??Piinailijoiden oireet ovulaation jälkeen ja tulos??

Hellurei ja hellät tunteet!
Täälläki nyt uus kierto ja uude kujeet.ovis laskujen mukaan huomenna.tänään nippaillu alamasua melko veemäisellä tavalla..Mieskin tulee tänään kotiin joten ei oo vaikea arvata mitä töitä joutuu kotona tekeen ;) ;)
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
miss_piggy
Täällä kp 66 kkm:n jälkeen, ja menkat ei oo tullu vielä kertaakaan. Ovis oli 11 pvää sitten eli nyt on dpo 11 ja testi nega. Kaikenlaisia oireita tässä on ollu oviksen jälkeen, mm. seuraavia:

- väsymystä
- palelua
- nenän tukkoisuutta
- valkovuotoa
- nippailuja munasarjoissa ja erikoisia mahakipuja
- närästystä
- yhtäkkinen nenäverenvuoto

En kuitenkaan usko olevani raskaana. Ennen keskenmenoa sain r-testiin haamun dpo 11. Sais alkaa nyt menkat että pääsisin uuteen kiertoon clomien kanssa. Tää mun kierto on jo ihan naurettavan pitkä.
 
SookyS:Mulla oli keskenmeno 12/12 ja nyt alkaa vasta kroppa normalisoituun. Miltä sun kroppa on nyt tuntunu? Mitä oireita?

Omaa napailua: Sain toissa päivänä ovisplussan ja eilen viellä vahvemman! Hitto tätä limailun määrää (pahoittelut: tuli varoittamatta)! Lämmöt oli toissa päivänä 36,3 ja eilen 36,1 ja tänään 36,0. Maha niin kipee kun olla ja voi ja turvottaa... Kyllä huomaa ja tuntee, et nyt on ovis!
Huomaa, että kierto kierrolta alkaa kroppa tuntua omalta.. Nyt on kroppa viellä paremmin oman tuntunen, kun viime kierrossa!
Voi kun nyt tärppi kävis <3
Päivitän: Tänäänkin viellä tosi vahvat viivat, vaikka eilen oli ihan selvä huippu testeissä! Jotenkin tulee aina tosi positiivinen olo näin ovisaikoihin... :) Jatkuis vaan positiivisuus... :whistle:
kukkurukuuMulla on ollut jotenkin jänniä nää ekat ns. luomukierrot. Mullahan oli siis lääkkeellinen ja raskaus oli aika pitkällä (sikiön rakennepoikkeavuus + syndrooma) ja sen jälkeen yhdet menkat, seuraavan kierron puolivälissä vielä kaavinta. Eli kaikki meni päin seiniä!

Nyt näissä luomukierroissa on ollut hieman hassut fiilikset välillä. Menkat on tosi oudot, tai en tiedä onko ne oudot vai pitäiskö niiden ollakin tällaiset. Söin ennen raskautta pillereitä ja raskauduin lähes heti niiden lopettamisen jälkeen.

Mut anyways... menkat on pitkät, normikipujen lisäks on erilaista nippailua, jomottelua, lähes oviskipuja muistuttavia tuntemuksia jne. Ovulaatio tuntui edellisessä kierrossa tosi rajusti, kuten sitä tuolla kuvailin aikaisemmin. Ja nyt on KP7 menossa, joten en raskautunut. En oikein uskokaan raskautuvani niin kauan kun ovulaatio on noin järkyttävän kipeä.

Mua kiinnostais toi lämmönmittailu kanssa. Meneekö se ovistestien kanssa yksi yhteen? Onko teillä käynyt niin, että kun aamulämpö laskee niin ovistestikin näyttää plussaa?

Testailetteko kerran vai kaksi päivässä? Mä jotenkin haluaisin tietää sen ovulaation ajankohdan mahdollisimman hyvin. Mulla on nyt joku päähänpinttymä, että sen tarkka tietäminen jotenkin lisäisi raskautumismahdollisuutta. Koska pelkään että näiden tapahtumien jälkeen on vaikeampi tulla raskaaksi.
 
Hei kaikki

Mulla meni ensimmäisessä (keskeytyneessä raskaudessa) oviksen jälkeen oireet siten, ettei ollut mitään.

Ei siis yhtään mitään. Rinnatkin kipeytyi vasta raskaustestin tekemisen jälkeen, joskus KP 45 paikkeilla, jolloin siis tiesin jo olevani raskaana.

