Saanko minä miehenä pettää?

• Viestiketjun aloittaja Mennyt mies
  • Ensimmäinen viesti
Mennyt mies
Rouvan kanssa on puuhasteltu pedissä noin 6-7kk sitten ja meno ei ainakaan villimäksi ole menossa. Asiasta on keskusteltu, mutta vaimoa ei seksi kiinnosta pätkän vertaa. Ei halua oikeastaan puhua koko hommasta, eikä näe lähes seksittömässä suhteessa mitään ongelmaa. Silloin kun jotain tapahtuu, rouva makaa alla patjana ja odottaa, että minä saan hommat hoidettua. Vaimon viriliteetti ja libido ovat pakastimen tasolla. Olenkin sanonut hänelle, että jos kotona ei tule hellyyttä ja seksiä, niin minä kyllä saan sitä muualatakin. Tämä johtaa 100% riitelyyn siitä, että aion pettää. Koskaan en ole (vielä) pettänyt, mutta lähellä on ollut.

Mitä mieltä olette armon mammaväki, siirrynkö aidan vihreämmälle puolelle?

"nainen"
Jos seksi on sinulle tärkeää, voit jättää hänet jos vaimosi ei suostu avoimeen suhteeseen. Pettämistä ilman vaimosi lupaa en suosittele.
Jättämistä minäkin suosittelen ennemmin kuin pettämistä. Miksi ihmeessä olla ihmisen kanssa jos suhde on pelkästään platoninen? Lapset ja talo ei ole syy yhdessä pysymiselle. Tee niinkuin oikein on, älä alennu pettäjän tasolle. Nainen kunnioittaa miestä joka on uskollinen.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Mennyt mies
[QUOTE="nainen";28263454]Nainen kunnioittaa miestä joka on uskollinen.[/QUOTE]

Ei näytä kunnioittavan. Minusta eroaminen pelkän seksin takia on aika radikaali ratkaisu. Meillä on kuitenkin kaksi alakouluikäistä lasta, omakotitalo, mökki, pari auto ja kaiken kaikkiaan taloudellisesti ja perhe-elämällisesti hyvä tilanne. Ainoa mikä mättää on seksi!

"nalle"
Vaikea paikka. Eikö ensiksi pitäisi miettiä ja ihan oikeasti jutella miksi noin on. Onko takana pitkä suhde. Jos on, niin himothan totta kai hiipuu ja laimenee. Sitten niitä täytyy yrittää jotenkin viritellä... Tuli tästä aloituksesta kyllä syyllisyys - patjailen itsekin, eikä mies aina nyt niin kauheasti innosta... Kyllä kai tuossa tilanteessa kaikki riippuu nyt siitä, onko tunteita toista kohtaan (molemminpuolisia). Jos seksi loppuu kokonaan, jotakinhan se kertoo. Pettämistä ei kai voi suositella lääkkeeksi. Mutta jos on eroaikeita, niin sitähän se nopeuttaa...Siis eroa...

Ei näytä kunnioittavan. Minusta eroaminen pelkän seksin takia on aika radikaali ratkaisu. Meillä on kuitenkin kaksi alakouluikäistä lasta, omakotitalo, mökki, pari auto ja kaiken kaikkiaan taloudellisesti ja perhe-elämällisesti hyvä tilanne. Ainoa mikä mättää on seksi!
Voithan aina ilmoittaa että et pysty enää uskollisuuteen ja antaa vaimosi tehdä ratkaisunsa.

???
sun pitää miettiä mikä sulle on tärkeintä. Jos se on seksi, niin eroa. Saisiko vaimosi pettää vastaavassa tilanteessa vai toivoisitko että saisitte seksipuolenkin yhdessä kuntoon terapian tms avulla? Eli halutko vain tekosyyn kokeilla vierasta vai haluatko seksiä vaimosi kanssa?

Osa, niin mies kuin nainen, pettää kumppaniaan jotta ei rikkoisi lastensa perhettä. Mutta onko tämä riskin arvoista? Paljastuessaan pettäminen loukkaa paljon ja vaikuttaa eronneiden vanhempien suhteisiin. Toisaalta moni pettää ja kumppani hyväksyy hiljaisesti tilanteen.

Sinä (tai te) teette viime kädessä ratkaisun.

"vieras"
Juttele vielä asiasta jos se sinua painaa. Oikeassa tietenkin olet siinä, että eihän ihminen voi elää loppuelämäänsä ilman seksiä. Se on kuitenkin niin luontainen tarve. Jos vaimosi hyväksyy seksin hakemisen muualta, niin kokeile sitä. Jos hän ei sitä hyväksy, niin on aika alkaa puhumaan erosta.

