Oletteko koskaan pahoittaneet mieltänne (itkeneet) tämän palstan kommenttien takia?

Olen varmaan tosi "mieleni pahoittaja", mutta joskus tuntuu, että en vaan osaa.
Oon jotenkin niin - nätisti sanottuna - originelli ihminen, että mun puheeni käsitetään usein väärin.

Varsinkaan naisten kanssa en ole oikeen koskaan pärjännyt. Mulla on pari tosi hyvää ystävää ollut koko elämäni ajan, mutta miesten kanssa olen pärjännyt esim. työelämässä paljon paremmin.

"vieras"
En, en ole. Mä tosin olen aina harmaa joten perskärpäsiä ei tule. En laita kuvaani kuaketjuihin. Jätän suosiolla lukematta ketjuja joissa tiedän että provosoidun. Eli omallakin käyttäytymisellä voi suojata itseään noilta kommenteilta. Ja aina kun tuntuu että alan kiihtyä, syystä tai toisesta, painan tuota punaista ruksia ja menen tekemään jotain ihan muuta. Eipä tule paha mieli.

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri
[QUOTE="vieras";28391779]En, en ole. Mä tosin olen aina harmaa joten perskärpäsiä ei tule. En laita kuvaani kuaketjuihin. Jätän suosiolla lukematta ketjuja joissa tiedän että provosoidun. Eli omallakin käyttäytymisellä voi suojata itseään noilta kommenteilta. Ja aina kun tuntuu että alan kiihtyä, syystä tai toisesta, painan tuota punaista ruksia ja menen tekemään jotain ihan muuta. Eipä tule paha mieli.[/QUOTE]
Mua ei näemmä ole vielä(kään) elämä opettanut. Olen edelleen 'sinisilmäinen' ja luotan ihmisiin.

Oikeita ihmisiä joiden on helpompi piiloutua nimimerkin taakse ja sanoa anonyymisti asioita joita eivät välttämättä kasvotusten sanoisi. Nää ihmiset saa hiljenemään iskemällä koneen kiinni.

• Tykkää
kyyninenkö olen
En ole. Siinä vaiheessa kun alkaa menemään ketjut niin päin prinkkalaa niin en enään avaa ketjua tai koko kaksplussaa. Monasti täällä jos kysyt jotakin neuvoja tartutaan niin epäolennaiseen ja aletaan sitä vääntämään, joten ei näitä kommentteja voi ottaa niin tosissaan.
Kyllä täällä aik voi viettää ja liibalaabaa jutella mutta oikeisiin ongelmiin jos kysyt neuvoja niin suosittelen kysymään jostakin muualta vaikkapa naamataulussasi facessa.

"äitinä"
Joo, kerran tuli ihan huono olo, mahaa kiersi ja kai vähän itkettikin. lastani haukuttiin ällöttäväksi ja oksettavaksi kakaraksi sen vuoksi kun saattaa mennä juttelemaan esim. kaupassa ihmisille. Sitä jatkui parikin sivua erään harmaan toimesta ja Anatolia ainakin siellä komppas ja tykkäili näistä 'Kuulostaa kyllä tosi oksettavalta pennulta, toivottavasti en ikinä joudu sitä tapaamaan!' -kommenteista.

Blue
No niinhän mullakin on ihan oikea elämä, mutta näiden kommenttien takana on kumminkin myös oikeita ihmisiä.
Muttä he ovat ihmisiä jotka eivät tiedä sinua, saati tunne. Jotka täällä sanovat mitä sylki suuhun tuo, joskus vain varta vasten satuttaakseen, saadakseen sinut loukkaantumaan. Heillä ei ole tarkoituskaan ymmärtää sinua vaan tarkoituksella vain kaivavat jotain mistä pääsevät kuittaamaan.

