huuto.net huudosta siviilikanne yms? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peruuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peruuttaja

Vieras
Huusin yhtä tuotetta huuto.netissä ja voitin sen. en voinut kuitenkaan sitä lunastaa mutta en ole mikään hupihuutaja koska aina aikaisemmin olen kaikki huutoni lunastanut. nyt myyjä uhkailee siviilikanteella ja käräjäoikeudella vain koska en lunasta huutoani. raha/tuote ei siis ole missään vaiheessa vaihtanut omistajaa.. voinko joutua oikeuteen koska halusinkin perua kaupan? :O

Tottakai voi nostaa, kun luet säännöt niin siinä lukee että huuto on sitovaa, että ennemmin kannattaa maksaa ja sitten olla tyytyväinen ostokseensa, jonka kerran on huutanut.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28558010:
Persaukisena ei pitäisi huudella koska tarjous on sitova.
Mutta onhan jollain oikeusjutulla uhkailu kyllä aika naurettavaa.

mistä tiedät että olisin persaukinen? onko se ainoa syy peruuttaakin kauppa jos tulee toisiin aatoksiin? =)
tiedän että huudot ovat sitovia, nyt tällä kertaa vain meni näin.. en enää tuotetta tarvinnutkaan..

mistä tiedät että olisin persaukinen? onko se ainoa syy peruuttaakin kauppa jos tulee toisiin aatoksiin? =)
tiedän että huudot ovat sitovia, nyt tällä kertaa vain meni näin.. en enää tuotetta tarvinnutkaan..

Silti. Huutis ei ole mikään 'tavallinen verkkokauppa', vaan yhtä sitova kuin huutokaupat ylipäätäänkin. Tahdot= huudat, huudat=maksat.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28558010:
Persaukisena ei pitäisi huudella koska tarjous on sitova.
Mutta onhan jollain oikeusjutulla uhkailu kyllä aika naurettavaa.

No en nyt tiedä onko se naurettavaa muiden kuin sinun mielestäsi?
Olen itsekin uhannnut il moittamisesta poliisille kun yksi eukko ei millään maksanut huutoaan. Ja kylläpä tepsi, rahat olivat seuraavan päivänä tilillä:D

siis en tarvinnutkaan kyseistä tuotetta enää.. sain sen muualta ja ilmoitin kyllä myyjälle heti ja pahoittelin.
haluan korostaa että aiemmin olen huutoni lunastanut mut tän kans meni näin..
kyllähän kaupan voi perua kai.
myyjä laittoi hyvin hyökkäävän sähköpostin mulle ja pöyristyin..
olen myyjänä ollut muutaman kerran kun ihminen ei olekaan huutoaan lunastanut niin ei ole tullut mieleenkään mennä käräjille..tuntuu naurettavalta.. enhän ole häneltä mitään varastanut.

Aloituksessa sanoit ettet voinut sitä lunastaa. Nyt kuitenkin sanot ettet halunnut sitä lunastaa. Olet siis sittenkin hupihuutaja. Ehkä jopa persaukinen hupihuutaja.

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28558034:
Aloituksessa sanoit ettet voinut sitä lunastaa. Nyt kuitenkin sanot ettet halunnut sitä lunastaa. Olet siis sittenkin hupihuutaja. Ehkä jopa persaukinen hupihuutaja.

en lähtis ketään haukkumaan täällä..ja vielä aamutuimaan, isäihminen?

siis en tarvinnutkaan kyseistä tuotetta enää.. sain sen muualta ja ilmoitin kyllä myyjälle heti ja pahoittelin.
olen myyjänä ollut muutaman kerran kun ihminen ei olekaan huutoaan lunastanut niin ei ole tullut mieleenkään mennä käräjille..tuntuu naurettavalta.. enhän ole häneltä mitään varastanut.

Oletpas, olet luvannut ostaa hänen tuotteensa, hän on sitä pitänyt myynnissä turhaan sen aikaa kun huutosi on siellä ollut, monta muuta huutajaa jättänyt huutamatta kun eivät ole halunneet lähteä nostamaan enää hintaa ylemmäs.

Olisit vaan lunastanut sen ja sitten uudelleen myyntiin huutikseen.

