittunut lastenhoitaja
...ja joudutte itse olemaan töissä ja viemään pilttiänne varahoitopaikkoihin ja kesäpäivystyksiin...

toivottavasti tulee teille hyvä mieli siitä että viimeisellä viikollakin vielä pitää valittaa asioista ja nostaa haloo, turhaan te sitä vitutustanne minuun puratte, pidän lomani ihan just silloin kun itse haluan ja vietän aikaa omien lasteni kanssa!!

Ei vois vähempää kiinnostaa enää tässä vaiheessa teidän valituksenne kun omat aivot on jo loma-asetuksissa....ensi viikolla tähän aikaan makaan laiturilla kun te hikoilette toimistoissanne. Enkä uhraa ajatustakaan teille tai lapsillenne.

"..."
Hyvää lomaa, luultavasti olet sen ansainnut :D

Itse kuskaan lapsiani vielä kuukauden hoitoon, sitten olen LOMALLA! Ja ps, mun ei tartte varahoitoon viedä vaan saa olla siellä missä aina ennenkin. Toki mä en kuulu noihin kaikestanipottajavanhempiin.

"vieras"
...ja joudutte itse olemaan töissä ja viemään pilttiänne varahoitopaikkoihin ja kesäpäivystyksiin...

toivottavasti tulee teille hyvä mieli siitä että viimeisellä viikollakin vielä pitää valittaa asioista ja nostaa haloo, turhaan te sitä vitutustanne minuun puratte, pidän lomani ihan just silloin kun itse haluan ja vietän aikaa omien lasteni kanssa!!

Ei vois vähempää kiinnostaa enää tässä vaiheessa teidän valituksenne kun omat aivot on jo loma-asetuksissa....ensi viikolla tähän aikaan makaan laiturilla kun te hikoilette toimistoissanne. Enkä uhraa ajatustakaan teille tai lapsillenne.
Tämä vuodatus olikin tosi aikuismaista ja kypsää.

En tiedä mistä aiheesta valitus on tehty, mutta jos hoidossa on jotain huomautettavaa ei se katso ajankohtaa oletko jäämässä lomalle vai et.

Hyvää ja rentouttavaa lomaa sinne silti! Kaikki olemme lomamme ansainneet. Nekin meistä jotka vielä joutuvat lomaa odottamaan.

Mollie
Jos pelkästään tätä palstaa uskoisi, lastenhoitoammattilaisten ja lasten vanhempien suhteet ovat aivan pohjalukemissa.

Suhtautuvatko lastemme hoitajat meihin vanhempiin todellakin noin väheksyvästi ja suorastaan vihamielisesti? Ja kuinka se heijastuu hoidossa oleviin lapsiimme?

"pph"
Minua kyllä vähän harmittaa, kun osa lapsista ei saa viettää lomaa ollenkaan tai vain esim. viikon. Itse lomailen 6 viikkoa ja sen ajan jotkut lapset viettävät kokonaan kesäpäivystyspaikassa. Kyllä on lapselle raskasta olla ilman lomaa!

Ei huolta, me kysyimme ennen omia lomasuunnitelmiamme jne. miten hoitopaikan tädit toivoisi lomien menevän jne. Ripoteltiin sitten oma lomamme/töissä olomme sen mukaan ettei lasten tarvitse olla varahoitopaikassa, hoitotädit saavat lomailla rauhassa ja lapset saavat olla aina tutun ja turvallisen hoidossa, joko päivähoitopaikassaan tai meidän vanhempien kanssa.
Olen sitä mieltä että päiväkodin henkilökunta on lomansa ansainneet ja me voimme joustaa sen mukaan.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Hmm... Onko nuo valitukset nyt oikeasti tarkoitettu niin että hoitaja ei saisi pitää lomaa (ainakaan silloin kun kyseisen valittajan lapsi on hoidossa) vai ehkä vaan yleistä harmistusta siitä että joutuu viemään lapsen päivystyspäiväkotiin? Niitä kun täällä monet hoitajatkin arvostelee niin ehkä joku äiti vaan tuossa samalla haluaa guida esille ettei hän itsekään sitä mielellään tee? Tai voisiko jopa ottaa kohteliaisuutena, tuskin huonoa hoitajaa tulisi niin ikävä?

niiiin
Hyvä että jäät lomalle. On selvästi niille lapsilekkin parempi kun tuollainen hermokimppu on poissa :LOL:
Ja lastenhoitaja ei olisi lomaansa ansainnut? Nykypenskat ovat oikeasti niin pilalle hemmoteltua sakkia ja vanhemmat pullamössökansaa, että todellakin tuossa ammatissa uupuu. Vaatimuksia riittää... samassa asemassa opettajat myös. En ikinä ryhtyisi lastenhoitoalalle enää, vaikka olen joskus sitä tehnyt. Eli hatunnosto kaikille lapsia hoitaville.

