Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Se jo että juuri sinä olet olemassa on sen luokan ihme että sitä kovin moni ei tajua. Olit yksi kymmenistä miljoonista yrittäjistä, vain sinä selvisit.

Tarvitsetko toista lottovoittoa elämääsi kun yhden voitit jo? Itseasiassa suomalaisessa lotossa voittomahdollisuus on yksi 15 miljoonasta, syntymäsi oli jo pelkässä maratoonissa yksi 60-100 miljoonasta. Olisiko kiitollisuus vain elämää kohtaan liikaa? Pitääkö vielä saada lisää? Tämä elämä ei ole tarpeeksi? Olet osa kaikkea, ilman mitään sen kummempaa mielikuvituksen tuotetta. Jokainen meistä koostuu samoista asioista kuin meitä ympäröivä maailma.
Tää on aina ollu musta hyvin lohdullinen ajatus. Alkuaineet :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: kepsis
Mutta oliko se jotenkin parempi tilanne että ennen useammalta puuttuivat ihan ne materiaaliset perusasiat? Joita sitten piti tavoitella. Koska sitä en usko että ennen vanhaan oltiin jotenkin henkistyneempiä, köyhempiä vaan.
Niin, onko se henkistyminen sitten yksiselitteisesti hyvä asia? Kun se on johtanut mm. siihen, että miljardeja siitä kovalla työllä tehdystä mielikuvitusrahasta on tämänkin illan aikana käytetty esim. siihen, että lauma äijiä on roudattu maailman reunalle luistelemaan sisähalliin kumilätkän perässä, ja miljoonat toljottavat sitä telkkareistaan. Sekä siihen, että joukkio sirkuspellejä on kuljetettu toiseen kohtaan maapalloa hiton kalliisiin lavasteisiin joikumaan kammottavia lauluja, ja tätä toljottavat sitten ne joita ei niin kovin se kumilätkä kiinnosta?

Ehkä mulla on joku aivojen poikkeama, mutta en vaan tajua. Eikä tämä koske ainoastaan viihdeteollisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: maggis
"vieras"
Niin, onko se henkistyminen sitten yksiselitteisesti hyvä asia? Kun se on johtanut mm. siihen, että miljardeja siitä kovalla työllä tehdystä mielikuvitusrahasta on tämänkin illan aikana käytetty esim. siihen, että lauma äijiä on roudattu maailman reunalle luistelemaan sisähalliin kumilätkän perässä, ja miljoonat toljottavat sitä telkkareistaan. Sekä siihen, että joukkio sirkuspellejä on kuljetettu toiseen kohtaan maapalloa hiton kalliisiin lavasteisiin joikumaan kammottavia lauluja, ja tätä toljottavat sitten ne joita ei niin kovin se kumilätkä kiinnosta?

Ehkä mulla on joku aivojen poikkeama, mutta en vaan tajua. Eikä tämä koske ainoastaan viihdeteollisuutta.
Mutta kuitenkin itseäkin kiinnostaa sen verran istut siinä koneen ääressä juttelemassa muille jotka istuvat omien koneidensa ääressä.
 
[QUOTE="vieras";28490504]Mutta kuitenkin itseäkin kiinnostaa sen verran istut siinä koneen ääressä juttelemassa muille jotka istuvat omien koneidensa ääressä.[/QUOTE]

Niin, voin myös tässä sanoa että naiset joilla on kamala juurikasvu ovat kaamean näköisiä. Eikä se tarkoita sitä, etteikö minulla olisi juurikasvua.
On muuten, hirveä.
 
"mami"
- nykyajan äidit ovat laiskoja imettäjiä: ei jakseta nähdä vaivaa imetyksen onnistumiseen, vaan luovutetaan heti.
- pesupähkinä-ituhipit haisevat kuvottavalta.
- tupakoitsijat ovat poikkeuksetta ällöttäviä, oli sitten kuinka missin näköinen tahansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miun mielipiteitä;28490527:
1. Rumia lapsia on todellakin olemassa
2. On itsekästä haluta biologinen lapsi, koska maailmassa on niin paljon lapsia jo ennestään vailla kotia ja rakkautta
Hohhoijaa...:rolleyes: En jaksa tästä provosoitua enää paasaamaan kun sen olen jo tehnyt tässä ketjussa aiemmin.

