Olenko liian vaativa naisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28470174]Edelleen jääminen suhteeseen on oma valintasi. Jos et sitä saa itsestäsi irti, että tajuaisit asiaa, niin ei voi mitään.[/QUOTE]
Ja kuten todettu myös alkuperäiseen kysymykseen liittyen, että et ole liian vaativa, mutta silloin päätöksen täytyy olla muuta kuin se, että jäädään vinkumaan. Et voi pakottaa naistasi muuttumaan sellaiseksi mitä ei ole.

Kyllä täällä usein nauretaan naisille, jotka ei edes omaan autoonsa saa renkaita vaihdettua ;) Taitavat kotityöt oikeasti syvällä mielessäsi kuulua naisille. Kysypä, kuinka suurella osalla mies tekee oma-aloitteisesti kotitöitä, niin tulee karuja vastauksia. Naisen vaan kuuluisi tyytyä tähän ja ajatella kuinka söpöä on, kun mies on pessyt villapyykit valkopyykkiohjelmalla. Sehän sentäs yritti, raukka...

No mie en tunne kaveripiireistä yhtään naista joka renkaat vaihtaa ja minusta se ei kuulu naisille ihan siks et johonki raja on vedettävä. Muutenhan me miehet oltaisiin täysin hyödyttömiä naisille.
Ei todellakaan minun syvällä mielessä kotityöt kuulu naiselle mutta jos miehellä on tietyt velvollisuudet mihin nainen ei puutu niin voisihan naisellakin olla pari tiettyä velvollisuutta kuten vaikka pyykin pesu. Kaikki muut kotityöt puokkiin. Tai ison remontin aikana nainen voisi tehdä sit vaikka enemmän kotitöitä että olis tasapuolisempaa sillä hetkellä muuten....

[QUOTE="Reetu";28470161]Huomaa että on miestenvihaajat liikkeellä...[/QUOTE]
No anteeksi. Olet sinä vaan hyvä kiltti poika ja pahan naisen olet saanut itsellesi. *taputapu*

No mie en tunne kaveripiireistä yhtään naista joka renkaat vaihtaa ja minusta se ei kuulu naisille ihan siks et johonki raja on vedettävä. Muutenhan me miehet oltaisiin täysin hyödyttömiä naisille.
Ei todellakaan minun syvällä mielessä kotityöt kuulu naiselle mutta jos miehellä on tietyt velvollisuudet mihin nainen ei puutu niin voisihan naisellakin olla pari tiettyä velvollisuutta kuten vaikka pyykin pesu. Kaikki muut kotityöt puokkiin. Tai ison remontin aikana nainen voisi tehdä sit vaikka enemmän kotitöitä että olis tasapuolisempaa sillä hetkellä muuten....
Nuohan ovat ideaaleja tilanteita. Jos haluat päästä ideaaliin tilanteeseen, niin se vaatii sinulta en, ettet repäise vaan ketä tahansa ihmistä suhteeseen kadulta. Ei ole olemassa taivaassa Jumalaa, joka tuomitsisi naisesi ja pakottaisi hänet tekemään kotitöitä, vaan sinun täytyy hankkia sellainen nainen, joka niitä tekee. Ei tuo asenne johda mihinkään, kun et tajua olla hakkaamatta päätäsi seinään.

Ja onko sinulle siis korkeammalta taholta luvattu, että saat itsellesi kumppanin, joka on koulutettu, maksaa puolet asuntolainasta, kaunis ja lisäksi lapsirakas, sosiaalinen ja kodinhoidosta ja autoilusta pitävä?

[QUOTE="vieras";28470214]Ja onko sinulle siis korkeammalta taholta luvattu, että saat itsellesi kumppanin, joka on koulutettu, maksaa puolet asuntolainasta, kaunis ja lisäksi lapsirakas, sosiaalinen ja kodinhoidosta ja autoilusta pitävä?[/QUOTE]
Eli vitut lapsuuden traumoista, mahdollisista neurologisista ja psykiatrisista ongelmista, vitut luonteesta, vitut mielenkiinnonkohteista, kun mää mää ja mää mää, olen oikeutettu :'(.

