MIKSI vauva pitää saada ulos heti kun rv 37 täyttyy?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysymysmerkki"

Vieras
Miksi jotkut aloittaa jonkun ihme lenkkeilysaunaseksisiivous-maratonin heti tai jopa hieman ennen kuin rv 37 tulee täyteen?? Miksi se vauva pitää väkisin savustaa sieltä ulos? :D

Ihmettelen vain, eikö se kuitenkin ole
A) turhaa, synnytys taitaa käynnistyä kuitenkin vasta kun oma kroppa niin päättää?
B) tyhmää, eikö vauvan ole hyvä kasvaa kohdussa niin pitkään kuin oma kroppa näkee sen parhaaksi?

Perustelkaa, te jotka näin toimitte!

Ihan samaa oon miettinyt! Ja vielä kauheempaa kun jotkut alkaa jo rv 34 puhumaan että sais jo syntyä. Huoh, tuollaisten tarviis raskaaksi tullakaan. Kyllä luulis jokaisen tietävän että vauva syntyy sitten kun on sen aika...

mä luulen että se on aika tukalaa olla sen vatsan kanssa.. ite olin viimesilläni viime heinäkuun helteillä, totesin et ohan se kivaa mut voimia vie.. mä esikoisen syntyes 41+2 tuskailin kauheesti, mut ku toka synty 32+1 ja vedet meni 26+6 niin ajattelutapa muuttu

mä luulen että se on aika tukalaa olla sen vatsan kanssa.. ite olin viimesilläni viime heinäkuun helteillä, totesin et ohan se kivaa mut voimia vie.. mä esikoisen syntyes 41+2 tuskailin kauheesti, mut ku toka synty 32+1 ja vedet meni 26+6 niin ajattelutapa muuttu

Eiköhän se kuulu siihen loppuraskauteen sekin tukaluus, tuskin kellekään tulee yllärinä että iso maha on painava, helteellä hiostaa jne. ;)

Samaa olen pohtinut. Toki ymmärrän, että loppuajan vaivat ovat joillakin tosi kovia.
Minulla kolme ekaa syntyneet 40+ ja olin ihan suu auki, kun kaksosraskaudessa lääkäri ä-polilla sanoi, että ensi viikolla voidaan käynnistää, kun tulee 38 täyteen. Minulla ei siis mitään isompaa oiretta, mutta ilmeisesti kaksoset halutaan ajoissa ulos.

Niin ja siis tarkoitan aloituksessa niitä, jolla ei ole mitään syytä tähän esim. terveydellistä syytä.

Itsekin kesällä oon viimeisilläni ollu mut en silti halua häätää vauvaa ulos.. Voihan olla, että vielä rv 37 vauva onkin pienikokoinen vaikka jossain ultrassa olis mitattu mitä, ne kun voi heittää paljonkin.

Lisäksi kyllä se tukala olo kuuluu siihen raskauteen vaan.. :D

Eiköhän ne vauvat synny silloin kun aika on. Ei siinä äitien toiveet, puheet tms. sellaiset auta. En ottaisi niin vakavasti tuollaisia puheita. Ehkä kyse on enemmän siitä valmistautumisesta, että lapsi voi syntyä koska vaan ja mieli käy malttamattomaksi.

• Tykkää
Reactions: Owl
[QUOTE="vieras";28374040]Eiköhän ne vauvat synny silloin kun aika on. Ei siinä äitien toiveet, puheet tms. sellaiset auta. En ottaisi niin vakavasti tuollaisia puheita. Ehkä kyse on enemmän siitä valmistautumisesta, että lapsi voi syntyä koska vaan ja mieli käy malttamattomaksi.[/QUOTE]

Mä oon kyllä tavannut tälläsiä ihmisiä ihan livenä, jotka tosissaan alkaa häätöpuuhiin heti kun vauva on täysiaikainen.. :)

Mulla on kolme kertaa tehty käynnistys viikolla 42+1 joten jos ikinä hankin neljännen niin ilmoitan lasketuksi ajaksi kun 42 viikkoa on täynnä.
On ne viimeiset viikon kieltämättä pitkiä mutta mitään en olisi kyllä itse tehnyt että syntyisi aikaisemmin.
On varmaan vaan sattumaa mutta jokaisen laskettu aika olisi ollut joulukuussa ja kaikki ovat tammikuun puolella syntyneitä!

Mä oon miettinyt ihan samaa!

