MIKSI vauva pitää saada ulos heti kun rv 37 täyttyy?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28375308]Ihan varmasti siinä vaiheessa tuntuu. Minä makasin rv 22 alkaen vuodelevossa koska vauva meinasi syntyä ajoissa. Sinua varmasti (salaa) harmittaa, että vauva syntyikin täysiaikaisena. Silti aloitin "vauvan häätämisen" rv 37, koska toivoin että kohdunsuu kypsyy lisää ja kypsyihän se :) Mitä haittaa tuosta on, koska teidän logiikallahan (ainakin aapeen) vauva syntyy vasta kun on valmis? ;)[/QUOTE]

Siis miksi minua harmittaisi, että sinun vauvasi syntyi täysiaikaisena??
En toivo keskosta kellekään. Nyt on puurot ja vellit sekaisin sinulla.

Sinun tapauksessasi tosin ei voida sanoa, että vauva sýntyi kun oli valmis, jos vaarana oli jo ennestään ennenaikainen synnytyksen käynnistyminen. Paikat siis valmiiksi liian aikaisin auki ja sitten provosoit tilannetta tarkoituksella vielä lisää.

Mulla 42+0 syntynyt yli nelikiloinen vauva, oli ihanan jämäkkä ja vireä jo vastasyntyneenä :)

Minulla taas 39+3 syntynyt vauva oli 4430g ja 54cm jöhkäle, huusi heti kun oli sektiolla saatu pihalle. Vahva ja jämäkkä heti vaikka synnyksen käynnistymisestä ei ollut vielä tietoakaan.

En uskalla ajatellakaan millainen hän olisi ollut 42+ viikoilla syntyessä...

Toisaalta jämäkkiä ja vireitä olivat myös nuo 38+3 (3710g) ja 39+0 (3980g) syntyneet jotka myöskin syntyivät sektioilla ennen kuin olivat yhtään valmiita syntymään. Ainoa joka ei ollut vahva ja jämäkkä oli tuo 37+0 syntynyt esikoinen jolla oli ongelmia istukan kanssa sekä kehitysvamma ristinään.

Mutta siis onnellinen olen ettei ole koskaan tarvinut odotella tuonne rv42+ tai edes laskettuun aikaan. :D

Siis miksi minua harmittaisi, että sinun vauvasi syntyi täysiaikaisena??
En toivo keskosta kellekään. Nyt on puurot ja vellit sekaisin sinulla.

Sinun tapauksessasi tosin ei voida sanoa, että vauva sýntyi kun oli valmis, jos vaarana oli jo ennestään ennenaikainen synnytyksen käynnistyminen. Paikat siis valmiiksi liian aikaisin auki ja sitten provosoit tilannetta tarkoituksella vielä lisää.

Jos ihminen pystyy toivomaan lapsettomuutta niin ihan takuulla voi toivoa ihan mitä vaan...erikoinen juttu, että pystyt sanomaan että ei voitu tietää oliko vauva valmis syntymään kun et edes tiedä milloin vauva syntyi. Minä puhuin paikkojen aukeamisesta, en vauvan syntymästä.

[QUOTE="vieras";28375308]Ihan varmasti siinä vaiheessa tuntuu. Minä makasin rv 22 alkaen vuodelevossa koska vauva meinasi syntyä ajoissa. Sinua varmasti (salaa) harmittaa, että vauva syntyikin täysiaikaisena. Silti aloitin "vauvan häätämisen" rv 37, koska toivoin että kohdunsuu kypsyy lisää ja kypsyihän se :) Mitä haittaa tuosta on, koska teidän logiikallahan (ainakin aapeen) vauva syntyy vasta kun on valmis? ;)[/QUOTE]

Äläpäs nyt, sulla on ihan eri tilanne kuin normiraskaus josta tässä on puhuttu, koska sulla on ollut riski synnyttää jo rv 22.. Niin että pysytääs asiassa. Vauva syntyy kun on valmis, NORMIRASKAUDESSA. Miksi sitä siis pitää häätää, siitähän tässä keskusteltiin.

