Olenko liian vaativa naisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ap.lle sellainen asia, että onko sinulla pakkomielle pyrkiä olemaan täydellinen kaikin puolin? Yleensä ihminen jolla on huono itsetunto, pyrkii kompensoimaan sitä olemalla täydellinen, jolloin voi arvostella vapaasti muita.
törmäsin tälläiseen asiaan netissä, tietoa ei ole mutta voisi omalla kohdallani pitää paikkaansa. Minulla varmaan on pakkomielle pyrikiä olemaan täydellinen.

On mulla varmaan monessakin asiassa pyrkimys täydellisyyteen. Mutta en pysty naiseltani vaatimaan täydellisyyttä. Riittäisi edes perusasioiden toimiminen.
Iltainen keskustelu päättyi siihen että nainen haluaisi puolivuotta aikaa korjata asioita. Mutta näitä ongelmia on niin paljon ja jotka lähtee perusluonteesta että niiden korjaaminen vaatisi ihan sairaasti työtä ja halua muuttua...
Sanoin naiselleni että en uskaltaisi tehdä hänen kanssa lapsia, koska monet arkiasiat ovat muutenkin vaikeaa hänen kanssaan. Kukas hakee lapsen tarhasta kun itse en pääse sitä tekemään ja nainen ei suostu lähteä ajamaan kun on lunta ym syitä miks ei autolla voi ajaa. Kuulemma ei olisi sitten enään ongelma ajaa autolla jos lapsi pitäs hakea tarhasta mikäli hän haluaisi lapsen..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="zzzz";28467030]Onko naisellasi masennusta tai muuta murhetta? Paiskiiko aivan liikaa töitä? Jos minä olen yksin kotona (meillä on lapsia) niin siivoan, pyykkään, käyn kaupassa ja teen ruoat valmiiksi kun perhe tulee kotiin. Lasten ja omat vaatekaappini pidän hyvässä järjestyksessä, lasten kaapit ovat viimisen päälle. Jos siis olen yksin kotona niin käyn kyllä myös lenkillä ja katson ehkä jonkun elokuvan. Viimeksi kun siivosin vessan kaapit ja seinät ja koko huussin niin minulla oli tietsikka viihdyttämässä minua vessassa, katsoin lempiohjelmiani ja sain hyvin siivottua. Meillä vaihdetaan lakanat 2 krt kk ja joskus useamminkin. Minä en voisi nukkua likaisissa lakanoissa. Yök.[/QUOTE]

Fyysisesti ja henkisesti rankkaa työtä ja pelko työpaikan menetyksestä ollut mutta vasta viimeaikoina ne tapahtumat oli mutta nyt asiat taas vähän paremmin. Ei stressaa töistä tällä hetkellä. Stressin ja menkkojen aikaan onkin entistä enemmän kränää...

Siis mitä ihmettä, naisesi vihaa lapsia mutta kuitenkin kerrot että keskustelunne päätteeksi hän sanoi olevansa valmis kyyditsemään lapsia autolla, jos niitä joskus teillä olisi.

Minun korvaan nuo kuulostaa kyllä niin tekosyiltä siltä naiselta, sanoo siis kaiken mahdollisen mitä sinä haluat kuulla ettet vain jätä. En ymmärrä miten voi vihata lapsia ja samalla sanoa että voisi niitä joskus kuitenkin hankkia. Jos nyt mietitään kumpi noista on totta niin se ettei halua olla tekemisissä ihmisten kanssa joilla lapsia tukee kyllä sitä puolta että oikeasti vihaa lapsia.

Vaikka tuokin on kyllä minusta aika omituista ihmisessä että oikein vihaa lapsia, sen ymmärrän hyvin että kaikki eivät halua lapsia mutta se että vihaa lapsia, se on minusta jotenkin tunnevammaista. Ja sinä vielä tuossa harkitset että jospa se nainen joskus kuitenkin niitä lapsia haluaisi?!

