Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

pikkupeikko85: Just tota soutamista ja huopaamista on täälläkin. Välillä nuo kaksikin rakasta on jo ihan tarpeeksi, jos ei jopa liikaa. ;) mutta kyllä kolmannellekin tilaa ois sydämessä. Hauskaa on, kun miehen kanssa ollaan samalla aaltopituudella asiassa ja esikoinenkin on ruvennut puhumaan vauvasta. Tuttavaperheisiin noita vauvoja on putkahdellut, joten siitä kai hän on tulkinnut, et noin se kuuluu mennä.

Yks hölmö asia, miksi mä vähän oon ruvennut jarruttelemaan, on oma kroppa. Raskausaika ja kolmas sektio mietityttää. Juuri on saanu itsensä siihen malliin, et voi puhua jonkinlaisesta kunnosta. Lähdin aivan nolla pisteestä kuopuksen jälkeen, kun olin ollu pitkässä vuodenlevossa. Sitä liikkumattomuutta ja siitä seuraavaa rappeutumista en kaipaisi. Toisaalta pääseehän sitä taas lenkille raskausaikana jälkeen. Pitäis vaan malttaa ja ajatella et kaikki aikanaan.

Eltsiira ja pikkupeikko85: hauskasti mennään peräkkäin kiertopäivissä. Tässähän voi "säästää" ovistesteissä. Jos kerta pikkupeikolla on just kohta, eltsiiralla parin päivän päästä ja mulla viikonloppuna. Heh heh! Helle pehmentää pään. :LOL:

Viimeksi muokattu:
Ihan puhdas nega... Testasin jollain apteekin ihan perinteisellä testillä, joka mainosti itseään herkäksi (voi tehdä ensimmäisenä päivänä, kun kuukautiset myöhässä.) Nyt sitten odotellaan vuodon alkamista ja ihmetellään; tänään on kp 32/30 eikä kuukautiset oo normaalisti ikinä myöhässä. :headwall: Ihmeellistä miten sitä pystyy kuvittelemaan itselleen ihan kunnon oireet, kun keskittyy tähän vauva-asiaan. Olin todellakin varma, että oon raskaana. Sanoin miehellekin, että testataan nyt vielä niin näkee saman minkä jo tietää. :whistle: Varmaan sen takia on menkatkin myöhässä, kun pää pistää hormonitoiminnankin sekaisin. Eikös se joku heppu pystynyt pysäyttämään sydämenkin hetkellisesti ihan vaan ajatuksen voimalla...:LOL: Ehkä ne nyt sitten alkaa, kun näki vain sen yhden viivan eikä mieli koko ajan hoe, että olen raskaana. Mutta niin kuin aiemmin sanoin, enää en usko mihinkään tuntemuksiin tai aavistuksiin.

Moikka moi kaikille!

Ja SUURET onnittelut plussanneille <3

Täällä ollut keskustelua siitä, että kun haluaisi vielä kolmannen vaikka kotona täys hulina jo valmiiksi. Juu meillä sama, esikko on tosiaan jo 6 ja menossa eskariin ja vauva sitten kohta 10kk että hulluko olen kun haluan taas vauvan, mutta kun ekan kanssa meni ihan paniikissa koko vauva-aika ja tokan kanssa on ollut ihan mielettömän ihanaa niin mitä voikaan olla mahdollisen kolmosen kanssa? -se on se minkä haluan kokea. Ja nythän se vauva-aika menis tässä kun ei tarvii ihan nollasta aloittaa, kamatkin valmiina :D

Mutta joo, mä varmaan kuulun tän planeetan kummallisimpiin yksilöihin, jos kerran eka ja toka on lähteny alkuun ekalaakeista ja nyt sitten kun imetän niin ei mitään, ei kerta kaikkiaan :D Ja kuinka moni raskautuu vaikka imettää, no mä en! Ja nyt olis ollut niin hyvä aika sille, kohta ukko vetää pois tän idean, tai no ei oo kovin innostunu mut kuulemma "ymmärtää" mua? Joten plussatuulia meille kaikille kovasti! En tiedä pitäiskö ruveta tikuttaan ovista ku ei niitä menkkojakaan oo ollu tosiaan ku kerran sillo joskus maaliskuussa.. Sekin vielä!

