Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kesänlapsi123;28219658:
Osaako kukaan sanoa täällä Nikotiini purkan käytöstä? Onko sallittua, kun tästäkin niin montaa eri mieltä, eli jos jollain kokemusta asiasta on??
Ei ole itselläni kokemusta, mutta onhan ne korvaustuotteet paljon parempi vaihtoehto kuin tupakointi. Tupakoidessa vedät kehoosi lukuisan määrän myrkkyjä, nikotiinipurkasta tulee vain sitä nikotiinia. Jos se purkka saa sinut olemaan polttamatta ja määrä pysyy järkevänä, niin hyvähän se on. Mieheni on nyt ollut jo kuukausia polttamatta purkan voimin ja vaihtanut miedompaan purkkaan. Pian varmaan siirtyy ainakin osittain ihan tavaliseen purkkaan. Kuulemma tekee enää harvoin mieli tupakoida ja sekin menee ohi purkalla. Tsemppiä savuttomuuteen! Itsekin lopetin. :)

Mitenkäs moni meistä on käynyt Päivin vastaanotolla? Miten meinaatte jatkossa hoitaa henkistä puolta, kun Päivi ei talossa enää ole? Itse olen aika hämmentynyt, sillä koin saavani sieltä tarvitsemani avun. En haluaisi aloittaa uuden ihmisen kanssa, jos sellainen on edes tulossa. Täytyy nyt odotella ja selvitellä kuinka asiat asettuvat ja koittaa sitten päästä jatkamaan jossain muualla. Toivottavasti ei tule kohtuutoman kalliiksi.
 
minnes Päivi on lähdössä? siirtyykö muihin tehtäviin täällä vai lähteekö kokonaan pois?
Lopettaa PKKS:ssa, tulevasta en tiedä. Eiköhän sekin ajallaan selviä jotakin kautta. Yllättävä ja harmillinen tapaus, sillä hänen ammattitaitoaan tarvittaisiin tuolla. Mietityttää nyt vähän koko kuvio. Uusi lääkäri, uusia hoitajia, viljelyt piteni kolmipäiväisiksi. Mitähän vielä on tulossa?
 
Terve!

Ei ole tullut kirjoiteltua tänne pitkilleen, pysynyt vähän taka-alalla. Olen kyllä lueskellut kuulumisia!

Macyn kirjoitus tässä sai sitten liikkeelle. Itse sain vihdoin ja viimein (ja nähtävästi viime tipassa) käytyä Päivillä juttelemassa ja nyt ehkä pikkusen harmittaa ettei aikaisemmin saanut sitä tehtyä ja nyt kun hän talosta lähtee. On se menetys meille ja monelle muulle. Google jotain osasi kertoa, ettei hän nyt ihan kaupungista taida lähteä, mutta varmahan tästä en ole! Eikös Päivi pidä vastaanottoa myös siellä Feminossa?
Mutta siis mikä uusi lääkäri?? Ja joo, uusi hoitaja (taas! (ei sillä, ihan mukava hän on)), mutta missä meidän toinen Päivi!! Tuohon listaan voisi lisätä myös uusi pakastustekniikka! Kovasti on toiveet polin suunnalla, että se auttais niissä pakastusongelmissa ja alkioiden paremmassa selviytyisessä siirtoon. Ainakin meidän kohdalla se pakastus on vissiin ollut ongelmallista.

Eskimopuikolla taisi olla pistokset menossa? Ollaan nähtävästi aika samoilla aikatauluilla menossa. Kuinka on sujunut?

Miten piinailijoilla menee? Puhuttiinko teille mitään siitä pakastuksesta, keillä meni pakkaseen alkioita? Anteeksi kun nyt en muista ihan teidän muiden tilannetta :ashamed:

Omassa tilanteessa ollaan jo tekemässä kolmatta hoitoa, kovasti polilla ollaan toivekkaita onnistumisen suhteen, itsellä omat fiilikset hoidon edetessä muuttuu kiikun kaakun :stick: Sitä vaan koittaa ajattella että kun ei montaa siirtoa ole takana, niin ei onnistumisen mahdollisuuksiakaan ole ollut montaa. Toivo katossa ja pelko persuuksissa, nih!

