Miksi pettämisestä syytetään aina pelkästään sitä toista naista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28143390]Voin sanoa, että jos suhde paljastuu, ei äiti välttämättä ole todellakaan enään hyvinvoiva ja samalla sitten myös lapsen hyvinvointi huononee. Olen sanonut miehelleni, että pahin asia, minkä voi ikinä tehdä minulle, on pettää minua. Koen sen sellaisena loukkauksena ja oikeastaan valehteluna (en usko, että ihminen pystyy rakastamaan puolisoaan, jos loukkaa puolisoaan noin pahasti), että en helposti siitä yli pääsisi. Kokisin olevani nöyryytetty, itsetuntoni laskisi nollaan ja vähintään joutuisin masennuslääkitykselle. Saatan olla tavallista herkempi näissä asioissa, en tiedä, mutta minulle pettäminen on sellainen loukkaus, että pelkään mieheni pettävän jo ihan lastenikin kannalta, koska tiedän, että toipuminen kestäisi ja en olisi niinä hetkinä parhain äiti lapsilleni. Ero ilman pettämistä ei tuntuisi samalta. Silloin tuntisin miehen olevan edelleen se sama, mutta että ei vaan sovita yhteen.

Että jos vähänkään mietit sitä lasten hyvinvointia, niin mieti miltä itsestäsi tuntuisi jos saisit kuulla miehesi maanneen toisen naisen kanssa kun itse olet raskaana ja vielä täysin yhteisestä valinnasta. Et tietystikään voi tietää, koska olet tunteeton paska, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan tai tunteisiin.[/QUOTE]

Jos tosiaan meinaat, että joutuessasi petetyksi joudut masennuslääkitykselle nii kannattaa vähän miettiä nyt jo onko sulla kaikki ihan kunnossa.

[QUOTE="DiipaDaapa";28143203]Maksaa miten?[/QUOTE]

No mä en ole kovin ystävällinen sielu jos mua petettäis, joten todennäköisesti mulla olis kaikenlaista mukavaa takataskussa. Riippuisi ihmisestä joka mua pettäis, mikä sille olisi tärkeää ja myös siitä kenen kanssa pettäisi.

[QUOTE="Mies";28143430]Vaimo on aina ollut hieman tukeva, mutta nyt on lihonnut vaan enemmän. Puhuu laihduttamisesta mutta ei koskaan jaksakaan ja lihoo vaan entisestään. Miksi ei voi mies sanoa suoraan? On suhteessa tärkeää että toinen näyttää edes siltä ettei oksenna kun näkee toisen.[/QUOTE]

Oma asenteesi kuullostaa kovin oksettavalta, eikä siltä pelasta edes ulkonäkö.

no en. mulla on tarpeeksi läheisiäkin ihmisiä joiden hyvinvoinnista välitän, en jaksa olla mikään Äiti Teresa joka kantaa koko maailman pahoinvointia omilla harteillaan. En itke työkaverin tuttavan syövän takia, en siksi että naapurin teinin eka seurustelusuhde päättyi... mulla on ihan omat murehdittavat ja huolenaiheet. Hoidon perhe ei ole yksi niistä. Huolehtikoon hoito itse omantuntonsa ja perheensä asiat.

Ei tarvitse olla äiti terasa, mutta mikset voisi ottaa ihan omaa miestä, etkä toisen omaa miestä? Niin pettäjät kuin ne jotka varatun kanssa makaavat ovat tutkimusti molemmat itsetuntoongelmaisia, joiden on pakko saada pönkitettyä itsetuntoa, kun joku toinen haluaa. Pettäjä ei koe kotona olevansa tarpeeksi haluttava tai vaikka kokisikin, kaipaa lisää itsetunnon pönkittämistä baarista. Sinä et välttämättä ole edes se ainut toinen nainen. Onko sinulle ihan ok, että miehellä saattaa olla vaikka 5 tälläistä, joiden kanssa seksisuhde? Sinulle ihan ok. Tiesitkö muuten, että pettäjillä on tapana mollata puolisoaan, ettei se salarakas ala häntä haukkumaan. Kotona voi hyvinkin kaikki olla hyvin ja puoliso oikeasti kaunis ja haluttava ja seksiä on, mutta kun miehelle ei riitä mikään. Voi olla kyse seksiriippuvaisuudesta, eikä siitä, että mies pitäisi sinua erityisen haluttavana. Hänestä myös tälläinen salailu voi olla tietynlainen fetissi, ja ei ole väliä kuka on kohteena. Kuhan joku ihan perus ok nainen.