Ja G2P2 mä oon tiennyt aina että oon raskaana ennen testiä! Että ymmärrän sua todella hyvin jos tunne siitä on mennyt pieleen. Musta tuntuu että testaappa uusiks parin pv päästä Apteekin raskaustestillä, se on tosi hyvä ja tarkka, saatat yllättyä :D! Mä pidän peukut pystyssä :D

Viimeksi muokattu:
Joo hulluko oon kun haluan taas vauvan, samat ajatukset täälläkin:D
Mutta tässä perään se menis kätevästi kun on hyvä tuntuma vauvanhoitoon. Ja streessaan ikääkin, ehdin täyttää 30v ennen (mahdollista) syntymää niin tuntuu että se olis just sopiva ikä kolmannelle, ei mielellään myöhempään. 30v kriisi:D

Ja sitten mietin taas että hyvällä? tuurilla saattais tulla alle 3,5v 3 lasta. Mitenkähän sitten sujuu kaikki ulkoilut yms. 2 saa kuitenkin vielä rattaisiin/pyöräkärryyn mutta kolmatta ei. Eikä meidän autoonkaan ehkä mahdu kolmatta istuinta, sen verran pieneltä näyttää keskellä tila muttei ole uskallettu miehen kanssa edes kokeilla vielä:D No saahan uuden auton mutta vasta alle vuosi sitten hommattiin tuo edellinen...

Liikaa ei sais miettiä, yritys on kuitenkin päätetty enskuun puolella aloittaa ja saahan jotkut lapsia pienemmilläkin ikäeroilla. Tuntuu vaan että se menis nyt hyvin tähän peräkkäin edellisten kanssa, ei ehdi unohtua mikään. Mikä lie kolmannen lapsen kaipuu:)

G2P2 saattaa se vielä plussaksi muuttua, joillakinhan se näkyy vasta myöhään:)

_Kenguru_ :'( :hug:

Olen täällä odotellut menkkojen alkamista. Oireet ainakin lievenivät heti negan jälkeen, eli aika henkistä taisi olla. Aamulla tuli vessassa pyyhkiessä ihan kunnolla verta, mutta sitten se taas loppui ja alavatsalla on tuntunut vähän menkkajomottelua, mutta tosi vähän. Yleensä tietää pari päivää aikaisemmin, että ovat alkamassa. Mutta tällaista ei oo aikaisemmilla kerroilla ollut. Menkat ovat vaan jääneet tulematta ja testi ollut parin päivän päästä selkeästi positiivinen. En vielä päivitä kp-tietoja ennen kuin näen et alkaa kunnolla ja jos ei niin testaan viimeistään perjantaina uudestaan. On kyllä kummallinen kroppa. :confused:

Mulle voi päivittää kp1/30, yk 2
Nyt alkoi sitten kunnolla menkat. Nyt yritän ottaa rennosti tämän kierron enkä kuulostele mitään oireita, koska ne eivät nytkään mistään kertoneet. Tää kuukausi on ollut niin stressaava ton työn kanssa, että olen ollut ihan burn outin partaalla ja sitten vielä jokahetkinen oireiden kuulostelu ja vauvakuumeilu niin varmaan ihan sen takia kierto on vähän sekaisin. Edelliset lapset on tärpänneet tokasta kierrosta (aika paljon nuorempana, mä jo pelkäsin että nyt alkoi vaihdevuodet :x ), mutta nyt elättelin toiveita nopeasta raskautumisesta, kun ei ole ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä aikoihin ja kierto ollut hyvin säännöllinen. Nyt vaan sisukkaasti jatkamaan elämäntaparemontin parissa ja toivotaan, että tärppää meillä, jotka emme vielä ole päässeet odotuspuolelle siirtymään.

ihan ensin ISO hali _kenguru_ :hug: onko sulla ollut monta km vai oliko tämä ensimmäinen?