Mutta kaikille toivotan aurinkoisia päiviä!
 
Kyllä musta Päivi ottaa yksityisesti vastaan useammassakin paikassa, maksaa muistaakseni jotain 80-100e/kerta riippuen meneekö yksin vai miehen kanssa. En sit tiedä jatkaako niitä vai lopettaako ne.

Ainiin, ja toinen Päivi on KAI perustanut jonkun sisustusyrityksen.Ihan sattumalta tösmäsin siihen kun jotkut mun fb-kaverit oli tykänneet tai kommentoineet tms. sitä yritystä. Tai en edes tarkalleen muista, mut fb:n kautta mä siihen törmäsin. En sit tiedä onko lopettanut sairaalalla samalla vai jatkaako siellä kans.
 
Viimeksi muokattu:
En ole käynyt Päivin luona kun pariskuntakäynnillä ivf ennen. Pystyn onneksi jakamaan muutaman saman asian kanssa painineen/ painivan...ja täällä tottakai! Minulla olisi työnpuolesta mah. Käydä työnohjauksessa, (tämä asia menisi samalla), mutta terapeutti on huono..joten se siitä! Itse kaipaan Ahtolaa? Siirrossa jouduttin kutsumaan konkari apuun, kun kohtu ei oijennut...uusi lekuri taisi tehdä..muute ok...
 
Heiiiiips,

täällä on kirjoiteltu ihan uusia asioita.. kuka uus lääkäri? en oo myöskään tienny et PL lähtee tms.. ja onko jären et alkiot siirretään 3pv punktiosta,älysinkö siis oikein? Ite en oikein välittänyt tästä PL sta. Käytiin kerran pariskuntakäynnillä ja sen mitä puhelimessa puhunut niin ei kemiat kohdannu :D. Onks MA ki lähteny, vai miks kaipailee Minnie82? mä oon kyllä nyt pihalla ku lumiukko tämmösistä asioista..

Melargia: jep täällä pistellään.. kirjoitan tohon yleisesti tarkemmin.. Missä vaiheessa hoitoa siis sä meet? pistelet?monettako päivää ja milloin punktiota yms?

Omaa: Mulla on ollu töissä kiirettä ja kaikkea et ei oo kerenny kirjoittaa.. Joka päivä kyllä käynyt lukemassa..
alkuviikosta käyty ekassa tarkastuskäynnillä (puregonia takana 5pv) mieslääkäri oli lappuun laittanut et molemmilla puolilla 11-12mm on 5kpl. eli yht 10. ehkä mahdollisesti enemmän? katoin aiemman kierroksen lappua niin siihen oli merkattu pienemmätki.. toivottavasti saatais nyt kymmenkunta edes.
Minkä kokoisia teillä on rakkulat ollu eka ultrassa tai n. 5pv tiennoilla pistoksista..
Nyt siis tänään pistin 8 puregon annoksen ja 3 nnen orgalutranin. Huomenna kai sitä sit tietää taas enemmän ts. punktio ajankohdan yms. Minkä kokoisia rakkuloiden pitäis olla ku laitetaan pregnyl?
 
eskimopuikko: eräs gynekologi on opetellut/kouluttautunut... MA olen nähnyt vain kerran hoitoje ajan..ja viime syksynä minulle tulleissa lapuissa ei hänen nimeään mainittu,
..toki nämä eivät kerro vielä mitään..itellä kait vielä....feminon mainoksessa ei mainittu häntä.
En osaa sanoa follien kokoa kunnolla, mihinkään ei ikinä kirjata miule. Pitkässä kaavassa olisiko ollut5pv n.10mm...nihkeästi minulle ainakin kerrotaan mitään...ja kun kysyy saa jonkun vastauksen tai epämääräisen vastauksen....
 