Mut toiset ottaa nokkiinsa..Eikä lue koko ketjua :)

Ja kyllä, näitä ihmisiä on oikeasti olemassa. Siitähän tää ketjukin sai alkunsa kun en vaan käsitä miksi väkisin (NORMIRASKAUS jossa ei ole vaaraa äidille eikä vauvalle) pitää itse jollain kotikonsteilla koittaa saada synnytys käyntiin... Noh, näköjään se vaan menee niin.. :)

[QUOTE="vieras";28375352]Jos ihminen pystyy toivomaan lapsettomuutta niin ihan takuulla voi toivoa ihan mitä vaan...erikoinen juttu, että pystyt sanomaan että ei voitu tietää oliko vauva valmis syntymään kun et edes tiedä milloin vauva syntyi. Minä puhuin paikkojen aukeamisesta, en vauvan syntymästä.[/QUOTE]

HöpöHöpö. Turhaan yrität laittaa tuommoisia sanoja suuhuni :D

Ihan itsehän kirjoitit aiemmin, että "Sinua varmasti (salaa) harmittaa, että vauva syntyikin täysiaikaisena.". Siitä päättelin, että vauva syntyi joskus rv 37+ ja 42 välillä.
En ottanut kantaa vauvan valmiuteen muuten kuin siten, että itsestäänhän synnytys ei lähtenyt käyntiin, jos provosoit jo valmiiksi liian aikaisin auenneita paikkoja tarkoituksella lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti;28373996:
Ihan samaa oon miettinyt! Ja vielä kauheempaa kun jotkut alkaa jo rv 34 puhumaan että sais jo syntyä. Huoh, tuollaisten tarviis raskaaksi tullakaan. Kyllä luulis jokaisen tietävän että vauva syntyy sitten kun on sen aika...

olen synnyttänyt 34 viikolla, tuskin kukaan haluaa lastansa ehdoin tahdoin hengityskoneeseen ja laittamaan lastansa nenäletku ruokailuun. Että taitavat olla ihan vitsinä sanoneet, kun alkaa väsyttämään raskausaika. Eiköhän kaikille olisi shokki synnyttää joskus ennen 36 viikkoa, jolloin lasta lapsi joutuu jäämään sairaalaan pitkäksi aikaa (meillä 1,5 kk) eikä todellakaan saa sitä lastansa viereensä vaan viedään äkkiä koneisiin, että pysyy hengissä. Ei kiitos uudestaan.

Ihmettelin ollessani 40+ viikoilla myös, että mikä hätä kaikilla on jo 30+ viikoilla saada lapsi ulos. Kyllähän joo koski koko ajan, oli huono nukkua, jne. valitukset, mutta ajattelin, että kyllä se vauva syntyy kun on sen aika.

Olen pohtinut myös pelon vaikutusta haluun varhaiseen synnytykseen. Meillä meni pitkälti yli lasketun ajan, mutta jaksoin olla positiivinen enkä pelännyt vauvan kokoa. Synnytys sujui positiivisessa hengessä ja ihan hyvin. :)

Ehkä ärsyttävintä oli se, että kaikki kyseli la:n jälkeen, että joko. Se teki loppuviikkojen odottamisesta ärsyttävää. Yritin sanoa, että kyllä me ilmotetaan, kun syntyy. ;) Mutta ei uskottu vaan kyseltiin ja soiteltiin.

[QUOTE="kysymysmerkki";28373985]Miksi jotkut aloittaa jonkun ihme lenkkeilysaunaseksisiivous-maratonin heti tai jopa hieman ennen kuin rv 37 tulee täyteen?? Miksi se vauva pitää väkisin savustaa sieltä ulos? :D

Ihmettelen vain, eikö se kuitenkin ole
A) turhaa, synnytys taitaa käynnistyä kuitenkin vasta kun oma kroppa niin päättää?
B) tyhmää, eikö vauvan ole hyvä kasvaa kohdussa niin pitkään kuin oma kroppa näkee sen parhaaksi?

