Miten reagoisitte, jos lapsenne toisi samaa sukupuolta olevan tyttö- tai poikaystävän kotiin näytille?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="uskovainen";28223946]Tulipa paljon vastauksia, mutta vastataan nyt vaikka tähän ekaan. Ei kysymys ole mistään häpeästä (voin toki puhua vain omasta puolestani..), vaan siitä, että jos ihmisellä ei ole rauha Jumalan kanssa, niin ihminen kärsii ja kuka haluaisi oman lapsensa kärsivän. Omat lapseni tulevat tuntemaan Raamattua sen verran, että tietävät homosuhteiden olevan täysin Jumalan tahdon vastaisia. En todellakaan näe tässä mitään kaappiin menemistä tai tulemista. Ihmiset kaikki on luotu heteroiksi, eli se on se oma itse ja hyväksyä itsensä.[/QUOTE]

Minä synnyin lesbona ja minulle se olisi kaappiin menemistä, jos kieltäisin sen itsessäni. Sama tilanne voi olla lapsillasi.

Mä olen surullinen näistä kommenteista, joissa lapselle ollaan näyttämässä ovea sen takia, että hän on vanhempien mielestä rakastunut väärään ihmiseen. Näköjään jotkut laittaa ehdot rakkaudelle jopa omaa lasta kohtaan. Minulle on ihan sama missä muodossa rakkaus lasten elämään tulee, toivon että sitä tulee heidän elämään ja se kohtelee heitä lempeästi.
Sammaa mieltä. Omani ei vielä vuosiin ole tuossa seurusteluiässä mutta en sittenkään joskus halua laittaa ehtoja.

Pfft
[QUOTE="uskovainen";28223175]Lainaan vähän muokaten tuolta alusta.

Olisin suruissani, että olemme menneet kasvatuksessa mönkään ja pahasti, koska sellainen suhde olisi täysin vastoin Jumalan tahtoa. Ihmisellä voi olla vaikka mitä mielitekoa, mutta niitä ei ole tarkoitus toteuttaa.

Rukoilisin, että hän joskus palaisi Jumalan luo ja voisi taas olla vapaa ja oma itsensä.[/QUOTE]

Mun mielestä on inhottavan vähättelevää sanoa sitä "mieliteoksi", kun ihminen rakastaa toista ihmistä, joka sattuu olemaan samaa sukupuolta. Minkä ihmeen takia uskovaiset keskittyvät aina vain siihen seksipuoleen tässä asiassa? Teillä ei ole ilmeisesti mitään käsitystä siitä, mitä on todellinen rakkaus. Parisuhde on muutakin kuin lihallisuutta ja lisääntymistä.

"uskovainen"
[QUOTE="vieras";28224013]Minä synnyin lesbona ja minulle se olisi kaappiin menemistä, jos kieltäisin sen itsessäni. Sama tilanne voi olla lapsillasi.[/QUOTE]

Meillä on ainakin tähän mennessä syntynyt ihan vain lapsia, mutta osaisiko lääkäri sitten tutkia tarkemmin, kun vanhinkin on vasta 4 vuotta..?

Jumalalla on kuitenkin tahtonsa ihan jokaista varten oli sitten syntynyt kuinka heterona tahansa ja kaikista ratkaisevin asia on tuo Jeesuksen vastaanottaminen. Mutta Jeesus on Vapahtaja ei mikään kaappiin sulkija. Jumala ei tahdo meille mitään pahaa, mutta itse me kyllä petämme itsemme moneen kertaan. Sitä autuaampi on ihminen mitä enemmän Jeesus saa hänessä vaikuttaa. Viitsinenkö jankuttaa, mutta Jeesus ei siunaa homosuhteita.

"vieras"
[QUOTE="uskovainen";28224074]Meillä on ainakin tähän mennessä syntynyt ihan vain lapsia, mutta osaisiko lääkäri sitten tutkia tarkemmin, kun vanhinkin on vasta 4 vuotta..?

