Saanko minä miehenä pettää?

• Viestiketjun aloittaja Mennyt mies
  • Ensimmäinen viesti
tod harmaa
Ootko miettinyt että mistä tämä saattais johtua?? Olisko omassa käytöksessäs jotain mikä tekee sen, ettei vaimoa enää niin nappaa seksi?

Monesti sama mies saa tämän "kohtelun" eri suhteissa. Vaimo A, seksiä ei oo harrastettu vuosiin enää, vaihtaa vaimo B:hen ja pari vuotta ok seksisuhde kunnes taas se pikkuhiljaa hiipuu.. jne

Meillä on tällainen suhde, mies kertonut miten exänsä kanssa ei ollut seksiä. Se kiinnostus siihen seksiin lopahtaa jos mies käyttäytyy tietyllä tavalla. Toisen huomioiminen, hellyys jne
Nykyään en enää yhtään ihmettele, että minkä takia seksi loppui heillä, voisin kuvitella saman myös meille.

Mulle riittää ihan se, että mies kuvittelee saavansa ruoan ja puhtaat astiat joka päivä naaman eteen, sitten kun niitä ei olekkaan niin ihmettelee kovin ja valittaa kun ei ole syviä lautasia :O Ihan kuin se olisi pelkästään mun tehtävä niitä hoitaa, siinäpähän menee ja pesee. Kuitenkin itse kun käy tekemässä itselleen jotain syötävää, niin ei IKINÄ kysy että haluaisiko joku muukin. Jos mies ei huomioi minua ollenkaan tällaisissa asioissa niin ei mua kyllä kiinnosta seksikään.

Pikkuhiljaa elämä muuttuu jos toinen käyttäytyy tietyllä tavalla, mulle on ainakin muutaman vuoden aikana tullut omasta miehestäni sellainen minäminäminä kuva, omahyväinen tietyllä tapaa, jos mulla on joku juttu josta kerron niin saattaa olla vain hiljaa, kun normaalisti asiaan kuuluisi antaa tukea tai vaikka vähän voivotella, mun mies on vaan hiljaa.

MUTTA, silti rakastan miestäni. Seksiä meillä on, mutta ei todellakaan niin usein kuin suhteen alussa.

Minä esim olen iltaisin aika väsynyt ja herään aamulla aikaisin, kun taas mies nukkuu 11-12 asti. Yöllä 12 aikaan mennään nukkumaan ja silloin pitäisi sitä seksiä sitten harrastaa, ei vain tajua että olen oikeasti väsynyt ja tiedän että aamulla kun aikainen herätys niin sen seksin takia menee koko päivä piloille kun ei ole saanut unta tarpeeksi, SILTI ei voi tulla nukkumaan aiemmin...

"vieras"
Muistan lukeneeni jonkun terapeutin sanoneen: jos nainen ei halua seksiä miehensä kanssa, se ei tarkoita etteikö nainen haluaisi seksiä jonkun toisen miehen kanssa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että pitää paikkansa (koskee varmaan myös miehiä). Oma mies ei juurikaan kiinnosta, mutta haaveilen seksistä silti, jonkun muun kanssa. Pettämään en lähde, ainakaan vielä. Seksiongelmia on ollut jo 10 vuotta, mutteivät ne selviä ellei mies mene lääkäriin. Eikä halua mennä.

Vaikeita asioita, itse olen kuitenkin vasta 40 v ja tuntuu tuhlaukselta elää ilman kunnon parisuhdetta. Miehen kanssa ollaan kuin kämppiksiä. Ja nyt olisi aikaakin olla yhdessä, kun lapset on jo isoja. Mutta, minkäs teet. Ei tässä yksin voi mitään parantaa.

"Mimmuska"
Ootko miettinyt että mistä tämä saattais johtua?? Olisko omassa käytöksessäs jotain mikä tekee sen, ettei vaimoa enää niin nappaa seksi?

Monesti sama mies saa tämän "kohtelun" eri suhteissa. Vaimo A, seksiä ei oo harrastettu vuosiin enää, vaihtaa vaimo B:hen ja pari vuotta ok seksisuhde kunnes taas se pikkuhiljaa hiipuu.. jne

Meillä on tällainen suhde, mies kertonut miten exänsä kanssa ei ollut seksiä. Se kiinnostus siihen seksiin lopahtaa jos mies käyttäytyy tietyllä tavalla. Toisen huomioiminen, hellyys jne
Nykyään en enää yhtään ihmettele, että minkä takia seksi loppui heillä, voisin kuvitella saman myös meille.