Perustelkaa, te jotka näin toimitte![/QUOTE]

..oikeasti synnytyksen käynnistymiseen ei voi vaikuttaa, vaan vauva lähinnä päättää milloin syntyy ;) näin 30v toimeen kätilön suusta tänään..

Superjulkkikset ainakin saavat sektion jo melko alhaisillakin rv:illä siksi, että eivät halua lihoa paljoa. Sehän on monella juurikin se loppuraskaus, joka kerryttää kiloja, maha oikein poksahtaa esiin mahdollisine raskausarpineen. Turhamaista, tiedän.

[QUOTE="vieras";28374124]Mutta terveellä ihmisella , joka odotta tervettä vauvaa, ei taida olla mahdollisuuksia vaikuttaa snnytysajankohtaan ns. kotikonstein. EIköhän se vauva siellä pysy , jos on pysäkseen siivosi tai ei, ja tule ulos , jos on tullakseen, konstilla millä hyvänsä.
Että mukavaa ajankuluahan se äidille on :D[/QUOTE]

Itseasiassa on olemassa keino joka hyvin suurella todennäköisyydellä käynnistää synnytyksen ihan kotikonstein, nimittäin risiiniöljy (se kyllä voi aiheuttaa ns. super-supistuksia ja vauvan hapenpuutetta tai jopa kuoleman, mutta sehän ei näitä äitejä paljoa hetkauta).

Mutta suurimmat syyt siihen että haluaa vauvan ulos jo rv37 taitaa olla samat kuin siihen miksi vauva pitää kiikuttaa jo synnäriltä mummulle hoitoon, ei viitsitä imettää ja aletaan syöttää jo 2kk ikäiselle perunaa eli ihmisen pohjaton itsekyys.

Siinä vaiheessa kun lisälyönnit yltyi sellaisiksi että pelkäsin kuolevani, mietin hetken olisiko parempi saada lapsi ulos. Onneksi tuo oli ohimenevää. Musta on hullua rehkiä itsensä ihan puhki jotta sais vauvan ulos, ihan ku synnytys itse ei verottaisi voimia. Kiva kun kaikki sattuisi samalle päivää ja olet lopulta ihan raato kun voisit saada lapsen rinnalle.

Mutta millainen ihminen toivoo toiselle lapsettomuuskokemusta?? Sairasta.

No voi huoh, eiköhän se jos joku sanoo rv 34 "tulis jo" tarkoita yleensä sitä, että "olis jo se aika kun vauva syntyy" eikä kirjaimellisesti kukaan halua vauvansa syntyvän liian ajoissa.

Itsekin koitin noita keinoja 38vko jälkeen ja ajattelin lähinnä että ei mene niin yliaikaiseksi, mutta tiesin etten saa synnytystä käyntiin ennen kuin oikeasti on aika. :) Muuten olisinkin jotain risiiniöljyä käyttänyt, mutta en todellakaan käyttänyt.

Että te saattekin ongelman ja nyrpistelyn kaikesta. :laugh:

Mä haluan vauvan ulos 38 ku oon niin pikkuinen ja siitä syystä käynnistetykkin.

No tuo ei oo kyllä mikään oikea syy käynnistää. Olen 148cm ja 44-45kg (ennen raskauksia) ja kaikki kolme on syntyneet ihan normaalisti alakautta... Todellatodella harvoin lapsi olisi niin epäsuhdassa äidin kanssa ettei mahtuisi tulla, jos ei ole sokeriongelmaa tms.

Hei, jos joku nyt viimeiset viikot lenkkeilee, saunoo ja tekee täyssiivouksen niin mitä se on teiltä pois. Ehkä kyseiset ihmiset on niin levottomia synnytyksen lähestyessä etteivät voi paikallaan olla. Mutta ei noista nyt haittaakaan ole lapselle.

