Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En sanoisi näitä mustana tai livenä, mutta:
En vain lakkaa ihmettelemästä miten älykkäät ihmiset voivat uskoa jumalaan? Miten voivat uskoa taivaaseen? En vain käsitä. Miksi meidän jumala olisi se oikea? Miksi ihmisellä olisi taivaassa hyvä fiilis kun omaiset märisevät maanpäällä? Ei mulla ainakaan olisi yhtään hyvä oli katsella kun mies ja lapset selviäisi päivästä toiseen. Millä perusteella voi valita mikä osa Raamatusta on totta ja mikä ei? Oman fiiliksen? Mikä uskonto se sellainen on?

Toinen asia on, että demokratiasta pitäisi luopua. Tai ainakin äänestämään pääsijöiden pitäisi läpäistä pääsykoe.
Hei sielunsisko :) Mietin hetki sitten, mitä minä kirjoittaisin, jos tähän ketjuun osallistuisin ja noihin samoihin päädyin.
 
Mssm
Mulla on pakko takertua vielä tähän Tytsin soopaan, että tapahtumat ja koetut asiat elämässä tekee sen oletko onnellinen vaiko et. Jossain määrin ymmärrän sun pointin, kuten itse sanoit jos oot ollu kahdeksan vuotta kellarissa toisen armoilla niin se vaikuttaa pitkälle elämään. Näitä tuskin on kymmentä tusinassa? Mutta sitten on näitä " mulla on porukat eronnu kymmenen vuotta sitten ja akka/ukko jätti mut viis vuotta sitten niin aattelinpa vetää oman elämäni pöntöstä alas ja yritänpä samalla pilata myös kaikkien muitten läheisten elämän" tyyppejä, näitä taitaa kuitenkin olla enempi mitä noita kymmentä vuotta kellarissa lusineita? OTA PRKL ITTEÄS NISKASTA KII! Mulla oikeesti kiehuu kun kuulen tätä hevonpaskaa että jeij, sainpa 3kk saikkua kun oon niin jäätävän masentunu ku ei joku asia mennykkää niinku suunnittelin. Joo, ei oo menny omassa elämässäkään moni asia putkeen van minä oon yh-mutsi, jonka ex on erittäinmahottomansikamasentunu ja silti oon suhteellisen onnellinen! HAHAHA!
 
[QUOTE="vieras";28490250]Mutta vaikka ihmisellä olisi alkoholismigeeni hänestä ei välttämättä tule alkoholismia. Loppupeleissä sekin on itsestä kiinni, vaikeampaa se voi olla, kuten olen monesti jo sanonut. Toisilla se tulee luonnostaan, toisten pitää sitä erikseen opetella.[/QUOTE]

Juuri niin, sitähän mää tuossa yritin sanoa :D
 
Ilta Sanomat ja Iltalehti ovat nykyään samantasoisia juorulehtiä kuin 7-päivää. Ilkeästi toisen kustannuksilla nauravia. Pidän myös näitä fanaattisesti lukevia vähän samantasoisina.

Hoitohenkilökunnassa on vieläkin paljon mätämunia jotka pitäisi erottaa välittömästi, koska eivät kykene riittävän hyvään hoitotyöhön, vaan laiminlyövät potilaan hekisen puolen.
Minulla tuli tästä mieleen, että Suomessa ei osata asiakaspalvelua.

Täällä ollaan sitä mieltä, että minähän en p*rkele kumarra ketään, ja se näkyy. Se, että kohtelee asiakasta hyvin ja yrittää auttaa ei tarkoita samaa, kuin että matelee ihmisten edessä ja on heitä jotenkin huonompi.
 
"vieras"
Kyllä ne silti sitä lisäonnea ja hyviä ajatuksia voivat jollekin ihmiselle tuoda. Johtui se sitten omista ajatuksistakin tai ei.
Se tekee onnellisuudesta helpompaa, koska niitä hyviä asioita elämässä on enemmän. On ehkä aina halunnut lapsia ja totta kai sillon on helpompi keskittyä hyviin asioihin kun niitä lapsia on, eikä ole sitä kamalaa lapsenkokoista aukkoa mistä pitää yrittää kääntää ajatukset muualle. Mutta silti ihminen voi oppia olemaan onnellinen myös ilman niitä lapsia vaikka se vaikeaa saattaa ollakin.

