Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
voi huoh
Paljon on tullutkin jo, mutta läskiys on laiskuutta, ja monien vuosien toimeentulokierteessä jos on niin voisi sterilisaation yhteiskunta maksaa ihan palveluksena. homopari on monesti varmasti parempia vanhempia lapselle kun joku väkivalta/alkoholisti/huumehörhö-perhe, maahanmuuttajien pääsyä suomeen pitäisi rajoittaa enemmän jos tarkoitus ei ole tulla tekemään tänne oikeasti töitä, subjektiivista päivähoitoa pitäisi rajoittaa (meidän pk on rajoittanut ja hyvä niin), abortin ei pitäisi olla niin suuri tabu mutta sitä ei pitäisi hyväksyä ehkäisykeinoksi; on niitäkin henkilöitä joille se on tehty monesti, epiduraalille jokin raja kuten vaikkapa monen yön menetetyt yöunet, on sitä ennenkin synnytetty ilman mitään turhia vauvaan vaikuttavia turhia mömmöjä, työttömyystukien varassa ei pitäisi voida elää koko elämäänsä jossei kerta MIKÄÄN työ kelpaa. töitähän saa jos vaan viitsisi niitä tehdä vaikkei ne mitään lempparihommia olisikaan..
No sillon ennen muinoin ei olisi munkaan synnytystä käynnistyksellä saatu niin kivuliaaksi, että lääkärikin jo suositteli epiduraalia ekan päivän jälkeen kun näki kuinka kipeetä teki. ;)
 
no et varmasti ole
[QUOTE="vieras";28491782]Tein sen verran monta vuotta sh:n hommia paskapalkalla, että olen maksanut opintoni yhteiskunnalle moninverroin takaisin. :)[/QUOTE]

Laskepas kuule uudestaan! :LOL:

Maksat enemmän meille muilla kuin annat. :(
 
"vieras"
Insinööri-opinnot eivät käsittääkseni ole helppoja. Siellä on läsnäolopakko ja paljon tehtäviä ja raportteja tehtävänä. Lähäriopinnot ja ammattikouluopinnot vaativat lähinnä läsnäoloa. Unohdin että tässä verrattiin lähäriopintoihin.

Itse pidän matematiikan opintoja haastavina yliopistossa, mutta en ole itse niitä käynyt. Mielikuva on että niissä on paljon laskutehtäviä.
No AMK-insinööriopinnot suorittaneena voin kertoa, että ainakin mun mielestä ne oli helpot. Joku toinen voi olla toista mieltä.
 
ohhoh
[QUOTE="vieras";28491787]No AMK-insinööriopinnot suorittaneena voin kertoa, että ainakin mun mielestä ne oli helpot. Joku toinen voi olla toista mieltä.[/QUOTE]

No eivät kyllä todellakaan, ehkä olet joku huippunero. Mun veljille jotka ovat älykkäitä ne olivat haasteelliset. Minusta haasteellisemmat kuin minun yliopistokoulutus.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491530]Jos on itse niin tollo, ettei yliopisto-opinnot hoidu perheellisenä, niin sehän ei tarkoita etteikö normaali ihminen moiseen pystyisi. Liian usein kyllä saa kuulla kauhisteluja, kun opiskelija on saanut lapsen: sitä pidetään ilman muuta vahinkona. Kun minä valmistun, lapset menevät kouluun ja minä töihin.[/QUOTE]

Mun mielestä on ihan idiotismia alkaa pukata lasta kesken opintojen. Mutta se nyt vaan on mun mielipide.
 
tätämieltä
[QUOTE="vieras";28491787]No AMK-insinööriopinnot suorittaneena voin kertoa, että ainakin mun mielestä ne oli helpot. Joku toinen voi olla toista mieltä.[/QUOTE]

Tämäkin on ehkä tabu jota ei parane sanoa missään ääneen koska provosoi monia ihmisiä...

