Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
Häääh? Aikalaillahan nämä ketjun asiat koskettavat vain uskonjuttuja, ei tässä ketjussa muusta ole puhuttukaan kuin uskosta. Enkä mä mitään psykologista profiilia ole kenestäkään ei-uskovasta muodostamassa. Tässä ketjussa vaan oikeasti menee välillä sekaisin, että onko joku vieras semmoinen jonka kanssa on keskusteltu jostain samasta asiasta aikaisemminkin vai onko jokin uusi vieras kyseessä. Ettei tule puhuttua samalle ihmiselle samasta asiasta moneen kertaan.
No vastaat vain siihen esitettyyn kysymykseen tai siinä tietyssä postauksessa olevaan asiaan, niin kaikki hyvin.
 
"..."
[QUOTE="vieras";28123999]Mikään ei estä ettei Jeesus voisi kuolla useita kertoja? Tai että toiselle planeetalle lähtiskin ainoa tytär. Muilla planeetoilla saattaa elää aivan toisenlaisia ihmisiä joille on annettu toisenlainen tehtävä ja toisenlaiset lähtökohdat. Ehkä ovat valmiiksi enkeleitä.[/QUOTE]

Tässä tapauksessa ei sitten ole kyse Raamatun Jeesuksesta. Toki ihmiset voivat filosofoida ja rakennella vaikka millaisia uskomuksia, mutta on olemssa Totuus, ja se on itse Herra, Jeesus "Minä ole tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani". Se että itse rakentelee juttuja päässään ei ole este sille, etteikö todellisuus tule kuitenkin jonakin pävänä vastaan. On olemassa taivas ja helvetti ja tästä ihminen ei pääse karkuun mitenkään, vaikka ei saatanaan tai Jumalaan uskoisi.
 
"vieras"
Kai se Jumala olisi jotain maininnu jos Hänellä olis joku tyttäre. Olisi suhteellisen tärkeä asia meidänkin tietää. :)
Miten niin? Jumalaan liittyy varmasti hyvin paljon sellaista mitä emme tiedä. Tiedämme vain sen mikä on oleellistä tämän pienen ihmiskunnan selviytymisen kannalta. Raamatun kirjoittamisen jälkeen on saattanut luoda kymmenen tytärtä, kaksi poikaa ja vaikka kuinka monta uutta planeettaa. Vai odotatko että Jumala lähettäisi tiedotteen ihmiskunnalle joka kerta kun luo jotain kivaa omaksi ilokseen?
 
"vieras"
[QUOTE="...";28124118]Tässä tapauksessa ei sitten ole kyse Raamatun Jeesuksesta.[/QUOTE]

Miten niin? Raamatussa on ennustettu että Jeesus palaa maapallolle mutta ei ole sanottu mitä hän tekee (tai ei tee) tässä välissä kun hän odottaa tämän ihmiskunnan kypsymistä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";28124161]Miten niin? Raamatussa on ennustettu että Jeesus palaa maapallolle mutta ei ole sanottu mitä hän tekee (tai ei tee) tässä välissä kun hän odottaa tämän ihmiskunnan kypsymistä.[/QUOTE]

No niin, saat nyt jäädä tänne pohtimaan tuota asiaa. Mulla ei virta riitä mihinkään tällaisiin. Mutta hauskaa iltaa kaikille. Syvä toiveeni olisi, että jokainen teistä, jotka ette vielä Jeesusta tunne, voitte oppia tuntemaan hänet pian Vapahtajana ja ainoana tosi Jumalana :).
 
[QUOTE="vieras";28124147]Miten niin? Jumalaan liittyy varmasti hyvin paljon sellaista mitä emme tiedä. Tiedämme vain sen mikä on oleellistä tämän pienen ihmiskunnan selviytymisen kannalta. Raamatun kirjoittamisen jälkeen on saattanut luoda kymmenen tytärtä, kaksi poikaa ja vaikka kuinka monta uutta planeettaa. Vai odotatko että Jumala lähettäisi tiedotteen ihmiskunnalle joka kerta kun luo jotain kivaa omaksi ilokseen?[/QUOTE]

On Jumala pienemmistäkin asioista ilmoittanut, joten miksi ei jostain toisesta lapsesta? Tytär aiheuttaisi kovan keskustelun siitä, että miksi Poika joutui maan päälle eikä tytär, onko se tytärkin joku esikuva maapallon uskoville ihmisille, se pistäisi vähän kolminaisuusoppiakin uusiksi. Eli ei mikään pikkujuttu.