mä täällä oon ovulaatiotestejä tehny 3 pvänä :D nyt en kyllä vaa käsitä enää :confused: kp 10 melkee yhtä vahvat viivat, kp 11 aamu ja ilta näkyvät selkeät mutta reilusti haaleammat viivat ku kontrolli, nyt tänä aamuna lähes olematon testiviiva ja illasta viiva nyt oli sellainen et hyvä kun näkee ees enää :O:O:O mitä tää nyt meinaa? ovis meni jo vai,sitä ei ole vaivai?? on tää vaa hankalata :D

G2P2 mä myös elättelin nopeaa toimintaa ku tuo kakkone sai alkunsa melkee tuijotuksesta ja kalsareide pyykkaamisesta :D mut eipäs nyt taidakaa mennä samoja viivoja, tai no ei nyt vielä manata :D

pikkupeikko85: Tunnistatko yleensä oireiden perusteella oviksen? Mulla nyt taitaa olla kp11. En oo vieläkään kerennyt apteekkiin ostaa testejä. Itse oon tähän mennessä aina oireista tunnistanut ovulaation ja vielä ei ole SE hetki,muutama pv varmaan vielä. Me otetaan tää kierto sillai lunkisti,et käy miten käy. Meillä toka lapsi sai alkunsa kans tasan yhdestä kerrasta,ja sillon tunsin et on ovulaatio.

Heips,

Uusi ketjulainen tässä ilmottautuu :) Kolmatta lasta yritetään saada alulle tjot-meiningillä. Meillä on 6/09 ja 12/10 tytöt. Viime kuussa menkat oli pari viikkoa myöhässä en tiedä mikä sekoitti aiemmin niin tarkan kierron, nyt onkin vaikea arvioida tämän kierron kohokohtia ;) mutta katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään :D

kenguru:hug: Suuret pahoittelut! Veti kyllä ihan mielen matalaksi ja nöyräksi täälläkin.

Karkki81: Tervetuloa! Jos haluat kiertopäivillä listalle, niin ilmoittele.

Ovista ajattelin bongailla ihan tuntemuksia seurailemalla. Toivottavasti niitä tulee ettei mene koko homma ohi.

Onnittelut plussanneille! :heart:

Meillä nähtävästi vain minä yritän, mies yrittää toppuuttaa keskeyttelemällä.. :LOL: Noh, ensimmäinenkin sai alkunsa vastaavanlaisesta toiminnasta. Ovis oli luultavasti eilen tai toissapäivänä, ainakin siihen malliin jomotteli ja limojakin oli (niin ja halut katossa!). Eilen heiluteltiin peittojakin joten parin viikon päästäpä sitten kattellaan mitä tapahtuu..

Ja heti aluksi Kengurulle suuret pahoittelut :( Olin jo todella onnellinen puolestasi, kun olit niin pitkään yrittänyt. Vetää todella hiljaiseksi tuo :(

Ja uusille tervetuloa myös mun puolesta :) plussatuulia kaikille!

Tänään aamulla oli jotenkin olo että en mä jaksa kolmea lasta, vauva on heräillyt nyt ennen kuutta jokaikinen aamu plus yösyötöt että huhhuh. Ja töihinkin tässä pitäisi ponnistaa kohta tekemään satunnaisia keikkoja. Ja kun tässä imettelee niin ei tapahdu kropassa kyl sitten mitään. Mä pelkään että kohta menee ohi koko juttu sekä ukolta että multa, joka tietty on sit tarkoitettu niin. Jos imetys todella toimii näin hyvänä ehkäisynä mulla, niin harmittaa edes pieni pillerikokeilu alussa ja tyhmän kumin käyttö :D

Mutta näin se elämä menee, ei kaikkea saa heti eikä nyt ja nyt jos meille ei tule kolmatta niin ei sitten. Imetystä en lopeta edelleenkään sen vuoksi, jos muutkin raskautuvat imettäessä, niin miksi en minäkin. Siihen luottaen ja ihanuutta odottaen, elän tätä hetkeä tyytyväisenä siksi että mulla on näinkin hyvin kaikki. Mukavaa perjantaita kaikille!

mulla on jotenki sellaine jännä rento fiilis tästä kolmosen yrityksestä.. oon niin tyytyväinen jo noihin kahteen riiviöön, mut kolmannelle on kuitenki joku kaipuu, toisina päivinä taas tuntuu et eiiiih, pitäskö sittenki toppuutella, ku elämä onki nyt jo aika helppoa näide isompien kans :D onko teillä muilla tälläsiä epävarmoja oloja?
Täällä samanalainen juupas-eipästelijä :D Välillä tuntuu että pitäisikö unohtaa vauvahaaveilut kun kaikki on tällä hetkellä niin hyvällä mallilla; työt, parisuhde, omaa aikaakin saa jo välillä ja tytöt alkaa olla sen verran isoja että osaavat jo leikkiä keskenään pieniä hetkiä ja voi itse tehdä jotain muuta.