Naiset eivät hyväksy et naisista sanotaan mitään pahaa mutta kyl mun puolesta idiootteja äijiä saa haukkua. Jos äijä on saamaton ni saa asiasta kyllä sanoa, mulle saa ainakin sanoa jos olen ollut laiska ja saamaton enkä hoida hommia.

Ja edelleenkin totta hitossa haluisin että parisuhde toimii eikä asunnosta tarvitsisi luopua mitä on rakennettu pari vuotta. Ei se ole mikään ilon asia mulle avautua ongelmista. En nauti siitä et olen rehellisesti itkenyt itseni uneen monet kerrat riitojen päätteeksi ja itkenyt sen vuoksi ettei huvittas alottaa kaikkea alusta jonkun toisen kanssa taas. Jos ei hommma parane yhtään puolen vuoden aikana niin pakko se on poikki laittaa. En todellakaan aio 10 vuotta valittaa. En jaksa ja halua valittaa ja tapella yhtään. Täysin kyllästynyt riitelemään.

En kaipaa sääliä vaan halusin neuvoa mitä tekisitte tilanteessani ja huomasin että osa ihmisistä oli sitä mieltä että kannattaisi vielä yrittää korjata asioita joka antoi minulle lohtua. Ketään ei voi täysin muuttaa enkä aiokkaan tuhlata semmoseen aikaani lopunelämää.
Enkä säälistäkään voi jäädä suhteeseen vaikka tottapuhuen voisin jäädä säälistäkin koska en haluaisi satuttaa toista jättämällä mutta siinä ei olisi järkeä. Olen kysynyt naiseltani onko se miettinyt olisiko sen helpompi olla ilman mua että onko hän kyllästynyt riitoihimme ja minuun että olisiko hän onnellisempi jonkun muun kanssa mutta ei kuulemma olisi. Koska jos molemmat olisivat sitä mieltä niin eihän parisuhdetta kannattais väkisin jatkaa...

Että kaks kertaa vuodessa tapahtuvan renkaanvaihdon tulisi kuitata koko pyykkihuolto? En ymmärrä, miksi suhteessa tulisi "tarvita" toista. Saako se sut tuntemaan itsesi kovin miehekkääksi? Hieman ihmeellseltä myös kuulostaa, kun kahden aikuisen taloudessa olisi muka kovin paljoa kotitöitä ylipäänsä, että ne ketään voi rasittaa.

Oot vapaa lähtemään, eihän teillä edes oo lapsia. Kukaan ei kannusta sua jäämään yhteen naisesi kanssa.

Mielummin naisena vaihdan renkaat kahdesti vuodessa, kun huolehdin pyykeistä kahdesti päivässä. Raja todellakin on vedettävä johonkin ja minä naisena päätän mihin.
Mielummin naisena myös tekisin ne isommat remontit ja mies voisi sillävälin hoitaa kotia enemmän. Jos se taas saa miehen kokemaan epävarmuutta miehisyydessään, niin pitäisi varmaan miettiä miksi se oma miehisyys on niin hepposilla palikoilla?

Naiset eivät hyväksy et naisista sanotaan mitään pahaa mutta kyl mun puolesta idiootteja äijiä saa haukkua. Jos äijä on saamaton ni saa asiasta kyllä sanoa, mulle saa ainakin sanoa jos olen ollut laiska ja saamaton enkä hoida hommia.

Ja edelleenkin totta hitossa haluisin että parisuhde toimii eikä asunnosta tarvitsisi luopua mitä on rakennettu pari vuotta. Ei se ole mikään ilon asia mulle avautua ongelmista. En nauti siitä et olen rehellisesti itkenyt itseni uneen monet kerrat riitojen päätteeksi ja itkenyt sen vuoksi ettei huvittas alottaa kaikkea alusta jonkun toisen kanssa taas. Jos ei hommma parane yhtään puolen vuoden aikana niin pakko se on poikki laittaa. En todellakaan aio 10 vuotta valittaa. En jaksa ja halua valittaa ja tapella yhtään. Täysin kyllästynyt riitelemään.