Mennyt mies
Niin, tämän takiahan minä olen kertonut vaimolle, että mikäli kotona ei seksiä ole, niin saan sitä kyllä muualta! Tämä aiheuttaa välittömästi kilarin! Olemme käyneet asian takia pariterapian kautta seksuaaliterapeutilla, mutta siltä saatu tuki on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Minulla on siis kaksi vaihtoehtoa: olla avioliitossa ja hakata lapaseen tai erota!

..
Mun mielestä tuossa tilanteessa on ihan oikeutettua hakea seksiä muualta. Kenelläkään ei ole valtaa päättää toisen seksielämästä. Sinuna kertoisin vaimolle, että sinä kunnioitat jänen päätöstään elää seksittömässä liitossa etkä painosta häntä, mutta hän ei voi vaatia sinua elämään seksittömänä ja että jos haet seksiä muualta, sitä ei voi tässä tapauksessa pitää pettämisenä vaan perustarpeiden täyttämisenä. Tuskin rouva nostaa meteliä jos käyt ulkona syömässä tai juot vettä muualla kuin kotona?

Niimpä niin
Ei tuossa tapauksessa tarvi välttämättä erota jos muuten menee hyvin vaimon kanssa. Hän ei halua seksiä, mies haluaa. Vaimo tietää sen. Jos mies menee vieraisiin, ei se ole mielestäni tässä tapauksessa varsinaista 'pettämistä'. Tuo on vaimon tietoinen valinta. Hän ei anna, mies hakee muualta.

Mennyt mies
Saako vaimo tyydytyksen seksissä? Annatko suuseksiä?
Vaimoa seksi ei siis kiinnosta, joten todennäköisesti mitään tyydytystäkään ei siis saa. Suuseksiä hän inhoaa sekä antavana että vastaanottavana. Hän ei myöskään halua koskea sen kummeemmin minun kuin omiin sukuelimiin. Käytännössä pidän häntä lähes aseksuaalina ja hieman samanlaisia viitteitä antoi myös seksuaaliterapeutti.

Seksuaaliterapeutti oli todellinen fiasko! Hän antoi meille harjoitteita, joilla vaimon haluja saisi heräteltyä. Ikävä vain kun harjoitteet olivat seksuaalisvivahteisa ja vaimo kieltäytyi niistä kategorisesti.

???
7 kk ilman seksiä on aika lyhyt aika heittää pitkä suhde romukoppaan. Mitä jos itse halvaantuisit tai loukkaantuisit pahasti, ymmärtäisitkö jos vaimo ottaisi eron tai kävisi vieraissa? Jos kaikki muu pelaa niin kannattaako toisen luottamus pettää? Ymmärtäisin jos seksitöntä aikaa olisi vuosia, mutta puoli vuotta!! Et taida arvostaa vaimoasi paljoakaan. Rakkauden ja arvostuksen puute on ihan ok syy erota.

kunhan turisen.
niinkuin joku tossa laittoki, tyydytätkö sinä naises? mulla loppu mielenkiinto seksiin ja sen myötä exään kun se kävi vaan kirjaimellisesti tyhjentämäs kassit enkä saanut mitään irti siitä seksistä hänen kanssaan. tai onko jompikumpi teistä muuttunu paljonkin fyysisesti?

"nalle"
Kyllä mä nyt olisin vielä maltillinen. Puoli vuotta ilman seksiä kuulostaa pahalta, mutta panoksena on aika paljon. Kyllä sun pitäisi saada rouvasi nyt uskomaan, että on tosi kyseessä. Mutta miten sen teet painostamatta, kas siinä kysymys. Tuo tyylisi että puhut heti vieraista kuulostaa uhkailevalta, eikä ehkä edistä asiaasi. En nyt puolusta rouvaasi, mutta syy pitäisi löytää. Miksi ihmeessä hän pihtaa? Ei kai SILLÄ vain ole joku toinen? Jos ette halua erota niin selvittäkää seksittömyyden syyt. Tai lähtekää yhdessä lomalle. Ilman lapsia.

• Tykkää
Reactions: Uudi
Mennyt mies
Kyse ei ole siitä, että puoleen vuoteen ei ole ollut seksiä, vaan kerroin että edellisestä kerrasta on se noin 6kk. Tilanne on se, että viimeisimmän lapsen (nyt 9V) jälkeen olemme harrastaneet varmasti alle 20 kertaa seksiä. Siis noin 1-2 kertaa vuodessa! Tämä ei ole mielestäni normaalia ja mikää terapia tai vaimon 101% huomioiminen seksissä ei auta! Väitän kyllä oman osuuteni hoitaneeni vaimon tyydytyksen etsimisessä/tarjoamisessa.