Sinänsä mulle on ihan se ja sama, onko avaruudessa älyllistä elämää. Mutta sanotaan että jos pistetään tästä hetkestä 50 vuotta eteenpäin ja jos siihen mennessä on löydetty älyllistä elämää avaruudesta, niin jos vuonna 2063 on olemassa Kaksplussan palsta, niin lupaan ketjun jokaiselle ateistille tarjota jossain kahvilassa kahvit, hyvän leivonnaisen kera. :D :p Koska niitä muita sivilisaatioita nyt ei vaan löydy, vaikka millä tötteröillä zoomailtaisiin...
 
"vieras"
[QUOTE="...";28119180]Jalovaara just radiossa sanoi, miten ohjelmaan oli TV7:n rukoustilanteesta leikattu lauseita ja liitetty, ikään kuin hän opettaisi tuollaista Kallion kirkossa. Ihminen oli itse pyytänyt rukousta ja hän rukoili sen mukaan. Tällaisesta roskasta me maksetaan ihan verovaroin :(!! Minne voi valittaa????[/QUOTE]

Jalovaara jäi kiinni valehtelusta. Minne voi valittaa?

Kotimaa24: Jalovaaran syytös ei pidä paikkaansa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
 
"vieras"
Ai niin, vedonlyönti on varmaan kiellettyjen listalla vaikka siitä ei Raamatussa sanota, auts.: / Mutta lupaan kysyä vuonna 2063 että "no, löytykö?"
Luulisin ettei löydy vielä 2063 koska Jumala on suuessa viisaudessaan jättänyt sen verran tilaa tähtien ja galaksien väliin ettei sivilisaatiot sotkeudu toisensa asioihin.

Mutta palataan asiaan ylösnousemuksen jälkeen? Taivaassa saataa silloin olla paljon muutakin porukkaa kuin vain tämä pieni ihmiskunta ja meidän Raamatun mainitsemat enkelit.
 
Voi että
Mä en kyllä tunne että uskovaiset olis sen sairaampia kuin muutkaan. Mun mielestä uskovaiset usein on ulkoisestikin reippaamman näköisiä. Mutta sellaista vaatimusta ei ole, vaan Jumalan lapseksi on tervetulleita myös sairaat.

Ps. Ehkä ikävimmän vaivan ikinä sain itse kun menin ei-uskovan suosittelemaan poskiontelon punktioon. Sain siitä sellaisen hermosäryn, joka vaikeuttaa mun elämää. Onneksi mua on siunattu sellaisella tilanteella, ettei mun ole pakko olla töissä jos tunnen itseni sairaaksi.
Kuulostaa kamalalta. Onko sinulla siis loppuelämän ajan kipuja? Auttavatko niihin mitkään lääkkeet?
 
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Voi että;28124333:
Kuulostaa kamalalta. Onko sinulla siis loppuelämän ajan kipuja? Auttavatko niihin mitkään lääkkeet?
Ei ne kivut ole koko aikaa. Halusin vaan aukoo päätäni tolle yhdelle vieraalle joka sitä punktioo niin tietäväisenä suositteli tietämättä mitä se edes on. Mua ärsytti et se väitti et uskovaiset on tosi sairaita. Halusin muistuttaa, miksi itse olen sairas. Kuunneltuani hänen neuvojaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Ei ne kivut ole koko aikaa. Halusin vaan aukoo päätäni tolle yhdelle vieraalle joka sitä punktioo niin tietäväisenä suositteli tietämättä mitä se edes on. Mua ärsytti et se väitti et uskovaiset on tosi sairaita. Halusin muistuttaa, miksi itse olen sairas. Kuunneltuani hänen neuvojaan.
Sen verran pitää korjata että kyseinen vieras vain kertoi että sellainen toimeenpide on olemassa, ei kehottanut rientämään vastaanotolle. Tällä kaktuksella on hauska taipumus vääristää omia muistikuvia.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28124359]Sen verran pitää korjata että kyseinen vieras vain kertoi että sellainen toimeenpide on olemassa, ei kehottanut rientämään vastaanotolle. Tällä kaktuksella on hauska taipumus vääristää omia muistikuvia.[/QUOTE]

Älä viitti, kyllähän nimenomaan sanoit että kannattaa mennä. Luuletko etten muka itse tiennyt kyseisestä toimenpiteestä? Toisin kuin sinä, tiesin miten se tehdäänkin, enkä olisi ikimaaimassa suostunut siihen kun lääkäri ehdotti, ellet olisi niin varmana puhunut siitä ja suositellut. Ja sitten kun olin ihan paskana siitä, sanoitkin, että luulit että siinä vain huuhdellaan. Et tiennyt ruston läpi rusauttelusta mitään. Ku sä aina niin tiedät.
Ku katot peiliin kiin tiedät että siinä se näkyy, syy inhota tyhmiä miehiä jotka aina pätee silloinkin, kun ei tiedä mitään.