Nyt sitten kaiken keskeytyksen ja sen jälkeisen kaavinnan jälkeen koitti eka luomukierto :heart: ja heti yrittämään.

Ovulaatio teki tuloaan viikon. Limat alkoi maanantaina, hymynaama tuli sunnuntaina. Ja limaa riitti koko viikolle ja ylikin. Kivut oli aivan järkyt. Siis se normaali vasemman munasarjan juiliminen tuli 3x kovempana. Kun se loppui, alkoi alavatsaa polttaa hemmetisti 2 päivää. Kävellessä tuntui kun kohtu repeäisi välillä. Mutta ohi meni sekin joten ilmeisesti kuului ovikseen. Onko muilla ollut samanlaista??? : /

Mulla oli vielä kauhea flunssa oviksen aikaan ja oon yskinyt kamalastai siitä asti. Vaikuttaakohan se asiaan...

KP 20: Hymynassu, sariaan kipeä vasen munasarja (flunssa ja yskä)
KP 21: ovistuntemuksia munasarjassa ja alavatsan polttelut, peräsuoleen sattui istuessa, kohtu tuntui olevan liekeissä ja kävellessä sattui (kamala yskä ja flunssa)
KP 22: Edellisen kaltaisia tuntemuksia lievempinä (flunssa ja yskä)
KP 23: Kuumeinen olo (yskä edelleen), illalla fiilis että menkat alkaa
KP 24: Samaa kuin edellisenä päivänä, iho viimeinkin hyvässä kunnossa taas hormonien tasoituttua.
KP 25: Munasarjoista nippailee, alaselkä jumissa, alavatsalla ja nivusissa tuntuu kuin jotkut tosi syvät lihakset olisi krampissa. Vatsa on muutenkin kipeä eikä ole suolistollista. Olenkohan yskinyt syvät lantionpohjan lihakset kramppiin... (edit: yskä jatkuu...)

Onko kellään ollut vastaavaa? Tärppiin en usko, koska silloin tärpissä just ei ollut yhtään mitään tuntemuksia. Mutta pitäisköhän tässä huolestua...?

Onhan mulla kropassa kyllä kaiken jäljiltä aikamoinen myrsky menossa, joten ehkä tää eka kunnon kierto vaan sattuu. Pillereiden jälkeen oli vähän vastaavaa aluksi.

Muokkaus: Eli valkovuoto ei ole lakannut taas ollenkaan menkkojen jälkeen. Tää on mulle aika tyypillistä, mutta nyt sitä tulee tosi paljon. Eilen eli KP 24 tuntui myös siltä kuin menkat alkaisi ja eilen limaa tuli ihan mielettömästi.

Alan oikeasti jo kuvitella, että jotain on vialla...
Ilmeisesti mitään ei ole vikana vaan hormonit heittelee, eli nyt on jo KP7 menossa ja täyttä höyryä kohti uutta ovisplussaa :D
 
Mulla nyt juttua riittää.

En edes tiedä kuuluuko tää tähän ketjuun, mutta ovulaatioon ja raskautumiseen nyt liittyy.

Eli onko teille sanottu missään lääkäreillä koskaan mitään neuvoa, että kuinka monta kertaa pitäisi pupuilla per kierto. Riittääkö yksikin kerta? Oon miettinyt tätä paljon. Voiko siis pupustella ihan liikaa tai liian vähän? Vai tärppääkö se jos on tärpätäkseen vaikka vaan yhdestä kerrasta jos ajoitus on oikea?
 
miss_piggy
SookyS:Mulle ei oo sanottu, mutta joilleki on annettu neuvoks että 2-3 päivän välein kuukautisten jälkeen kierron loppuun asti. Ite taas ennen keskenmenoa pupuiltiin ovulaatiota ennen 2 päivää ja ovispäivänä ja tärppäs. Nyt tässä kierrossa touhuilut oli ovis+ päivänä ja sitä seuraavana. Ja tuskin tärppäs.
 