Vasta jos kaveri alkaa miettimään risiiniöljyn ottamista alkaisin huolestua, mutta muuten antaisin siivota jos se kerran tekee ihmiselle paremman olon.

Aivan aiheen vieretä, mut en vaan malta olla kommentoimatta. Muutama on kirjoittanut olleensa raskaana viime kesän helteiden aikaan. Koska ne oli? Itse jäin moisia kaipaamaan kun ei tainnut kuin muutama hassu helle päivä olla.

Se koira älähtää ja niin edelleen.. ;)
Niin, taas ihan normi palstameininkiä.. Mistää ei saa keskustella keskustelupalstalla :D
Siis itse ainakin halusin vain tietää miksi jotkut näin toimivat, en varsinaisesti paheksu kenenkään valintoja. Ja kun jotkut eivät vaivaudu ees lukemaan ajatuksella alusta loppuun niin huh..

Itselläni rv 40+2 syntynyt lapsi, joka ainakin oli niin täydellisen jäntevä ja helppo käsitellä heti. Ja nyt rv 35+ mennään ja ajattelen koko ajan että 5-6 viikkoa vielä mennään.. Ikinähän ei tiedä, mutta en itse ainakaan tarkoituksella rupea häätöpuuhiin.. Normaalia elämää loppuun asti :D

ps. Jos ette tosiaan usko että näitä ihmisiä on, lukekaapa vaikka odotuspalstaa..
pps. Viime kesä tosiaan taisi olla aika kylmä, 2011 kesä sen sijaan.. huhhuh.. :D

Kyllä mäkin olen tähän ihmislajiin törmännyt.
Viimeviikolla viimeksi, kun jouduin kovien supistuksien takia lääkäriin ja siellä mut nakitettiin osittaiseen vuodelepoon, ja olen viikolla 33...
Mulla ei ole aikeita synnyttää tätä kuin sit la tietämillä, enkä todellakaan halua ennenaikaisesti tätä ulos, niin kaverini se "tsemppaa" mua sillä, että vielä jos 3 viikkoa jaksan, niin sitten voin "alkaa taas lenkkeilemään normaalisti" ja saada sit ajoissa sen vauvan kainaloon :O
No, edelleenkään en ole suunnitellut, odotellaan ihan rauhassa vaan,

HöpöHöpö. Turhaan yrität laittaa tuommoisia sanoja suuhuni :D

Ihan itsehän kirjoitit aiemmin, että "Sinua varmasti (salaa) harmittaa, että vauva syntyikin täysiaikaisena.". Siitä päättelin, että vauva syntyi joskus rv 37+ ja 42 välillä.
En ottanut kantaa vauvan valmiuteen muuten kuin siten, että itsestäänhän synnytys ei lähtenyt käyntiin, jos provosoit jo valmiiksi liian aikaisin auenneita paikkoja tarkoituksella lisää.

Höpö höpö vaan itsellesi. Sinä tässä kyllä laitat sanoja suuhuni ja koitat esittää paremmin tietävää :) Mistä sinä tiedät miten ja milloin synnytykseni lähti käyntiin? :D Ei lähtenyt itsestään? No kyllä se vaan lähti. Miksi sinulle on niin vaikeaa ymmärtää se, että puhuin paikkojen avautumisesta, en synnytyksestä? Provosoin supistuksia, että paikat aukeaisivat lisää, mutta se ei vaikuttanut mitenkään synnytyksen ajankohtaan vaan synnytyksen kestoon. Joillekin on ilmeisesti vaan niin vaikea uskoa, että toiset on auki senttikaupalla kuukausia.