En kaipaa sääliä vaan halusin neuvoa mitä tekisitte tilanteessani ja huomasin että osa ihmisistä oli sitä mieltä että kannattaisi vielä yrittää korjata asioita joka antoi minulle lohtua. Ketään ei voi täysin muuttaa enkä aiokkaan tuhlata semmoseen aikaani lopunelämää.
Enkä säälistäkään voi jäädä suhteeseen vaikka tottapuhuen voisin jäädä säälistäkin koska en haluaisi satuttaa toista jättämällä mutta siinä ei olisi järkeä. Olen kysynyt naiseltani onko se miettinyt olisiko sen helpompi olla ilman mua että onko hän kyllästynyt riitoihimme ja minuun että olisiko hän onnellisempi jonkun muun kanssa mutta ei kuulemma olisi. Koska jos molemmat olisivat sitä mieltä niin eihän parisuhdetta kannattais väkisin jatkaa...
Sinähän olet ihan hukassa. Haluat jäädä suhteeseen ihmisen kanssa, jota haluat palstalaisten haukkuvan (mitä hyötyä siitä on??), haluat ehkä erota, mutta kun asunto olisi kiva pitää, säälistäkin ehkä voisi jäädä suhteeseen, kun ei halua loukata. Sinulla on selvästi ollut traumaattinen äitisuhde. Kannattaisi varmaan sitä pohtia jossakin.

En missään vaiheessa ole toivonut koulutettua ihmistä. Sehän on vain plussaa. Tärkeempi on se et on valmis tekemään töitä.
Kukapa ei haluais sosiaalista ihmistä jos on itse sosiaalinen niin on kaveri kenen kanssa jutella kaikesta mahdollisesta.
Ei minun tuloilla ostella yksin asuntoja että jos asunnon haluaa niin kuin naiseni alunperin halusi niin pitäähän siitä olla valmis puolet maksamaan kaiketi?

Ei sen tarvitse olla kaunis täydellinen vaan sellainen joka miellyttää itseäni. Monet naiset ketä sanon kauniiksi toiset sanoo rumaksi ja ihmettelee mielipiteitäni eli en katso täydellisiä naisia.
Kodinhoito opetetaan jo lapsena. Kai omat sotkut on hyvä siivota ellei siivoojaa ole varaa palkata?
Ei tarvitse olla lapsirakas mutta eikö niitä voisi silti edes yrittää sietää? Tarviiko niitä nähdessää huutaa ei vittu mitä rääkymistä saatana? Ei kai ne nyt niiin paljo ärsytä.
En ole itsekkään yli lapsirakas. Omaani varmaan rakastaisin...

Hyvin kyllä osaatte väännellä asiat päin persettä..

[QUOTE="vieras";28470248]Sinähän olet ihan hukassa. Haluat jäädä suhteeseen ihmisen kanssa, jota haluat palstalaisten haukkuvan (mitä hyötyä siitä on??), haluat ehkä erota, mutta kun asunto olisi kiva pitää, säälistäkin ehkä voisi jäädä suhteeseen, kun ei halua loukata. Sinulla on selvästi ollut traumaattinen äitisuhde. Kannattaisi varmaan sitä pohtia jossakin.[/QUOTE]

En ole sanonut että haluan palstalaisten haukkuvan pataliskaksi paskaksi mutta ne kommentit oli kyllä odotettavissa ja se että erotkaa nyt helvetti.
Ja kirjotin kyllä ensimmäisen viestini heti riidan jälkeen kun ketutti että olihan se vihasävyinen varmaan...

Säälistä voisin jäädä suhteeseen vain siksi että en haluaisi satuttaa toista mutta en niin tekisi koska siinä ei olisi mitään järkeä = luetun ymmärtäminen.

Asunnosta en haluaisi luopua mutta luovun jos suhde ei toimi yhtään. Silläkin tarkoitin sitä että jos ero tulee niin helppo siitä ei tule miltään kannalta.

En missään vaiheessa ole toivonut koulutettua ihmistä. Sehän on vain plussaa. Tärkeempi on se et on valmis tekemään töitä.
Kukapa ei haluais sosiaalista ihmistä jos on itse sosiaalinen niin on kaveri kenen kanssa jutella kaikesta mahdollisesta.
Ei minun tuloilla ostella yksin asuntoja että jos asunnon haluaa niin kuin naiseni alunperin halusi niin pitäähän siitä olla valmis puolet maksamaan kaiketi?