Piinailut sujuneet hyvin, menin tyhmänä sitten testailemaan eilen PP6 ja negaahan se näytti :( oireita on ollut, huonoolo aamuisin, rinnat kipeänä, väsyttää, kylmää iltaisin, välillä mahaa nippailee ja vihloo.. Johtuneeko oireet sitten lugeista? Noh mutta seuraavan kerran vasta pitkäperjantaina aion testin tehdä :)
 
Puhelimella kirjoitan tällaista pikaista vastausta.

Voihan kökkö kesänlapsi, tosin onhan se vielä aika ajoissa testattu että ei se paikkaansa välttämättä pidä! Luget on katala lääke, että siitä tulee just moiset olot.

Minnielle pitkää pinnaa piinailuun!

Eskimopuikko: ens viikolla punktio. Minulla taitaa isoimmat olla jo 20mm, niissä voi jo punktiossa olla jo vanhaksi menneet solut. Pienimmät sitte taas 11-12mm jotka taas ei varmaan kerkee kypsyä. Siltä väliltä ne suurimmaksi osaksi. Nuohan on vaan arvioita miten paljo niitä on, punktioituja voi olla enemmän.
 
Kesänlapsi; minulla on ollut luomu yrityksilläkin vaikka millaisia tuntemuksia, mutta aivan turhaan. Uskon, että nämä luget ja endo sekä normi pms oireet aiheuttaa tuntemuksia..vahva tunne negasta:(ja mietityttää jo tuleva, etenkin jos hoidot jatkuu vasta syksyllä...Sinänsä helpointa tämä aika, kun ei ole piikkejä ja polikäyntejä yms..ja ei tarvitse kellottaa elämää..
 
Viimeksi muokattu:
Minulla ei ole pakkasessa alkioita, ainukainen matkassa. Aikataullullisesti en tiedä ehtiikö tehä uutta hoitoa ainakaan pitkällä kaavalla ennen kesätaukoa...toivon, että pääsen edes suunnittelukäynnille mah pian...
 
Onks Kesänlapsi uudelleen testaillut, toivotaan testin vielä kääntyvän plussan puolella :)

Minnie82 mikä pp sulla on menossa?

yleisesti lugeista: yööök.. ne tekee kamalan olon mahaan ja ihan sinne minne kuuluu laittaa.. tuntuu et joka paikka turvoksissa niiden aikaan. Ja väsyttää... Kamalin lääke noista mun mielestä.


Polilla loppuviikosta käyty ja taas ne oli alkanu nyysähtää :/ viimeks arveli et tulee 10tai reilu ja nyt n.7 veikkasi. viime käynnillä munikset siis 15-16mm oli 4kpl ja 5 vai 6 13-14mm.. limakalvo oli 11mm lääkäri ainaki sanoi et on hyvä,muistelen edellisten siirtojen aikaan olleen n.8-9mm..mä en noista tiiä ja tosiaan yleensä ottaen tosi vähän asioista edes kertoovat. Yhen kerran on ollu nuorempi naislääkäri Jonna, se oli tosi mukavan oloinen ja sanoinkin hänelle että hän on ensimmäinen joka kertoo automaattisesti ja tarkasti mun asiat :) jäi ainaki sillä reissulla hyvä mieli., . punktio alkuviikosta. saapi nähä nyt kerkiikö tms noi pienemmät kasvaa. Mahaa kyllä turvottaa jo ja töissä huomaa kun päivän huhkii et kipeetä tekee.

Voi voi flunssaa pukkaa, pärskityttää ja nenä vuotaa solkenaan :/
 
Minnielle, toivotaan parasta :)

Eskimopuikko: en ole testaillut, enkä kyllä uskallakkaan vasta kun virallisena testipäivänä :/ nyt ei mitään muita oireita kun rintojen arkuus, voi voi.. onkohan huono vai hyvä asia? Miusta nuo luget on ollu
yllättävän helppo lääke ja mulla menee ne 2x3

eikös minnie sullakin oo nyt PP8? eli samana päivänä sit testaillaan??
 
Kertoa voitaisiin enemmän..harmillista..ja vaikka kysyy, silti ei saa välttämättä vastausta.

