Hei vaan hei, te vanhemmat, joita vituttaa kun lastenne hoitaja jää lomalle.....

• Viestiketjun aloittaja huvittunut lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja myös;28589095:
Nosta , nosta ja nosta ! Itsesi kaiken yläpuolelle! Ole se paras, taitavin ja kaiken muistava! Vilkutan täältä alhaalta sinulle, minä maan matonen. Minä , alempiarvoinen joka puolustaa ja ymmärtää inhimilisiä tunteita !
Missä mä nostin itseni yläpuolelle? Mulle on opetettu että työnohjausta on saatavilla jostain muulta kuin kaksplussalta. En ole lastentarhantäti, mutta muuten hoitoalalla ja ihan ensimmäisiä asioita on että työstä ja siihen liittyvistä ongelmista ei avauduta työpaikan ulkopuolella.

Kuvitteletteko ettei tuon perheen äiti itseään tuosta avautumisesta voisi tunnistaa?

Ei se anonyymiys takaa sitä ettei joku löydä palstalle ja lue kirjoitustasi.

Mitenhän tämä olisi tulkittavissa? Meidän isommat lapset oli aikanaan aivan ihanassa päiväkotiryhmässä ja tuolta samasta päiväkodista saatiin nyt syksyksi paikka myös tuolle kolmosellemme, yksi hoitajista osasi leikkipuistossa viimeviikolla kertoa että tyttö pääsee vieläpä tuohon samaiseen ryhmään. :)

Kuitenkin heti perään kuulin yhden ryhmäläisen äidiltä että meidän "suosikkihoitaja" siirtyy syksyllä töihin muualle. Samainen hoitaja joka hoiti meidän poikaa koko sen 4,5v mitä poika tuolla kerkesi olla (poika siis down-lapsi ja ko hoitaja otettiin hänen avustajakseen) ja sen päälle vuoden verran jakoi meidän tytön (kehitysvammainen autisti) vastuun toisen hoitajan kanssa. Oltiin niin odotettu että tuo nuorempi tyttömmekin pääsee vielä hänen hoitoonsa, joten näin itsekkäistä syistäni olin kyllä todella pettynyt kun kuulin hänen lopettavan.

Ei, en odota kaiken pyörivän meidän perheen mukaan enkä ajattele että hoitajan olisi pitänyt jäädä sinne siksi että tiesi meillä olevan vielä lapsia tuohon päiväkotiin jonottamassa. Toki olen onnellinen puolestaan että löysi näin -ilmeisesti pitkälti meidän pojan ansioa :D - oman kutsumuksensa ja toimii sen mukaan. Poika oli hänen hoidokeistaan ensimmäinen tällainen erityislapsi ja nyt hän siis siirtyy erityispäiväkotiin töihin, varmasti hänestä on siellä paljon iloa niille lapsille ja heidän perheilleen. Siltikin tulee niin ikävä että harmittaa...

En ole ketään haukkumassa vaan mietin jotain kiitos/hyvästelyviestiä/lahjaa.

hoitaja myös
[QUOTE="vieras";28589114]Missä mä nostin itseni yläpuolelle? Mulle on opetettu että työnohjausta on saatavilla jostain muulta kuin kaksplussalta. En ole lastentarhantäti, mutta muuten hoitoalalla ja ihan ensimmäisiä asioita on että työstä ja siihen liittyvistä ongelmista ei avauduta työpaikan ulkopuolella.

Kuvitteletteko ettei tuon perheen äiti itseään tuosta avautumisesta voisi tunnistaa?

Ei se anonyymiys takaa sitä ettei joku löydä palstalle ja lue kirjoitustasi.[/QUOTE]

Valitettavasti en ole ap . Mutta tekstisi on juuri sitä mitä suolletaan ja hymistellään , että näin pitäisi tehdä. Unohdat, että me Lastenhoitjat olemme ihmisiö ja samanlailla oikeutettuja tänne palstalle kertomaan omaa elämäämme koskevia sattumuksia. Vaitiolovelvollisuus on toki tuttu mutta se ei ole mielipidettömyys velvollisuus vaan daamme puhua kokemuksista ja pohtia niitä kunhan asiaks ei ole tunnistettavissa .