Mä luulen että sä menet kuin kuumille kiville sinkkuna. Ottaisin eron sinuna ja ettisin paremman naisen. Mutta sinun on punnittava sitä mitä haluat naiseltasi ja mitä olet valmis sietämään. Onko hyvä ulkonäkö todella tärkeä sinulle? Entä jos saat ahkeran naisen joka ei ole yhtä hyvän näköinen kuin nykyinen naisesi. Oletko silloin pettynyt taas? Jos vertaat häntä samalla tavallaan ex-naiseesi kuin nykyistäkin.
Tietty kannattaa uskoa siihen,että saat sen täydellisen naisen sinulle, jolla ei ole pahoja huonoja puolia, korkeintaan niitä pieniä mitkä ei ärsytä vuosien saatossa. =)

Itselläni samanlainen tilanne. Mies on ihan ok, mutta vuosien kaunaa on vaan kertynyt välille. Ei vaan ole sellainen kuin minä tarvitsisin voidakseni olla täysin onnellinen. Tietty etsin aina niitä hyviä puolia toisesta. Minkä takia sitä jaksaa taas tsempata itse. Mutta jos toinen on sellainen jolle pitää kaikki huomauttaa ja kertoa kuin lapselle ja suurin vastuu perheen asioista lankeaa minulle niin kannattaako tässä olla? Tilannetta hankaloittaa yhteinen talo ja laina ja yhteiset lapset (2kpl), olen vielä sen ikäinenkin jo (35v) että löytyykö niitä hyviä miehiä enää vapaana? Itse haaveilen vielä lapsistakin mutta en tiedä onko tähän järkevää niitä hankkia lisää.

Harmittaa, koska oma vikahan tämä suhde on. Jokainen on oman onnensa seppä. Ei pitäisi kuunnella toisia. Itse olen kuunnellut muita kuin itseäni.

En vaadi todella hyvää ulkonäköä mutta sellasen joka omaa silmää miellyttää tietenkin. Eikä tarvitse olla siivoushullu ja leipuri ja kokki vaan ihan tavallinen joka tykkää elää siististi, arki helppoa, sosiaalinen, eri asioista kiinnostunut, omaa jotain harrastuksia, tykkää lähteä lähes minne tahansa eli suht spontaani, rakastettava, hellittävä, osaa olla herkkä...

[QUOTE="vieras";28468433]Siis mitä ihmettä, naisesi vihaa lapsia mutta kuitenkin kerrot että keskustelunne päätteeksi hän sanoi olevansa valmis kyyditsemään lapsia autolla, jos niitä joskus teillä olisi.

Minun korvaan nuo kuulostaa kyllä niin tekosyiltä siltä naiselta, sanoo siis kaiken mahdollisen mitä sinä haluat kuulla ettet vain jätä. En ymmärrä miten voi vihata lapsia ja samalla sanoa että voisi niitä joskus kuitenkin hankkia. Jos nyt mietitään kumpi noista on totta niin se ettei halua olla tekemisissä ihmisten kanssa joilla lapsia tukee kyllä sitä puolta että oikeasti vihaa lapsia.

Vaikka tuokin on kyllä minusta aika omituista ihmisessä että oikein vihaa lapsia, sen ymmärrän hyvin että kaikki eivät halua lapsia mutta se että vihaa lapsia, se on minusta jotenkin tunnevammaista. Ja sinä vielä tuossa harkitset että jospa se nainen joskus kuitenkin niitä lapsia haluaisi?![/QUOTE]

Kuulemma omat lapset on eriasia... Noh aika usein ärsyyntyy lapsien huudoista ja jos näkee meidän etu oven ja ikkunan lähel lapsia saattaa tokasta "mitä vittua tos pitää olla" :D Taustalla potkivat kerran palloa pihal ja osu meidän timanttituijjaan ni ärsyynty siitä hulluna. Vähän turhan värikäs kieli mun makuun et jatkuvast pitää jotain vittua hokee jos jotain pientä käy josta 1000 kertaa sanonukkin..
Ei kuulemma halua lässyttää lapsille niin ei halua siks tulla mun kaverille. Sanoin että enhän miekään liiemmin ehkä hulluna rakasta vieraiden lapsia mut kai niille nyt voi jutella silti jotain... Ei kauheesti luulis vaativan jos jonku tunnin kylässä on..