Ei sen tarvitse olla kaunis täydellinen vaan sellainen joka miellyttää itseäni. Monet naiset ketä sanon kauniiksi toiset sanoo rumaksi ja ihmettelee mielipiteitäni eli en katso täydellisiä naisia.
Kodinhoito opetetaan jo lapsena. Kai omat sotkut on hyvä siivota ellei siivoojaa ole varaa palkata?
Ei tarvitse olla lapsirakas mutta eikö niitä voisi silti edes yrittää sietää? Tarviiko niitä nähdessää huutaa ei vittu mitä rääkymistä saatana? Ei kai ne nyt niiin paljo ärsytä.
En ole itsekkään yli lapsirakas. Omaani varmaan rakastaisin...

Hyvin kyllä osaatte väännellä asiat päin persettä..
Kun menee Makuuniin ja lappaa pussiinsa punaisia karkkeja, niin eivät ne muutu kotona sinisiksi, vaikka koko maailma olisi sinun puolellasi.

Siksi ettei päivässä voi 3 vuoden suhdetta laittaa poikki tosta noin vaan jospa toivoa olisikin viellä jotain hyvin pientä toivoa edes...
Eilen sovittiin että puolivuotta katsellaan mihin suuntaan menee. Ei ole kummankaan kannalta hyvä jos on paljon riitoja. Itse lupaan hillitä itseäni entistä enemmän enkä puutu epäkohtiin niin näkee mitä tapahtuu. Väheneekö riidat ja paraneeko suhde sitäkin myötä.

Eihän sille minkään voi jos toisella on jotain todella pahjoa fobioita mutta ei se ainakaan missään terapiassa ole ikinä käynyt.
Sitähän kavereillekkin olen sanonut kun minulle vittuilevat miksei naiseni voi autolla ajaa ja minua hakea ym että minkäs ihminen voi fobialle?
Se nyt on varmaan ihan sama onko lääkärin toteama fobia että siinä pitää vaan miettiä haluaako elää sellaisessa suhteessa.
Kuulostas kyl todella karulta erota sen takia et toisella on fobia mille itse ei voi minkään....
Liittyiskö fobia siihen ettei halua edes talvella kolata yleistä pihaa koska törmää naapureihin. Välttää kaikinkeinoin kohtaamista naapureiden kans.
Hassua vaikka sitten töissä on kumminkin paljon työkavereitakin kenen kans tulee toimeen?
Monesti huomannut että jos ollaan vaikka jossain meidän vanhemmilla ym ruokapöydäs niin ei sano ääneen asioita vaa niin hiljaa että minä vain kuulen ja minä joudun toistamaan kun papukaija muille ne jutut... Tuttujen kans sitten kumminkin on äänessä.

[QUOTE="vieras";28470317]Kun menee Makuuniin ja lappaa pussiinsa punaisia karkkeja, niin eivät ne muutu kotona sinisiksi, vaikka koko maailma olisi sinun puolellasi.[/QUOTE]

Suhteen alusta tähän päivään muutosta on tapahtunut ihan mielettömästi että kyllä ihmiset jollain tavalla muuttuvat jos on halua.

Suhteen alussa oli puolisoni todella etäinen, ei osannut halata tai nukkua edes vierekkäin, oli kärttyisempi luonne, kiroili tuplasti enemmän ja lauko hävyyttömyyksiä suustansa, jos ei niihin olisi tullut muutosta olisi suhde ollut todella lyhyt ikäinen...
Itse olen myös muuttunut 3 vuodessa todella paljon..

Suhteen alusta tähän päivään muutosta on tapahtunut ihan mielettömästi että kyllä ihmiset jollain tavalla muuttuvat jos on halua.

Suhteen alussa oli puolisoni todella etäinen, ei osannut halata tai nukkua edes vierekkäin, oli kärttyisempi luonne, kiroili tuplasti enemmän ja lauko hävyyttömyyksiä suustansa, jos ei niihin olisi tullut muutosta olisi suhde ollut todella lyhyt ikäinen...
Itse olen myös muuttunut 3 vuodessa todella paljon..
Toivottavasti sinulle myönnetään mitali, jos tällaisesta epäinhimillisestä villi-ihmisestä pystyt kesyttämään itsellesi pullantuoksuisen puolison. Toivottavasti tulevat parvekekukatkin sointuvat talon väriin.