"vieras"
No eihän siinä mitään, ole toki lomalla. Ei siinä luulisi vanhemmilla olevan valittamista, itse tosiaan päätät.
Onhan asia kuitenkin ollut vanhemmilla tiedossa kun hoitosuhde on alkanut? On sen verran pitkä aika kuitenkin, että voi vaikuttaa päätökseen siitä mihin hoitopaikkaan lapset menevät. Jos vanhemmat ovat tietoisia asiasta alusta pitäen olleet, niin voit heille vain tyynesti todeta, että olet avoimesti kertonut hoitosuhteen alkaessa että pidät kesäajan lomaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28588825]Vanhemmista on tänäpäivänä tullut yhä vaativampia siksi toimin lastenhoitajana yksityisesti, olen toiminut jo monta vuotta. Ei tarvitse kuunnella nalkutuksia yms. Olen lomalla koulujen loppumisesta koulujen alkuun asti. Jos töihin kysellään niin ilmoitan kohteliaasti että seuraavan kerran olen käyettävissä elokuun 13pv :)[/QUOTE]

..nin tämä piti laittaa tohon äsköseen..

äetee
Mua ei harmita tai vituta. Omat lapset on ihanassa päiväkodissa ja lomailevat kiitettävät 7viikkoa. Kiinnitin vaan huomiota siihen, että maanantaina ollaan lomafiiliksissä ja mieli lomalla, kun loma alkaa viikon päästä. Kyllä oletan, että päikyn hoitaja on normaalisti työssä ja käytettävissä ihan sinne lomaan asti.

"vieras"
Lastenhoitoalalla on todella vaativaa ja alipalkattua, olen itsekin lastenhoitaja koulutukseltani, mutta nyt haen ammattikorkeaan ettei tarvitse tehdä sitä p*skaduunia.
Vanhemmat ovat erittäin tietoisia, valveutuneita sekä vaativia hoitohenkilöstöä kohtaan - eikä se muuten hetkauttaisi niinkään, mutta kun sinne tuodaan AIVAN LIIAN PIENIÄ HOITOON?! :D Pitäkää PRKL ne vauvanne siellä kotona - niitten paikka on siellä !!!

"vieras"
[QUOTE="vieras";28589334]Lastenhoitoalalla on todella vaativaa ja alipalkattua, olen itsekin lastenhoitaja koulutukseltani, mutta nyt haen ammattikorkeaan ettei tarvitse tehdä sitä p*skaduunia.
Vanhemmat ovat erittäin tietoisia, valveutuneita sekä vaativia hoitohenkilöstöä kohtaan - eikä se muuten hetkauttaisi niinkään, mutta kun sinne tuodaan AIVAN LIIAN PIENIÄ HOITOON?! :D Pitäkää PRKL ne vauvanne siellä kotona - niitten paikka on siellä !!![/QUOTE]

Herranjumala :LOL:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äetee;28589330:
Mua ei harmita tai vituta. Omat lapset on ihanassa päiväkodissa ja lomailevat kiitettävät 7viikkoa. Kiinnitin vaan huomiota siihen, että maanantaina ollaan lomafiiliksissä ja mieli lomalla, kun loma alkaa viikon päästä. Kyllä oletan, että päikyn hoitaja on normaalisti työssä ja käytettävissä ihan sinne lomaan asti.
Voi niinkö oletat? Mene ite sinne hoitamaan pentuja ja kato miten jaksat sitä hommaa surkealla palkalla ja arvostuksella.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28589340]Voi niinkö oletat? Mene ite sinne hoitamaan pentuja ja kato miten jaksat sitä hommaa surkealla palkalla ja arvostuksella.[/QUOTE]

No kuka siihen pakottaa? Ei muuta kuin koulunpenkille ja lukemaan toista alaa jos ei nappaa.

äetee
[QUOTE="vieras";28589340]Voi niinkö oletat? Mene ite sinne hoitamaan pentuja ja kato miten jaksat sitä hommaa surkealla palkalla ja arvostuksella.[/QUOTE]

Kyllä oletan. Nämähän on ammatinvalintakysymyksiä. Ei voi olettaa, että ollaan lomalla 4vkoa ja sitä ennen viikko, pari vain puolittain töissä. Mulla alkaa loma perjantaina klo 15 ja siihen saakka ihan normaalisti työssä.

"Sini"
Jos pelkästään tätä palstaa uskoisi, lastenhoitoammattilaisten ja lasten vanhempien suhteet ovat aivan pohjalukemissa.