[QUOTE="kysymysmerkki";28375660]Äläpäs nyt, sulla on ihan eri tilanne kuin normiraskaus josta tässä on puhuttu, koska sulla on ollut riski synnyttää jo rv 22.. Niin että pysytääs asiassa. Vauva syntyy kun on valmis, NORMIRASKAUDESSA. Miksi sitä siis pitää häätää, siitähän tässä keskusteltiin.

Mut toiset ottaa nokkiinsa..Eikä lue koko ketjua :)

Ja kyllä, näitä ihmisiä on oikeasti olemassa. Siitähän tää ketjukin sai alkunsa kun en vaan käsitä miksi väkisin (NORMIRASKAUS jossa ei ole vaaraa äidille eikä vauvalle) pitää itse jollain kotikonsteilla koittaa saada synnytys käyntiin... Noh, näköjään se vaan menee niin.. :)[/QUOTE]

Mistä sinä muuten sait päähäsi, että tässä on kukaan nokkiintunut. Luin kyllä koko ketjun ja aloitin esikoisenkin "häätämisen" harrastamalla seksiä kun tiesin paikkojen olevan auki, saunomalla, siivoamalla jne.

[QUOTE="vieras";28374040]Eiköhän ne vauvat synny silloin kun aika on. Ei siinä äitien toiveet, puheet tms. sellaiset auta. En ottaisi niin vakavasti tuollaisia puheita. Ehkä kyse on enemmän siitä valmistautumisesta, että lapsi voi syntyä koska vaan ja mieli käy malttamattomaksi.[/QUOTE]

Mulla kuopus syntyi käynnistettynä 43+0. Yritettiin monta kertaa käynnistää mutta ei mitään tapahtunut. Eli ei ne vauvat synnyt välttis silloin kuin pitäisi. Lopulta käynnistyksen johdosta jouduttiin kiireelliseen sektioon koska vauvan sydänäänet romahti ja mun kohtu repesi.

[QUOTE="vieras";28378277]Mistä sinä muuten sait päähäsi, että tässä on kukaan nokkiintunut. Luin kyllä koko ketjun ja aloitin esikoisenkin "häätämisen" harrastamalla seksiä kun tiesin paikkojen olevan auki, saunomalla, siivoamalla jne.[/QUOTE]

No MIKSI aloitit häädön? Sitähän tässä olen kysynyt alusta lähtien.. :D Kerrankin saisin vastauksen siihen mitä kysyin!! KErro oi kerro!!! :D

Öö, mitä suuremmaksi vauva kasvaa sitä todennäköisempää on että joutuu suuremman rasituksen kohteeksi synnytysvaiheessa, ihan riittävä lääketieteellinen peruste myös synnytyksen käynnistämiselle. Ei ole rakettitiedettä tämä asia mutta tietysti palstaämmä kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken.

Aika = kasvu , jos se nyt jollekin ei mennyt kaaliin.

[QUOTE="kysymysmerkki";28378489]No MIKSI aloitit häädön? Sitähän tässä olen kysynyt alusta lähtien.. :D Kerrankin saisin vastauksen siihen mitä kysyin!! KErro oi kerro!!! :D[/QUOTE]

Taisin kyllä vastatakin jo, mutta et taida vouhkaltasi jaksaa lukea ;) Siksi, että paikat kypsyisi lisää ja synnytyksen kesto lyhenisi.

No voi huoh, eiköhän se jos joku sanoo rv 34 "tulis jo" tarkoita yleensä sitä, että "olis jo se aika kun vauva syntyy" eikä kirjaimellisesti kukaan halua vauvansa syntyvän liian ajoissa.

Joo mäkin sanoin muutama viikko sitten rv 27 yhdelle kaverille että en enää jaksa olla raskaana, sais jo tulla tää vauva ulos. Ja tarkoitin sillä ihan vaan sitä että menisipä aika nopeammin että olisi jo kesä, jolloin mulla siis on laskettu aika. Ai kamalaa jos se mun kaveri nyt luulee että halusin synnyttää jo tuolloin rv 27 sen vauvan :D

Yhteistyössä