Samalla tavalla on juuri näitä ihmisiä, jotka aina etsivät jotain muuta. Elämässä voi jo olla kaikki mitä on aina haluttu, mutta silti mietitään mitä muuta voisi vielä olla ja olisiko pitänyt valita toisin. Tai eletään "sitku"-elämää. Olen onnellinen sit ku valmistun. Olen onnellinen sit ku saan töitä. Olen onnellinen sit ku menen naimisiin. Olen onnellinen sit ku saan lapsia. Olen onnellinen sit ku lapset on vanhempia. Olen onnellinen sit ku lapset muuttaa kotoa pois.
 
"vieras"
Ilta Sanomat ja Iltalehti ovat nykyään samantasoisia juorulehtiä kuin 7-päivää. Ilkeästi toisen kustannuksilla nauravia. Pidän myös näitä fanaattisesti lukevia vähän samantasoisina.

Hoitohenkilökunnassa on vieläkin paljon mätämunia jotka pitäisi erottaa välittömästi, koska eivät kykene riittävän hyvään hoitotyöhön, vaan laiminlyövät potilaan hekisen puolen.
Jos hallitsee yhtään medialukutaitoa, voi iltapäivälehdistä saada paljon tietoa. Sinne kuitenkin tulee ajankohtaisimmin uutiset, vaikka osa onkin jotain "Viidakon tähtösien pimpeissä hiekkaa - katso kuvat".
 
Vahvin mielipiteeni lienee se, että nykyisestä maailmanmenosta 80% on joutavaa ka**aa. Luullaan, että edistys ja muutos olisivat jotenkin itseisarvoltaan positiivisia asioita. Luullaan, että talouskasvu on jotain yksiselitteisesti tavoiteltavaa ja hyvää.

Pitää huseerata siellä sun täällä, ja sekin on automaattisesti hieno asia vaikka maksaisi miljardeja. Pitää olla sitä sun tätä, oli varaa taikka ei.
Mutta onko tämä asia jotenkin uutta verrattuna entiseen menooon :rolleyes:
 
[QUOTE="vieras";28490295]Jos hallitsee yhtään medialukutaitoa, voi iltapäivälehdistä saada paljon tietoa. Sinne kuitenkin tulee ajankohtaisimmin uutiset, vaikka osa onkin jotain "Viidakon tähtösien pimpeissä hiekkaa - katso kuvat".[/QUOTE]

:LOL: Pitää vissiin ostaa viikonlopun iltapäivälehdet :xmas:
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";28490295]Jos hallitsee yhtään medialukutaitoa, voi iltapäivälehdistä saada paljon tietoa. Sinne kuitenkin tulee ajankohtaisimmin uutiset, vaikka osa onkin jotain "Viidakon tähtösien pimpeissä hiekkaa - katso kuvat".[/QUOTE]

Ei tuo kommentti mielipidettäni muuta. Edelleen ajattelen, että nuo mainitsemani lehdet (perään voi liittää muitakin, esim. hymynkin vielä) ovat pääosin roskalehtiä. Vaikka sinne joukkoon on usutettu joku todellinenkin uutinen. Tämäkin usein otsikoidaan niin, että on mahdollisimman myyvä, huolimatta siitä että siitä tulee ilkeä.

"Jarin jalka lojui viikon ojassa" tms
 
hehheh
Alkuperäiseen onnellisuus on asennekysymys -mielipiteeseen: kuten moraanlinvartija sanoi, minusta onnellisuus on syvempää kuin tunteet. Minä voin olla onnellinen itkiessäni ja suriessani, ollessani ikävässä elämäntilanteessa, lyödessäni jalkani pöydänkulmaan jne siis suurtenkin epäonnien iskiessäkin.

Masennus on kyvyttömyyttä ajatella normaalisti.

muita:
-muiden ammatteja arvostelevat ihmiset ovat mielestäni typeriä
-en ymmärrä omia valintojaan perusteettomasti puolustavia ihmisiä, kuten esim. 14v lapsen saanut ei voi myöntää ettei nuorena lapsien saanti ole järkevää, vaan väittää että se sopii kaikille
 
Sille ei ole mitään hyvää selitystä, jos polttaa jokaisena raskausaikanaan. Ennen kuin hankkii lapsia, pitää päästä tupakasta irti. Jos käy vahinko, on tupakointi lopetettava raskausaikana kaikilla mahdollisilla keinoilla ja jos mikään ei tepsi niin pitäisi yrittää päästä pakkohoitoon tai käskeä miestään piilottamaan ja hävittämään kaikki tupakat. Ei kauppaan ilman seuraa jne.
 