Suhtautuvatko lastemme hoitajat meihin vanhempiin todellakin noin väheksyvästi ja suorastaan vihamielisesti? Ja kuinka se heijastuu hoidossa oleviin lapsiimme?
Yllättävän moni näköjään suhtautuu.

Mutta eikös se ole vähän sama muissakin ammateissa. Asiakkaista puhutaan pahaa selän takana. Postinkantajaa ärsyttää, kun pari idioottia on laittanut hankalan postilaatikon mahdollisimman vaikeaan paikkaan. Töissä on välillä huonoja päiviä ja silloin kaikki työtoveritkin ärsyttävät. Sairaanhoitaja leimaa kelloa soittelevan potilaan turhasta valittajaksi. Siivooja kiroaa sottaiset toimistotyöntekijät, jotka eivät vaivaudu osumaan roskikseen. Kaupan kassaa vituttaa samat puujalkavitsit ja tyhmät asiakkaat. Jne jne...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äetee;28589359:
Kyllä oletan. Nämähän on ammatinvalintakysymyksiä. Ei voi olettaa, että ollaan lomalla 4vkoa ja sitä ennen viikko, pari vain puolittain töissä. Mulla alkaa loma perjantaina klo 15 ja siihen saakka ihan normaalisti työssä.
no voi jumalauta lastenhoitajat pystyy niin naurettavan vähän lomailla, että jos heillä pieni kesäloma on tulossa ja he vähän sitä fiilistelevät niin etkö suo sitä heille?!
Ihan totta hoida ite ne pentus tai mene kokeilee tuota työtä hetki niin näet mitä se on! Hoidat KOKO ryhmän lasten vaipan vaihdot, syöttämiset, ulkoiluttamiset, riisumiset&pukemiset, nukuttamiset yms. He ovat aivan liian nuoria sinne ympäristöön muutenkin ja normaali ihmisellä käy sääliksi se touhu, koska lapset kärsii siitä.

äetee
[QUOTE="vieras";28589392]no voi jumalauta lastenhoitajat pystyy niin naurettavan vähän lomailla, että jos heillä pieni kesäloma on tulossa ja he vähän sitä fiilistelevät niin etkö suo sitä heille?!
Ihan totta hoida ite ne pentus tai mene kokeilee tuota työtä hetki niin näet mitä se on! Hoidat KOKO ryhmän lasten vaipan vaihdot, syöttämiset, ulkoiluttamiset, riisumiset&pukemiset, nukuttamiset yms. He ovat aivan liian nuoria sinne ympäristöön muutenkin ja normaali ihmisellä käy sääliksi se touhu, koska lapset kärsii siitä.[/QUOTE]

Meillä ei ole pentuja, vaan lapsia. Vaippalaisista en tiedä, omani eivät ole olleet vaippaikäisinä hoidossa, eikä ryhmässäkään ole niin pieniä.
Edelleenkin työssä ei ole pakko käydä, jos se on pakkopullaa. Voi opiskella ja tehdä mielekkääksi kokemaansa työtä.

joskus mietityttää
Auttaako tää läyhääminen teitä jotenkin? Rumia puheita puolin ja toisin...

Miksi ihmisen pitää liottaa aivojaan paskassa ja suoltaa silkkää ittiänsä? Kellä on loma olisi siitä iloinen, kellä työ olisi siitä iloinen, ja kellä lapsia voisi olla iloinen siitä...

"Vieras"
[QUOTE="Maira";28588852]No sitä ne kuulemma on. Olin ihan huuli pyöreänä kun hoidossa kysyttiin erikoistoiveita lasten hoidon suhteen ja että haluanko että heidät puetaan tietyllä tapaa tms. kun jotkut kuulemma niin haluavat..tuumin vaan et kunhan on vaatteet ylipäätänsä päällä, kaikki hengissä ja vähän jotain syötävääkin saisivat niin hyvä on.[/QUOTE]

No voi luoja! Kai nyt jokainen voi vähän enemmän vaatia lapsensa hoidosta!

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja myös;28589095:
Nosta , nosta ja nosta ! Itsesi kaiken yläpuolelle! Ole se paras, taitavin ja kaiken muistava! Vilkutan täältä alhaalta sinulle, minä maan matonen. Minä , alempiarvoinen joka puolustaa ja ymmärtää inhimilisiä tunteita !
Tätä lapsellisempaa kommenttia on vaikea löytää.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28589451]No voi luoja! Kai nyt jokainen voi vähän enemmän vaatia lapsensa hoidosta![/QUOTE]

No vaadi keskenäs! Ihan sama mitä vaadit, hoitajat toimii tasan niin kuin toimivat siitä huolimatta. Meidän tehtävä ei ole taipua jokaiseen (naurettavaan) pyyntöön ja miellyttää teitä aikuisia laiskoja vanhempia, vaan hoitaa lapset niin, että he edes jotenkin pärjäävät ja selviävät päivän läpi.