Heille ei kannata uhrata kyyneltäkään. :)

[QUOTE="äitinä";28391807]Joo, kerran tuli ihan huono olo, mahaa kiersi ja kai vähän itkettikin. lastani haukuttiin ällöttäväksi ja oksettavaksi kakaraksi sen vuoksi kun saattaa mennä juttelemaan esim. kaupassa ihmisille. Sitä jatkui parikin sivua erään harmaan toimesta ja Anatolia ainakin siellä komppas ja tykkäili näistä 'Kuulostaa kyllä tosi oksettavalta pennulta, toivottavasti en ikinä joudu sitä tapaamaan!' -kommenteista.[/QUOTE]
No voi ei! Mun lapsenlapseni on just tuommonen: "Kato täti, miten ihanat hanskat mulla on! Niissä on timantteja!!"

Blue
[QUOTE="äitinä";28391807]Joo, kerran tuli ihan huono olo, mahaa kiersi ja kai vähän itkettikin. lastani haukuttiin ällöttäväksi ja oksettavaksi kakaraksi sen vuoksi kun saattaa mennä juttelemaan esim. kaupassa ihmisille. Sitä jatkui parikin sivua erään harmaan toimesta ja Anatolia ainakin siellä komppas ja tykkäili näistä 'Kuulostaa kyllä tosi oksettavalta pennulta, toivottavasti en ikinä joudu sitä tapaamaan!' -kommenteista.[/QUOTE]

Sitä virhettä ei ikinä kannata tehdä että kirjoittaa omasta lapsestaan sellaista mihin joku voi tarttua. :hug:

• Tykkää
Reactions: Señora
Jos nyt olen sen viitisen vuotta palstaillut kohtuullisen aktiivisesti, niin tottakai joskus on sattunut sellaista, että olen jostain ottanut nokkiini. Ei se nyt kauhean yleistä ole enkä muista että olenko itkenyt, mutta toki joskus on hatuttanut. En minä nyt niin teflonia ole. Mutta välttämättä sellaiset, jotka oikein yrittämällä yrittää ärsyttää ei sitten kuitenkaan kolahda isommin.

• Tykkää
Keittiönoita
En. Vaikka ehkä vaikuttaisi siltä, että kerron palstalla paljon itsestäni tai perheestäni, en kuitenkaan koskaan kerro mitään sellaista, mitä joku voisi käyttää satuttaakseen mua. Lisäksi ajattelen, että onnellinen ihminen ei tahallaan loukkaa toista tai ole ilkeä, joten tunnen pikemminkin surua ja sääliä ilkeilijöitä kohtaan. Ja - kuten vieras viestissä #3 - minäkin jätän avaamatta sellaiset ketjut, joiden aiheesta arvelisin provosoituvani.

• Tykkää
Reactions: Minni-hiiri ja Data
Jos nyt olen sen viitisen vuotta palstaillut kohtuullisen aktiivisesti, niin tottakai joskus on sattunut sellaista, että olen jostain ottanut nokkiini. Ei se nyt kauhean yleistä ole enkä muista että olenko itkenyt, mutta toki joskus on hatuttanut. En minä nyt niin teflonia ole. Mutta välttämättä sellaiset, jotka oikein yrittämällä yrittää ärsyttää ei sitten kuitenkaan kolahda isommin.
No nää kyllä erottaa, eikä hetkauta, mutta on semmosia jotka oikeasti satuttaa.

En todellakaan ole loukkaantunut. Ei ole tarvinnut pahoittaa mieltään, ei edes suuttua mistään tai väitellä. Päätin jo tänne rekisteröidyttyäni, etten rupea provosoitumaan mistään saati provosoimaan ketään. Niin kauan kun tämä on hauskaa, niin kauan täällä olen. Jos jossain vaiheessa menee maku, otan ritolat.

Sanotaan näin ettei se kivalta tuntunut kun kerroin joskus että harkitsin vieväni koiran piikille muuttuneen elämäntilanteen vuoksi.Silloin mulle sanottiin että olisi paljon parempi kun mut vietäisiin piikille koiran sijasta, mikä olisi kuulemma lapsillekkin ollut parempi ettei silloin väsynyttä äitiä olisi ollut enää heidän keskuudessaan.