[QUOTE="vieras";28470503]Toivottavasti sinulle myönnetään mitali, jos tällaisesta epäinhimillisestä villi-ihmisestä pystyt kesyttämään itsellesi pullantuoksuisen puolison. Toivottavasti tulevat parvekekukatkin sointuvat talon väriin.[/QUOTE]

En pidä pullantuoksuisista naisista :D Enkä kukista niin välitä, se oli vain esimerkki tai vaihtoehto sisällä jumittamisen sijaan.
Villi ihmiseksi muuttuu kun seurustelee idioottien kanssa niin kommentoi nainen itse.
Jos on edelliset ollu etäisiä ja kylmiä ja juntteja niin kai sellaiseksi itsekkin muuttuu haluamatta. Ihmettelee miten erilaista seurustelu voikin olla..

Viimeksi muokattu:
Enkä mie ole muuttanut tai muuttamassa ketään. Muuttuminen on ihan vapaaehtoista. En kestäis seurustella päivääkään kylmän ihmisen kanssa kuka vihaa halaamista ja läheisyyttä et se on ihan oma-asia haluaako muuttua.

Niin lisäys viellä siihen kun manasitte miten kehtaan täällä avautua naisestani.
Parempi kai se nimetön avautuminen on kun lähteä tutuille ja kavereille haukkumaan toista :O

Mieheni EX oli juuri tuonlainen kun kuvailet avokkiasi.Erosivat lopulta.
Nyt kun mieheni on mun kanssani on hänen elämä ihan päinvastaista.
Joskus se vaan on parempi vaihtaa kuin kärsiä
Maailmassa on varmaan sinua varten parempi nainen, usko vaan
Jaksuja !

Tottakai saat avautua täällä, ja parempihan se on anonyymisti itseään purkaa kuin valitella tutuille...

Mutta, siis vastauksena keskustelun otsikkoon, mielestäni et vaadi liikoja naisen suhteen. Haluat naiselta jotakin, mitä nyt tällä hetkellä avokkisi ei voi sinulle tarjota syystä taikka toisesta. Jokaisella meillä on mielikuva siitä, mitä haluaa toiselta, mutta tässä ei nyt ole kyse vain siitä. Voit vaatia ja odottaa naiselta muuttumista asian suhteen, mutta realistisuuden nimissä, et voi odottaa, että nainen muuttuisi täysin puolessa vuodessa.

Minusta ei ole liikaa pyydetty, jos kotihommia, ulkohommia ja muita jaetaan puolisoiden kesken mahdollisimman tasan, on niitä ihmisiä jotka tyytyvät siihen, että mies tekee autohommat ja ulkohommat, nainen siivoaa, kokkaa ja pyykkää + hoitaa lapset. (mun mielestä on kyllä hemmetin hyödyllistä, että osaa nainenkin vaihtaa renkaat ja vähän käyttää ruuvimeisseliä ja vasaraa vaikka ne olisivatkin suhteessa "miehen hommia", toisinsanoen, ei olisi ihan kädettömänä soittamassa miehelleen, isälleen, veljelleen tai kaverille kun ei osaakaan laittaa tuulilasinpesunestettä autoon). Jokainen pariskunta sopii keskeiset pelisäännöt, ja jos jotakuta miellyttää tehdä pelkästään "naisten ja miesten hommia" niin senkus, ei siinä mitään, mun mielestä kiva jos joku tykkää. Henk. koht mielipiteeni on, että koska itse en odota mieheltäni "miesten töitä" eikä hän myöskään vaadi kovinkaan minulta, meillä homma toimii koska molemmat on kokeneet sen, mitä on kun hoitaa kaiken yksin. Se on väsyttävää! Usko pois, tiedän että se on väsyttävää. on kiva jos naisesi tekee välillä edes jotakin, mutta lähinnä nyt sun tulee miettiä, että riittääkö pelkkä muuttuminen (ja voiko toista todella muuttaa, jos hän ei itse sitä tajua?) sinulle, vai onko taustalla se, että nainen ei vain yksinkertaisesti ole se oikea sinulle, jonka paremmat puolet voittaisivat ne huonot?

