Olen itse esikoislestadiolainen. Meidän seurakunnassamme opetetaan lapsiasiassa lähes samoin kuin vl seurakunnassa. Otamme vastaan ne lapset jotka Jumala antaa.
Meille opetetaan myös niin, että äidin terveys on niin tärkeä, ettei sitä pidä pilata. Käytämme siis ehkäisyä sairauden ehkäisyn tai hoidon tilanteessa.
Itselläni on 9 lasta. Olen ottanut jokaisen ilolla vastaan ja nytkin ottaisin, ellei kroppani ja osin jaksamisenikin olisi tehnyt stoppia tähän asiaan.
Itse ainakin olen saanut ihan hyvällä omallatunnolla käyttää ehkäisyä tässä tilanteessa ja uskon että huomaan, jos jossain vaiheessa on aika lopettaa ehkäisyn käyttö.
Onko teillä VL-ihmisillä millaiset välit teidän seurakuntanne opettajiin? Meillä on sellainen tilanne, että aina kun on joku vaikea tilanne, voi keskustella jonkun puhujan tai vanhemman kristityn kanssa. Esim. tämä ehkäisyasia on sellainen, jota on kiva käsitellä Jumalan Sanan valossa jonkun puhujan kanssa. On hyvä peilata omia ajatuksiaan ja saada niille tavallaan vahvistusta. Siitä saa voimaa ja luottamusta siihen että ratkaisu on hyvä ja oikea.
Voimia elämääsi.