Kun menetimme kuudennen lapsemme odotusajan puolivälissä(rakenneultrassa huomattiin ettei sykettä ollut enää), niin eräs palstan valittaja sanoi että esitän vain surevani, koska aiemmin, kun olin huomannut olevani raskaana; kierukasta huolimatta;sanoin jopa miettiväni aborttia; mikä kuitenkin on mun elämänarvojani vastaan.Se vain osoitti sen miten shokissa olin raskaudesta, kun luotin ehkäisyyn täysillä.Tuolloin mode kyllä puuttui tehokkaasti ketjun sisältöön; onneksi.

On toki muutakin sontaa tullut niskaan, mutta olen sen oppinut että puhutaan/haukutaan mua miten paljon tahansa, niin mä en tule siitä sen huonommaksi, enkä paremmaksi.Mä olen mikä olen, enkä toisenlaiseksi muutu=)

Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
Onko tuo nyt joku hirveä paljastus lapsesta, jos hän "saattaa mennä juttelemaan esim. kaupassa ihmisille"?
On se silloin, jos sen aiheuttamasta kommentoinnista pahoittaa mielensä.

Mä ajattelen asian niin, että kerrotun asian ei tarvitsekaan olla mikään paljastus vaan sellainen asia, johon kohdistuvasta negatiivisesta palautteesta loukkaantuisi.

Sanotaan näin ettei se kivalta tuntunut kun kerroin joskus että harkitsin vieväni koiran piikille muuttuneen elämäntilanteen vuoksi.Silloin mulle sanottiin että olisi paljon parempi kun mut vietäisiin piikille koiran sijasta, mikä olisi kuulemma lapsillekkin ollut parempi ettei silloin väsynyttä äitiä olisi ollut enää heidän keskuudessaan.

Kun menetimme kuudennen lapsemme odotusajan puolivälissä(rakenneultrassa huomattiin ettei sykettä ollut enää), niin eräs palstan valittaja sanoi että esitän vain surevani, koska aiemmin, kun olin huomannut olevani raskaana; kierukasta huolimatta;sanoin jopa miettiväni aborttia; mikä kuitenkin on mun elämänarvojani vastaan.Se vain osoitti sen miten shokissa olin raskaudesta, kun luotin ehkäisyyn täysillä.Tuolloin mode kyllä puuttui tehokkaasti ketjun sisältöön; onneksi.

On toki muutakin sontaa tullut niskaan, mutta olen sen oppinut että puhutaan/haukutaan mua miten paljon tahansa, niin mä en tule siitä sen hunommaksi, enkä paremmaksi.Mä olen mikä olen, enkä toisenlaiseksi muutu=)
:(
Eipä sitä tosiaan kannata omien ratkaisujensa takia tuntea itseään mitenkään huonommaksi - sanotaan täällä niistä mitä tahansa.
Enää en kuitenkaan uskalla avautua täällä vertaistuen toivossa mistään elämäni pahoista tilanteista.

Onhan täällä empaattisiakin ihmisiä tosi paljon.

:(
Eipä sitä tosiaan kannata omien ratkaisujensa takia tuntea itseään mitenkään huonommaksi - sanotaan täällä niistä mitä tahansa.
Enää en kuitenkaan uskalla avautua täällä vertaistuen toivossa mistään elämäni pahoista tilanteista.

Onhan täällä empaattisiakin ihmisiä tosi paljon.
Tuo on kyllä totta. Jos on muutenkin syystä tai toisesta kovin herkillä, ei kannata lähteä täällä avautumaan koska aina löytyy joku joka kommentoi todella ilkeästi. Siinä tilassa joku nettikommentointi tuntuu monta kertaa pahemmalta.

• Tykkää
"jep"
En ole ikinä pahoittanut mieltäni henkilökohtaisesti, mutta olen ihmetellyt samaa asiaa, jota ihmettelin jo lapsena - mitä osa porukasta saa siitä, että ilkeilee tuntemattomille tai joka tapauksessa sellaisille, jotka eivät ole heille mitään tehneet?

Myönnän auliisti seuraavassa alentuvani heidän tasolleen - nimittelevästä tai töksäyttelevästä ihmisestä ei todellakaan saa käsitystä, että olisi mikään ruudinkeksijä. Kuten eivät nämä kiusaajatyypit lapsenakaan olleet.

Yhteistyössä