"Maira"
Hieman kärttyinen keskustelunavaus, mutta olkoot..

Kyllä muakin vähän harmittaa ettei ole kesälomaa ja että sen takia joudun seuraavan 5vkon aikan pyörittää lapsiani kahdessa eri, täysin vieraassa päiväkodissa, mutta minkäs teet..

olol
Ja lastenhoitaja ei olisi lomaansa ansainnut? Nykypenskat ovat oikeasti niin pilalle hemmoteltua sakkia ja vanhemmat pullamössökansaa, että todellakin tuossa ammatissa uupuu. Vaatimuksia riittää... samassa asemassa opettajat myös. En ikinä ryhtyisi lastenhoitoalalle enää, vaikka olen joskus sitä tehnyt. Eli hatunnosto kaikille lapsia hoitaville.
No ap luulee itsestään selvästi liikoja!

"vieras"
Vanhemmista on tänäpäivänä tullut yhä vaativampia siksi toimin lastenhoitajana yksityisesti, olen toiminut jo monta vuotta. Ei tarvitse kuunnella nalkutuksia yms. Olen lomalla koulujen loppumisesta koulujen alkuun asti. Jos töihin kysellään niin ilmoitan kohteliaasti että seuraavan kerran olen käyettävissä elokuun 13pv :)

"vieras"
olen uusi työpaikalla joten eioä tullut kesälomapäiviä tälle kesälle ollenkaan. en valita sillä onhan mulla sentään työtä mitä tehdä rahasta. lapset tosin joutuu kärsimään päiväkodissa :/

"Maira"
[QUOTE="vieras";28588825]Vanhemmista on tänäpäivänä tullut yhä vaativampia siksi toimin lastenhoitajana yksityisesti, olen toiminut jo monta vuotta. Ei tarvitse kuunnella nalkutuksia yms. Olen lomalla koulujen loppumisesta koulujen alkuun asti. Jos töihin kysellään niin ilmoitan kohteliaasti että seuraavan kerran olen käyettävissä elokuun 13pv :)[/QUOTE]

No sitä ne kuulemma on. Olin ihan huuli pyöreänä kun hoidossa kysyttiin erikoistoiveita lasten hoidon suhteen ja että haluanko että heidät puetaan tietyllä tapaa tms. kun jotkut kuulemma niin haluavat..tuumin vaan et kunhan on vaatteet ylipäätänsä päällä, kaikki hengissä ja vähän jotain syötävääkin saisivat niin hyvä on.

wut
Siellä kans yksi alansa pioneeri. Eikö kannattaisi hoitaa ongelmat ja valitukset ennen lomaansa. Ne odottavat entistä pahempia lomien jälkeen. Pakoon et pääse.

hoitaja myös
Sympatiat APlle.
Teille jotka ette usko, että on vanhempia joille lastensa hoitajan loma on myrkkyä, miettikääs vähän. Meitä on monenlaisia persoonia jotka käyttää lastenhoitopalvelua. Joukkoon mahtuu kaikenlaista.
APn kohdalle on varmasti sattunut ylisuojeleva äiti joka pelkää kultanuppunsa pärjäämistä varahoidossa ja on takuulla purkanut sen APlle.
minusta ap on ihan oikeutettu tuomaan kypsähtäneitä tunteita julki, herättää ajatuksia ilman kauhistelua , että tuollainenko meidän lapsia hoitaa.

Yllätys yllätys ! Meillä tarhatäteillä ja pph:lla on myös tunteet ihan kuin teilä vanhemmilla! Hirvittää kun useimmat vanhenmat etsimällä etsii virheitä, syyttävät sekä purkavat omaa pahaaoloaan hoitajaan joka ei ole luultavammin se oikea kohde.
Kun hoitaja päästelee esim tälle palstalle höyryjä siedettyään sättivää vanhempaa ja ehkä oikaisten vanhemmalle ettei henkilökohtaisuuksiin voi mennä palautetta antaessa, mitä tapahtuu?