Onhan tuossa elämästä vieraantunut nainen, tai sitten sillä on periytyvää hahmotusongelmaa, jonka takia on aivan aiheesta haluton ajamaan autoa kuten isänsäkin. Muttamutta, yksi asia nyt nyppii. Täällä kirjoittaa sata naista, jotka rukoilevat että mies edes veisi sen roskapussin ihan itse ja urputtamatta, edes välillä. Sitten tulee yksi mies, laulaa saman laulun, ja vetoaa TASA-ARVOON selityksenä sille, että hän on nyt kärsinyt käsittämätöntä vääryyttä.Väärin ymmärretty. Tasa-arvossa ollaan sitten, kun orjamarttyyreistä puolet on miehiä ja toinen puolisko naisia. Toki marttyyrius menee suht tasan nykyjaollakin, mutta se, että oikeasti ollaan myös orjaa on asia erikseen. Jotkuthan kokevat elämää suurempaa vääryyttä jo siitä, että jotain roskapussia pitäisi jaksaa ajatella.

Mutta tässä tarinassa tuli se toinenkin marttyyriuden puoli kivasti esiin. Aloittaja on kymmenen kertaa uhannut lähteä laittamatta kuitenkaan todellisuudessa tikkua ristiin asian eteen tai esittämättä selvää aikataulua, jossa parannusta täytyy tulla x määrä ja trendin pitää jatkua siitä eteenpäinkin. Hänellä on siis joku aivan oma ohjelmansa, jota hän jostain syystä on lähtenyt toteuttamaan, ja jossa naisen tehtävä on esittää roiston roolia siksi, että miehen mielestä hänen täytyy saada toiselta rakkaudenosoituksena juuri niitä asioita, joista hän haaveilee. Mutta kuka haluaa osoittaa rakkauttaan ihmiselle, joka uhkailee erolla ja kiukuttelee siitä, ettei oven edustaa ole lakaistu lumesta eikä terassilla ole kukkia? Ilmeisesti aloittajan äiti selviytyi kummastakin arviointikohdasta puhtain paperein?

Konservatiiviset ja hiukan yksinkertaiset naiset toki lähtevät innolla pieksemään sisarta aina kun tilaisuus tarjoutuu ja osoittamaan paremmuuttaan, mutta tämä keskustelu olisi oivallinen miettimisen paikka itse kullekin, miten ikävältä tuntuu toisen keskenkasvuisuus. Siitä ei kuitenkaan ketään voida vapauttaa sukupuolen perusteella. Kun tilanne on niin epäreilu kuin se on, epäilemättä aloittajan arvo sinkkumarkkinoilla voisi olla ainakin päällisin puolin korkea, koska lusmuja on miehissä niin paljon enemmän nostamassa ei-lusmun arvoa. Harva kuitenkaan kykenee pitemmän päälle elämään marttyyrin kanssa menettämättä jotain oleellista itsestään. Ja kaiken itsetuhoisimmalta mahdolliselta marttyyriprojektilta vaikuttaa tällainen, jossa valikoidaan alun perin mahdollisimman vaikea kohde pakkomuutoksen kohteeksi, ja sitten syytetään tätä siitä, että koska ämmäpaholainen ei kerran suostu muuttumaan, se osoittaa ettei mies ole saanut ansaitsemaansa rakkautta, joten hänen on pakko alkaa käyttäytyä jatkuvasti repivämmin.Ja kun tämä vielä tehdään siinä sävyssä, että kaikki mahdollinen vika on naisessa ja mies on se tarinan ainoa uhri - ei kiva.