Tämä on kaiken kaikkiaan vittumainen tilanne. Me olemme oikein hyvin toistemme kanssa toimeen tuleva pari tasan niin kauan kun puhe/teot kääntyvät seksiin. Silloin menee sukset totaalisen ristiin. Olen myös pyytänyt vaimolta lupaa ulkopuoliseen seksiin, mutta se aiheuttaa 100% viikon mykkäkoulun/kilahtamisen!

???
Millä tavalla se tuntemattoman kanssa tunteeton seksi loppujen lopuksi eroaisi käteen vetämisestä? Tuskin saisit pitkällä tähtäimellä siitäkään haluamaasi tyydytystä. Hyväksy vaimosi sellaisena kuin hän on tai eroa.

Wanha Waemo
Kyse ei ole siitä, että puoleen vuoteen ei ole ollut seksiä, vaan kerroin että edellisestä kerrasta on se noin 6kk. Tilanne on se, että viimeisimmän lapsen (nyt 9V) jälkeen olemme harrastaneet varmasti alle 20 kertaa seksiä. Siis noin 1-2 kertaa vuodessa! Tämä ei ole mielestäni normaalia ja mikää terapia tai vaimon 101% huomioiminen seksissä ei auta! Väitän kyllä oman osuuteni hoitaneeni vaimon tyydytyksen etsimisessä/tarjoamisessa.

Tämä on kaiken kaikkiaan vittumainen tilanne. Me olemme oikein hyvin toistemme kanssa toimeen tuleva pari tasan niin kauan kun puhe/teot kääntyvät seksiin. Silloin menee sukset totaalisen ristiin. Olen myös pyytänyt vaimolta lupaa ulkopuoliseen seksiin, mutta se aiheuttaa 100% viikon mykkäkoulun/kilahtamisen!
Kyllä tossa teidän tilanteessa on kuvio, että vaimo vie miten haluaa. Juu, ei heru ymmärrystä vaimolle, ei ollenkaan. Te olette hakeneet ongelmaan apuakin, vaan ei kiinnosta vaimoa edelleenkään. Eipä tossa juurikaan vaihtoehtoja ole. Vaimo nyt seinää vastan, oikee kunnollinen ja perusteellinen keskustelu. Nyt lyöt korttisi pöytään, mies!

"vieras"
Minusta tuo kuulostaa siltä, että seksistä on tullut tosi iso mörkö vaimollesi. Hän pelkää koko ajan sitä, että ihan mikä vaan voi johtaa tai voidaan tulkita seksiin johtavaksi. Minulla on siitä kokemusta, sitä pelkäsi koskeakaan toista, ettei vain herättäisi mitään toiveita, ettei vain itse sitten joutuisi joko torjumaan tai seksiin, johon ei ollut intoa. Puoliso ei ollut millään tavalla vastenmielinen tai epämiellyttävä, tunsin rakastavani kovastikin, mutta seksi vain ei innostanut. Ja siitä tunsi tosi suurta syyllisyyttä. Koko ajan oli tunne, että voi kun voitaisiin vaan puhua säästä, ettei minnekään tärkeämpään kajottaisi. Ja jos toinen olisi sanonut, että hakee seksin sitten muualta, se olisi loukannut tosi paljon, vaikka kuinka tiesi, ettei se ihan kohtuutonta olisi ollut. Ristiriitaista. Ei halunnut toisen saavan sitä, mitä ei itse halunnut. Ei sitä voi selittää mitenkään järkevästi. Me tehtiin sitten seksilakko, siis sellainen päätös, että mitä vaan muttei seksiä. Aloitettiin vähän kuin uudestaan, alusta, päätettiin että muistellaan miten sitä silloin alussa edettiin. Siitä tuli vähän kuin leikki, leikittiin uudelleen seurustelun aloittamista. Oli se vähän hassuakin ja teennäistä, mutta kyllä se auttoi. Ei meistä mitään alati touhuilevaa vastarakastunutta paria tullut, mutta on sentään seksiä monta kertaa kuukaudessa ja se koskemisen pelko on poistunut. Ja jopa se on nähty, että puoliso torjuu, eikä se ihme kyllä ollut mikään katastrofi. Ehkä se oli koe, ehkä siinä testattiin, miten minä reagoin.

Oikeus ja kohtuus
Et tietenkään saa pettää!!! Sen minkä kaikkivaltias Jumala on avioliiton pyhässä vihkimisessä teidät yhteen liittänyt, ei ole miehen yksipuolisesti erotettavissa.

Yhteistyössä