Myös minusta on insinööriopinnot olleet helpot.
 
hihiii
[QUOTE="vieras";28491793]Mun mielestä on ihan idiotismia alkaa pukata lasta kesken opintojen. Mutta se nyt vaan on mun mielipide.[/QUOTE]

Joihinkin kolahtaa se että toiset onnistuu elämässään paremmin. :)
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja tätämieltä;28491797:
Tämäkin on ehkä tabu jota ei parane sanoa missään ääneen koska provosoi monia ihmisiä...

Myös minusta on insinööriopinnot olleet helpot.
Miksi ihmeessä se provosoisi? Ei minua ainakaa, silti pakko kumota väite. Yksi haastavimmista opinnoista, mun mielipide. :)
 
"vieras"
No eivät kyllä todellakaan, ehkä olet joku huippunero. Mun veljille jotka ovat älykkäitä ne olivat haasteelliset. Minusta haasteellisemmat kuin minun yliopistokoulutus.
Jos B:n paperit lukiosta kirjoittanut vetelee joka kurssista huippupisteet, niin kuulostaako sun mielestä kovin haasteellisilta? Enkä puhu nyt itsestäni, vaan yhdestä luokkalaisestani.
 
hahaha
[QUOTE="vieras";28491809]Jos B:n paperit lukiosta kirjoittanut vetelee joka kurssista huippupisteet, niin kuulostaako sun mielestä kovin haasteellisilta? Enkä puhu nyt itsestäni, vaan yhdestä luokkalaisestani.[/QUOTE]

Mitä ihmettä lukion yo-arvosanat vaikuttavat tähän asiaan!? :LOL:

Mä vetelen yliopistossa vitosia (paras) vaikka kirjotin CBBA :D

En oikein ymmärrä miten mun lukiopaperit määrittelee mun älykkyyden tähän päivään?! Se että sillon ei kiinnostanut joku ihan muu ala mitä nyt luen ja vedin ne vain läpi kertoo minusta jotain loppuelämän?! :D

Oikeesti ehkä maailman huvittavin vertaus. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491810]Siis miksi osoitit minulle tuon kommentin? Onko sun mielestä lapsenteko kesken opintojen jotenkin onnistumista? :D[/QUOTE]

Lisään tähän vielä, että olen opiskellut täyspäiväisenä opiskelijana, äitiyslomalla, hoitovapaalla ja vielä työn ohessa. Haasteellisinta se on ollut työn ohessa, tämä edelleenkin vain mun mielipide.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491818]Lisään tähän vielä, että olen opiskellut täyspäiväisenä opiskelijana, äitiyslomalla, hoitovapaalla ja vielä työn ohessa. Haasteellisinta se on ollut työn ohessa, tämä edelleenkin vain mun mielipide.[/QUOTE]

Ai niin, lisäksi vielä osittaisella hoitovapaalla työn ohessa.
 
eeeeeh
[QUOTE="vieras";28491810]Siis miksi osoitit minulle tuon kommentin? Onko sun mielestä lapsenteko kesken opintojen jotenkin onnistumista? :D[/QUOTE]

Onko se niiden jälkeen jotenkin onnistumista, kesken työelämän! :O
:D

No jos saa lapset opiskeluaikana ja valmistuu maisteriksi ja sitten työelämään, on se minusta aika onnistunut rata kulkea elämänsä. :) Miten se olisi epäonnistumista, sitä en oikein hoksaa. :)
 
"vieras"
Mitä ihmettä lukion yo-arvosanat vaikuttavat tähän asiaan!? :LOL:

Mä vetelen yliopistossa vitosia (paras) vaikka kirjotin CBBA :D

En oikein ymmärrä miten mun lukiopaperit määrittelee mun älykkyyden tähän päivään?! Se että sillon ei kiinnostanut joku ihan muu ala mitä nyt luen ja vedin ne vain läpi kertoo minusta jotain loppuelämän?! :D

Oikeesti ehkä maailman huvittavin vertaus. :D
Siten, että kertoo aika paljon ihmisen kyvystä opiskella ja omaksua tietoa. Jos yleissivistävistä aineista pääsee taistellen läpi ja amk-opinnot menee sen jälkeen heittämällä, niin mistä se sun mielestä kertoo? Ainoastaan jostain motivaatiosta? No, mun mielestä se kertoo vain opintojen tasosta ja edelleenkin olen sitä mieltä, että insinööriopinnot on simppelit ja jokainen kyllä niistä halutessaan suoriutuu, sen verran heittämällä ne ainakin minulta meni.
 
