Kukkaron herraksi tänään 12.3, katsoitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juu uu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katoitteko tänään tuon Kukkaron herraksi ohjelman, jossa oli 26v yh äiti Tiina?

Mitä mieltä?
Paljonko sillä sitä lainaa siitä autosta oli vielä? :o

mulla särähti korvan se että hänelle jäi lapsen kanssa 500e elämiseen. No meidän visihenkiselle perhelle jää 500-800 joten hänen pitäisi pärjätä ruhtimallisesti. mut ajso ei ole valmis luopumaan autosta ja syättää lapsellen vain valmisruokaa niin eihän ne rahat riitäkään

mulla särähti korvan se että hänelle jäi lapsen kanssa 500e elämiseen. No meidän visihenkiselle perhelle jää 500-800 joten hänen pitäisi pärjätä ruhtimallisesti. mut ajso ei ole valmis luopumaan autosta ja syättää lapsellen vain valmisruokaa niin eihän ne rahat riitäkään

Ja käytti parisataa karkkiin kuussa..

jotain 24000 kait autosta oli maksettavaa.

Mä ymmärsin, että auto oli alunperin maksanut 24t..
Vaikutti ihan järkevältä rahankäyttäjältä, mutta se valmisruokien syöttäminen lapselle särähti korvaan.
Mä poden huonoa omaatuntoa, jos pari kertaa kuussa annan lapselle kaupan valmista perunasoselaatikkoa. En ymmärrä oikeasti, miten joku voi kasvattaa lapsen kaupan valmismätöillä.. huh huh...

Auton voisi myydä ja ostaa halvemman.

Joo, toi särähti mullakin korvaan.. Mä olen entinen yh ja mulla jäi laskujen jälkeen ruoka ja vaaterahaa vajaa 600e. Ja me pärjättiin loistavasti. Joka kuu jäikin vielä tilille rahaa, kun seuraava kotihoidontuki tuli.
Mulla ei ollut mitään ongelmaa, kun rahaa tuli useamman kerran kuussa (10pv elarit, 26pv lapsilisät ja kuun lopussa kht, ja alkukuusta sossun rahat).

Ja käytti parisataa karkkiin kuussa..

jotain 24000 kait autosta oli maksettavaa.

Kuulin mä sit oikein sen autolainan määrän. Kuinka helvetin kallis auto se on ollut :o

Miksei ollut valmis myymään autoa ja ostamaan halvempaa tilalle?

Järkyttävä summa karkkiin :o

Mä en nähnyt ihan loppuun saakka, mut jäin ihmettelemään, miksi autoa ei voinut vaihtaa halvempaan? Ymmärrän, ettei autosta halunnut luopua, mutta onhan niitä hyvä ja halvempiakin.

Jos se auto on joku pari vuotta sitten maksanut 24, niin nyt saisi siitä ainakin 18t?! kahdeksalla tonnia saa jo tosi hyvän auton ilmastoinnilla ja muilla perusherkuilla, niin jäisi 10t säästöön tuolle mammalle.
Lapselle tekisin kotiruokaa.

Juu, ei näyttänyt :D

Tulis ehkä hieman halvemmaksi syöttää sille lapsellekkin ihan sitä kotiruokaa... Mun esikoistyttö on syönyt aina kotiruokaa (mä yh:na jaksoin hyvinkin tehdä itse ruoat) , samoin nämä kaksi nuorempaa nyt.

Juuri näin.

Perunamuusia itsetehtynä ja jauhelihaa sekaan, niin vastaa kaupan perunasoselaatikkoa.
Kuudella eurolla saa ison annoksen ja muksu saa pariksi päiväksi siitä ruuat ja äiti vielä lisäksi.
Lanttuporkkanaraaste on halpaa ja hyvää. Sipuli ja kaali ovat edullisia.
Jos 200e menee karkkiin, niin sillä summa tekee aikamoiset kunnon vihersalaatitkin kotimaisista vihanneksista.
Täysjyvämakaronista makaronilaatikkoa ja sehän on lasten herkkua yleensä!
Puurot itsetehtynä ovat halpoja ja terveellisiä.
Kotimaisia marjojakin voisi ostaa pari kertaa kuussa kaupasta, jos jättäisi karkit väliin.
Sämpylöitä voisi tehdä joskus itse ja esim. keitot+sekaa vihannekset on halpaa ja täyttävää.