Onko sinulle ok viedä myös mummon rahat? "mitä väliä, minä mikään äiti teresa ole, minä tarvitsin rahaa, mummolla on varmasti lisää". tai vaikka...
"tapoin tuon tuntemattoman ihmisen, ei sillä kuulemma lapsiakaan ollut, eikä perhettä. Kuulemma ihan idioottikin. Sattui vaan olevaan paremman näköinen kuin minä ja oli viemässä työpaikkani, mitä vitun väliä, jos ammuin sen tuossa äskettäin".

Siispä sen miehen on parempi olla jäämättä kiinni tai lopettaa suhde, hänhän se vaimoaan pettää enkä minä. Pointti tässä on, että kyseessä on miehen täysin vapaaehtoinen ja tietoinen valinta. Jos mies on valmis tähän siitä huolimatta että tietää vaarantavansa perhe-elämänsä, se on hänen päätöksensä.

Minä en muuten ole tuo henkilö joka kirjoitti että mies odottaa lasta vaimonsa kanssa.

Tietenkin jos haluat ajatella ettei sinulla ole mitään vastuuta, niin siitä vaan.
Tosiasiassa kuitenkin vastuuta on myös sinulla, tokikaan ei niin paljoa kuin miehellä.
Mutta pointti tässä on että ihan turhaa jeesustelua että sinä olisit tässä ihan puhtoinen.

Ja minä en syyttäisi vain sitä vain sitä toista naista/ miestä. Tilanteesta riippuen
kuinka paljon sitä toista voi syyttää. Vai voiko syyttää ollenkaan.

[QUOTE="vieras";28143336]Sopassa jo olet, turha siltä on silmiään ummistaa. Miksi et keskity perheettömiin miehiin?

Itse rakastan itseäni ja lähimmäisiäni sen verran, etten voisi noin tehdä itselleni enkä muille ihmsille.[/QUOTE]

Minun mielestä juuri tämä mies on hyvä seksisuhteeseen kanssani. Ei jää roikkumaan ja jos jää pääsee helposti irti. Hyvä sängyssä ja komea. Miksi siis vaihtaisin? Vaimo saa loput, minä tahdon vaan seksiä.

Kannattaa muistaa, että elämässä ansaitsee juuri sellaista kohtelua kuin miten itse kohtelee muita. Moni varmaan ajattelee, ettei ole "mitään velkaa" vieraalle naiselle. Toisaalta joku saattaa olla sitä mieltä, ettei ole mitenkään velvollinen auttamaan sinua, jos näkee sinut kuolemaisillasi tien poskessa. Tuleva miehesi voi olla sitä mieltä, ettei ole sinulle uskollisuutta ja rehellisyyttä velkaa. Ystäväsi saattaa olla sitä mieltä, että on ihan ok hypätä sänkyyn miehesi kanssa, koska ei ole sinulle mitään velkaa jne. Kaikilla erilainen moraali ja itsekkyys kiertää.

[QUOTE="Toinen";28143487]Minun mielestä juuri tämä mies on hyvä seksisuhteeseen kanssani. Ei jää roikkumaan ja jos jää pääsee helposti irti. Hyvä sängyssä ja komea. Miksi siis vaihtaisin? Vaimo saa loput, minä tahdon vaan seksiä.[/QUOTE]

Miksi olet noin sitoutumiskammoinen, pelkäät tulevasi petetyksi?

