Alkuperäinen kirjoittaja Jäitä hattuun E;28332016:
Heh. Kateus vie kalatkin vedestä?
Että jos nyt jonkun lähipiiri sattuu olemaan Saanalle kiipeävää sorttia, niin eihän niillä tiettykään KIVAA voi siellä häissään olla kun Sinä puutut!!!
Mikä sua pientä nyt oikein noin mättää? Kun ei ole lapseton kutsu osunut (vielä????) teidän kohdalle edes...
Mikä siinä on, että toiset saa olla tavallaan, omine kavereineen ja elämineen... sinäkin saat kuule ihan olla keskenäs, kaikki onni ja suopeus olkoon vaan päälläsi, älä nyt tämmöisen anna näin pahasti hermojasi repiä...
Ja kateuskortti...huoh. Mä olen antanut ymmärtää tässä ketjussa että mä yleensä pääsen häihin kuin häihin, ja jonkin verran on varaa matkustella. Miksi käännät tämän aina minuun? Minulla ei ole asian kanssa hirveästi edes tekemistä, käsittelen tätä asiaa vaan muiden ilmiönä.
Siis on eroa siinä, jos hääpari pitää juhlat vaikka toisessa maassa, ja sinne kutsutaan kaikki semmoiset olennaiset ihmiset. Sieltä karsiutuu porukkaa pois jo ihan itsestään, sen matkan takia.
Kun taas sitten ollaan kutsussa rajaamassa osaa perheestä pois, eli se rajaaminen on selkeämpää ja kohdistuu tiettyyn porukkaan eli lapsiin.
Mun mielestä (jos rahaa on) tuon porukan mukaanottaminen sujuu hyvin, monen muun mielestä ei. Ja tätä ihmettelen, että miksi ei ne häät lasten kanssa suju muilla hääpareilla sitten millään.
Mutta kuten kirjoitin, niin omannäköisyys on siis näköjään se tärkein juttu, ja asia lienee kaikille ok.