Juu pp 8 taidetaaan mennä...pitkänä perjantaina testaus...
Eskimopuikko;pidetään peukkua! Noihin arvioihin ei voi oikein luottaa, mutta kuullostaa ihan hyvältä. Itselleni jäi sellainen mielikuva, että katsojasta kiinni miten monta näkyy..täytyy nyt vaan yrittää luottaa nyt itsekin heidän ammattitaitoo...
Kesänlapsi; voimia piinailuun..

Minulla pregnyl laukaisi rintojen aristuksen ja kasvun..todella kipeät ja turvonneet, mutta niin minulla on aina ennen menkkoja ei tosin ihan näin voimakkaasti...
 
Viimeksi muokattu:
O ou.. alkaahan se vähän jänskättää..punktio nimittäin :D no, tuskin nyt menetän yöunia sen tähden. Viime kerrasta kuitenkin jäi hyvät fiilikset. Ehkä se muniksien määrä on se suurin jännäyksen aihe.
Pregnyl pistetty ja viimeks meni tissit tooooodella kipeeks ja nyt ei tunnu mitään?! :O
TOivottavasti sit vielä päästäis siirtoon asti, jännäys viikko tiedossa..

Miten teillä on menny piinapäivien aika? ja miten te maltatte olla testaamatta?! Minusta kahella ed kerralla tuntuu se ensmäinen viikko ettei mene eteenpäin sit millään... mä oon himotestailija :/ en vaan voi mitään,pakko pakko pakko... tyhmää.. :p pitäs malttaa nyt olla ostamatta niitä tikkuja hirveesti etukäteen..paremmin sanottu kuin tehty :D sit mä sen viimeisen 7pv tollotan miljoonassa eri valossa näkyykö mitään :D kemiallisessahan mulla alkoi näkyä himmee + pp8. Olo on melko turvonnut, eilen töiden jälkeen piti varovikseen kävellä ja istuminenkin oli hankalaa paikoitellen. Sellainen painon ja vihlomisen tuntu. TÄnään vapaa päivä ollut niin huomattavasti helpompaa. Toiv saan sitä saikkua punktiosta siirtoon.

Melargian kans taitaa olla suht samoihin aikoihin punktiot? piinaillaan sit porukassa :)

tekeekö punktioita muuten kaikki polin lapslääkärit tuolla?
 
Eskimopuikko; tsemiä punktioon! !! On se kyllä ihan älyttömän jännittävää...ekalla kerralla pelkää ensin toimenpidettä eniten seuraavalla jo suoraan munasolujen puolesta jne..

En osaa sanoa tekeekö kaikki punktiota....mulle teki e.k ja hyvin teki:)
Nyt on piinailussa tunteet herkillä..rinnatkaan eivät ole enää niin kipeät. Mietin testaisinko jo torstaina ettei menisi lomapäivä suremiseen, töissä ottaa päähän jo muutenkin...
 
Oletteko millä testeillä testanneet? Mie taas testasin tänään tuolla Mammaksi. fi testeillä ja negaahan se näytti :( käyn kyllä ostaa paremman testin torstaina.. Jos tää tuoresiirto ei onnistu niin miten se pakastesiirto sit menee, voiko jo seuraavaan kiertoon tehdä sen?
 
Kesänlapsi123 Mulla on ollu noita halppistestejä (one step), mut parhaimman (vahvimman)viivan sain silloin kuitenki apteekin omalla vaikka ne halppikset oli herkempiä.

Ainaski pitkän kaavan jälkeen josta sain siis tuoreesta kemiallisen niin piti pitää yks normi kierto välissä ja sit Pas. Mulla tehtiin ihan omaan kiertoon ilman mitään lääkkeitä. Tikuttelin ovista ja ovis plussan tultua siirto tehään 3-5pv päästä.Mulla tais olla neljäntenä siirto.

hei,onks ne mammaksin testit niitä tosi kapeita? oon yrittäny ettii niitä leveempiä, ne olis paljon selkeempiä? voi vinkata jos tietää noista halppiksista ja leveemmistä millä merkillä on...
 

Yhteistyössä