Minä olen se tämän pariskunnan tytär. Äitini tuo suhde tuhosi lopulta täysin, ja isästä tuli katkera tissuttelija, joka ei näe mitään omituista siinä, että neljä vuosikymmentä myöhemmin edelleen muistelee kärsimiään vääryyksiä yksityiskohtaisesti ja näkökulman kehittymättä ollenkaan. On todella palkitsevaa ripustaa oma elämäntehtävänsä oikeassa olemiseen ja sen osoittamiseen, että toinen on väärässä, mutta hinta on sitten kuitenkin liian kova.

Olisi olemassa sekin vaihtoehto, että otetaan haltuun suhteen dynamiikka ja kumpikin hoitaa omat ongelmansa ja kehittyy rikkaampaan ja myötätuntoisempaan suuntaan persoonaltaan. Pariskunnasta saattaisi sitten jopa tulla onnellinen, koska selvästikin molemmat ruokkivat toisissaan jotain syvää hyväksymisen nälkää ja kykenisivät siksi myös tyydyttämään toistensa sieluntuskaa paremmin kuin kodinhoidollisesti samanhenkinen kumppani. En kuitenkaan pidä ollenkaan todennäköisenä, että kumpikaan haluaa siihen ryhtyä, koska seurauksena on omien pettymysten ja pelkojen tunnustaminen ja läpieläminen, ja toisen näkeminen ihmisenä eikä paholaisen keksintönä. Aloittaja pitää itseään rakastavana ihmisenä, koska ei kykene kovettamaan itseään. Ei rakastavan ihmisen tarvitse kovettautua, koska hän ymmärtää ja hyväksyy toisen tarpeet silloinkin, kun ne vievät rakastettua eri suuntaan. Syyllisyydentuntoinen ihminen sen sijaan haluaa pitää vihamielistä riippuvuuttaan rakkautena, vaikka se olisi jotain muuta.

No kyllä sitä varmaan kuka tahansa sanoo pahempien riitojen päätteeks joskus että olisko parempi erota ja laittaa kämppä myyntiin varsinkin jos toinen sanoo ensin riittävän pahasti sulle..

Sentään kosin naista ja hommasin meille auton jolla nainen uskaltaisi ajaa koska halusin näyttää kuin paljon uskon suhteeseemme ja siihen että asiat paranee kyllä eli en pelkästään ole uhkaillut ja antanut naisen olla uskossa että kohta jätän...

No kyllä sitä varmaan kuka tahansa sanoo pahempien riitojen päätteeks joskus että olisko parempi erota ja laittaa kämppä myyntiin varsinkin jos toinen sanoo ensin riittävän pahasti sulle..

Sentään kosin naista ja hommasin meille auton jolla nainen uskaltaisi ajaa koska halusin näyttää kuin paljon uskon suhteeseemme ja siihen että asiat paranee kyllä eli en pelkästään ole uhkaillut ja antanut naisen olla uskossa että kohta jätän...

Kosiminen ei ole palkkio tai arvostuksenosoitus, vaan luontainen elämänvaihe silloin, kun eletään sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa kannattaa olla. Ja jos nainen pelkää ajamista, tuliterä auto pelottaa entistä enemmän, koska se on nolo kolhia. Osta ennemmin joku tonnin kottero harjoitusvälineeksi.

Jokainen repivästi riitelevä ihminen on sitä mieltä, että kaikki sanovat yhtä pahasti samassa tilanteessa. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ja vaikka pitäisikin, ei perustele sitä, että tilanne sopii päästää niin pahaksi. Halu ymmärtää toisiaan pitää löytyä vähemmälläkin sotimisella. Ihan uteliaisuudesta: mitä nainen sanoo pahasti?

Onnistutko myöntämään, että sinulla on kieroutuneita tarpeita nostaa omaa arvoasi toisen kustannuksella? En sano tätä nostaakseni omaa arvoani sinun kustannuksella kuitenkaan, ainakaan pelkästään. Tiedän nimittäin, että minultakin niitä motiiveja löytyy, ja niiden perussyynä on syvä loukkaantuneisuus ja hylkäämisen pelko. Tarkoitus on oppia hillitsemään sitä tarvetta sen sijaan, että ruokkisi sitä julistamalla alvariinsa omia uhrauksiaan. Teet sitä koko ajan, kuten nyt tässäkin vastauksessasi.

Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;28468439:
Kosiminen ei ole palkkio tai arvostuksenosoitus, vaan luontainen elämänvaihe silloin, kun eletään sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa kannattaa olla. Ja jos nainen pelkää ajamista, tuliterä auto pelottaa entistä enemmän, koska se on nolo kolhia. Osta ennemmin joku tonnin kottero harjoitusvälineeksi.

Jokainen repivästi riitelevä ihminen on sitä mieltä, että kaikki sanovat yhtä pahasti samassa tilanteessa. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, ja vaikka pitäisikin, ei perustele sitä, että tilanne sopii päästää niin pahaksi. Halu ymmärtää toisiaan pitää löytyä vähemmälläkin sotimisella. Ihan uteliaisuudesta: mitä nainen sanoo pahasti?

Onnistutko myöntämään, että sinulla on kieroutuneita tarpeita nostaa omaa arvoasi toisen kustannuksella? En sano tätä nostaakseni omaa arvoani sinun kustannuksella kuitenkaan, ainakaan pelkästään. Tiedän nimittäin, että minultakin niitä motiiveja löytyy, ja niiden perussyynä on syvä loukkaantuneisuus ja hylkäämisen pelko. Tarkoitus on oppia hillitsemään sitä tarvetta sen sijaan, että ruokkisi sitä julistamalla alvariinsa omia uhrauksiaan. Teet sitä koko ajan, kuten nyt tässäkin vastauksessasi.

No siehän nyt väännät jokaisen sanomiseni miten haluat. Ei kukaan kosi uhrautuakseen vaan osoittaen että meillä on tulevaisuutta koska uskoin itse siihen ja siihen että asiat muuttuvat parempaan suuntaan. Nainen itse ehdotti autoa jonka meille hommasin koska koki auton helpommaksi hänelle. Käytiin ihan koeajolla yhdessä.

Uskoin todella että meillä on tulevaisuutta ja olemme puhuneet naimisiin menostakin... Oli se auton vaihto minulle uhraus koska jouduin vaihtamaan edellisen lempi autoni pois vain siksi että saisin naiseni auton rattiin mutta eipä se auttanutkaan.. Syynä oli talvella lumi ja nyt kesällä ei muuten vain huvita...

Olen kieltänyt tähän mennessä itseltäni meidän loputtomat ongelmat ja toivonut kaikkeen löytyvän ratkaisun ja ajan kanssa korjaantuvan mutta sitten alkanut tekemään itselleni kysymyksiä millaista elämä voisi olla jonkun helpomman ihmisen kanssa, jonka ei tarvitsisi vääntää jokaikisestä normaalista asiasta.. Erittäin negatiivinen/pessimistinen ihminen monen asian suhteen. Jos mulle sanoo et tehäänkö näin ja näin ja lähetäänkö tonne mitä naiseni ehdottaa niin joo kyllä mie lähen ilman et kyselen aina miks ja onko pakko ja hankaan vastaan mutta eipä toimi toisinpäin, kaikki pitää kyseenalaistaa eikä voi sanoa ystävällisesti että tottakai mennään vaan käymään esim tuttavilla kahvilla...

Hmm onkohan tosiaan kaikilla niin pitkä pinna et vaikka ulko-oven eteen ois kasattu roskapusseja viikkokaupalla eikä viitsitä viedä roskiin asti tai lunta 30cm oven edessä eikä viitsitä uhrata 5min lumien putsaamiseen KOKO talvena että kukaan ei koskaan huomauttaisi asiasta puolisolleen?? Ei tarvitse joka kerta huomauttaa mutta että ei tosiaan koskaan huomauttaisi vaan kaiken tekee aina kiltisti itse toisen eteen aivan kaiken.. Sehän se on miehen tehtävä yksin aina. Mitäs jos nainen tekisi kaiken miehen eteen aina eikä saisi koskaan huomauttaa mistään asiasta sehän olis ihan oikein? Minusta ei olis oikein et nainen tekis kaiken mun eteen aina..