Jumalalla on kuitenkin tahtonsa ihan jokaista varten oli sitten syntynyt kuinka heterona tahansa ja kaikista ratkaisevin asia on tuo Jeesuksen vastaanottaminen. Mutta Jeesus on Vapahtaja ei mikään kaappiin sulkija. Jumala ei tahdo meille mitään pahaa, mutta itse me kyllä petämme itsemme moneen kertaan. Sitä autuaampi on ihminen mitä enemmän Jeesus saa hänessä vaikuttaa. Viitsinenkö jankuttaa, mutta Jeesus ei siunaa homosuhteita.[/QUOTE]

En usko, että kukaan tekee mitään sillä tiedolla, onko 4-vuotias homo vai hetero. Kyllä se selviää sitten kun sen aika on.

Ei Jeesus olekaan kaappiin sulkija, ahdasmieliset ihmiset hoitavat kyllä sen puolen.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
"uskovainen"
Mun mielestä on inhottavan vähättelevää sanoa sitä "mieliteoksi", kun ihminen rakastaa toista ihmistä, joka sattuu olemaan samaa sukupuolta. Minkä ihmeen takia uskovaiset keskittyvät aina vain siihen seksipuoleen tässä asiassa? Teillä ei ole ilmeisesti mitään käsitystä siitä, mitä on todellinen rakkaus. Parisuhde on muutakin kuin lihallisuutta ja lisääntymistä.
No tunnen kyllä aika paljon homoja. Mutta epälihallisia homosuhteita en tiedä onko sellaisia olemassakaan. Kyllä homous-määrittelyyn yleensä liitetään sana seksuaalisuus ja minä en ota vastuuta moisesta määrittelystä...

"vieras"
Minä saan varmaan jonkinasteisen hepulikohtauksen joka tapauksessa, vaikka lapsi toisi minkälaisen puolisoehdokkaan hyvänsä näytille. Olen niin kanaemo, että varmaan kauhistelisin miten vauvastani on tullut jo niin iso ja tekisn kaikki kliseisimmätkin kysymykset ja teot, mitä anopilta voi vain kuvitella :D

Minulle samaa sukupuolta oleva tyttö- tai poikaystävä olisi ihan yhtä ok kuin erisukupuoltakin. Ennemminkin minua voisi kauhistuttaa, jos lapseni rakastuisi reilusti eri-ikäiseen ihmiseen tai ihmiseen, joka tulee jostain kaukaisesta maasta. Ulkomaalaisen kanssa seurustelu kauhistuttaisi minua ihan siksi, että pelkäisin että lapseni muuttaa toiselle puolelle maailmaa, enkä näkisi häntä kovin usein :) Lapseni onni on kuitenkin minulle tärkeintä, valitsipa hän sitten minkälaisen puolison hyvänsä, tai vaikka jättäytyisi tietoisesti yksin.

[QUOTE="uskovainen";28224131]No tunnen kyllä aika paljon homoja. Mutta epälihallisia homosuhteita en tiedä onko sellaisia olemassakaan. Kyllä homous-määrittelyyn yleensä liitetään sana seksuaalisuus ja minä en ota vastuuta moisesta määrittelystä...[/QUOTE]

Samoin kuin heteroseksuaalisuuteen. Vai tuliko sinusta kenties hetero vasta sukupuolielämän myötä?

Pfft
[QUOTE="uskovainen";28224131]No tunnen kyllä aika paljon homoja. Mutta epälihallisia homosuhteita en tiedä onko sellaisia olemassakaan. Kyllä homous-määrittelyyn yleensä liitetään sana seksuaalisuus ja minä en ota vastuuta moisesta määrittelystä...[/QUOTE]

Ymmärrä vaan väärin, jos se helpottaa :)
Ihmettelen, miksi leimaat rakkauden pelkäksi mieliteoksi.