Tiedän pari tyyppiä, jotka aloitti sen rehkimismaratonin jo 37+, kun ei vaan huvittanut olla enää raskaana. Mitään sen kummempaa vaivaa tai kolotusta ei ollut ja olo koko ajan hyvä, itse kertoivat. Olin kyllä salaa vähän vahingoniloinen, kun vauvat päättivät syntyä 42+ käynnistyksellä.

Itsellä on jos jonkinlaista kremppaa ja kipua näillä loppumetreillä, mutta en siltikään haluaisi, että vauva vielä syntyisi ja mulla viikkoja 38+0. Esikoinen tuli yliajalla (oikeasti yliajalla, ei 40+1) ja oli kyllä todella valmis paketti heti syntymästään :)

Toisekseen mua niin ärsyttää se kitinä "byhyyy tää ei synny IKINÄ!!! Haudon varmaan juhannukseen/jouluun saakka, wääääää" ja LAhan saakka ei oo edes päästy. Facebook täyttyy marinoista ja kitinöistä harva se päivä ja kaikki on niin perCeestä. Pieni lapsettomuuskokemus tekis tuollaisille ihmisille kans oikein hyvää, miettisi sitten jatkossa että mistä kannattaa valittaa.

[QUOTE="kysymysmerkki";28374051]Mä oon kyllä tavannut tälläsiä ihmisiä ihan livenä, jotka tosissaan alkaa häätöpuuhiin heti kun vauva on täysiaikainen.. :)[/QUOTE]

Millä sen vauvan saa häädettyä? :)

Mä olen joka raskaudessa lenkkeillyt ihan loppuun asti pitkiä lenkkejä koiran kanssa, siivonnut, saunonut, harrastanut seksiä, syönyt tulisia ruokia. Silti lapset ovat syntyneet muutaman päivän yli lasketun ajan. Ja en ole tehnyt näitä asioita käynnistääkseni synnytyksen vaan ihan koska teen niin muutenkin.

Mulla on käynnistetty synnytykset viikoilla 37 ja 38 siitä syystä, että olin huonossa kunnossa. Oksentelin koko ajan, en voinut liikkua ilman apua, olin sairaalassa tipassa....syitä oli monta kun lääkärit tekivät päätöksen.

Ja näitähän tässä ketjussa ei tarkoitettu, vaan niitä joilla EI ole terveydellisiä syitä. Ei siis kannata vetää herneitä nenuksiin.

[QUOTE="vieras";28374070]Millä sen vauvan saa häädettyä? :)

Mä olen joka raskaudessa lenkkeillyt ihan loppuun asti pitkiä lenkkejä koiran kanssa, siivonnut, saunonut, harrastanut seksiä, syönyt tulisia ruokia. Silti lapset ovat syntyneet muutaman päivän yli lasketun ajan. Ja en ole tehnyt näitä asioita käynnistääkseni synnytyksen vaan ihan koska teen niin muutenkin.[/QUOTE]

Niin, eihän sitä saakkaan, mutta tosiaan on ihmisiä jotka aloittavat lenkkeilyn heti kun rv 37 täyttyy ja ihan vaan siitä syystä että lapsi lähtisi syntymään.. :D

Mutta terveellä ihmisella , joka odotta tervettä vauvaa, ei taida olla mahdollisuuksia vaikuttaa snnytysajankohtaan ns. kotikonstein. EIköhän se vauva siellä pysy , jos on pysäkseen siivosi tai ei, ja tule ulos , jos on tullakseen, konstilla millä hyvänsä.
Että mukavaa ajankuluahan se äidille on :D

[QUOTE="vieras";28374124]Mutta terveellä ihmisella , joka odotta tervettä vauvaa, ei taida olla mahdollisuuksia vaikuttaa snnytysajankohtaan ns. kotikonstein. EIköhän se vauva siellä pysy , jos on pysäkseen siivosi tai ei, ja tule ulos , jos on tullakseen, konstilla millä hyvänsä.
Että mukavaa ajankuluahan se äidille on :D[/QUOTE]

Nimenomaan näin, kuten jo aloituksessa kirjoitin! :)

Hmmm.. kukaan "vauvanhäätäjä" ei ole vielä ilmoittautunut tähän ketjuun.. :D

Mulla tulee huomenna täyteen rv38 ja toivon, että suostuisivat käynnistykseen, mistä oli puhetta jo pari viikkoa sitten, kun viimeksi äippäpolilla kävin (huomenna siis seuraava aika äitiyspolille). Syynä hyvin pitkälti vauvan kokoarvio (rv36 jo 3600g) ja oma fyysinen ja psyykkinen vointi. Lähinnä järkyt turvotukset, tunnottomat sormet, rytmihäiriöt ja kertakaikkisen p*ska olo sekä fyysisesti että henkisesti.