[QUOTE="vieras";28143474]Ei tarvitse olla äiti terasa, mutta mikset voisi ottaa ihan omaa miestä, etkä toisen omaa miestä? Niin pettäjät kuin ne jotka varatun kanssa makaavat ovat tutkimusti molemmat itsetuntoongelmaisia, joiden on pakko saada pönkitettyä itsetuntoa, kun joku toinen haluaa. Pettäjä ei koe kotona olevansa tarpeeksi haluttava tai vaikka kokisikin, kaipaa lisää itsetunnon pönkittämistä baarista. Sinä et välttämättä ole edes se ainut toinen nainen. Onko sinulle ihan ok, että miehellä saattaa olla vaikka 5 tälläistä, joiden kanssa seksisuhde? Sinulle ihan ok. Tiesitkö muuten, että pettäjillä on tapana mollata puolisoaan, ettei se salarakas ala häntä haukkumaan. Kotona voi hyvinkin kaikki olla hyvin ja puoliso oikeasti kaunis ja haluttava ja seksiä on, mutta kun miehelle ei riitä mikään. Voi olla kyse seksiriippuvaisuudesta, eikä siitä, että mies pitäisi sinua erityisen haluttavana. Hänestä myös tälläinen salailu voi olla tietynlainen fetissi, ja ei ole väliä kuka on kohteena. Kuhan joku ihan perus ok nainen.

Onko sinulle ok viedä myös mummon rahat? "mitä väliä, minä mikään äiti teresa ole, minä tarvitsin rahaa, mummolla on varmasti lisää". tai vaikka...
"tapoin tuon tuntemattoman ihmisen, ei sillä kuulemma lapsiakaan ollut, eikä perhettä. Kuulemma ihan idioottikin. Sattui vaan olevaan paremman näköinen kuin minä ja oli viemässä työpaikkani, mitä vitun väliä, jos ammuin sen tuossa äskettäin".[/QUOTE]

sinäkin siis rinnastat varatun kanssa hässimisen mummon ryöstöön tai tappamiseen? Mielenkiintoisia näkökulmia näillä palstamammoilla täällä... varmaan sulle on ihan sama heittää karkkipaperi kadulle tai ajaa kännissä jonkun päälle?

Mitä tulee muihin kommentteihisi niin mulle on oikeastaan aika sama onko äijällä fetissi vai miksi se käy luonani, en minä hänen kanssaan naimisiin aio

[QUOTE="vieras";28143418]Miksi ihmeessä teit naisen vielä uudestaankin raskaaksi? Miksi helvetissä? Et varmaan sitten voi ymmärtää miltä tuntuu, kun olo on kuin ympärivuorokautisessa krapulassa, pää särkee, mutta lääkkeitä ei voi ottaa, mielialat heittelee ja tekee mieli itkeä kun säätiedottaja sanoo, että kohta tulee kesä. Kai ymmärsit viime kerralla, minkälainen vaimostasi tulee, joten miksi ihmeessä teit sen uudestaan? Minäkin olen raskaana ja onneksi minulla ei ole kaltaistasi miestä. Mieheni jaksaa ja sanoo, kertoo emmä ymmärtää, minä pyydän välillä kyllä anteeksi käytöstäni ja yritän olla sanomatta mitään pahaa miehelleni. Mutta miltä sinusta tuntuisi päiväkausia maata sohvalla kun mikään ei pysy sisällä ja olo on voimaton kun vatsa on tyhjä? Voi jessus teitä joitain miehiä. Olisit pysynyt sinkkuna.[/QUOTE]

Usko vaan, että suurin osa miehistä ajattelee juuri tuon suuntaisesti niistä muodottomaksi paisuneista valaista, jotka joskus olivat heidän seksikkäitä vaimojaan.