[QUOTE="vieras";28558041]Oletpas, olet luvannut ostaa hänen tuotteensa, hän on sitä pitänyt myynnissä turhaan sen aikaa kun huutosi on siellä ollut, monta muuta huutajaa jättänyt huutamatta kun eivät ole halunneet lähteä nostamaan enää hintaa ylemmäs.[/QUOTE]

Tuo kohde on ollut siellä kauan eikä kukaan sitä huutanut..siks varmaan pitääkin kynsin hampain kiinni..teisin ettei tänne kannattanu tulla kysyymitään ku ootte niin kaikkitietäviä ja kateellisia tallaajia.. viekööt oikeuteen, aivan sama. lunastaa en aio, edes periaatteesta.

Tuo kohde on ollut siellä kauan eikä kukaan sitä huutanut..siks varmaan pitääkin kynsin hampain kiinni..teisin ettei tänne kannattanu tulla kysyymitään ku ootte niin kaikkitietäviä ja kateellisia tallaajia.. viekööt oikeuteen, aivan sama. lunastaa en aio, edes periaatteesta.

:D jälleen kerrat vastaukset olivatkin jotain muuta kuin mitä haettiin, elämä on... oikeuden puolella!

• Tykkää
Reactions: chef
Myyjä on kenties maksanut korotustuotteista eli menettää kyllä rahaa. Kokeilepa tulla puoliväliin vastaan ja maksa lunastamattomasta huudosta myyjälle kymppi korvauksia.
Jos huudat ja et lunasta (oli syy mikä tahansa), niin olet hupihuutaja. Toivottasti myyjä antaa negan ja sitä kautta tunnuksesi pikkuhiljaa suljetaan, jos tällainen meininki jatkuu.

En minä vain lähtis 30e takia käräjöimään tai sovittelemaan asiaa syyttäjälle.

Maksaisin ihan sovinnolla.

älä sitten itkeen kun tulee nega palaute...se pitää antaa kun tulee lunastamaton huuto että saa välityspalkkion takaisin.onhan se kettumaista kun noin tekee yliolkaisesta " en nyt vain halunnutkaan enää.." tyylillä. ei kauppaankaan saa palauttaa tavaraa miten sattuu ja saa rahojaan takaisin....

Huusin yhtä tuotetta huuto.netissä ja voitin sen. en voinut kuitenkaan sitä lunastaa mutta en ole mikään hupihuutaja koska aina aikaisemmin olen kaikki huutoni lunastanut. nyt myyjä uhkailee siviilikanteella ja käräjäoikeudella vain koska en lunasta huutoani. raha/tuote ei siis ole missään vaiheessa vaihtanut omistajaa.. voinko joutua oikeuteen koska halusinkin perua kaupan? :O

Huuto.netin käyttäjäsopimus edellyttää, että ilmoittaessaan kohteen myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tehneelle, kunhan hänen kohteelle mahdollisesti määrittelemänsä hintavaraus ylittyy. Vastaavasti myös ostajat ovat käyttäjäsopimuksen hyväksyessään sitoutuneet siihen, että he korkeimman tarjouksen tehtyään ostavat voittamansa tuotteen.

Huuto.netin käyttäjäsopimus on juridisesti sitova ja pätevä, ja riitatapauksia on jo käsitelty käräjäoikeuksissakin. Mikäli kauppakumppanisi rikkoo sopimusta, voit halutessasi viedä tapahtuneen riita-asiana käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Kyllä mö veisin vaikka käräjille asti ihan periaatteesta vaikka ei iso raha olekaan kyseessä. Varkaille ihan periaatteesta pitää näyttää paikkansa. Oletko ap varma että haluat maksaa sen 30e lisäksi sakotkin vielä? Eikö tulisi halvemmaksi vain ostaa tuote ja myydä se itse eteen päin...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmää;28558148:
Kyllä mö veisin vaikka käräjille asti ihan periaatteesta vaikka ei iso raha olekaan kyseessä. Varkaille ihan periaatteesta pitää näyttää paikkansa. Oletko ap varma että haluat maksaa sen 30e lisäksi sakotkin vielä? Eikö tulisi halvemmaksi vain ostaa tuote ja myydä se itse eteen päin...

Ei ne sakot mitään, sen lisäksi maksuun tulee molempien oikeudenkäyntikulut.