Mulla entisessä suhteessa kun oli mies joka ei tehnyt lähestulkoon mitään, lupasi muuttua jokaisen riidan jälkeen. Katsoin kaksi vuotta miestä riidellen muutaman kuukauden välein, kun mikään ei muuttunutkaan. Pariksi viikoksi korkeintaan. Kun jätin hänet, hän parin kuukauden päästä kehui, kuinka on muuttunut mies. Kappas, kuinka ollakkaan, nyt ei enää vuoden jälkeen maitakaan mikään ja on valahtanut samaan vanhaan; ei tee kotihommiaan, eikä saa edes työpaikkaa hankittua (mitenkäs osaisi, kun ei ole koskaan joutunut sitä itse tekemään, kun minä höpö tein karhunpalveluksen hänelle auttamalla liikaa), hyvä kun itsestään pystyy huolehtimaan, nyt hänestä huolehtii äitinsä ja veljensä (ja hekin tekevät karhunpalveluksen miehelle). Ehkä naisellasi on ongelmia senkin vuoksi, ettei ole joutunut yksin huolehtimaan kaikesta. Ei näe tarvetta, koska sinä hoidat asiat.

Itse kokeilin jättää kaiken hoitamatta edellisessä suhteessa, kunnes kaikki päätyi niin pahaksi, etten enää halunnut tulla kotiin kun siellä oli niin kamalaa olla. Tyydyin osaani kun en tiennyt paremmasta. Kunnes eräänä päivänä sain tarpeekseni.

Mä voin sanoa sulle, että eroa - sillä onhan täällä maassa monia naisia, jotka kiljuisivat riemusta saadessasi kultakimpaleen, joka tekee kotona hommia, itselläni oli niin ja nyt sen sain. Loppukädessä päätöksen kuitenkin teet sinä itse, vaikka kuinka täällä moni sanookin että eroa nyt jo! Ainoa neuvo, minkä sanon on se, että älä jää liian kauaksi aikaa ihmettelemään muuttuuko asiat vaiko eivät, täytyy osata myöntää itselleen että no, nyt se oli tässä syyttelemättä itseään huonoista valinnoista ja siirtyä näinollen eteenpäin.

Kyllä - on hyvä harkita päätöksiään ennenkuin syöksyy niitä tekemään. Varsinkin kun on tuo omistusasunto ja kaikki. Joskus täytyy kuitenkin vain ottaa itseään niskasta kiinni ja toimia, koska ei me olla täällä ikuisesti vaikka sanotaankin että hautaanko on hoppu!

Tsemppiä ja jaksamista, keskustelkaa mitä toivotte kumpainenkin, koittakaa sopia jotain käytännön asioita ja tee naiselle se selväksi, että et tule olemaan aina siinä, mikäli homma ei muutu. Mikään ei ole pahempaa kuin antaa itsestään ihan täysi itsestäänselvyys "ei se kuitenkaan mua jätä, joten voisin toimia miten haluan". Jos ette pääse tyydyttävään lopputulokseen, järkevintä voisi olla erota. Jos pääsette järkevään lopputulokseen, ja nainen alkaa pikkuhiljaa oppia osallistumaan arkeen - voit miettiä uudelleen riittääkö se sinulle, ja kestävätkö muutokset.

ÖÖÖ.. Eikö kenellekkään tule mielikuvaa, että ap on oikeasti nainen (kirjoitustyyli hyvin "naismainen") ja on kääntänyt tilanteensa ns. toisin päin ja haluaa katsoa miten erilailla hänelle vastaillaan vrt mies laiska ja nainen tekee kaikki nuo ap:n tekemät jutut??

Ap haluaa vierailla ystävien luona joilla on lapsia (avokki ei halua), avokki ei tapaa edes veljeään jne. Nämähän ovat hyvinkin tyypillisiä valituksi joita palstalla kuulee. Yleensä vain nainen valittaa mieshestään..

Minuu tarina ei uppoa ollenkaa. Nainen se ap on ;)