Mollie
[QUOTE="Sini";28589386]Yllättävän moni näköjään suhtautuu.

Mutta eikös se ole vähän sama muissakin ammateissa. Asiakkaista puhutaan pahaa selän takana. Postinkantajaa ärsyttää, kun pari idioottia on laittanut hankalan postilaatikon mahdollisimman vaikeaan paikkaan. Töissä on välillä huonoja päiviä ja silloin kaikki työtoveritkin ärsyttävät. Sairaanhoitaja leimaa kelloa soittelevan potilaan turhasta valittajaksi. Siivooja kiroaa sottaiset toimistotyöntekijät, jotka eivät vaivaudu osumaan roskikseen. Kaupan kassaa vituttaa samat puujalkavitsit ja tyhmät asiakkaat. Jne jne...[/QUOTE]

Ei minun tai lasteni elämään vaikuta se mitä postinkantajamme tai lähikaupan kassa ajattelee meistä. Sen sijaan hoitoalalla ollaan tekemisissä niin herkkien asioiden kanssa, että olisi hyvä olla luomatta turhia vastakkainasetteluja hoitajien ja hoidettavien välille.

Käsittääkseni sairaanhoitajilla on oma suljettu foorumi, jossa voi keskustella hankalistakin asiakkaista anonyymisti. Eikö lastenhoitajillekin voisi luoda samanlaista kanavaa? En tajua, miksi näitä nillityksiä pitää kirjoittaa yhteen Suomen suosituimmista ja luetuimmista foorumeista. Tällä aiheutetaan ihan turhaa vastakkainasettelua ja epäluuloja.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";28589470]No vaadi keskenäs! Ihan sama mitä vaadit, hoitajat toimii tasan niin kuin toimivat siitä huolimatta. Meidän tehtävä ei ole taipua jokaiseen (naurettavaan) pyyntöön ja miellyttää teitä aikuisia laiskoja vanhempia, vaan hoitaa lapset niin, että he edes jotenkin pärjäävät ja selviävät päivän läpi.[/QUOTE]

Huh, onneksi et ole lapseni hoitaja. Karmea asenne sinulla!!

"vieras"
Ei minun tai lasteni elämään vaikuta se mitä postinkantajamme tai lähikaupan kassa ajattelee meistä. Sen sijaan hoitoalalla ollaan tekemisissä niin herkkien asioiden kanssa, että olisi hyvä olla luomatta turhia vastakkainasetteluja hoitajien ja hoidettavien välille.

Käsittääkseni sairaanhoitajilla on oma suljettu foorumi, jossa voi keskustella hankalistakin asiakkaista anonyymisti. Eikö lastenhoitajillekin voisi luoda samanlaista kanavaa? En tajua, miksi näitä nillityksiä pitää kirjoittaa yhteen Suomen suosituimmista ja luetuimmista foorumeista. Tällä aiheutetaan ihan turhaa vastakkainasettelua ja epäluuloja.
Jos ei ihan foorumia niin perhepäivähoitajilla on yleensä kollegoja joiden kanssa vanhempien älyttömimpiä tempauksia voi käydä läpi. Nettipalsta ei ole oikea kanava työstä aiheutuvan ärsytyksen purkamiseen niin että siitä voi asiakas tunnistaa itsensä.

Totta hitossa kaikkia "asiakasrajapinnassa" olevia joskus ottaa ne asiakkaat päähän.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28589520]Huh, onneksi et ole lapseni hoitaja. Karmea asenne sinulla!![/QUOTE]

No voi kuule niin ne sinunkin lastes hoitajat sisimmissään ajattelee, mutta meillä kaikilla on ammatillisuus. Se edellyttää asiallisuutta ja ystävällisyyttä ja minäkin kohtelen asiakkaita työssäni erittäin asiakaspalveluhenkisesti. Se on siellä TYÖSSÄ, mutta työminä ja yksityisminä on kaksi aivan eri asiaa.

Yhteistyössä