Enkä mä toki kaunaa kanna, mutta on vyön alle lyömistä väittää uskovaisia enemmän sairaaksi kuin muita ihmisiä. Sinähän se kumminkin olit, joka niin sanoi ja ilmeisesti halusit viitata sillä mun sairasteluihin. Se oli loukkaavaa, eikä oo toivookaan että oltais enää ikinä puheväleissä. Anteeksi muille keskustelun pilaamisesta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
[QUOTE="vieras";28124285]Mutta palataan asiaan ylösnousemuksen jälkeen? Taivaassa saataa silloin olla paljon muutakin porukkaa kuin vain tämä pieni ihmiskunta ja meidän Raamatun mainitsemat enkelit.[/QUOTE]

Tämä olisi hienoa koska aika voisi käydä pitkäksi jos taivaassa pitäisi viettää ikuisuuden (kirjaimellisesti) vain maapallon sielujen kesken.

Mitä tehdä sen jälkeen kun on tavannut jokaisen taivaassa notkuvan sielun? Kun kuulumiset on vaihdettu ja kaikki mahdolliset shakkiottelut on pelattu ja sudokut ratkottu.. voisi melkein olettaa että Jumala luo lisää sieluja sen mukaan kun vanhat kyllästyy seuraan.
 
"vieras"
Älä viitti, kyllähän nimenomaan sanoit että kannattaa mennä. Luuletko etten muka itse tiennyt kyseisestä toimenpiteestä? Toisin kuin sinä, tiesin miten se tehdäänkin, enkä olisi ikimaaimassa suostunut siihen kun lääkäri ehdotti, ellet olisi niin varmana puhunut siitä ja suositellut. Ja sitten kun olin ihan paskana siitä, sanoitkin, että luulit että siinä vain huuhdellaan. Et tiennyt ruston läpi rusauttelusta mitään. Ku sä aina niin tiedät.
Sanoin että tunnen kaksi ihmistä joille punktio on tehty ja ovat olleet tyytyväisiä. Se siitä varmasta suosittelusta. Mun syyttäminen on outoa, jopa sinulta.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28124488]Sanoin että tunnen kaksi ihmistä joille punktio on tehty ja ovat olleet tyytyväisiä. Se siitä varmasta suosittelusta. Mun syyttäminen on outoa, jopa sinulta.[/QUOTE]

Sekin on aika inhottavaa että väittää uskovien olevan muita sairaampia. Mulle tuli siitä paha mieli. Jos tajuat.
Ja anteeksi, olen varmaan tosi paskamainen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Peyote
[QUOTE="vieras";28124497]Riidat on keino vahvistaa omaa uskoa. Mitä epävarmempi omassa uskossa sitä äänekkäämmin tekee mieli julistaa sanomaa.[/QUOTE]

Päteekö sama uskon vastustamiseen? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Aries 78
[QUOTE="vieras";28124497]Riidat on keino vahvistaa omaa uskoa. Mitä epävarmempi omassa uskossa sitä äänekkäämmin tekee mieli julistaa sanomaa.[/QUOTE]

Nykyään suurimpaa ääntä pitävät nämä kirkosta eronneet, kampanjoivat ja pitävät meteliä sen vuoksi että se oma näkemys uskottomuudesta olisi se ainoa ja oikea :) Ateistit on nykyään pahempia käännyttäjiä mitä yksikään kirkko taikka uskontokunta nykyään.. MUtta ei siinä mitään jos siihen ei itellä ole lahjoja tajuta..

Miksi muuten kristityt vieroksuu muslimeita suomessa? Kuinka moni kristitty tietää aidosti että Jeesus oli islaminuskossa yksi profeetoista!! Jeesuksen jälkeen islamin profeetaksi tuli profeetta Muhammad.
 

Yhteistyössä