"uskovainen"
[QUOTE="vieras";28224115]En usko, että kukaan tekee mitään sillä tiedolla, onko 4-vuotias homo vai hetero. Kyllä se selviää sitten kun sen aika on.

Ei Jeesus olekaan kaappiin sulkija, ahdasmieliset ihmiset hoitavat kyllä sen puolen.[/QUOTE]

Kyseenalaistaisin kyllä edelleen sen että lapsi olisi jotain muuta kuin lapsi, itseasiassa koko homoheterojaottelu on typerä, ei kysymys ole ihmisestä itsestään vaan teoista.

Uskotteko nyt kaikki sitten siihen, että joku väittää syntyneensä lesbona?

[QUOTE="uskovainen";28224176]väitinkö jotain tuollaista? Meni vähän ohi, suonet anteeksi minulle että en ole ihan kaikista nopeaälyisin. Väännä vähän rautalankaa tänne..[/QUOTE]

Homoseksuaalisuus, heteroseksuaalisuus. Samalla tapaa voidaan kysyä, onko olemassa muita kuin lihallisia heterosuhteita. Väittäisin että ei, jos parisuhteista puhutaan, mutta silti aika moni on hetero jo syntyessään. Eli se seksuaalisuuden toteuttaminen ei määrittele seksuaalista suuntautumista.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
En oikein mitenkään, mutta tuskin syynäisin samaa sukupuolta olevan kumppanin niin tarkasti, kuin vastakkaista sukupuolta olevan.

Luottaisin ehkä helpommin.
Minä ajattelen vähän näin, mutta täytyy kyllä sanoa että jos tyttäreni toisi kotiin tytön, syynäisin tämän helpommin kuin jos poika toisi kotiin pojan. Luotan naisiin niin vähän :/

Mutta vastaus kysymykseen, hämmästyisin. Sitten voi olla että hämmästyisin omaa hämmästystäni :D Ja alkaisin varmaan miettiä, että jos hämmästyin niin olisiko minun pitänyt tietää se jo aiemmin eikä vasta ekasta seurustelukumppanista? Mistä päästään tyypillisiin paska äiti - fiiliksiin että kun lapseni ei ole luottanut minuun tässä asiassa. Mistä päästään takaisin hämmästykseen.

Okei, ehkä ajattelen tätä vähän liian monimutkaiseksi. Sitten, kun lapseni olisi esitellyt kumppaninsa, keitettäisiin kahvit/teet ja tutustuttaisiin toisiimme.

lucifer
[QUOTE="hmmm";28224162]Olisiko kantanne yhtä suvaitsevainen, jos lapsenne ilmoittaisikin olevansa pedofiili?[/QUOTE]eikähän tässä nyt verrata kahta täysin eriasiaa. mutta äidinrakkaus on luultavasti sen verran vahva, että lapseni hän olisi vaikka sairas olisikin, joten hommaisin hänet pakkohoitoon ja suljetulle loppu iäkseen jos siis olisi pedofiili.

"vieras"
[QUOTE="uskovainen";28224160]Kyseenalaistaisin kyllä edelleen sen että lapsi olisi jotain muuta kuin lapsi, itseasiassa koko homoheterojaottelu on typerä, ei kysymys ole ihmisestä itsestään vaan teoista.

Uskotteko nyt kaikki sitten siihen, että joku väittää syntyneensä lesbona?[/QUOTE]

Missä vaiheessa sinut sitten luotiin heteroksi? Jos nyt haluat takertua tuohon "synnyin" sanaan, niin käytetään sitten sinun sanastoasi, minut luotiin lesboksi. Parempi?

palsta lesbo
[QUOTE="hmmm";28224162]Olisiko kantanne yhtä suvaitsevainen, jos lapsenne ilmoittaisikin olevansa pedofiili?[/QUOTE]

tottakai!
sehän on hienoa että löytää intohimon kohteen jostain.

Yhteistyössä