Mulle riittää ihan se, että mies kuvittelee saavansa ruoan ja puhtaat astiat joka päivä naaman eteen, sitten kun niitä ei olekkaan niin ihmettelee kovin ja valittaa kun ei ole syviä lautasia :O Ihan kuin se olisi pelkästään mun tehtävä niitä hoitaa, siinäpähän menee ja pesee. Kuitenkin itse kun käy tekemässä itselleen jotain syötävää, niin ei IKINÄ kysy että haluaisiko joku muukin. Jos mies ei huomioi minua ollenkaan tällaisissa asioissa niin ei mua kyllä kiinnosta seksikään.

Pikkuhiljaa elämä muuttuu jos toinen käyttäytyy tietyllä tavalla, mulle on ainakin muutaman vuoden aikana tullut omasta miehestäni sellainen minäminäminä kuva, omahyväinen tietyllä tapaa, jos mulla on joku juttu josta kerron niin saattaa olla vain hiljaa, kun normaalisti asiaan kuuluisi antaa tukea tai vaikka vähän voivotella, mun mies on vaan hiljaa.

MUTTA, silti rakastan miestäni. Seksiä meillä on, mutta ei todellakaan niin usein kuin suhteen alussa.

Minä esim olen iltaisin aika väsynyt ja herään aamulla aikaisin, kun taas mies nukkuu 11-12 asti. Yöllä 12 aikaan mennään nukkumaan ja silloin pitäisi sitä seksiä sitten harrastaa, ei vain tajua että olen oikeasti väsynyt ja tiedän että aamulla kun aikainen herätys niin sen seksin takia menee koko päivä piloille kun ei ole saanut unta tarpeeksi, SILTI ei voi tulla nukkumaan aiemmin...
Tää on jus mitä mä tarkotan. Käytännössä melkein 99,9% tapauksissa seksittömään parisuhteeseen syynä on mies. Mihen tulee ottaa nainen aivan toisella tavalla huomioon kuin pelkkänä pallien tyhjennysastiana.

Voin vain kuvitella millainen oksennus tänkin ketjun aloittaja on! YÖK YÖK YÖK!!!!

"vieras"
Onko se pettämistä jos kerran kotona ei kertakaikkiaan saa tarpeitaan tyydytettyä? Jos kotona ei tule vettä, eikös ap kävisi jossain muualla juomassa? Se, että toinen ei enää halua seksiä ei oikeuta häntä pakottamaan toistakin hylkäämään omaa seksuaalisuuttaan ja omia tarpeitaan. Jos olisin itse samassa tilanteessa kuin ap:n vaimo, olisin luultavasti vain tyytyväinen että minun ei tarvitse enää pelätä peiton heiluttelua enkä haluaisi sen tarkemmin edes tietää hakkaako mies hanskaan vai käykö vieraissa. Ihme moralisointia "ei saa pettää". Kuluuko se kulli siitä?
No on tietenkin, jos puoliso ei hyväksy että toinen hyppii vieraissa! Jos toinen ei anna seksiä, on hänellä kuitenkin oikeus tietää, että puoliso menee sitten vieraisiin. Voi sitten itse tehdä valintansa; hyväksyä avoin suhde, antaa ..llua tai erota. Kukaan ei ansaitse tulla petetyksi, vain pelkurit ja idiootit pettää.

Jos puolisoni ei haluaisi seksiä kanssani, niin mielestäni minulla olisi oikeus etsiä sitä muualta. Onko kyse uskottomuudesta jos kyseessä on asia mitä toinen osapuoli ei minulta edes halua?

Jos puoliso kieltäisi vieraissa käymisen, niin sitten eroaisin. Elämässä on varmasti vaiheita jolloin seksi ei kiinnosta, mutta jos tuo vaihe on ap:n parisuhteessa kestänyt vuosikausia, niin ei se siitä muutu.

No just niin
[QUOTE="vieras";28264386]No on tietenkin, jos puoliso ei hyväksy että toinen hyppii vieraissa! Jos toinen ei anna seksiä, on hänellä kuitenkin oikeus tietää, että puoliso menee sitten vieraisiin. Voi sitten itse tehdä valintansa; hyväksyä avoin suhde, antaa ..llua tai erota. Kukaan ei ansaitse tulla petetyksi, vain pelkurit ja idiootit pettää.[/QUOTE]

Tämmösessä tapauksessa mä katson tuon ainoastaan omasta hyvinvoinnista huolehtimiseksi, verrattavissa vaikka hierontaan. Ei se kulli niin pyhä kapine ole että sen omistusoikeus ja määräämisvalta siirtyy naiselle vain papin aamenella.

"vieras"
Tämmösessä tapauksessa mä katson tuon ainoastaan omasta hyvinvoinnista huolehtimiseksi, verrattavissa vaikka hierontaan. Ei se kulli niin pyhä kapine ole että sen omistusoikeus ja määräämisvalta siirtyy naiselle vain papin aamenella.
Ja miksi siitä ei vois kertoa puolisolle? Mun mielestä totaalisen selkärangattomat on niitä, jotka pettää. Oli se syy sitten, mikä hyvänsä. Pettäjät ei anna puolisolle mahdollisuutta valita, mikä on ihan perseestä.

