ex vl-äiti ja normaalin nuoruuden kokematta jääminen

  • Viestiketjun aloittaja "käki"
  • Ensimmäinen viesti
Sheeba
[QUOTE="vieras";24489563]mitä on niiden onnellisten kasvojen takana,tuskaa,surua,väsymysty,masennusta,ja paljon muuta. Kulissit pitää säilyttää.[/QUOTE]

Kun sinulla ei ole mitään todellista tietoa eikä kokemusta uskostamme on turha heitellä omia ennakkoluuloja täällä. Kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: petite
Minä olen vl ja olen kokenut nuoruuden. Toki en tuolla kuvailemallasi tavalla. Vaikka tämä on rankasti sanottu, niin musta on ihan hyvä asia ettet ole enää vl. Ihan sen takia että en jaksais kuunnella nuita että "tein koska muut teki" -tyylisiä asioita. Mitä olet jahkannut siinä uskonnossa jos et niin halua elää. Ja mulla on kyllä kavereita ja tuttuja jotka ovat omalla tavalla menneet. Ärsyttää siis tuo että käytetään uskontoa tekosyynä, kun jotain ei olla itse tajuttu tehdä.

Hei elämässä on muutakin kuin alkoholi ja juhliminen. Todellakaan silloin ei ole nuoruutta elänyt jos haikailee kaikkea tuollaista. Mutta ehkä on ihan aikuiseksi kasvamisen takia hyvä jos nyt menet ja juhlit oikein kunnolla. Juhli niitten kaikkien vuosien takia kun "et niin saanut tehdä" :)
 
luonne kysymys
Syytät uskontoa siitä, että olet kyllästynyt perhe elämään. Miksikähän on paljon niitä joilla menojalka vipattaa vaikka ovat rällänneet 12vuotiaasta asti ja toisaalta Monella ei tee mieli baareihin vaikka ei ole varsinaisesti koskaan bilettäneet, muutamia pikkujouluja ja juhannusta lukuun ottamatta.
 
Kyllä on meillä psykiatr.osastollakin tämän lahkon uhreja nähty ja yritetty parhaamme elvyttää siitä järkyttävästä syyllisyyden ja nimeämättömän ahdistuksen vankilasta, hyljätyksi tulemisen tunteista ja itsesyytöksistä, raivosta ja epätoivosta. Kuinka paljon pahaa voikaan ihminen uskonnon varjolla toiselle tehdä. Älkää tulko selittämään, että vl-lahkon tekemä henkinen ja fyysinen väkivalta on pelkkää legendaa.
 
Taivahan tosi
Kyllä on meillä psykiatr.osastollakin tämän lahkon uhreja nähty ja yritetty parhaamme elvyttää siitä järkyttävästä syyllisyyden ja nimeämättömän ahdistuksen vankilasta, hyljätyksi tulemisen tunteista ja itsesyytöksistä, raivosta ja epätoivosta. Kuinka paljon pahaa voikaan ihminen uskonnon varjolla toiselle tehdä. Älkää tulko selittämään, että vl-lahkon tekemä henkinen ja fyysinen väkivalta on pelkkää legendaa.
Liike, jossa "vahvoilla" on ihan lupa kiusata toisia oman liikkeen jäseniä. Semmoista on rauhanyhdistyksellä. Nyt on yksi kiusaamiseen väsynyt saanut niin paljon rohkeutta että ilmoitti asiasta poliisille. Saattaa tulla tutkinta ja oikeudenkäynti.
 

Yhteistyössä