[QUOTE="vieras";28143498]Miksi olet noin sitoutumiskammoinen, pelkäät tulevasi petetyksi?[/QUOTE]

Mistä sait päähäsi, että olen sitoutumiskammoinen? Ei kaikkien tarvitse heti muodostaa pysyvää parisuhteita. Minulla on tässä niin paljon meneillään, että tällä hetkellä pelkkä seksi riittää.

Tietenkin jos haluat ajatella ettei sinulla ole mitään vastuuta, niin siitä vaan.
Tosiasiassa kuitenkin vastuuta on myös sinulla, tokikaan ei niin paljoa kuin miehellä.
Mutta pointti tässä on että ihan turhaa jeesustelua että sinä olisit tässä ihan puhtoinen.

Ja minä en syyttäisi vain sitä vain sitä toista naista/ miestä. Tilanteesta riippuen
kuinka paljon sitä toista voi syyttää. Vai voiko syyttää ollenkaan.

kuka puhui puhtoisesta ja syyttömästä? en minä kuvittele olevani puhtoinen, en vaan jaksa välittää koska miehellä on nimenomaan se suurempi vastuu omasta käytöksestään ja perheestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivää;28143465:
Jos tosiaan meinaat, että joutuessasi petetyksi joudut masennuslääkitykselle nii kannattaa vähän miettiä nyt jo onko sulla kaikki ihan kunnossa.

No voin kyllä myöntää, että sairastan jonkinlaista raskausmasennusta. Lapsi oli haluttu ja enemmän jopa mies sai pyörrettyä ajatukseni siihen suuntaan, mutta kun joka paikasta tungetaan "mies pettää, ei niitä kiinnosta", "kuuluu sukupuoleen"....ja muuta, niin kyllä tässä "herkässä" mielentilassa alkaa vaikka mitä kauhukuvia kuvittelemaan, vaikka mitään syytä ei pitäisi edes olla. ...eikä ole luottamuksessa pulaa. Kunhan lasken todennäköisyyksiä.

Voisin kyllä väittää, että ei ole mitenkään epätavallista, että puoliso masentuu, jos puoliso pettää. Vaikka kaikki olisi etukäteen kunnossa. Kukaan tuskin haluaa yksinhuoltajaksi, jos mies kaikin puolin muuten on ihana. Harva pystyy antamaan pettämisen oikeasti anteeksi, vaikka "käytännössä antaakin". Tuskin sitä koskaan unohtaa. Minua on petetty aiemmissa suhteissa.

sinäkin siis rinnastat varatun kanssa hässimisen mummon ryöstöön tai tappamiseen? Mielenkiintoisia näkökulmia näillä palstamammoilla täällä... varmaan sulle on ihan sama heittää karkkipaperi kadulle tai ajaa kännissä jonkun päälle?

Mitä tulee muihin kommentteihisi niin mulle on oikeastaan aika sama onko äijällä fetissi vai miksi se käy luonani, en minä hänen kanssaan naimisiin aio

Eli ihan sama vaikka haukkuisin kadulla tuntemattomia kun se ei ole kuitenkaan yhtä paha asia kuin väkivalta? Mielenkiintoista. Saa tehdä oikeastaan mitä vaan, kun jotain pahempaakin aina löytyy.

[QUOTE="vieras";28143513]Näin ne taudit leviää, ou-jee...[/QUOTE]

Nykypäivänä pitää olla harvinaisen tyhmä jos tulee vahingossa raskaaksi tai saa taudin. Huomasitko muuten, että en puhunut lukumäärästä vaan totesin vain ettei mies ole ainoa seksikumppanini?

Kannattaa muistaa, että elämässä ansaitsee juuri sellaista kohtelua kuin miten itse kohtelee muita. Moni varmaan ajattelee, ettei ole "mitään velkaa" vieraalle naiselle. Toisaalta joku saattaa olla sitä mieltä, ettei ole mitenkään velvollinen auttamaan sinua, jos näkee sinut kuolemaisillasi tien poskessa. Tuleva miehesi voi olla sitä mieltä, ettei ole sinulle uskollisuutta ja rehellisyyttä velkaa. Ystäväsi saattaa olla sitä mieltä, että on ihan ok hypätä sänkyyn miehesi kanssa, koska ei ole sinulle mitään velkaa jne. Kaikilla erilainen moraali ja itsekkyys kiertää.