Mutta, jos biologisen lapsen haluaminen on sinusta itsekästä, onko itsekästä haluta kantaa ja synnyttää lapsi joka ei ole oma biologinen lapsi? Vai onko se eri asia?
 
mielipiteeni
Suomalaisten pitäisi lisääntyä enemmän ulkomaalaisten kanssa, jotta suomalaiset geenivirheet eivät perityisi. Suomi on liian sisäsiittoinen ja tarvitsee uutta verta.
 
Niin, onko se henkistyminen sitten yksiselitteisesti hyvä asia? Kun se on johtanut mm. siihen, että miljardeja siitä kovalla työllä tehdystä mielikuvitusrahasta on tämänkin illan aikana käytetty esim. siihen, että lauma äijiä on roudattu maailman reunalle luistelemaan sisähalliin kumilätkän perässä, ja miljoonat toljottavat sitä telkkareistaan. Sekä siihen, että joukkio sirkuspellejä on kuljetettu toiseen kohtaan maapalloa hiton kalliisiin lavasteisiin joikumaan kammottavia lauluja, ja tätä toljottavat sitten ne joita ei niin kovin se kumilätkä kiinnosta?

Ehkä mulla on joku aivojen poikkeama, mutta en vaan tajua. Eikä tämä koske ainoastaan viihdeteollisuutta.
En siis tarkottanu että nykyään oltas henkistyneitä, sitä vaan ettei ennenkään oltu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miun mielipiteitä;28490527:
1. Rumia lapsia on todellakin olemassa
2. On itsekästä haluta biologinen lapsi, koska maailmassa on niin paljon lapsia jo ennestään vailla kotia ja rakkautta
Eikä niitä lapsia edelleenkään jaeta kaikille joilla ois tarjota koti ja rakkaus. Eikä pidäkään jaella, mutta ei tuo ole mikään perustelu olla haluamatta lapsia.
 
"katselija"
Suomalaisten pitäisi lisääntyä enemmän ulkomaalaisten kanssa, jotta suomalaiset geenivirheet eivät perityisi. Suomi on liian sisäsiittoinen ja tarvitsee uutta verta.
Minäkin ajattelen että erigeenisten pitäisi sekoittua enemmän...

Tähtäyksenä joku maitokahvinsävyinen kansakunta, eri väreissä.

Mutta tämä ei kyllä ole mun provosoivin eikä vahvinkaan näkemykseni. Tämän mä uskallan jopa sanoa. Toisin kuin sen että vastustan hedelmöityshoitoja tarpeettomina, ajattelen että koliikki on oikeasti vuorovaikutusongelma useimmiten, ja että demokratia on yliarvostettua. Nämähän jälkimmäiset mielipiteet on tabuja.
 
mielipiteeni
[QUOTE="katselija";28490596]Minäkin ajattelen että erigeenisten pitäisi sekoittua enemmän...

Tähtäyksenä joku maitokahvinsävyinen kansakunta, eri väreissä.

Mutta tämä ei kyllä ole mun provosoivin eikä vahvinkaan näkemykseni. Tämän mä uskallan jopa sanoa. Toisin kuin sen että vastustan hedelmöityshoitoja tarpeettomina, ajattelen että koliikki on oikeasti vuorovaikutusongelma useimmiten, ja että demokratia on yliarvostettua. Nämähän jälkimmäiset mielipiteet on tabuja.[/QUOTE]

No en tiiä onko tää oikeasti ehkä ihan provosoivin, mut piti keksii jotain uutta :D Tosta ett demokratia on yliarvostettua, olen samaa mieltä.
 
hahahaa
[QUOTE="katselija";28490596]Minäkin ajattelen että erigeenisten pitäisi sekoittua enemmän...

Tähtäyksenä joku maitokahvinsävyinen kansakunta, eri väreissä.