"vieras"
Onko se niiden jälkeen jotenkin onnistumista, kesken työelämän! :O
:D

No jos saa lapset opiskeluaikana ja valmistuu maisteriksi ja sitten työelämään, on se minusta aika onnistunut rata kulkea elämänsä. :) Miten se olisi epäonnistumista, sitä en oikein hoksaa. :)
Olenko sanonut, että se on epäonnistumista? Sanoin vain, ettei se ole mitenkään erityistä onnistumista mun mielestä. Sinä tunnut olevan sitä mieltä, että jos tekee lapset kesken opintojen niin onnistuu elämässä paremmin. Kerrotko vielä, että paremmin kuin kuka?
 
hahahaha
[QUOTE="vieras";28491829]Siten, että kertoo aika paljon ihmisen kyvystä opiskella ja omaksua tietoa. Jos yleissivistävistä aineista pääsee taistellen läpi ja amk-opinnot menee sen jälkeen heittämällä, niin mistä se sun mielestä kertoo? Ainoastaan jostain motivaatiosta? No, mun mielestä se kertoo vain opintojen tasosta ja edelleenkin olen sitä mieltä, että insinööriopinnot on simppelit ja jokainen kyllä niistä halutessaan suoriutuu, sen verran heittämällä ne ainakin minulta meni.[/QUOTE]

Okei, mihin olit suuntautunut sitten, kuulostaa tosi oudolta...

Miten on mahdollista että vetelen vitosia vaikka lukiossa meni ylppärit laiskasti lukemalla ja huonoilla arvosanoilla? Opiskelen vielä haastavaa alaa niin mitä ihmettä? :D

Oikeesti ylppäreissä olevat on teinejä joilla juuri railakkain ikä menossa, kertoo kyllä aika vähän minusta. :D
 
"vieras"
Okei, mihin olit suuntautunut sitten, kuulostaa tosi oudolta...

Miten on mahdollista että vetelen vitosia vaikka lukiossa meni ylppärit laiskasti lukemalla ja huonoilla arvosanoilla? Opiskelen vielä haastavaa alaa niin mitä ihmettä? :D

Oikeesti ylppäreissä olevat on teinejä joilla juuri railakkain ikä menossa, kertoo kyllä aika vähän minusta. :D
En ala kertoa sitäkään. Mutta joo, eiköhän nämäkin ole subjektiivisia asioita, toinen oppii paremmin kuin toinen, matemaattiset alat on olleet mulle aina helppoja. Itseasiassa koin sh-opinnotkin vaativammiksi kuin insinööri-sellaiset, johtuen varmaankin siitä että niissä oli enemmän mulle uutta.
 
paawo
[QUOTE="jocelyn";28491576]en tajua ihmisiä joiden mielestä suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri on aina jotenkin väheksyttävää. jotkut jopa väittävät ettei suomalaisilla edes ole mitään omaa kulttuuria ja koko suomalaisuuden käsite on pelkkää harhaa. englantiin muutettuani huomasin aika vikkelästi että en todellakaan ole mikään britti vaan suomalainen. minulla on oma kieleni, ja omat perinteeni ja tapani jotka opin jo lapsena perheeltäni, ja jotka iso osa suomesta jakaa kanssani. jos se ei ole kulttuuria niin mikä sitten? meitä suomalaisia on todella vähän tässä maailmassa, pelkkä kärpäsenpaska meressä, jos näinkin karkea ilmaisu sallitaan :) mielestäni suomalaisuutta pitäisi vaalia ja varjella, ja olla siitä ylpeä. mutta kun menen suomeen ja mainitsen asiasta jollekin tuttavalleni, niin se onkin mitä provosoivin lausunto ja olen aivan kauhea rasistinen paskapersu! mikä ihmeen itseinho suomalaisia nykyään vaivaa?[/QUOTE]