Karkkiin voisi varata vaikkapa 10e kuussa ja sillä saa kyllä joka viikko hyväskää. Pullaa voi leipoa itse pakkaseen.

Jos se auto on joku pari vuotta sitten maksanut 24, niin nyt saisi siitä ainakin 18t?! kahdeksalla tonnia saa jo tosi hyvän auton ilmastoinnilla ja muilla perusherkuilla, niin jäisi 10t säästöön tuolle mammalle.
Lapselle tekisin kotiruokaa.

Sillä oli edelleen lainaa siitä 24.000e, maksaa siitä pelkkiä korkoja 100e/kk. En tiedä, paljonko sellainen auto maksaa, mutta epäilen ettei siitä enää tuota 24te saa vaan jäisi myymällä sen tappiolle... Auton arvo laskee todella nopeaa. Sillä ei myöskään ala tulla tuloja ku pari-kolme sataa enemmän kuukaudessa töihin mennessä, kun jää mm. asumistuki pois... Ei saa sitä autoaan ikinä maksettua tai ainakin lainaa tulee olemaan enemmän, mitä siitä saisi. Voi voi... Miksi hitossa pienituloisella ihmisellä on noin kallis auto ja noin helkatisti siitä lainaa :D ei tulis mieleenkään...

Juuri näin.

Perunamuusia itsetehtynä ja jauhelihaa sekaan, niin vastaa kaupan perunasoselaatikkoa.
Kuudella eurolla saa ison annoksen ja muksu saa pariksi päiväksi siitä ruuat ja äiti vielä lisäksi.
Lanttuporkkanaraaste on halpaa ja hyvää. Sipuli ja kaali ovat edullisia.
Jos 200e menee karkkiin, niin sillä summa tekee aikamoiset kunnon vihersalaatitkin kotimaisista vihanneksista.
Täysjyvämakaronista makaronilaatikkoa ja sehän on lasten herkkua yleensä!
Puurot itsetehtynä ovat halpoja ja terveellisiä.
Kotimaisia marjojakin voisi ostaa pari kertaa kuussa kaupasta, jos jättäisi karkit väliin.
Sämpylöitä voisi tehdä joskus itse ja esim. keitot+sekaa vihannekset on halpaa ja täyttävää.

Karkkiin voisi varata vaikkapa 10e kuussa ja sillä saa kyllä joka viikko hyväskää. Pullaa voi leipoa itse pakkaseen.

Näinpä!

Meillä syötiin makaronilaatikkoa pari päivää putkeen. Päivälliseksi ja seuraavana päivänä lounaaksi. Sit tein taas kahdeksi päiväksi ruuan... Ja mulla meni yhden lapsen kanssa kauppaan 40e viikko... Mistä oli aina se yks karkkipussi/sipsipussi ;)

En kattonu tuota ohjelmaa, en ikinä muista tuota. Näkyykö netis jossaki? Areena varmaan jos näkyy?

Mutta siis parilla sadalla karkkia kuukaudes?!? Siis mitä hittoa! :O Aika hemmetisti saa kyllä vetää karkkia tuolla summalla! Mä oon reilusti ylipainoonen, mutta en ikinä saisi menemään karkkiin tuollaasta summa enkä kyllä edes malttaasi laittaa tuota summaa pelkkään karkkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja että silleen;28188097:
Sillä oli edelleen lainaa siitä 24.000e, maksaa siitä pelkkiä korkoja 100e/kk. En tiedä, paljonko sellainen auto maksaa, mutta epäilen ettei siitä enää tuota 24te saa vaan jäisi myymällä sen tappiolle... Auton arvo laskee todella nopeaa. Sillä ei myöskään ala tulla tuloja ku pari-kolme sataa enemmän kuukaudessa töihin mennessä, kun jää mm. asumistuki pois... Ei saa sitä autoaan ikinä maksettua tai ainakin lainaa tulee olemaan enemmän, mitä siitä saisi. Voi voi... Miksi hitossa pienituloisella ihmisellä on noin kallis auto ja noin helkatisti siitä lainaa :D ei tulis mieleenkään...

