hihii
Naapurissa o semmonen ja sieltä kuuluu jatkuvasti "väy väy" kun se piski ulkoilee
Repesin...
Naapurissa o semmonen ja sieltä kuuluu jatkuvasti "väy väy" kun se piski ulkoilee
Lähinnä järjenköyhyyttä ja erikoisuuden tavoittelua on ottaa koira, joka on ihan vitun ruma, sille täytyy ostaa vaatteet, että voi ulkoiluttaa talvella, luonteenomaisesti ovat sisällepaskojia ja ehkä typerimpiä koiramaailman skenessä.kiinanharjakoira.
Montako kiinanharja koiraa olet omistanut?Lähinnä järjenköyhyyttä ja erikoisuuden tavoittelua on ottaa koira, joka on ihan vitun ruma, sille täytyy ostaa vaatteet, että voi ulkoiluttaa talvella, luonteenomaisesti ovat sisällepaskojia ja ehkä typerimpiä koiramaailman skenessä.
Älä höpötä. Uskollinen, luotettava ja leikkisä lasten kaveri. Ei hauku eikä ole ilkeä.Ei ole pienehkö koirarotu ja toisekseen on melkosen sairas rotukin nykysellään. Myös melkosia häsliä joten lapset jää helposti jalkoihin.
Oletko kertonut lähipiirissäsi koirien omistajille oman mielipiteesi kiinanharjakoirista?En yhtään. Lähipiirissä on muutama.
Mulla tulee aina susta sama mieleen, kun luen sun tekstejä.Olen, mitä siitä? Ne ovat rumia persereikiä porkkanan älyllä varustettuna.
Turkki voisi olla sellainen semi-pitkä tai lyhyt, ei kaikkein pisin. Ja sosiaalinen ja seurallinen saisi olla.Kannattaa lähteä pohtimaan mitä on valmis tarjoamaan koiralle. Kuinka paljon liikuntaa, mitä muuta aktiviteettia (kaikki koirat toki tarvitsevat liikuntaa ja sen peruskoulutuksen)?
Haluatteko ennemmin pehmeän kuin omapäisemmän koiran, minkälainen turkki koiralla tulisi olla, haluatteko sosiaalisen ja seurallisen koiran vai mielummin vieraisiin varautuvaisesti suhtautuvan?
Tämä on nyt ainakin tällä hetkellä listalla kärkisijoilla- yhdellä ystävälläni on tämän rotuinen koira, ja on aivan ihana, juuri sellaisesta tykkäisin. Tietty koirissakin on luonne-eroja.Mun lähipiirissä on mulle positiivisenä yllärinä tullut sellainen rotu kuin cavalier kingcharlesinspanieli. En ennen osannut ajatella niistä juurikaan mitään, mutta tuollaisena perhekoirana näyttää menevän oikein mukavasti. Luppana, rauhallinen luonne tuntuu olevan kaikilla joihin olen tärmännyt ja oikein mukavia kavereita.
Googletin, ja tämä meni kyllä nyt listalle ehdottomasti. Aivan syötävän suloinen, ja jos olisi vielä hyvän luontoinenkin.Coton de tulear ! Mulla on sellanen ja se on tosi kiltti ! Lapsiin tottuu helposti jos niitä siis on tosi iloinen ja fiksu ! Turkissa on hoitamista mutta muuten aivan ihana ! Oppii hyvin temppuja vaikkakin cälillä vähän liian innokas mutta tekee kouluttamisesta vain hauskempaa ! meidän uros cottoni on jo 10 vuotta ( tänä vuonna täyttää 11) ja vanhenemisen merkkejä ei ole vaan todela pirteä ja iloinen sylikoiruli <3 rakastaa rapsuttelua ja kiintyy omistajaan helposti nämä on tietenkin minun kokemuksiani mutta mitä olen toisilta saman rodun omistavilta kuullut aika samoja asioita
Jätä CKS ja kiinanpalatsikoira pois listaltaGoogletin, ja tämä meni kyllä nyt listalle ehdottomasti. Aivan syötävän suloinen, ja jos olisi vielä hyvän luontoinenkin.
Nyt siis listalla ovat Cavalier Kingcharlesin spanieli, Tiibetinspanieli, Kiinanpalatsikoira ja tämä Coton De Tulear. Bichon Frise näyttää kivalta, mutta luonteesta en tiedä vielä mitään, pitää ottaa selvää.
Perustelut? Kummastakaan rodusta ei tosin ole kokemusta kuin yhden yksilön verran, ja tietenkin koirissa on eroja.Jätä CKS ja kiinanpalatsikoira pois listalta