Jos nainen kirjottais tälleen ja äijät vastailis et urpo oo hiljaa ja tee ne hommat äläkä nalkuta äijälles, hyväksy paikkasi nyrkin ja hellan välissä ni mikähän meteli syntys :)

Lakkaa olemasta marttyyri. Joko eroatte, tulee muutos tai sitten teet kiltisti asiat. Ihan samaa vastattaisiin naiselle. Ei kukaan pakota sinua mihinkään. Et voi roikottaa epäsopivaa ihmistä mukanasi lopunikää, jos et hyväksy häntä sellaisena kun on.

Jos olisin nainen ja kertoisin miehestä joka ei hoida velvollisuuksiansa vaan nainen ottaa rengasraudan käteen ja vaihtaa renkaat, ajaa nurmikot, tekee remontit niin mikähän olis vastaus ;)

Ja se viisas kuka sano et mikset ostanu vanhaa kippoa naiselle niin syy on se että naiseni sanoi ettei suostu ajamaan millään vanhemmalla rotiskolla, halusi nimenomaan auton minkä hommasin ja se oli viel paljon kalliimpi mitä edellinen koska automaattejakaan ei ihan halvalla saa paitsi niit "rotiskoja"....

Ei mun kaverit varmaan turhaa olis ihmetelly 2-3 vuotta meidän järjestelyjä ja naisen käytöstä ja ajotaidottomuutta mutta olen viimiseen asti puolustellut naistani ja kuitannut kavereille takasin...

[QUOTE="Reetu";28470133]Jos olisin nainen ja kertoisin miehestä joka ei hoida velvollisuuksiansa vaan nainen ottaa rengasraudan käteen ja vaihtaa renkaat, ajaa nurmikot, tekee remontit niin mikähän olis vastaus ;)[/QUOTE]
No se tietysti, että miksi olet kyseisen ihmisen kanssa. Jos sama toistuisi pidemmän aikaa eli pelkkää vinkumista ilman tekoja, niin lakkaisin kuuntelemasta. Kyllä tässä maailmassa on lukemattomia Uuno Turhapuron naisia ja Uuno Turhapurottaren miehiä ja jos se on oma valinta, niin minkäs teet.

Kyllä täällä usein nauretaan naisille, jotka ei edes omaan autoonsa saa renkaita vaihdettua ;) Taitavat kotityöt oikeasti syvällä mielessäsi kuulua naisille. Kysypä, kuinka suurella osalla mies tekee oma-aloitteisesti kotitöitä, niin tulee karuja vastauksia. Naisen vaan kuuluisi tyytyä tähän ja ajatella kuinka söpöä on, kun mies on pessyt villapyykit valkopyykkiohjelmalla. Sehän sentäs yritti, raukka...

[QUOTE="Reetu";28470147]Ei mun kaverit varmaan turhaa olis ihmetelly 2-3 vuotta meidän järjestelyjä ja naisen käytöstä ja ajotaidottomuutta mutta olen viimiseen asti puolustellut naistani ja kuitannut kavereille takasin...[/QUOTE]
No niinhän sitä pitää puolustellakin niin kauan, kunne on selvä, että jutusta ei tule mitään. Se on normaalia parisuhteeseen liittyvää suojelua. Et voi naisesi fobioita ja muita alkaa haukkumaan takanapäin, ellet ole täysi urpo. Mutta et sinä mitään päähän taputtelua kyseisestä käytöksestä saa. Et ole pikkupoika, jota aikuisten tarvitsisi puolustaa, vaan aikuinen mies, joka yrittää saada suhdetta pelaamaan.

[QUOTE="Reetu";28470161]Huomaa että on miestenvihaajat liikkeellä...[/QUOTE]
Edelleen jääminen suhteeseen on oma valintasi. Jos et sitä saa itsestäsi irti, että tajuaisit asiaa, niin ei voi mitään.