Mä ostin 3000e auton ja se on ollut ihan hyvä peli. Ollut mulla jo 4v ja ei sen suurempia vikoja tms ollut. Mulla olisi varaa jopa ostaa 24t auto. On sen verran säästössä ja vakityö.
Mä ajan joka päivä 55km työmatkoja ja hyvin kulkee :)

En siis ymmärrä tuota autoa, en laisinkaan...

Mä ostin 3000e auton ja se on ollut ihan hyvä peli. Ollut mulla jo 4v ja ei sen suurempia vikoja tms ollut. Mulla olisi varaa jopa ostaa 24t auto. On sen verran säästössä ja vakityö.
Mä ajan joka päivä 55km työmatkoja ja hyvin kulkee :)

En siis ymmärrä tuota autoa, en laisinkaan...

En ymmärrä minäkään. Miksi ei oo voinu alunperin ostaa autoa käytettynä? Toi auto on maksanu uutena varmaan sen 30t....

Siis mitkä tämän äitin tulot on? On siis töissä kuitenki? Ei kai muuten olisi tuollaasta autolainaa saanu.

Kuuntelin/katselin ohjelmasta vähän alkua puolella korvalla/silmällä ja mun mielestä sen yh-äidin vakityö oli joku osastonsihteerin tai tekstinkäsittelijän tapainen työ sairaalassa. Tein 2000-luvun alkuvuosina osastonsihteerin/kanslistin sijaisuuksia Turussa vuoden verran ja siihen aikaan osastonsihteerin/kanslistin palkka oli täyspäiväisistä hommista jotain puolentoista tonnin luokkaa kuussa, Turun kalleusalueella. Pk-seudulla epäilemättä vähän enemmän, mutta tuskin niistä hommista vieläkään paljoa yli kahta tonnia kuussa maksetaan, edes pk-seudulla.

Siis mitkä tämän äitin tulot on? On siis töissä kuitenki? Ei kai muuten olisi tuollaasta autolainaa saanu.

Kotihoidontuella, haki sossusta ja diakonilta täydennystä, kolmivuorotyö oli olemassa, kun meni töihin sai 2-300 enemmän kuin kotona. Siitä sitten maksaa luottokortit, törkeän autolainan josta ei suostu luopumaan, 230e karkkiin ja muuhun mättöön yms. Ettei töihinkään meno varsinaisesti tilannetta paranna, voi vaan alkaa maksaa autoa, josta aiemmin maksoi vain korkoja.

Kuulemma ottanut autolainan kun meni töihin ja tulikin sitten raskaaksi yllättäin, teki silloin kolmivurotyötä ja palkka oli korkeampi.

Ainahan noi on tollasia. Samoin tällä palstalla. Edellisen jutun näin, missä vietettiin pikkumiehen synttäreitä vai oliko tää sama? Ymmärsin, että sillä äidillä ei ollut autoa. Hassulta vaan kuulosti, kun siinä oikein opeteltiin, miten lapsen synttäreitä voi viettää edullisestikin. Mentiin siis kauppaan ja ostettiin valmis kakkupohja, kermaa, mariannerouhetta, persikkaa ja valmista kermavaahtoa! Ok. Kai toi oli vaan telkkaria varten, mutta eipä anna kauhean hyvää esimerkkiä. Pienessä perheessä se on ne pienet teot, mitkä siihen ruokalaskun loppusummaan vaikuttaa. Ja se tolla juuri oli ongelmana. Kauppalaskua neljä ja puol sataa kuussa. Sillä summalla pärjäis isompikin perhe.