Mutta tämä ei kyllä ole mun provosoivin eikä vahvinkaan näkemykseni. Tämän mä uskallan jopa sanoa. Toisin kuin sen että vastustan hedelmöityshoitoja tarpeettomina, ajattelen että koliikki on oikeasti vuorovaikutusongelma useimmiten, ja että demokratia on yliarvostettua. Nämähän jälkimmäiset mielipiteet on tabuja.[/QUOTE]

Vuorovaikutusongelma!? :D Siis juu toki joidenkin kohdalla koliikki voi olla "koliikki" ja johtua vaikka kodin ilmapiiristä, mutta kaikkien ystävien koliikkivauvat ovat olleet ainoina perheessä ja muilla lapsilla ei sitten ole tätä itkuisuuttaa ollutkaan, joten tuo "useimmiten" on aika.... :LOL:

Ehkä heillä sitten oli vuorovaikutusongelma yhtäkkiä yhden lapsen kanssa mutta ei sitten ekan ja kolmannen jne. :D
 
En siis tarkottanu että nykyään oltas henkistyneitä, sitä vaan ettei ennenkään oltu.
Niin no, ehkä voimme elää toivossa että se henkistyminen on vielä edessäpäin :xmas:

Omalta kohdaltani voin kyllä sanoa, että olen huomattavasti tasapainoisempi henkisesti silloin kun arkielämä on ihan konkreettisesti riittävän vaikeaa. En minä mihinkään kivikaudelle haikaile, mutta onhan tästä järki tosi kaukana. Ei tällä ole mitään tekemistä ihmisen perustarpeiden kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: maggis
"katselija"
Vuorovaikutusongelma!? :D Siis juu toki joidenkin kohdalla koliikki voi olla "koliikki" ja johtua vaikka kodin ilmapiiristä, mutta kaikkien ystävien koliikkivauvat ovat olleet ainoina perheessä ja muilla lapsilla ei sitten ole tätä itkuisuuttaa ollutkaan, joten tuo "useimmiten" on aika.... :LOL:

Ehkä heillä sitten oli vuorovaikutusongelma yhtäkkiä yhden lapsen kanssa mutta ei sitten ekan ja kolmannen jne. :D
Aivan oikein, ystäväiseni.

Ensimmäisen kanssa paineet ovat suurimmat, sen tietävät varmasti kaikki äidit. Ja äidin ja isänkin jännittyneisyyden aistii vauva, ja siitäpä se soppa sitten syntyykin...
 
näin
No voin sen kyllä ääneenkin sanoa, mutta minusta lapset tulisi pääsääntöisesti tehdä siinä parikymppisenä ja opiskeluaikana kunhan lukio on käytynä. Yhteiskunnalle halvempaa kun ei tarvitse kovia äitiysrahoja mammalle maksaa, ei ole yhtä paljoa komplikaatioita nuorilla synnyttäjillä, ei tulisi tällä hetkellä olevaa ongelmaa kun ihmiset eivät saa yhtä paljoa lapsia kuin haluaisivat ikänsä takia ja saataisi Suomen syntyvyys kasvuun, ei ulkomaalaisia lisää. Minusta selittely, että opiskelu ensin kuulostaa vain laiskuudelta tai oikeastaan tietämättömyydeltä. Harmillista kun tilastollisesti sitten tämä akateeminen veri sikiää myöhään, vaikka juuri sen veren olisi parasta sikiää aikaisemmin. Opinnot eivät lasten takia jää. Jos ne jäävät, ne olisivat jääneet joka tapauksessa ja tuolla selittely kuulostaa laiskuuden peittelyltä. Pieni lapsi ei rahaa tarvitse kuin sen verran että saa lämpimän turvallisen kodin, ruokaa ja rakkautta. Kun lapset on isompia, on äitikin ehtinyt jo opiskella ja taloudellinen tilanne paranee.

20-25v on ihmisen paras lisääntymisikä niin aivojen puolesta (sopeutuvuus vielä "avoinna" ja kehittymässä parhaassa kohdassa, mutta muuten aivot jo valmiit)kuin biologisestikin.
 
hahaha
[QUOTE="katselija";28490621]Aivan oikein, ystäväiseni.

Ensimmäisen kanssa paineet ovat suurimmat, sen tietävät varmasti kaikki äidit. Ja äidin ja isänkin jännittyneisyyden aistii vauva, ja siitäpä se soppa sitten syntyykin...[/QUOTE]

Miksi näillä ystävillä on yleensä sitten ollut koliikkivauva esim toinen tai kolmas, ei välttämättä se ensimmäinen.

Minullakin on itkuinen vauva tämä toinen, ensimmäinen taas oli maailman tyytyväisin vauva että ihan huvitti se helppous. Mitä tapahtui siis? :D

Anteeksi naurettava väite. :D
 

Yhteistyössä