  • Tykkää
Reactions: SookyS
Mullakin on tullu ovulaatio-oireet vahvempina raskauden jälkeen. Monet on sanonu, että niin tapahtuu ja ei sekään oo tavatonta, että pitkin kiertoo siellä täällä on ihme kipuiluja ja menkat tulee ja menee miten sattuu. Kropalla vie oma aikansa tasottua.
Mä mittaan aamulämpöjä. Eli kun herää, niin ennen ylösnousua mittari kielen alle. Kyllä, lämpö laskee joku 0,1-0,2 astetta, kun LH-huippu on korkeimmillaan. Eli samana päivänä, kun lämpö laskee, pitäis ovistestin olla positiivinen. Sitten kun lämpö nousee selkeesti 0,2-0,5 astetta, on ovulaatio ohi. Mut pelkkiin lämpöihin ei pidä luottaa.. :)
Perhesuunnittelun kotisivut tää on ehkäsyyn tarkotettu, mutta voi käyttää toisinkin päin :)
Ja kyllä. Ei siihen tarvita, kun yksi kerta otolliseen aikaan.
Mä oon kans miettiny, että voikohan sitä tehdä liikaa? :D Ehtiikö mies lataileen uuden satsin kuinka nopeesti? Vaikka joka paikassa sanotaan, että jokainen satsi sisältää miljoona siittiöö, mutta onko ne hyviä siittöitä? :D
Jossain sanotaan, että joka toinen päivä olis paras, mut kyllä mä haluan tallettaa niin paljon porukkaa kun vaan mahdollista tohon otolliseen aikaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: SookyS
Kukkurukuu minäpä käyn tilaamassa niitä,näyttävät olevan tarjouksessakin tuolla Kotitesti.fi:ssä...mitenköhän siellä on nuo Cb:n digitaalisetkin noin edullisia (20.80 euroa 7 kpl:n paketti...)??? Pakkauksen ulkoasu on vähä eri kuin mitä oon jostakin muualta tilannut..ja tosiaan tuo hinta??

Tai sit minä höhlä oon vaan maksanut aikaisemmin reilusti ylihintaa :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tulikin mieleen. Mulla on nyt DPO 3 ja mulla on VIELLÄKIN ovulaatio kipuja! Onko tää nyt ihan normaalia vai lähenkö lääkäriin testaan ettei oo tulehdusta??
Alaselkää särkee, kävellessä maha on inhottavan tuntunen, kun tärähtää ja eilen oli niin järkyttävä turvotus, että housut ei menny kiinni.
Kun ei mulla oo mitään muuta viitettä mistään tulehduksista, niin tuntuu tyhmältä mennä mihinkään ja kipukaan ei nyt NIIN kovaa oo, että huolestuttais...
Ihmetyttää vaan! :O
 
Nyt mäki kannan korteni kekoon.eli ovis oli ja meni.ja on niiiiiiiiin sata% varma olo että ei tärpänny! Oviski oli sinällään melko outo,hullut halut 1,5vrk eikä sen jälkeen mitään,ei niin yhtään mitään!hmph
 
miss_piggy
Tulikin mieleen. Mulla on nyt DPO 3 ja mulla on VIELLÄKIN ovulaatio kipuja! Onko tää nyt ihan normaalia vai lähenkö lääkäriin testaan ettei oo tulehdusta??
Alaselkää särkee, kävellessä maha on inhottavan tuntunen, kun tärähtää ja eilen oli niin järkyttävä turvotus, että housut ei menny kiinni.
Kun ei mulla oo mitään muuta viitettä mistään tulehduksista, niin tuntuu tyhmältä mennä mihinkään ja kipukaan ei nyt NIIN kovaa oo, että huolestuttais...
Ihmetyttää vaan! :O
Mulla oli viime oviksessa ovistesti plussaa noin 2-3 päivää ja useamman päivän oli oviskipuja, esim. kävellessä sattui munasarjoihin. Kyllä se menee ohi, jos sullaki on vaan joku super-ovis mikä mullaki oli :D Tosin ei tuottanu täällä tulosta.
 
Pitääköhän listailla "oireitaan" tänne niin ne muistaisikin...