Mun mielestä eilinen nainen oli hoitanut hommansa hyvin. Ei ollut mitään ulosotossa, ei pikavippikierrettä, ei ostotiliä tuhanteen nettivaatekauppaan tai muuta sellaista, mitä monilla muilla taas on. Mun mielestä hän siis osaa käyttää rahaa järkevästi. Autolaina oli otettu silloin, kun elämäntilanne oli toinen. Ohjelman aikana hänelle varmasti selvisi, että jos kituuttaminen alkaa ärsyttää, voi auton kenties vaihtaa halvempaan. Nyt ohjelman idea oli mielestäni opettaa tarkkaa taloudenpitoa elämäntilanteessa, jossa rahaa tulee vähän. Ja mun mielestä on tarpeetonta tulla sanomaan, että itse ollaan ruokittu 200 ihmistä kahdella leivällä ja kolmella kalalla. 500 euroa ON vähän rahaa.

Saatte hyökätä myös mun kimppuuni, sillä mä en syytä edes valmisruokien syöttämisestä. Pahempi olis, jos elättäis lapsensa karkilla ja leivällä. Niitäkin äitejä on. Valmisruoan myötä lapsi saa sentään lämpimän aterian päivittäin. Osa valmisruuista lienee luokattomia, mutta mä en osaa nähdä esim lihamakaroonilaatikkoa vaarallisena.

Mua kävi kans ärsyttämään. Vaikka ei sais. Lähinnä se että oli päivät kotona yhden jo aika ison lapsen kanssa eikä jaksa tehdä ruokaa. Jasit se Martta sanoi et joo onhan se hankalaa kun on toi lapsikin tossa WTF?!?

Mun mielestä eilinen nainen oli hoitanut hommansa hyvin. Ei ollut mitään ulosotossa, ei pikavippikierrettä, ei ostotiliä tuhanteen nettivaatekauppaan tai muuta sellaista, mitä monilla muilla taas on. Mun mielestä hän siis osaa käyttää rahaa järkevästi. Autolaina oli otettu silloin, kun elämäntilanne oli toinen. Ohjelman aikana hänelle varmasti selvisi, että jos kituuttaminen alkaa ärsyttää, voi auton kenties vaihtaa halvempaan. Nyt ohjelman idea oli mielestäni opettaa tarkkaa taloudenpitoa elämäntilanteessa, jossa rahaa tulee vähän. Ja mun mielestä on tarpeetonta tulla sanomaan, että itse ollaan ruokittu 200 ihmistä kahdella leivällä ja kolmella kalalla. 500 euroa ON vähän rahaa.

Saatte hyökätä myös mun kimppuuni, sillä mä en syytä edes valmisruokien syöttämisestä. Pahempi olis, jos elättäis lapsensa karkilla ja leivällä. Niitäkin äitejä on. Valmisruoan myötä lapsi saa sentään lämpimän aterian päivittäin. Osa valmisruuista lienee luokattomia, mutta mä en osaa nähdä esim lihamakaroonilaatikkoa vaarallisena.

500€ kahdelle ihmiselle kaikkien vakiomenojen jälkeen on ihan ok summa. Ja jos siitä oli varaa panna yli 200€ karkkiin niin on peiliin katsomisen paikka. Jos tuosta 200€:sta laittaisi vielä sen 130€ ruokapottiin mikä meni lapsen valmisruokiin niin saisi ihan mukavasti jo oikeaa ruokaa tehtyä ja kilot pääsisi karisemaan.

Mua kävi kans ärsyttämään. Vaikka ei sais. Lähinnä se että oli päivät kotona yhden jo aika ison lapsen kanssa eikä jaksa tehdä ruokaa. Jasit se Martta sanoi et joo onhan se hankalaa kun on toi lapsikin tossa WTF?!?

Joo, lapsikin tossa... =) Mulla noita pyörii neljä kappaletta ja silti laittalen joka päivä ainakin kerran lämpimään ruuan ja aamulla keittelen puuroa ja viikottain teen sämpylöitä yms. Lapsetkin ottaa jo pienestä pitäen mielellään osaa tuollaisiin hommiin! Alle vuoden ikäiselle voi jo hyvin antaa taikinamöntin nokan alle ja lapsi saa leipoa kans.
En mä niitä räkäisillä ja kuolaisilla käsillä leivottuja ihan pienten leipomuksia paista hygieniasyistä, mutta onpahan saanut olla mukana :)

Yhteistyössä