Hoitajaa syytetään, kauhistellaan ja morkataan ! On aivan järkyttävää , että lastemme hoitajat kokevat tunteita laidasta laitaan ja heidän tunteita ei haluta lukea palstoilta koska se on jotain ennen kuulumatonta.
Minusta on mahtavaa nähdä, että me kaikki olemme inhimillisiä, erehtyviä ja tunteet omaavia ihmisiä. Jos jonkun ulosanti ei ole palstalla juuri oikeanlaista on hieman naurettavaa miten kanssa lukijat kiinnittävät huomion esitystapaan eikä sisältöön .

Tsemppiä hyvä AP! Kirjoita kirjeeksi runteesi kyseistä perhettä kohtaan, lue ja päästä vihan ja suuttumuksen tunteesta irti kun olet valmis! Me hoitajat emme ole kynnysmattoja vaikka kovasti meihin muutamat vanhemmat yrittääkin kengissään olevaa koiranpaskaa pyyhkiä.

Antoisaa lomaa!on hyvä kun muut kiilottaa meidän hoitajien pyhimyssädekehää , meidän ei tarvitse itse sitä tehdä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja myös;28589002:
Sympatiat APlle.
Teille jotka ette usko, että on vanhempia joille lastensa hoitajan loma on myrkkyä, miettikääs vähän. Meitä on monenlaisia persoonia jotka käyttää lastenhoitopalvelua. Joukkoon mahtuu kaikenlaista.
APn kohdalle on varmasti sattunut ylisuojeleva äiti joka pelkää kultanuppunsa pärjäämistä varahoidossa ja on takuulla purkanut sen APlle.
minusta ap on ihan oikeutettu tuomaan kypsähtäneitä tunteita julki, herättää ajatuksia ilman kauhistelua , että tuollainenko meidän lapsia hoitaa.

Yllätys yllätys ! Meillä tarhatäteillä ja pph:lla on myös tunteet ihan kuin teilä vanhemmilla! Hirvittää kun useimmat vanhenmat etsimällä etsii virheitä, syyttävät sekä purkavat omaa pahaaoloaan hoitajaan joka ei ole luultavammin se oikea kohde.
Kun hoitaja päästelee esim tälle palstalle höyryjä siedettyään sättivää vanhempaa ja ehkä oikaisten vanhemmalle ettei henkilökohtaisuuksiin voi mennä palautetta antaessa, mitä tapahtuu?

Hoitajaa syytetään, kauhistellaan ja morkataan ! On aivan järkyttävää , että lastemme hoitajat kokevat tunteita laidasta laitaan ja heidän tunteita ei haluta lukea palstoilta koska se on jotain ennen kuulumatonta.
Minusta on mahtavaa nähdä, että me kaikki olemme inhimillisiä, erehtyviä ja tunteet omaavia ihmisiä. Jos jonkun ulosanti ei ole palstalla juuri oikeanlaista on hieman naurettavaa miten kanssa lukijat kiinnittävät huomion esitystapaan eikä sisältöön .

Tsemppiä hyvä AP! Kirjoita kirjeeksi runteesi kyseistä perhettä kohtaan, lue ja päästä vihan ja suuttumuksen tunteesta irti kun olet valmis! Me hoitajat emme ole kynnysmattoja vaikka kovasti meihin muutamat vanhemmat yrittääkin kengissään olevaa koiranpaskaa pyyhkiä.

Antoisaa lomaa!on hyvä kun muut kiilottaa meidän hoitajien pyhimyssädekehää , meidän ei tarvitse itse sitä tehdä.
Ammatillisuuteen kuuluu se ettei hoitaja käy läpi mieltä painavia työasioita keskustelupalstalla vaan kollegojen ja esimiehen kanssa. Se, että lasten vanhemmista kirjoittaa keskustelupalstalle, vaikka miten ottaisi päähän on vain yksinkertaisesti epäammatillista.

Tunteet ovat olemassa, eivätkä ne ole oikeita tai vääriä. Jokainen voi kuitenkin valita miten niiden kanssa käyttäytyy. Tuokin hoitaja voi sanoa asiasta napakasti vanhemmille jotka valittavat, että asia ei ole hänen syytään vaan että lomailee vain sen mikä on lomaoikeus.