Dpo-1: Tosi vahva ovisplussa testiin. Alavatsa kipuili ja iltapäivällä autolla ajaessa nipisteli vasemmalta puolelta tosi kipeästi, ihan kuin joku olisi silloin tällöin tuikannut coctailtikulla. Illalla enemmänkin "onttoa" jomotusta. Myöhään illalla ihan järjettömän vahva plussa testiin. Seksiä.
Dpo0: Ovulaatio! Alavatsa kipuilee yhä. Mieleen hiipii epävarmuus onko kyseessä oikea ovulaatio vai heittääkö hormoniarvot häränpyllyä PCOS:n vuoksi. Aamupäivällä ja illalla saatu TODELLA tumma testiviiva. Finniejä :kieh: Tekee mieli makeaa ja hirveä mieliteko leipomiseen. Pari kertaa yskäistessä repäisevää kipua. Lämpötila alkoi nousta. Ovislimaa bongattu mutta hyvin vähän. Yöllä alavatsaa juili niin etten tahtonut saada unen päästä kiinni. Seksiä.
Dpo1: Alavatsa edelleen kipuileva, ei kuitenkaan enää eiliseen malliin. Iloisia uutisia labrasta, miehen sperma on hyvää :) Väsyttää, mutta se johtuu rikkoinaisesta aamuyöstä. Rinnat tosi arat. Ovulaatiotesteihin aamulla ja illalla todella vahva plussa.
Dpo2: Edelleen alavatsakipuja. Rinnat ja nännit yhä arat. _Itkin_ katsoessani Suurta painonpudotusta :O LH:n tuotanto alkaa testin mukaan hiipua, viiva haaleni.
Dpo3: Ovistestissä enää tosi hailakka viiva. Ei muutoksia oloon, nännit yhä arat. Vessareissulla paperiin tarttui outo limaklöntti, täysin kirkas, vähän liotetun liivatteen näköinen :O Törkeä väsy, viime yönä tuli nukuttua aika rikkonaisesti.
Dpo4: Aamulla järkyt menkkakivut, helpottivat onneksi noin tunnin kärvistelyn jälkeen. Nännit yhä kipeät ja arat. Aamulämpö ollut kahtena aamuna tavallistakin korkeammalla, tähän saakka ollut ovulaation jälkeen 36,6°C, nyt 37,0°C. Toki ihan pientä lenssuoloakin ollut, selittyisikö sillä. Nukuin päikkäritkin, väsytti niin.
Dpo5: Nännien aristus vähenemään päin, alavatsalla vielä jotain pientä tuntemusta. Lievää etovaa oloa (selittyy kyllä muillakin syillä kuin raskaudella). Kauhea nälkä mutta kerralla ei huvittanutkaan syödä kuin hyvin pieniä määriä. Aivastaessa ja yskäistessä ihan järkky vihlaisu/puukonisku alavatsaan. Lievää kuumetta, lämpö 37,4°C. Reippaasti "kuivan kauden" valkovuotoa. TAAS päikkäripäivä.
Dpo6: Kasvava varmuus siitä ettei tärppiä tullut. Ei oikein mitään oloja, rinnat taas hieman arat mutta siinäpä se. Iltapäivällä piti taas vetäistä päikkärit :ashamed: Lämmöt suunnilleen samaa luokkaa kuin eilenkin.
Dpo7: Rinnat arkana, siinäpä ne olot taisi ollakin. Alavatsalla jotain pientä. Valkovuotoa on parin päivän ajan ollut tavallista runsaammin ja kohdunsuu on kova ja ylhäällä (kuten sen kuuluisi tässä vaiheessa kiertoa ollakin). Aamulämpö yhä korkeahko, 37,1°C. Äitienpäivän kunniaksi tehty raskaustesti oletetusti negatiivinen, vaikka näinkin yöllä unta plussasta :D
Dpo8: Alavatsalla outo olo, en osaa oikein kuvata, sellaista kihelmöintiä / turvotuksen tunnetta...? Rinnat illalla ihan järkyn kipeät, siis sieltä sisältä :D Nännit taas ei ole edes arat.
Dpo9: Sairaalloisen kipeät tissit, paaaljon valkovuotoa. That's it.
Dpo10: Edelleen tosi kipeät tissit ja housut märkänä valkovuodosta.
Dpo11: Satunnaisia menkkaoloja, rinnat vielä arkana mutta ei ihan niin pahasti kuin aiemmin.
Dpo12: Yhä satunnaisia menkkaoloja, arahkot rinnat mutta alkavat kestää jo hölkkäämistä. Menkkojen odottelua.
Dpo13: Samanlainen olo jatkuu yhä. Ihmetyttää, miksei monsuuni ala jo ja missä viipyvät kunnon menkkakivut.
Dpo14 --> KP1 YK3
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Nostellaanpas tätäkin, ja josko sitä taas vauvakuumeisena höperöisi omiakin tuntojaan ylös :) Eka inssi takana 26.4 ja yk13.

