"vieras"
Pelkkä kurssi ei riitä. Sossuasiakaan tilinkäyttöoikeus evätään ja nimitetään ednvalvoja ja taloudellinen hoitaja joka maksaa laskut ja hyväksyy ostositomukset.
Ensimmäisenä kurssipäivänä opetetaan miten turhat opiskelut lopetetaan ja työpaikkaa haetaan.No voisiko se ongelma vaikka olla sellainen, että muualta saadut rahat ei yksinkertaisesti riitä elämiseen. Mä en tajua tuota asennetta, että ihminen on muka huono rahankäyttäjä jos saa toimeentulotukea. No se raha on niin pieni, että kyllä siinä oppii laskemaan mihin on varaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miksi helvetissä pitäisi vaatia kaikilta jotakin typerää kurssia!
Vaikka siksi, että SUURIMMALLE OSALLE sossun asiakkaista se olisi varmaan ihan tarpeellinen ja tuskin se kenellekään huonoa tekee...Miksi helvetissä pitäisi vaatia kaikilta jotakin typerää kurssia!
Kyllä tekee huonoa jos se vaikuttaa omaan opiskeluun (huom. ammattiin opiskelua eikä mitää turhanpäiväistä paskaa kuten tuo kurssi olisi mulle) ja siihen että voi olla lapsensa kanssa. Huonoa siksi, että tuollaisen typerän kurssin takia voisi joutua kieltäytymään töistä kun pitää pakostakin mennä paskanjauhantakurssille. Huonoa siksi, että jos tuollainen paskakurssi osuu työssäoppimisen ajalle niin ei helpota elämää pätkääkään.Vaikka siksi, että SUURIMMALLE OSALLE sossun asiakkaista se olisi varmaan ihan tarpeellinen ja tuskin se kenellekään huonoa tekee...
Opiskeluja voit jatkaa sitten kun sinulla on talous kunnossa. Nyt sinulla ei ole varaa opiskella vaan menet suoraan töihin.Ei ole todellista. :headwall: Senhän takia mä opiskelen, että saisin niitä töitä paremmin! Aika idiootti olet jos luulet mun opiskelevan ja kituuttavan pienellä rahalla turhan takia!
Jokaiselle perusterveelle suomalaiselle löytyy työtä suoraan peruskoulun penkiltä. Ei "oma alan" töitä mutta kuitenkin työtä millä saa laskut maksettua. Sossun asiakkaksi kuuluu vasta jos terveys pettää.Huisia... Missä sä oot töissä? Voiks sinne tosiaan kävellä tosta noin vaan suoraan sisään ja ilmottaa et tulin teille töihin? :O
Ainahan palstalla on noita idiootteja jotka luulee, että jokaiselle löytyy töitä paikkakunnasta riippumatta. Ei ole vissiin taantuma-sana ehtinyt näiden ääliöitten korviin.Huisia... Missä sä oot töissä? Voiks sinne tosiaan kävellä tosta noin vaan suoraan sisään ja ilmottaa et tulin teille töihin? :O
Mun mielestä taas sellainen on idiootti, joka ei älyä hommata ammattia ENNEN sitä lapsen tekoa...Ei ole todellista. :headwall: Senhän takia mä opiskelen, että saisin niitä töitä paremmin! Aika idiootti olet jos luulet mun opiskelevan ja kituuttavan pienellä rahalla turhan takia!
Tasan jokaisella työttömällä on joku tekosyy miksi tarjottu työ ei kelpaa. Tai sitten on muuttanut pienelle paikkakunnalle jossa töitä ei kertakaikkiaan ole, mutta tämäkin on tekosyy koska aivan jokainen voi muuttaa.Älä jauha paskaa. Suomessa on työttömyyttä ja paljon työttömiä jotka ei todellakaan halua olla työttömiä! Mistä teitä idiootteja oikein tulee?
VOI JEESUS! Kuinkahan moninkertaiseksi mun palkka pitäis sitten nostaa, kun nytkin tulot on työssäkäynnistä huolimatta alle toimeentulotuen (johtuen kylläkin yksinhuoltajuudesta!) ja minä tulen HYVIN TOIMEEN.En mielestäni nähnyt unta, vaan töllössä joku sanoi, että toimeentulotuen ostovoima on tippunut viime vuosikymmeninä niin, että se pitäisi samantien kaksinkertaistaa. Kehottaisin myös miettimään, mitä se tekee asenteille, jos pitkään joutuu kitkuttelemaan tuollaisella tasolla. Ensin varmasti nöyrtyy kun joutuu keskittymään hengissäpysymiseen. Historia kuitenkin osoittaa, että kun sekään ei riitä, löytyy lopulta se kiukkuisempikin vaihde. Valtion intressi ei pitkällä tähtäimellä missään maassa ole se, että köyhät näkevät nälkää.