Oletko vähän naiivi? Kaikki tällainen sonta voi käydä vaikka olisi kuinka ystävällinen ja muut huomioon ottava..

[QUOTE="Voivoi";28143544]Oletko vähän naiivi? Kaikki tällainen sonta voi käydä vaikka olisi kuinka ystävällinen ja muut huomioon ottava..[/QUOTE]

Ei kun mä kato ajattelin, että jos kohtelee muita hyvin, ei koe ikinä huonoa kohtelua, huoh...

[QUOTE="Yks vaan";28143516]Usko vaan, että suurin osa miehistä ajattelee juuri tuon suuntaisesti niistä muodottomaksi paisuneista valaista, jotka joskus olivat heidän seksikkäitä vaimojaan.[/QUOTE]

Minä en ole ollut viime raskaudessa, enkä tässäkään muodottamaksi paisunut valas. Ainoastaan vatsa on paisunut, eikä edes miksimään luonnottamaksi. Tottakai ymmärrän, ettei nainen välttämättä ole haluttavimmillaan viimeisillään raskaana, jos on lihonnut ja turvotusta tai synnytyksen jälkeen, jos on jäänyt vielä paino, mutta eiköhän miehen pitäisi se kestää. Jos nainen ei pääse laihtumaan, pitäisi miehen alkaa miettimään missä vika, mahdollisesti vaimolla ei ole aikaa, on väsynyt, masentunut. Terve nainen kyllä huolehtii itsestään. Itselläni jäi synnärille jokainen kilo, eikä sekään mitään epänormaalia ole.

Eli ihan sama vaikka haukkuisin kadulla tuntemattomia kun se ei ole kuitenkaan yhtä paha asia kuin väkivalta? Mielenkiintoista. Saa tehdä oikeastaan mitä vaan, kun jotain pahempaakin aina löytyy.

kadulla tai palstalla, samalla tavallahan ne on periaatteessa kasvottomia...

Tossa on kumminkin semmoinen pieni poikkeama, että vieraan kanssa paneminen ei ole rikos, tappaminen, ryöstäminen tai väkivalta kadulla on. Lisäksi myös tuosta kadulla tuntemattomien haukkumisesta saattaa parhaassa tapauksessa saada tuomion. Minä en tässä ole rinnastanut yhtään tekoa tai rikosta toisiinsa, sinä ja tuo "vieras" niin teette.

[QUOTE="vieras";28143557]Minä en ole ollut viime raskaudessa, enkä tässäkään muodottamaksi paisunut valas. Ainoastaan vatsa on paisunut, eikä edes miksimään luonnottamaksi. Tottakai ymmärrän, ettei nainen välttämättä ole haluttavimmillaan viimeisillään raskaana, jos on lihonnut ja turvotusta tai synnytyksen jälkeen, jos on jäänyt vielä paino, mutta eiköhän miehen pitäisi se kestää. Jos nainen ei pääse laihtumaan, pitäisi miehen alkaa miettimään missä vika, mahdollisesti vaimolla ei ole aikaa, on väsynyt, masentunut. Terve nainen kyllä huolehtii itsestään. Itselläni jäi synnärille jokainen kilo, eikä sekään mitään epänormaalia ole.[/QUOTE]

Naisella ei ole aikaa? Nainen makaa 9kk kotona valittaen, nalkuttaen ja miehen holhottavana. Missä vaiheessa mies saa omaa aikaa? Juuri tämän takia te joudutte petetyksi. Aina vaatimassa jotain. Toinen nainen ei vaadi.

Yhteistyössä