onko nuo iittalan kipot ja kupit nyt jotenkin erikoisia?

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
juuh
En tiiä, suurin osa ainakin rumia. Meillä oli jotain iittalan laseja ja lasilautasia, mutta ne oli kyllä SURKEITA, ei hirveesti tarvinnut kolahtaa kun oli jo kolot ja halkeemat reunoissa :/

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28529197]Ei ne sen parempia ole, mutta säilyttävät arvonsa. Yhtä lailla ne rikki menee. Niistä vaan saa kivoja yhdistelmiä aikaiseksi.[/QUOTE]

mutta on muitakin IHAN SAMANNÄKÖISIÄ., joista ei erota ovatko iittalaa kuin vian merkistä

Lasitavaroista nyt en tiedä, mutta Iittalalla on todella kauniita mukeja, esim. Taika, Satumetsä, Korento. Mä olen viime vuosina synttärilahjaksi toivonut aina jotain erilaista, isoa mukia. Ymmärrän kyllä että eivät kaikkien makuun ole. :)

[QUOTE="vieras";28529257]Niin onkin, mutta kirjoitin tuossa, että Iittala säilyttää arvonsa. Halpisversio ei säilytä.[/QUOTE]

Miksi käyttötavaran (lasien, lautasten yms.) pitää säilyttää arvonsa? Kuluvaa tavaraa.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28529257]Niin onkin, mutta kirjoitin tuossa, että Iittala säilyttää arvonsa. Halpisversio ei säilytä.[/QUOTE]

mistä se muuten erotta kuin merkistä?
Jos merkkiä ei ole ei voi mitenkään tietää onko se iittalaa.....
Mulla on kolme iitttalan tuikkua. Yhäkän en itse ole ostanut, enkä tule ostamaankaan. JA kas kummaa, mun HALPIStuikut on kestäneet jo vuosia, osa jopa 20 vuotta =)

Blue
Arabiaa ja Iittalaa on mun porukat keränneet useita sarjoja ja niissä onkin pienoinen omaisuus kiinni. Meillehän ne on sitten aikanaan perintönä tulossa samoin kun hopeisia ruokailuvälineitä ja ottimia omien lisäksi. Mulla on Pentikiä suurimmaksi osaksi, Arabiaakin löytyy.

Mä tykkään merkkiastioista. Mutta makuja on monia.

• Tykkää
Reactions: Porho
Blue
mistä se muuten erotta kuin merkistä?
Jos merkkiä ei ole ei voi mitenkään tietää onko se iittalaa.....
Mulla on kolme iitttalan tuikkua. Yhäkän en itse ole ostanut, enkä tule ostamaankaan. JA kas kummaa, mun HALPIStuikut on kestäneet jo vuosia, osa jopa 20 vuotta =)
Se merkki ja laatu tekee arvokkaammaksi, ja niissä säilyy (ja lopulta kohoaa) jälleenmyyntiarvo. Mutta eivät toki kaikki ymmärrä niiden päälle ja silloin toki voi tyytyväisenä ostaa halpiskamaa.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Rollolainen
Arabiaa ja Iittalaa on mun porukat keränneet useita sarjoja ja niissä onkin pienoinen omaisuus kiinni. Meillehän ne on sitten aikanaan perintönä tulossa samoin kun hopeisia ruokailuvälineitä ja ottimia omien lisäksi. Mulla on Pentikiä suurimmaksi osaksi, Arabiaakin löytyy.

Mä tykkään merkkiastioista. Mutta makuja on monia.
miten niissä iittalan kipoissa saa sen merkin säilymään, jos sitä ei löydy kippo ei ole minkän arvoinen.
tuikkujahan ei trvii pestä, mutta esin kupit ja lautaset

[QUOTE="vieras";28529339]Pentikeissä on se vika, ettei ne mene millään rikki! Ehtii kyllästyä :D Mutta pistin kiertoon koko miehen häälahjaksi saaman astiaston. Kysyin kyllä luvan jälkikäteen.[/QUOTE]

pittääpä ohikulukiissan mainita että alkavat hieromaan niitä kippoja halvemmasta savesta

"vieras"
pittääpä ohikulukiissan mainita että alkavat hieromaan niitä kippoja halvemmasta savesta
Oikeasti tosi kestäviä ovat :) Tosin meillä oli sellaista sarjaa, mihin tuli puurokuppiin ja teekuppiin lusikasta sellainen naarmu aina ja astiat olivat ihan tummien naarmujen peitossa, osa. Lautaset olivat just hyviä mikrossa lämmittämiseen ja muutenkin oivia astioita, mutteivat kovin nättejä, joten siksi lähtivät meiltä uuteen kotiin, ne naarmuttomat.

Yhteistyössä