Jostain se tunne kolmannesta lapsesta sitten tulee kuitenkin. Olisi ihanaa vielä kerran tuntea vauvan potkut ja katsella kasvavaa mahaa <3 Meillä itse asiassa mies tuntuu kärvistelevän pahemman kuumeen kourissa kuin minä :O Joten aina kun alan epäileen että jaksammeko ja onko tässä järkeä niin mies saa mut rauhoitettua. (Toki tyytyisi näihin kahteen ihanaan jos en itse olisi tässä projektissa mukana)

Yks hölmö asia, miksi mä vähän oon ruvennut jarruttelemaan, on oma kroppa. Raskausaika ja kolmas sektio mietityttää. Juuri on saanu itsensä siihen malliin, et voi puhua jonkinlaisesta kunnosta.
Sama tilanne tismalleen. Olen saanut painoa tiputettua kivasti ja ulkonäkö alkaa muuten olemaan kondiksisessa mitä nyt alavatsan nahkareppu välillä ärsyttää :kieh: Jotenkin tuntuu että kova työ menee "hukkaan" jos tässä vielä raskautuu.
Lisäksi kolmas sektio tiedossa ja tällä kertaa vielä pystysuuntainen sektio sillä viimeksi todettiin kohdussa olevan sen verran kiinnikkeitä ettei kolmatta sektiota enää suositella vaakasuoraan.

Nahkareppu, raskausarvet 2 vaakasuoraa arpea ja kolmas sitten pystysuoraan. Uuh, upee näky varmasti! No mut onpahan vatsa sitten samaa paria roikkuvien rintojan kanssa! :LOL:

Oon tullut siihen tulokseen että nämä sotavammat (ja tulevat) nyt vain on mun kohdalla se hinta ihanista lapsista. Tulevat kilot saa aina pudotettua ja jumpalla & salilla kiinteytettyä kroppaa sen verran mitä voi. Ulkonäkökeskeisessä maailmassa välillä se focus tärkeistä asioista unohtuu.

Viimeksi muokattu:
pikkupeikko85: Tunnistatko yleensä oireiden perusteella oviksen? Mulla nyt taitaa olla kp11. En oo vieläkään kerennyt apteekkiin ostaa testejä. Itse oon tähän mennessä aina oireista tunnistanut ovulaation ja vielä ei ole SE hetki,muutama pv varmaan vielä. Me otetaan tää kierto sillai lunkisti,et käy miten käy. Meillä toka lapsi sai alkunsa kans tasan yhdestä kerrasta,ja sillon tunsin et on ovulaatio.
Kyllä mulla on aikamoiset ovis kivut ja limat oon bongannu kyllä, mut viivat ovistesteissä ei muutu taysin samanvahvuisiksi, tai kontrolli vahvemmaks kuin testi viiva.. luulen et oon väärään aikaan testaamassa, ja ku en pysty pidättelee sitä 2-4tuntia ennen testausta, saati et oisin juomatta, oon näitä vesikittaajia,eli menee puoliki litraa heittämällä ku juon :D et siitä syystä varmaa pissa on liian laimea ku testaan? mä en oikee tiiä saako noita aamulla tehdä ekasta pissasta, mut näin oon tehny..