"vieras"
Ei tuo kommentti mielipidettäni muuta. Edelleen ajattelen, että nuo mainitsemani lehdet (perään voi liittää muitakin, esim. hymynkin vielä) ovat pääosin roskalehtiä. Vaikka sinne joukkoon on usutettu joku todellinenkin uutinen. Tämäkin usein otsikoidaan niin, että on mahdollisimman myyvä, huolimatta siitä että siitä tulee ilkeä.

"Jarin jalka lojui viikon ojassa" tms
Pointtini olikin se, että iltapäivälehdillä on enemmän vuorokaudesta töissä ihmisiä kuin esim. Hesarilla. Juuri näiden sensaatioiden tai "sensaatioiden" takia. Siksi itse seuraan Iltalehden sivuja säännöllisesti, vaikka suoraan sanottuna vituttaa esimerkiksi heidän kirjoitustaidottumuutensa useissa artikkeleissa. Mutta kuitenkin, olen todennut että sieltä löytää ajankohtaisimmat uutiset.
 
"vieras"
Alkuperäiseen onnellisuus on asennekysymys -mielipiteeseen: kuten moraanlinvartija sanoi, minusta onnellisuus on syvempää kuin tunteet. Minä voin olla onnellinen itkiessäni ja suriessani, ollessani ikävässä elämäntilanteessa, lyödessäni jalkani pöydänkulmaan jne siis suurtenkin epäonnien iskiessäkin.

Masennus on kyvyttömyyttä ajatella normaalisti.

muita:
-muiden ammatteja arvostelevat ihmiset ovat mielestäni typeriä
-en ymmärrä omia valintojaan perusteettomasti puolustavia ihmisiä, kuten esim. 14v lapsen saanut ei voi myöntää ettei nuorena lapsien saanti ole järkevää, vaan väittää että se sopii kaikille
Mulla itsellä on ollut viime aikoina tosi vaikeeta, paljon murhetta, stressiä, muutoksia, läheisen kuolema, sairauksia ja mä mietin yks päivä, että eroaako tää mun olotila masennuksesta siinä, että mulla on kuitenkin toivoa siitä, että tämä tila loppuu joskus ja kaikki muuttuu paremmaksi. Onko masentuneisuus sitä, että kaikki toivo on menetty ja kaikki näyttää yhtä mustalta.
 
Mutta onko tämä asia jotenkin uutta verrattuna entiseen menooon :rolleyes:
On sikäli, että ennen hyvinvointi perustui aidosti olemassa oleviin asioihin. Nykyään "hyvinvointi" perustuu siihen, että joku jossain ostaa mielikuvitusrahalla jonkin turhanpäiväisen asian, jonka saamiseksi on juuri istunut päivän jossain bunkkerissa tekemässä mielikuvitusasioita tai turhia asioita.

Nuo pitkätukat ja lättähatut ovat sitten ihan asia erikseen :xmas:
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";28490393]Pointtini olikin se, että iltapäivälehdillä on enemmän vuorokaudesta töissä ihmisiä kuin esim. Hesarilla. Juuri näiden sensaatioiden tai "sensaatioiden" takia. Siksi itse seuraan Iltalehden sivuja säännöllisesti, vaikka suoraan sanottuna vituttaa esimerkiksi heidän kirjoitustaidottumuutensa useissa artikkeleissa. Mutta kuitenkin, olen todennut että sieltä löytää ajankohtaisimmat uutiset.[/QUOTE]

Hesarin nettisivut onkin valitettavan hitaat. Uutisten seuraamisessa siis, kun tieto tulee sinne viisi tuntia myöhemmin kuin muihin lehtiin.

Lisään vielä, että hyvähän se on, että valikoiviakin lukijoita löytyy. Mutta valitettavan moni jää kiinni niihin "viidakontähtösten pimpeissä hiekkaa" uutisiin, ja mieltävät lukevansa uutisia, vaikka skippaavat kaiken vähänkin raskamman.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En sanoisi näitä mustana tai livenä, mutta:
En vain lakkaa ihmettelemästä miten älykkäät ihmiset voivat uskoa jumalaan? Miten voivat uskoa taivaaseen? En vain käsitä. Miksi meidän jumala olisi se oikea? Miksi ihmisellä olisi taivaassa hyvä fiilis kun omaiset märisevät maanpäällä? Ei mulla ainakaan olisi yhtään hyvä oli katsella kun mies ja lapset selviäisi päivästä toiseen. Millä perusteella voi valita mikä osa Raamatusta on totta ja mikä ei? Oman fiiliksen? Mikä uskonto se sellainen on?
Näinpä juuri. Hyvin sanottu.