Kyllä mä olen toivonut jo muutaman viikon että vauva syntyisi. rv 25 asti ollut niin hirveät liitoskivut ettei kävelemään meinaa pystyä, pissa karkailee housuun, selkä niin kipeä ettei tiedä kuinka olla ja yöt menee siten että herään vähintään 1 krt tunnissa. Onneksi perjantaina sectio! en tiedä vaikuttaako vaivoihin taaksepäin kallistunut kohtu jotenkin :(

no mulla tokaa muksua lukuunottamatta ollu kaikki molemmin puolin 4,5kilosia, ja viime kesänen oli eka kesävauva.. kirosin kuumuutta, mutta onneks oli viilee suihku ja mikä esti lähtemästä lenkille 23 aikaan illalla=)

ja mua lohdutti ajatus, että ei se laps siellä kauaa enää kuitenkaan ole=)

Itse ainakin toivon käynnistystä rv.39 paikkeilla tämän toisen tulokkaan kohdalla. Koska ekan annettiin mennä yliajalle, hän syntyi rv. 42+3 ja mitat olivat 4750g ja 56cm. En todellakaan toivo tästä toisesta yhtä isoa jötkälettä. Kyllä nyt pienempi paketti olisi mukavampi juttu.

Onneksi tämän toisen kohdalla vauvan painoa seurataan tarkemmin äitipolilla. Tällä viikolla on loppuviikosta käynti ja silloin viikot ovat itselle rv. 35+1

Eipä noita taida itse häätämään pystyä. Esikoisesta olin jo varmaan rv35 sitä mieltä että saisi syntyä, ilman lääketieteellisiä syitä olin huolissani vauvan voinnista ja pelkäsin tämän kuolevan kohtuun. Rv37+0 sitten selvisi että huolestuminen ei ehkä ollutkaan ihan turhaa ja vauva otettiin ulos kiireellisellä sektiolla.

Kakkosesta toivoin jo siinä 37-38 viikoilla että syntyisi pian koska tätä arvioitiin niin isoksi. Ensimmäinen synnytys ja takana sektio 14kk aiemmin pisti jännittämään. Rv39+3 vauva syntyi 4430g painoisena sektiolla.

Kolmas syntyi sitten suunnitellulla sektiolla rv39+0. Ei mitään kiirettä koska tiesi ettei tarvi synnyttää ja muutenkin olo oli hyvä loppuun asti (eli ei se tuskainen olo kuulu suinkaan joka kerta loppuraskauteen).

Neloseen suhtauduin ristiriitaisesti. Raskaus oli rankka ja mukana oli myös huoli vauvan voinnista (samoja ongelmia kuin esikoisen kanssa). Tiedossa oli sektio rv38+3 mutta jo rv35 mietin mahtaisiko vauvalla olla parempi kohdun ulkopuolella. Kuitenkin vastaan taisteli oma laiskuus, eli mukavuudenhaluisena mielummin toivoin että saisin terveen ja täysiaikaisen heti vierihoitoon ja parin päivän ikäisenä kotiin niin että imetys sujuisi jne kuin että vauva syntyisi muutamaa viikkoa aiemmin ja sitten vietettäisiin aikaa keskolassa. No, vauva syntyi silloin kun oli suunniteltu ja hyvässä kunnossa. :)

Ite voin myöntää että on tullut sanottua "vois jo kyllä syntyä" mutta enpä tuota mitään erikoista oo asian eteen tehny. Meillä on molemmissa raskausissa ollu pelko ns. sokerilapsesta joten iso koko tuottaa miettimisen aihetta. Mutta tulee kun on tullakseen. :) Sama nyt kolmannen kohdalla, "sokerilapsi" vaara on varmasta nytkin mutta jospa se tuolta mahtuis tulemaan. :) Ja loppu aika on varmasta tuskaa liitos,- ja selkäkipujen kanssa. Mutta eipä sitäkään loppu elämää kestä.

• Tykkää
Reactions: Owl

Yhteistyössä