Hei vaan hei, te vanhemmat, joita vituttaa kun lastenne hoitaja jää lomalle.....

• Viestiketjun aloittaja huvittunut lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vipe";28595139]Kertokaa esimerkkejä niistä mahdottomista vaatimuksista. Itse muista pyytäneeni viime talven hoitajilta seuraavaa: pyysin tarkistamaan, että lapsen haalarissa on vetoketju ylös asti kiinni ulos lähtiessä, koska kärsi päänsärystä, ja lääkäri epäili vetoa. Juoksi minua monta kertaa vastaan haalarin vetoketju puoliksi auki ja lunta haalarin sisällä.
Pyjamapäivänä marraskuussa olin laittanut päivävaatteet iltapäivä ulkoilua varten, ja pyysin että voisivatko hoitajat
huolehtia, että lapsi vaihtaa ne ulos lähtiessä päälle. Menin hakemaan iltapäivällä, oli välikausihaalarin alla pelkkä pyjama, ja sääret vilkkui paljaana. Ilmeisesti kohtuuttomia pyyntöjä, joita ovat kironneet siellä keskenään. Muuta erityistä en muista pyytäneeni. Vkien lapsen, ja haettaessa kysyn onko nukkumut ja syönyt.
Itseänikin oma työ vituttaa joskus aivan suunnattomasti, mutta osaan käsitellä asiaa, enkä purkaa sitä julkisilla foorumeilla.[/QUOTE]

Onko pk yksityinen? Jos on niin ei mikään ihme, että hoito on puutteellista. Siellä säästetään ihan kaikessa ja henkilöstö joutuu hoitamaan siivouksen ja paperihommat yms.

"Vipe"
Ei ole yksityinen, vaan ihan kunnallinen, hoitajia olen pitänyt mukavina ihmisinä, mutta tiedä sitten mitä totuus on, jos kaikkia ahdistaa näin kun tässä ketjussa on tullut ilmi. Syö pikkuisen luottamusta tämmöinen kirjoittelu.

[QUOTE="Vieras";28592382]Itse olen perhepäivähoitaja, neljän perheen viidelle eri lapselle.

Ei meillä ole ollut mitään ongelmaa kesäloman järjestämisessä. Huhtikuun lopulla kysyin lasten vanhempien kesälomat ja sen mukaan katsoin, miten omani kannattaa pitää. Sitten ilmoitin lasten vanhemmille lomani ja he sitten ilmoittivat, tarvivatko varahoitoa vai saavatko järjestettyä esim. mummin hoitamaan.

Pidän lomani aina niin, että olen mahdollisimman paljon yhtä aikaa lasten vanhempien kanssa. Minulla kun ei ole mitään suunniteltuja menoja kesäksi. Ja lasten parasta ajattelen.

Nyt siis olen lomalla 2 viikkoa (tämä ja ensiviikko) ja sitten heinä-elokuun vaihteessa 3 viikkoa.[/QUOTE]

Jos sulla ei ole niinsanottua omaa elämää niin pidä toki lomasi miten perheet niin haluavat, luulisi että perheellinen ihminen ajattelee sitä omaa perhettään ja oman lapsensa parasta loma-asioissa, ei suinkaan vieraiden hoitolasten. Heidän parastaan ajatellaan työajalla, ei vapaalla tai lomalla....

Lastenhoitotyö on työtä, josta saa palkkaa, ei mitään muuta. Mukavaa hommaa, mutta kuitenkin- tavallinen työ.

"vieras"
Jos sulla ei ole niinsanottua omaa elämää niin pidä toki lomasi miten perheet niin haluavat, luulisi että perheellinen ihminen ajattelee sitä omaa perhettään ja oman lapsensa parasta loma-asioissa, ei suinkaan vieraiden hoitolasten. Heidän parastaan ajatellaan työajalla, ei vapaalla tai lomalla....

Lastenhoitotyö on työtä, josta saa palkkaa, ei mitään muuta. Mukavaa hommaa, mutta kuitenkin- tavallinen työ.
Mistä tiedät että hän on perheellinen? Voihan olla myös, että lapset on lentänyt pesästä pois ja omia niin tärkeitä menoja ei ole, etteikö niitä voisi tehdä silloinkin kun asiakkaillakin on loma. Varmasti ihana hoitotäti tämä ja ajattelee todella lapsien parasta.