Tosin näkisin tuon älykkyys asian niin, että se on vaikea asia määritellä ja riippuu kuka katsoo ja miltä kantilta. Jokaisessa meissä on vikamme ja ehkä joidenkin vika on se että maailma tuntuu liian kauhealta paikalta olla jos ei ole jotain suurempaa tarkoitusta, kuolema tuntuu liian lopulliselta ja se sotkee joidenkin pään. On "pakko" olla jotain suurempaa minkä takia jaksaa päivästä toiseen.

Jotkut taas löytää sen tarkoituksen työstä, ystävistä, sukulaisista, lapsista, harrastuksista jne.

Se, että olemme olemassa on ihme. Se maailma mikä ympäröi meitä on ihme. Se, että olemme käyneet kuussa on ihme. Se, että osaamme rakastua on ihme.

Elämässä on paljon asioita mitkä voisi olla toisin. Mukaanlukien se että elämää ei olisi.
 
On sikäli, että ennen hyvinvointi perustui aidosti olemassa oleviin asioihin. Nykyään "hyvinvointi" perustuu siihen, että joku jossain ostaa mielikuvitusrahalla jonkin turhanpäiväisen asian, jonka saamiseksi on juuri istunut päivän jossain bunkkerissa tekemässä mielikuvitusasioita tai turhia asioita.

Nuo pitkätukat ja lättähatut ovat sitten ihan asia erikseen :xmas:
Mutta oliko se jotenkin parempi tilanne että ennen useammalta puuttuivat ihan ne materiaaliset perusasiat? Joita sitten piti tavoitella. Koska sitä en usko että ennen vanhaan oltiin jotenkin henkistyneempiä, köyhempiä vaan.
 
Se jo että juuri sinä olet olemassa on sen luokan ihme että sitä kovin moni ei tajua. Olit yksi kymmenistä miljoonista yrittäjistä, vain sinä selvisit.

Tarvitsetko toista lottovoittoa elämääsi kun yhden voitit jo? Itseasiassa suomalaisessa lotossa voittomahdollisuus on yksi 15 miljoonasta, syntymäsi oli jo pelkässä maratoonissa yksi 60-100 miljoonasta. Olisiko kiitollisuus vain elämää kohtaan liikaa? Pitääkö vielä saada lisää? Tämä elämä ei ole tarpeeksi? Olet osa kaikkea, ilman mitään sen kummempaa mielikuvituksen tuotetta. Jokainen meistä koostuu samoista asioista kuin meitä ympäröivä maailma.
 
  • Tykkää
Reactions: maggis
"vieras"
Näinpä juuri. Hyvin sanottu.

Tosin näkisin tuon älykkyys asian niin, että se on vaikea asia määritellä ja riippuu kuka katsoo ja miltä kantilta. Jokaisessa meissä on vikamme ja ehkä joidenkin vika on se että maailma tuntuu liian kauhealta paikalta olla jos ei ole jotain suurempaa tarkoitusta, kuolema tuntuu liian lopulliselta ja se sotkee joidenkin pään. On "pakko" olla jotain suurempaa minkä takia jaksaa päivästä toiseen.

Jotkut taas löytää sen tarkoituksen työstä, ystävistä, sukulaisista, lapsista, harrastuksista jne.

Se, että olemme olemassa on ihme. Se maailma mikä ympäröi meitä on ihme. Se, että olemme käyneet kuussa on ihme. Se, että osaamme rakastua on ihme.

Elämässä on paljon asioita mitkä voisi olla toisin. Mukaanlukien se että elämää ei olisi.
Mua säälittää uskovien kohdalla se, että he eivät välttämättä elä "täyttä elämää" maan päällä, koska uskovat johonkin paratiisiin sitten kuoleman jälkeen. Eihän se multa ole pois, mutta toivoisin, että mahdollisimman moni ihminen voisi nauttia elämästään ja elää ilman johonkin the kirjaan kirjattuja rajoitteita, jos ne rajoittavat omaa elämää.
 

Yhteistyössä