24.4 illalla pregnyl
26.4 dpo 0 inssi
dpo 1-3 ei erikoisempia tuntemuksia
dpo 4 paleltaa, flunssainen olo. Vatsa kovalla.
dpo 5 paleltaa, kuumeinen olo. Tissit hieman arat, vatsa kovalla.
dpo 6 väsyttää, kuumeinen olo, tissit hieman aristaa, vatsa kovalla. Alavatsa kipuilee menkkamaisesti. Kiukuttaa. Pissahätä tosi usein.
dpo 7 väsyttää, paleltaa, alavatsa kipuilee menkkamaisesti, alavatsaa turvottaa, vatsa kovalla. Runsasta valkovuotoa. Pissahätä usein.
dpo 8 väsyttää ihan hirveesti!! paleltaa ja kuumeinen olo, vatsa kovalla (mitä ei siis ole tapahtunut ennen tätä viikkoa vielä ikinä), tissit edelleen hieman arat. Alavatsa tosi kipeä, ihan kuin olisi pahin vuotopäivä päällä. vv lorahtelee housuihin.
dpo 9 aamulla rytmihäiriön tyyppisiä tuntemuksia, tissit arat, illalla menkkajuilintaa. Koko päivä kova jano ja sitä myöden pissalla juoksemista. Väsyttää! Monta kipeää finniä ilmaantunut kasvoihin.
dpo 10 kuvottaa, väsyttää, vv runsaasti, kahvia ei ole tehnyt mieli moneen päivään. Haalea haamuplussa testattu Pregcheckillä. Syömisen jälkeen tulee huono olo.
dpo 11 väsyttää ja ikävää menkkajuilintaa, tosi monta kipeää finniä ja pissalla saa juosta usein. Vatsan turvotus on jotain ihan järkyttävää! Huomattavasti selkeämpi viiva PC:n testillä. Joten raskaana ollaan, kunnes toisin todistetaan :heart:
dpo 12 vatsan turvotus, väsy, tisseissä pistelee kuin olisi nastoja rintsikoissa. Välillä nousuhumalainen olo. PC:n testillä melkein tapavahvat viivat.

Plussaonnea kaikille lukijoille ja piinailijoille! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pimpula13 ja Välli
Kierukka otettiin pois 5.3 ja kuuden viikon päästä kuukautiset. Oivis oli selkeä ja pupuiltiin 2-3 päivän välein. Oivis vappupäivänä ja toivotaan että tärppäis. Miehellä ollu kaksi vuotta vauvakuume mutta ajattelin ihan rauhassa kokeilla jos tärppäis lähitulevaisuudessa. En halua paineita yrittämiselle ja olisi iloinen yllätys miehelle ^^. Kierukka tosin otettiin pois, koska kipuja ja satunnaista vuotoa. Poistossa huomattiin kierukan pureutuneen seinämään. Ikää minulla jo 20 ja mies 24. Olisi enemmän kuin tervetullut mutta varauksella jos kierukasta johtuen kestää tärppääminen pidempään :)
 
Ajattelin ottaa ensimmäistä kertaa osaa tähän. Yk 12 menossa ja Lugesteronit aamuin illoin tukemassa loppukiertoa jokaisessa aiemmassa kierrossa vaivanneen tiputteluvuodon vuoksi.

Dpo -1 Ovulaatiotestiin plussa
Dpo 0 Toivottavasti ovulaatio -> ei kummempia tuntemuksia
Dpo 1 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamulämpö 36,43
Dpo 2 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamulämpö 36,6
Dpo 3 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamulämpö 36,59
Dpo 4 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamulämpö 36,72
Dpo 5 Menkkajomotukisia, rinnat arat, aamulämpö 36,85
Dpo 6 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamulämpö 36,74
Dpo 7 Menkkajomotuksia, rinnat arat, aamlämpö 36,64, muutama ikävä vihlaisu munasarjoissa ja kohdun kohdilla

Tähän mennessä samat oireet olleet kaikissa menneissäkin kierroissa. Saa nähdä mitä kuuluisa piinaviikko tuo tullessaan :)
 

Yhteistyössä