Ja ei, mua ei ole koskaan petetty, enkä ole itse koskaan pettänyt. Enkä tule pettämäänkään, vaikka mieheltäni leikattais kikulit irti. Ensin erotaan, sitten petetään, se on mun periaate.

"Helmi"
En ota kantaa siihen saako mennyt mies pettää vai ei, mutta ymmärrän naisen haluttomuuden seksiin. Terapeuteilla ei kannata ravata. Tosiasia on, että hormonaaliset asiat vaikuttavat siihen haluaako nainen vai ei. Jos menneen miehen vaimolla on hormoonitasapaino x-tasolla, seksiä ei yksinkertaisesti tee mieli.
silloin mennään lääkäriin ja haetaan hormonilääkitys jotta tilanne saadaan normaaliksi!

???
kun mennään naimisiin, tahdotaan osoittaa uskollisuutta niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Eikös nää ole niitä vastoinkäymisiä? Ei se pillukaan käytöstä kulu eli apn vaimokin saa varmaan hakea tyydytyksensä toiselta mieheltä, sehän on vähän sama kuin kävisi ravintolassa syömässä.

No just niin
[QUOTE="vieras";28264537]Ja miksi siitä ei vois kertoa puolisolle? Mun mielestä totaalisen selkärangattomat on niitä, jotka pettää. Oli se syy sitten, mikä hyvänsä. Pettäjät ei anna puolisolle mahdollisuutta valita, mikä on ihan perseestä.

Ja ei, mua ei ole koskaan petetty, enkä ole itse koskaan pettänyt. Enkä tule pettämäänkään, vaikka mieheltäni leikattais kikulit irti. Ensin erotaan, sitten petetään, se on mun periaate.[/QUOTE]

Oletko sä ihan tosissasi sitä mieltä, että muuten hyvä ja toimiva avioliitto ja perhe pitää rikkoa ja tuhota vain siksi ettei saa pettää? Kyllä mua enemmän sattuisi sellainen.

"Vieras"
Rouvan kanssa on puuhasteltu pedissä noin 6-7kk sitten ja meno ei ainakaan villimäksi ole menossa. Asiasta on keskusteltu, mutta vaimoa ei seksi kiinnosta pätkän vertaa. Ei halua oikeastaan puhua koko hommasta, eikä näe lähes seksittömässä suhteessa mitään ongelmaa. Silloin kun jotain tapahtuu, rouva makaa alla patjana ja odottaa, että minä saan hommat hoidettua. Vaimon viriliteetti ja libido ovat pakastimen tasolla. Olenkin sanonut hänelle, että jos kotona ei tule hellyyttä ja seksiä, niin minä kyllä saan sitä muualatakin. Tämä johtaa 100% riitelyyn siitä, että aion pettää. Koskaan en ole (vielä) pettänyt, mutta lähellä on ollut.

Mitä mieltä olette armon mammaväki, siirrynkö aidan vihreämmälle puolelle?
ero kuin alat pettämään.

???
Oletko sä ihan tosissasi sitä mieltä, että muuten hyvä ja toimiva avioliitto ja perhe pitää rikkoa ja tuhota vain siksi ettei saa pettää? Kyllä mua enemmän sattuisi sellainen.
hyvä ja toimiva avioliitto jossa toinen harrastaa salaa seksiä muiden kanssa? Veikkaan että se petetty osapuoli olisi siitä avioliiton tilasta vähän eri mieltä jos saisi tietää. Ja miksei siitä pettämisestä voi kertoa jos kerran se on sama kuin vettä joisi.

No niin just
hyvä ja toimiva avioliitto jossa toinen harrastaa salaa seksiä muiden kanssa? Veikkaan että se petetty osapuoli olisi siitä avioliiton tilasta vähän eri mieltä jos saisi tietää. Ja miksei siitä pettämisestä voi kertoa jos kerran se on sama kuin vettä joisi.
Niinhän ap tuolla kertoo, muuten on kaikki hyvin, ainoastaan seksi tökkii. Vastaavassa tilanteessa en haluaisi että mulle tullaan elvisteleen seksiseikkailuilla. Mä haluaisin elää sitä omasta mielestäni hyvää elämää. Tässä tulee nyt sit muistaa että minä olisin se jolle ei seksi maistu. En haluaisi että mua kiristetään sanomalla että jos et anna otan eron

Ei näytä kunnioittavan. Minusta eroaminen pelkän seksin takia on aika radikaali ratkaisu. Meillä on kuitenkin kaksi alakouluikäistä lasta, omakotitalo, mökki, pari auto ja kaiken kaikkiaan taloudellisesti ja perhe-elämällisesti hyvä tilanne. Ainoa mikä mättää on seksi!
No, ei ole kuitenkaan muuta vaihtoehtoa kuin joko tyytyä seksittömyyteen ja nauttia ehyestä perheestä, tai sitten erota ja hypätä tuntemattomaan. Kun kerran käsittääkseni olette asiasta puhuneet eikä nainen ole valmis aktiivisempaan seksielämään, niin siinä sinun vaihtoehtosi ikävä kyllä ovat.