Palstalle avautuminen sen sijaan on ainoastaan lapsellista.

Kukaan ei odota että hoitaja lomallaan muistelisi hoitolapsiaan, mutta eikö ole inhmillistä jos harmittaa se lisävaiva mikä varahoitoon eri paikkoihin kuljettamisesta voi tulla? Se ei ole hoitajan syy, se on selvä. Mutta vanhemmalle olet ainut päivähoidon edustaja jonka hän tapaa.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28588729]Ylitöitä ei ymmärretä ollenkaan vaikka oma lapsi hoidossa 10-11h[/QUOTE]

No vanhempien vikako se on, että te suostutte tekemään ylitöitä? Kannattaisko hankkia selkäranka, niin ei tarvitsisi täällä urputtaa?

Minusta on kiva, että meillä menee päikky kiinni ja ne ihanat hoitajat pääsevät ansaitulle lomille.

Voeelämänkevät
Ja minä se jaksan vuodesta toiseen avata näitä aloituksia ja ihmetellä mistä ihmeestä näitä itsensä muiden yläpuolelle nostajia löytyy.

Ihanaa, että on kesä ja ihmiset saavat pitää ansaitsemiaan lomia. Minua ei ainakaan vituta kenenkään lomat. Tai kyllä se vähän harmittaa, että kaupantäti on lomalla ja tämän kesälomatuuraaja ei tiedä, että ottaisin joka viikko 5 riviä lottoa, lomatuurajalle pitää se sanoa!

???
Miksei hoitaja voisi täällä avautua? Epäammatillista on se, että lavertelee perheiden/lasten asioista ja jopa oikeilla nimillä. Se on väärin. Tuntuu, että nykyihmiset on niin vaativia muita kohtaan, esim juurikin ihmisiä kohtaan jotka hoitavat heidän lapsiaan, ja itse ovat mukamas niin täydellisiä. Hoitajat jos ketkä ovat lomansa ansainneet, ovat jotkut lapset niiiin rasittavia...

hoitaja myös
[QUOTE="vieras";28589020]Ammatillisuuteen kuuluu se ettei hoitaja käy läpi mieltä painavia työasioita keskustelupalstalla vaan kollegojen ja esimiehen kanssa. Se, että lasten vanhemmista kirjoittaa keskustelupalstalle, vaikka miten ottaisi päähän on vain yksinkertaisesti epäammatillista.

Tunteet ovat olemassa, eivätkä ne ole oikeita tai vääriä. Jokainen voi kuitenkin valita miten niiden kanssa käyttäytyy. Tuokin hoitaja voi sanoa asiasta napakasti vanhemmille jotka valittavat, että asia ei ole hänen syytään vaan että lomailee vain sen mikä on lomaoikeus.

Palstalle avautuminen sen sijaan on ainoastaan lapsellista.

Kukaan ei odota että hoitaja lomallaan muistelisi hoitolapsiaan, mutta eikö ole inhmillistä jos harmittaa se lisävaiva mikä varahoitoon eri paikkoihin kuljettamisesta voi tulla? Se ei ole hoitajan syy, se on selvä. Mutta vanhemmalle olet ainut päivähoidon edustaja jonka hän tapaa.[/QUOTE]

Nosta , nosta ja nosta ! Itsesi kaiken yläpuolelle! Ole se paras, taitavin ja kaiken muistava! Vilkutan täältä alhaalta sinulle, minä maan matonen. Minä , alempiarvoinen joka puolustaa ja ymmärtää inhimilisiä tunteita !

meidän
lapset ovat aina olleet päiväkodissa juuri sen takia, ettei lasten tarvitse kärsiä varahoidoista yhden hoitajan lomien / sairaslomien takia.

Arvostan suuresti lastemme hoitajia ja jokainen heistä ansaitsee lomansa. Päiväkotimaailmassa on se hyvä puoli, että he eivät kaikki vietä niitä yhtä aikaa. Yritän muistaa kiittää usein heidän tekemää työtä ja harvoinpa on tullut mitään mistä olisi tarvinnut valittaa. Itse asiassa en muista mitään valittamisen aihetta; toki joskus on metsästetty väärälle lapselle puettuja hanskoja tms pientä, mutta se on vain inhimillistä.

Yhteistyössä