Olisi vaan niin paljon hienompaa, jos olisi kulttuurista, jossa saa/pitää raiskata, ryöstää, varastaa ja pahoinpidellä ihmisiä vain koska kulkivat ohitseni
 
Jaa. No mie ainakin olen valmistumassa maisteriksi ilman ainuttakaan luentoa. Tietty riippuu opinnoista ja ihmisen kyvystä omaksua tietoa.
Voisko riippua myös ihmiselle optimaalisimmasta tavasta omaksua tietoa? Itse opin usein paremmin tekemällä luennot+tehtävät. Enkä siis ainoastaan osaa paremmin tentissä vaan tieto ja sen soveltaminen jää pysyvämmin päähän. Teen tietty myös kirjatenttejä jos ko kurssista ei ole luentokurssia ollenkaan, tai minulle sopivaan aikaan.

Mutta kaikille kirjatentit eivät siis ole aina paras vaihtoehto, moneltakaan kannalta. Alallani eli kieliaineissa tuntuisi myös olevan jonkun verran enemmän läsnäolopakkoa kuin monissa muissa aineissa. Johtuu varmaan aineen kommunikatiivisesta luonteesta, yksin kotona harjoittelu ei siihen oikein toimi.
 
"vieras"
Kansainvälinen adoptio ei ole vain orporaukkojen auttamista. Usein näillä lapsilla on vanhemmat tai ainakin joku sukulainen. Ihmiskauppaa se voi olla. Lapsia kaapataan kadulta, pöllitään synnytyssairaaloista, vanhempia huijataan yms. Suomessakin oli vielä kuuskytäluvulla tätä, että esim.yksinäisten äitien lapsia vietiin adoptoitavaksi mm. Tanskaan, eivätkä äidit todellakaan olleet kuolleita tms.

Kun lisätään vielä se, että kansainvälisessä adoptiossa lapsi repäistään juuriltaan, omasta kulttuuripiiristään, pois äidinkielestään jne.niin en minäkään sen kannalla voi olla. Onneksi useimmissa kehittyvissä maissa ollaan sulkemassa kansainvälistä adoptiota poies ja ne totaaliorvot, joita ehkä maassa on, löytävät oman maansa sisällä adoptiovanhemmat.
Toki kansainväliseen adoptioon kuuluu paljon hirveitä puolia. Mutta jos näitä ei nyt lasketa lukuun, vaan keskitytään niihin oikeasti orpoihin lapsiin, joita heitäkin on kyllä maailmassa riittävästi. Ihanko tosissaan luulet, että jokaiselle hylätylle kiinalais- ja intialaistytölle löytyy uusi perhe omasta maasta? Ei mitenkään mahdollista. Onko näille lapsille siis parempi elää omassa kulttuurissa, mutta karmeissa oloissa, kuin elää toisessa kulttuurissa ja hyvissä oloissa? Ja tiedän, että kärjistän, orpokodissakin voi olla hyvät olot ja adoptiokodissa huonot olot, ei tarvitse tähän puuttua.

En muuten ole itse törmännyt yhteenkään ulkomailta adoptoituun, joka olisi sitä mieltä, että hänen adoptionsa oli huono asia. Suurimmalla osalla tunteita ja identiteettikriisejä herättänyt asia kyllä, mutta he ovat silti siitä onnellisia. En tiedä ovatko he sitten vähemmistöä.

Missä maissa ollaan luopumassa kansainvälisestä adoptiosta?
 

Yhteistyössä