• Tykkää
Reactions: erinys
"Vieras"
Jos vaimoa ei koskaan ole pahemmin seksi innostanut niin olisiko niin että suhteen alkuaikoina on ap:ta miellyttääkseen suostunut useammin ja nyt vuosien liiton jälkeen ei jaksa enää piilottaa aseksuaalisuuttaan ja teeskennellä halukasta. Joillakin ihmisillä ei vaan ole haluja ollenkaan tai on vain hyvin vähän. Ei hormoneista kiinni eikä miehen kotitöiden teosta.
Itselläni masennuslääkitys ja omaishoitajan vastuu veivät halut, nuorempana mietin seksiä varmaan kerran minuutissa...nyt ehkä kerran kuussa käy mielessä. Onneksi en ole suhteessa niin ei haittaa.

"mamma"
Joillekin naisille ujutetaan jo pienestä asti mielikuva, että naisen nauttiminen seksistä on jotenkin kieroa. Oma äitini totesi sisareni eron jälkeen että "no pääsetpä siitäki vaivasta ettei enää tarvi persettä jakaa ja olla ukon nylkytettävänä". Sisko oli täysin samaa mieltä ja totesi minulle "teilläki alkaa olla lapsiluku täys niin ei tartte sinunkaan tota enää kauaa sietää". En sitten viitsinyt kertoa että suorastaan nautin nylkyttämisestä..

"vieras"
Hyvään ja toimivaan avioliittoon ei kuulu epärehellisyys. Jos vaimo ei hyväksy pettämistä, niin silloin vaimoa ei petetä. Jos ei sitten halua jatkaa seksittömässä liitossa, on hyvä ja eroaa. Ei se vaimokaan varmaan mikään idiootti ole; jos mies esittää asiat sellaisena kuin ne ovat, saa vaimo ainakin mahdollisuuden päättää, mitä liitolla ja perheellä haluaa tehdä; paneutua haluttomuuden syihin ja hankkia apua-> liitto mahdollisesti pelastuu.

Capish?

Mua sattuis kaikista eniten se, etten voisi itse valita haluanko elää pettäjän kanssa vai en.

no just niin
[QUOTE="vieras";28265543]Hyvään ja toimivaan avioliittoon ei kuulu epärehellisyys. Jos vaimo ei hyväksy pettämistä, niin silloin vaimoa ei petetä. Jos ei sitten halua jatkaa seksittömässä liitossa, on hyvä ja eroaa. Ei se vaimokaan varmaan mikään idiootti ole; jos mies esittää asiat sellaisena kuin ne ovat, saa vaimo ainakin mahdollisuuden päättää, mitä liitolla ja perheellä haluaa tehdä; paneutua haluttomuuden syihin ja hankkia apua-> liitto mahdollisesti pelastuu.

Capish?

Mua sattuis kaikista eniten se, etten voisi itse valita haluanko elää pettäjän kanssa vai en.[/QUOTE]

NO capish. Jos vaimo pihtaa, oli syy mikä hyvänsä, vaimo ottaa sen riskin että mies pettää ennemmin tai myöhemmin. Vaimon pihtaaminen ei voi olla pätevä syy rikkoa lasten ehjä koti ja koko elämä. Jos käy vaan kassinsa tyhjentämässä jossain, ei vaimon tartte siitä välttämättä tietää eikä sen takia tartte vaimon mieltä pahoittaa.

Kotona kaikki jatkuu kuten ennenkin, vaimo saa olla rauhassa ja perhe-elo jatkuu. Ihan oikeesti, ei se paneminen niin paha juttu ole. Tuo nipotus on vain yhteiskunnan "totutuista toimintatavoista" johtuvaa kaksinaismoralismia.

Peyote
Ei saa pettää. Jo pettämisellä uhkailu torpedoi ihan viimeistään kaikki onnistumisen mahdollisuudet.

Ap sanoo että kaikki on muuten hyvin paitsi seksi. En usko. Ap:lla ehkä on kaikki hyvin, mutta vaimolla ei taatusti ole kaikki hyvin. Seksin jatkuva epäonnistuminen kertoo että joku muu asia suhteessa ei ole tasapainossa ja oikein. Voin hyvin kuvitella, että sellainen asenne, jossa toista ollaan pettämässä ymmärtämisen ja rakastamisen sijaan on aivan varmasti ainakin osa sitä ongelmaa.

Yhteistyössä