[QUOTE="vieras";28595344]Mistä tiedät että hän on perheellinen? Voihan olla myös, että lapset on lentänyt pesästä pois ja omia niin tärkeitä menoja ei ole, etteikö niitä voisi tehdä silloinkin kun asiakkaillakin on loma. Varmasti ihana hoitotäti tämä ja ajattelee todella lapsien parasta.[/QUOTE]

Saivar saivar ja ,nus ,nus.

Perheellinen eli äiti jolla on pieniä lapsia ja joka haluaa viettää lomaansa heidän kanssaan, ja ajattelee loma-asioissa heidän parastaan, ei hoitolasten.

Mutta kuten sanottu, jos sitä omaa elämää ei ole niin toki voi ne lomansa asettaa perheiden pillin mukaan.

"Vieras"
Meillä töissä täytyy lomia suunnitellessa ottaa myös muut huomioon. En pysty automaattisesti itse määräämään millloin olen lomalla. Semmoista se on työelämässä, for your information.

"vieras"
Saivar saivar ja ,nus ,nus.

Perheellinen eli äiti jolla on pieniä lapsia ja joka haluaa viettää lomaansa heidän kanssaan, ja ajattelee loma-asioissa heidän parastaan, ei hoitolasten.

Mutta kuten sanottu, jos sitä omaa elämää ei ole niin toki voi ne lomansa asettaa perheiden pillin mukaan.
NO ETKÖ SINÄ YMMÄRRÄ LUKEMAAS?! ! :D LOL.
Kaikilla ei ole lapsia! KAikki ei edes halua lapsia! Jos hän ei ole perheellinen - if u get the point vammanen ;D

Jumalauta ei se tarkoita et on nolife tyyppi jos pitää työnsä mukaan lomat, kyllähän muissakin töissä TYÖANTAJA PÄÄTTÄÄ ne - ei se mene niin, että hoitaja päättää milloin tahtoo lomailla.

"vieras"
Kyllä mun on myönnettävä, että hieman ketuttaa viedä lapsia varahoitoon, ei sen vuoksi, että hoitopaikassa olisi mitään vikaa, vaan se, että se on kauempana ja sinne meneminen on vaatinut enemmän järjestelyä, kun omaan hoitopaikkaan voi mennä polkupyörällä.
Mutta onneksi olen nyt mitä ilmeisimmin saanut hommat sumplittua, että saan pitää auton noina viikkoina, kun varahoitoa tarvitaan. Oma päiväkoti on 5 viikkoa kiinni ja niistä 3 viikkona tarvin hoitoa lapsille, itse sain sumplittua 2 viikon loman tuohon väliin.

[QUOTE="vieras";28595419]NO ETKÖ SINÄ YMMÄRRÄ LUKEMAAS?! ! :D LOL.
Kaikilla ei ole lapsia! KAikki ei edes halua lapsia! Jos hän ei ole perheellinen - if u get the point vammanen ;D

Jumalauta ei se tarkoita et on nolife tyyppi jos pitää työnsä mukaan lomat, kyllähän muissakin töissä TYÖANTAJA PÄÄTTÄÄ ne - ei se mene niin, että hoitaja päättää milloin tahtoo lomailla.[/QUOTE]

:flower:

kiitos kun sivistit minua, sinä fiksu yli-ihminen.

pph on pop

Meillä on ihana pph, jonka omat lapset jo aikuisia ja pois kotoa. Kyseli jo kevättalvella, että mikä aika lomalle olis meille paras. Hänellä hoitolapsia vain kahdesta perheestä ja sanoi itsekin, että mukavampi lomailla silloin kun omat hoitolaisetkin lomalla, eikä pyörittää mitään varahoitolaa koko kesää. Toiset ajattelee sitä työtään ja omaa mukavuuttaankin vähän laajemmin;)

"northern soul"
Ma oon lastenhoitaja yksityiskodissa ja kysyin helmikuussa, etta voinko pitaa kaksi viikkoa palkatonta lomaa kahden viikon palkallisen kesalomani lisaksi. Vastaus oli tyylia "Tottakai!" Tasta parin viikon paasta sanoin, etta menisin se ja se paiva lomille ja tulisin takaisin se ja se paiva. Taas tuli kovast positiivista vastausta. Varailin lentoja ja viime viikolla vihdoin tayttelin viisumihakemuksia. Nyt seka tanaan etta eilen on toista lahtiessani ollut kamalaa huokailua, etta voi voi kun olet nyt niin kauaksi aikaa menossa pois ja kuinka he nyt sen ylimaaraisen kaksi viikkoa jarjestavat lastenhoidon. Ja nyt hetki sitten tuli tekstiviesti, etta voisiko sita loman ajankohtaa mitenkaan siirtaa.