Oltii kesäloma reissuilla tuossa ja torstai iltana tais olla ovis.. limoista ja alamaha kivuista päätellen siis.. Yhtään tikua en mukaa reissuun ottanu, eikä peittojen pöllytyskää onnistunu sit torstaina, mut niitä on pöllytetty myöhään ke yönä ;D että toivotaan että siellä on uimareita valmiina ollut jos se ovis oli siis torstaina :):)

mä en nyt jaksa jostai syystä repiä ressia vielä näistä jutuista kuitenkaa, vaikka hirveellä innolla ovis testiäkin teen, mut nyt on vähän sellainen tjt:seen fiilis, katsellaa sit loppu kesästä jos ei kuulumaan ala plussaa,et jos niitä oviksia pitäs tarkemmi bongailla, mut nyt tuntuu et näillä mennää :):)

tänään siis kp 15/26-28 meneillää.. Nyt on ni paljon touhuain et luueln etten paljoa kerkeä ressiä repimään tästä raskautumis asiasta, mikä on toisaalta hyvä! :D Maannataina paluu töihin ja seuraavat lomat onkin sit elokuun puolivälillä, koko tuo väli painetaa aika rankasta nyt sit duunia :D toivotaa että tärppi van käy juur tässä välissä ni en todella kerkeä asiaa stressata :D

olin muute katsovinani et täällä oli muillakin 2007 lapsia? eli eskarin aloittavia.. itselläni on pieni toive et olisin kotona sit kun esikoinen aloittaa eskarin ja mahdollisesti tämä pari vuotta nuorempi neitikin :) onko teillä muilla tälläisiä aatoksia et vauva sais tulla juurikin tälläisee saumaa, ni olisi kotona kun isomat lähtee eskarii tai kouluun?

nyt kyllä ulkopuuhiin ku on komea keli :wave: ja paljon plussa onnea meille kaikille plussaamattomille vielä!!! <3

siinä olisi meikäläisen suoraa, nyt se kp10 aamu testi uupuu, mut näyttäis sille et oisko iltasella mahd iha puhdas plussa tikussa jos testaa? :p eli ovulaatio ei näköjää olekaa mennyt, limoistakin sen nyt kyllä tietää ja tikusta varmistus :D sen tietääki sit mitä iltasella puhataa töiden jälkee ;D

uus yritys ku kuva ei näy!! :O

tiL5qN - Image - Aijaa.com

Viimeksi muokattu:
Meillä on kuopus nyt lähdössä kouluun ja esikoinen menee tokalle. Vähän myöhässä ollaan siinä mielessä, mutta toiveissa olisi, että voisi olla sitten kotona mahdollisesti ensi keväänä jo ja sitten nämä ensimmäiset kouluvuodet siitä eteenpäin kun päivät on vielä lyhyitä ja lapset kuitenkin aika pieniä. Aikaisemmin ei oikein ollut hyvä hetki raskautua, koska halusin saada opiskelut nopeasti päätökseen ja saada valmistumisen jälkeen vähän aikaa työkokemustakin. Muuten olisi ollut ihanteellista olla jo tämä kouluvuosi kotona. Onneksi mies kuitenkin pääsee ajoissa töistä ja vuorotyön ansiosta on arkivapaita, joten esikoinen ei ole joutunut olla niin paljon yksin.

Täällä on meneillään kp 5/30(?) ja menkat on onneksi ohi tältä erää. Me ollaan oviksen aikoihin sukulaisten luona loman vietossa, joten saa nähdä miten käy tämän kierron kanssa. Tällä hetkellä ei ole suurempaa stressiä asiasta. Ehkä se pahin alkuinnostus meni ohi ja pystyy jo ajattelemaan taas muitakin asioita. Mutta varmaan stressi taas alkaa kun pitää palata lomalta töihin ja perusarki jatkuu taas.

Täällä on meneillään kp 5/30(?) ja menkat on onneksi ohi tältä erää. Me ollaan oviksen aikoihin sukulaisten luona loman vietossa, joten saa nähdä miten käy tämän kierron kanssa. Tällä hetkellä ei ole suurempaa stressiä asiasta. Ehkä se pahin alkuinnostus meni ohi ja pystyy jo ajattelemaan taas muitakin asioita. Mutta varmaan stressi taas alkaa kun pitää palata lomalta töihin ja perusarki jatkuu taas.
meillä oli kans et kesäloma reissu osu just oletetun oviksen aikaan, mut eipäs sit ollukaa :D kp 14 ja 15 oltii ni ettei pienintäkää toivoa pupuiluille, ni kappas kappas ku ovis oliki myöhemmin :)

nyt sit meneillään täällä kp16 ja ovulaatio testissä komeilee plussa viivat nyt päivällä!!! eli ovis on muutaman pvän nyt myöhemmin kun oon ajatellu kierrosta.. tämähän siis on käytettävä hyväksi jos vaikka sattuis tulosta syntymään ;) onkos tämä nyt oletettvaasti niin että ovulaatio on kp 17 mulla kun testi on nyt plussaa?

