Rollolainen
Tuntuu että kaikilla on näitä kallita lasitavaroita.
ONko ne oikeesti muka parempia kuin muut?
ONko ne oikeesti muka parempia kuin muut?
Niin onkin, mutta kirjoitin tuossa, että Iittala säilyttää arvonsa. Halpisversio ei säilytä.mutta on muitakin IHAN SAMANNÄKÖISIÄ., joista ei erota ovatko iittalaa kuin vian merkistä
en mä kyllä maksais itteäni kipeäksi pentikin kupeistakaan, en ikinä.meijjän lappilaisten pitää vetää kotiinpäin ja hörsiä kaffet kitusiin Pentikin Anun kipoista
Iittalan kupit ei ole mistään kotosin
sulla sitä ei oo vähäsintäkään kotiseuturakkauttaen mä kyllä maksais itteäni kipeäksi pentikin kupeistakaan, en ikinä.
niin sitä pitääArabiaa ja Iittalaa on mun porukat keränneet useita sarjoja ja niissä onkin pienoinen omaisuus kiinni. Meillehän ne on sitten aikanaan perintönä tulossa samoin kun hopeisia ruokailuvälineitä ja ottimia omien lisäksi. Mulla on Pentikiä suurimmaksi osaksi, Arabiaakin löytyy.
Mä tykkään merkkiastioista. Mutta makuja on monia.
Se merkki ja laatu tekee arvokkaammaksi, ja niissä säilyy (ja lopulta kohoaa) jälleenmyyntiarvo. Mutta eivät toki kaikki ymmärrä niiden päälle ja silloin toki voi tyytyväisenä ostaa halpiskamaa.mistä se muuten erotta kuin merkistä?
Jos merkkiä ei ole ei voi mitenkään tietää onko se iittalaa.....
Mulla on kolme iitttalan tuikkua. Yhäkän en itse ole ostanut, enkä tule ostamaankaan. JA kas kummaa, mun HALPIStuikut on kestäneet jo vuosia, osa jopa 20 vuotta =)
Mä en vaan ole lappilainen, muuten kuin mökinomistajana.niin sitä pitää
mun kotiseudulla ei taideta kippoja tehdä.sulla sitä ei oo vähäsintäkään kotiseuturakkautta
meille kyllä kelpaa eteläläistenkin rahat oikein hyvinMä en vaan ole lappilainen, muuten kuin mökinomistajana.
miten niissä iittalan kipoissa saa sen merkin säilymään, jos sitä ei löydy kippo ei ole minkän arvoinen.Arabiaa ja Iittalaa on mun porukat keränneet useita sarjoja ja niissä onkin pienoinen omaisuus kiinni. Meillehän ne on sitten aikanaan perintönä tulossa samoin kun hopeisia ruokailuvälineitä ja ottimia omien lisäksi. Mulla on Pentikiä suurimmaksi osaksi, Arabiaakin löytyy.
Mä tykkään merkkiastioista. Mutta makuja on monia.
Pentikeissä on se vika, ettei ne mene millään rikki! Ehtii kyllästyä Mutta pistin kiertoon koko miehen häälahjaksi saaman astiaston. Kysyin kyllä luvan jälkikäteen.meille kyllä kelpaa eteläläistenkin rahat oikein hyvin
ei olla turhan tarkkoja
No onhan. Kyllähän niissä jokaisessa on oma designinsa (muotoilu), eli kyllä ne tunnistaa aidoksi vaikkei sitä merkkiä oliskaan.miten niissä iittalan kipoissa saa sen merkin säilymään, jos sitä ei löydy kippo ei ole minkän arvoinen.
tuikkujahan ei trvii pestä, mutta esin kupit ja lautaset
No onhan ne "kalliita" jos johonkin madeinhongkong-tuotteeseen vertaa.Kalliita?
Minulle Iittala on aina ollut se perussetti, mitä kaikilla on. Pentikin suhteen ehkä vielä enemmän totta, koska on lähisukua ja niitä meillä on ollut "aina".
Oikeasti tosi kestäviä ovat Tosin meillä oli sellaista sarjaa, mihin tuli puurokuppiin ja teekuppiin lusikasta sellainen naarmu aina ja astiat olivat ihan tummien naarmujen peitossa, osa. Lautaset olivat just hyviä mikrossa lämmittämiseen ja muutenkin oivia astioita, mutteivat kovin nättejä, joten siksi lähtivät meiltä uuteen kotiin, ne naarmuttomat.pittääpä ohikulukiissan mainita että alkavat hieromaan niitä kippoja halvemmasta savesta