No ei voi.

"vieras"
Meillä on ihana pph, jonka omat lapset jo aikuisia ja pois kotoa. Kyseli jo kevättalvella, että mikä aika lomalle olis meille paras. Hänellä hoitolapsia vain kahdesta perheestä ja sanoi itsekin, että mukavampi lomailla silloin kun omat hoitolaisetkin lomalla, eikä pyörittää mitään varahoitolaa koko kesää. Toiset ajattelee sitä työtään ja omaa mukavuuttaankin vähän laajemmin;)
Joo tuollaisen pph:n mäkin haluan omille lapsille tulevaisuudes :) En minnekään päiväkotiin liian nuorina ala viemään, vaan mieluiten juuri joku mukava ja rento pph joka tykkää työstänsä.

"hmmhmm"
[QUOTE="vieras";28589663]En halua mitenkään pelotella, etenkin kyse jos on kunnallisesta pk:sta? :) Siellä useimmiten asiat on todella hyvin, ja henkilöstön ei tarvitse kokoajan ottaa vastaan valituspalautetta joka ei ole heistä kiinni, eikä vanhempien tarvitse valittaa, kun ei ole epäkohtia kuten yksityisellä. Eli voit jo todella luottavaisesti olla jos on kunnan pk?
Ja jos lapsi on vilkas, itsepäinen tai vaikka todella pahassa uhma-iässä niin ei nekään aiheuta antipatiaa hoitajissa, he on lapsia ja hoitajat ei missään nimessä minkään luonteenpiirteen/haastavuuden takia osoita inhoa lasta kohtaan. Elä sitä pelkää.

Mutta se mikä hoitohenkilöstöä kuormittaa ja ahdistaa todella paljon on, vanhemmat ketkä valittaa asioista joille ME hoitajat emme voi mitään, huutamalla meille - eikä kertomalla esimiehelle. Yksityisellä säästetään kaikessa ja jos lapsi tarvitsee sen pinnasängyn/kunnollisen syöttötuolin tms. kertokaa johtajalle joka päättää näistä hankinnoista.
Tuo perhe jonka äiti teki valituksia haukkuen meidät aivan lyttyyn, oli todella perhe jota ei arvostettu. He ei antaneet aikaansa lapselle riittävästi ollenkaan, ja lapsi oli kamalan väsynyt ja poikki pitkän pk-päivän jälkeen ja siitä he vielä lähtivät monesti ostoskeskuksiin shoppailee. . Vaikka he nuoria ja kiireisiä olikin niin sääliks kävi se lapsi :/ 1vuotias on aivan liian nuori ja eihän me tietenkään voida mennä sanomaan että lapsenne kärsii tästä, vaikka mieli teki.[/QUOTE]

vaadin rehellistä mieltäjos mieli tekee pystyn itsekin tiedostamaan asian sitten. Erehtyväisiä ollaan. Tosiaankin absoluuttinen totuus ruokaa, juomaa ja katto pään pääl kaikki muu on bonusta elämässä. Hengissä kun ollaan t isä jonka tyttö. 5kuukautta.

vierailija
Jos lastenhoitajan työ on yhtä helvettiä niin siitä vaan ammattia vaihtamaan. Turhaa väninää, vaan sitähän tähän maailmaan mahtuu kyllä ja vaikutus on tasan nolla.

Todellakin on yhtä helvettiä. Tekisin varmaan lähes mitä tahansa mieluummin kuin tätä. Luoja että ahdistaa maanantai ja taas katsella niitä tappelevia ja rääkyviä muksuja. Lapsissa ei ole mitään söpöä. Varmaan hoitaisin ennemmin vaikka krokotiilejä.

Yhteistyössä