Höh mulla ei tuo kuvan liittämine nyt oikee luonnistu eli uus yritys!
[/URL][/IMG]

Viimeksi muokattu:
Yritän huomenna päivittää, nyt oon niin tillintallin, et menee vaan rivitsekasin. Mut pitää kuitenkin kommentoida.

katrinainen: onnea! Ihanaa, et raskauduit noin pian uudelleen!

pikkupeikko85: jännä toi, et ovistesti välillä hiipu ja nyt onkin sitten kunnon plussa. Eikun hommiin siellä! :p

Karkki81: Juuh, ylpeydellä minäkin kannan kaikki arvet ja rupsahtaneen kroppani. :D toivon vaan, että kunto ei menis niin totaallisen huonoksi kuin viimeksi. Oliko sulla siis maininta tosta kolmannen sektion leikkaussuunnasta synnytyskertomuksessa vai mistä sen jo tiedät? Kiinnostaa vaan, kun itselläkin se kolmas sektio edessä ja kaksi aikaisempaa olleet kiireellisiä, mutta leikkaus on tehty vaakasuunnassa ja samaan arpeen.

Onnea Katrinainen!

Mä mietin sitäkin, että oiskohan mulla ollut joku tosi varhainen keskenmeno tai muuta vastaavaa, kun oireet oli jossain vaiheessa tosi voimakkaat, menkat kaksi päivää myöhässä ja nyt vielä tänäänkin tuli aika iso määrä vuotoa, vaikka tossa aiemmin jo kehuin menkkojen olevan takana päin. Ei ole aiemmin ollut mitään tällaista 5 pv menkkoja... Ei aina ymmärrä tätä kehoaan! Me ollaan siellä lomareissulla kp 15-19 :O

Katrinaiselle isot onnittelut!

ON: ei mitään. Nyt oon imetystä joutunut vähentämään päivisin, koska meen nyt viikonloppuna la-su tekeen aamuvuorot ja totutan likkaa siihen että tissiä saa varhain aamulla, iltapäivällä, illalla ja yöllä. Vähän on rassu sekaisin, mutta pakko tää on koska sit iskän on parempi hoitaa ja vauvakin ehkä hieman osaa olla rennompi ku en oo kotona. EHKÄ. Mutta on tää tosi kamalaa, en menis heittään yhtään keikkaa jollei olisi pakko. Ekan imetys kun loppui tytön omasta halusta niin nyt vauva tykkäis tissitellä ja niin minäkin, en halua luopua tavasta vielä aikoihin, siksi yritän toimia edes näin. Mutta nyt tosiaan imetystauko on aamuisin noin 7h niin eikös sekin vois vähän auttaa siihen että kroppa alkais heräämään horroksestaan? Tai sit en vaan kertakaikkiaan raskaudu kun imetän. Tosi tylsää.

Äh, ei tärppiä tässäkään kierrossa :( Pyyhkiessä tulee jo vähän vuotoa, joten eiköhän tässä parin päivän sisään taas valot vaihu punaselle. Oireetkin on kyllä just sen mukaiset, että ei tietoakaan raskaudesta. Masentaa ja kokoajan tekis herkkuja mieli = perinteiset PMS:t mulle. Nyt vaan masentaa pikkusen normaalia enemmän. Joo, tiiän, että mulla ei kai ole oikeutta edes ajatella, että miksei jo tuu plussaa kun toiset yrittää jopa vuosia. Mutta silti epäreilua enkä jaksais odottaa. Ja kai se on kun kaks edellistä tärpännyt niin nopeesti ja nyt ei näköjään ihan niin helpolla tuukaan kuin olin kuvitellut.
Sori tää omanapailu :( Palaan menkkojen jälkeen paremmalla fiiliksellä...

Yhteistyössä