huuto.net kaupan peruutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huu";26966758]On kuitenkin aika aiheeton nega jos ostaja saa negan siitä, että kysyy mahdollisuutta jättää kohde lunastamatta ja lunastaa kohteen silti. Jos siitä saa negan, voi antaa negan siitä, että myyjä antoi aiheettoman negan.[/QUOTE]

on aiheeton nega jos ostaja lunastaa tuotteen. mutta mä siinä tilanteessa ennemmin ottasin yhteyttä sinne ylläpitoon ja kertoisin aiheettomasta negastani kun antaisin kostonegan joka ei johda mihinkään. kuten sanoin multa on kaksi aiheetonta negaa poistettu (kostonegaa) kun ylläpito totesi ne aiheettomiksi. kiva saada se aiheeton pois sieltä jos kaikki muut monta sataa palautetta on positiivista.
esim yksi mun kostonega tuli siitä että huusin tuotteen, tuotteessa ei hintavarausta. myyjä ei suostunut myymään vaan halusi 20e lisää hintaan. laitoin negan ja sain kostonegan takaisin. tässä vaiheessa olin yhteydessä ylläpitoon

on aiheeton nega jos ostaja lunastaa tuotteen. mutta mä siinä tilanteessa ennemmin ottasin yhteyttä sinne ylläpitoon ja kertoisin aiheettomasta negastani kun antaisin kostonegan joka ei johda mihinkään. kuten sanoin multa on kaksi aiheetonta negaa poistettu (kostonegaa) kun ylläpito totesi ne aiheettomiksi. kiva saada se aiheeton pois sieltä jos kaikki muut monta sataa palautetta on positiivista.
esim yksi mun kostonega tuli siitä että huusin tuotteen, tuotteessa ei hintavarausta. myyjä ei suostunut myymään vaan halusi 20e lisää hintaan. laitoin negan ja sain kostonegan takaisin. tässä vaiheessa olin yhteydessä ylläpitoon

Totta, mutta ei ne aina niitä poista. Usein ylläpidon vastaus on sellainen, että palaute on kaupan osapuolten kokemus siitä miiten kauppa sujui. Itse olen saanut negan mm. siitä kun ostaja ei osannut käyttää tuotetta, ja siitä kun ostaja ei ymmärtänyt ettei Huutopaketista tule muuta ilmoitusta kuin ilmoitus tekstiviestinä. Kumpaakaan negaa ylläpito ei suostunut poistamaan. Lisäksi olen saanut negan siitä kun annoin negan ostamastani puhelimesta joka oli rikki. Myyjä antoi sitten kostonegan, syytti huijariksi ja väitti, että puhellin toimi kun hän lähetti sen.

Itse kyllä myyjänä ymmärtäisin. Sattuuhan sitä kaikkea myyjillekin - itse olen onnistunut rikkomaan yhden myymäni tuotteen ja hukkaamaan toisen, enkä saanut kummaltakaan ostajalta negaa, vaikka olisin ne kyllä ansainnut. En ole koskaan antanut yhtään neutraalia enkä negaa, enkä ikinä antaisi sellaisessa tapauksessa jos ostaja pyytää pahoittelujen kera kaupan purkua. Ainoastaan sellaisessa tapauksessa voisin kuvitella antavani negaa, jos ostajasta ei kuulu koskaan mitään, ei maksua eikä pahoitteluja. Tai jos ostaja olisi esim. erittäin aggressiivinen ilman syytä tai jotain muuta outoa.

Mutta olen ehkä sitten tavallista lepsumpi.

Mä kans toivoisin hieman ymmärrystä puolin ja toisin (tarkoitan, että virheitä voi sattua sekä myyjälle että ostajalle yms.). Se ottaa päähän, jos ostajasta ei kuulu mitään, ja sitten joutuu ihmettelemään lunastaako vai ei. Tietty myyjää harmittaa, kun luuli saavansa rahat, mutta ei se uudelleen myyntiin klikkaaminen tosiaan mikään iso vaiva ole.

jos sitä ei muut oo huutanut niin ei voi luottaa myyjä siihen että uudelleen myydyksi saa. olet velvoitettu sen ostamaan. minä myyjänä laittasin negan ja ottaisin yhteyttä ylläpitoon

Tässä on oikeastaan yks syy miksen enää käyt huutonettiä. Porukka ottaa sen aivan liian tosissaan...Ja joo,omista kaupoistani löytyy myös yksi lunastamatta jätetty. Yli tuhannen kaupan seasta.

[QUOTE="aapee";26966736]Mä sitä hyvistystäkin mietin, mutta mun huuto oli pari euroa enemmän, kuin aloitushinta, niin se on aika vähän hyvitystä. Ajattelin kyllä, että voin ehdottaa kymppiä "vaivan palkaksi" sillä sopimuksella, että ei laita negaa. Postikuluineen tuotteesta tulee maksettavaa reily 70€.[/QUOTE]

No jos minulle myyjänä tulisi hupihuutajalta viesti, että "maksan kympin jos et anna negaa", niin ottaisin kyllä ylläpitoon yhteyttä. Tuo nyt on kaikkein älyttömintä, syödään pohjaa koko vertaispalautteen idealta.

[QUOTE="aapee";26966736]Mä sitä hyvistystäkin mietin, mutta mun huuto oli pari euroa enemmän, kuin aloitushinta, niin se on aika vähän hyvitystä. Ajattelin kyllä, että voin ehdottaa kymppiä "vaivan palkaksi" sillä sopimuksella, että ei laita negaa. Postikuluineen tuotteesta tulee maksettavaa reily 70€.[/QUOTE]

Mitä yksi nega monen sadan positiivisen seassa vaikuttaa, ei mitään. Ikäväähän se on saada, mutta ei luulisi haittaavan jos on muuten aina hoitanut kauppansa hyvin. Mitään rahallisia korvauksia älä todellakaan maksa. Lunastamon huuto, nega palaute ei ole maailman mullistava juttu.

Yhteistyössä