Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

[QUOTE="vieras";28107722]Mites sitten uskovaiset jotka nauttivat rahasta ja menestyksestä ja ostavat hienoa tavaroita omaksi iloksi? Ovatko he oikeita uskovaisia?[/QUOTE]

joillekin Jumala suo rikkautta, mutta ei maalista menestymistä ja tavarankeräystä varten.
 
"vieras"
Tuolla männä sivuilla on otettu esiin monia mielenkiintoisia kohtia, mutta näemmä ne jotka ovat uskossa, eivät voi edes silmöillä niitä. Juuri tuo on sitä sokeaa uskoa joka ei johda mihinkään kuin harhaan ja josta Jeesus varoitti. Ei sokea voi pysyä tiellä, saati edes löytää sitä.
Tuo on se suurin ero tieteilijän ja uskovaisen välillä, tietilijä voi lukea myös muista vaihtoehdoista ja ottaa opikseen. Kenties todistaa oman kantansa oikeaksi ja toisen vääräksi, sen sijaan uskovainen ei edes lue niistä vaan sanoo että vain hän tietää, hän on oiekassa, hänellä yksin on Jeesus.
 
[QUOTE="vieras";28107867]Tuolla männä sivuilla on otettu esiin monia mielenkiintoisia kohtia, mutta näemmä ne jotka ovat uskossa, eivät voi edes silmöillä niitä. Juuri tuo on sitä sokeaa uskoa joka ei johda mihinkään kuin harhaan ja josta Jeesus varoitti. Ei sokea voi pysyä tiellä, saati edes löytää sitä.
Tuo on se suurin ero tieteilijän ja uskovaisen välillä, tietilijä voi lukea myös muista vaihtoehdoista ja ottaa opikseen. Kenties todistaa oman kantansa oikeaksi ja toisen vääräksi, sen sijaan uskovainen ei edes lue niistä vaan sanoo että vain hän tietää, hän on oiekassa, hänellä yksin on Jeesus.[/QUOTE]

tästä tekstistä ei ota selvää ootko muna vai kana. Eka puhut sokeasta uskosta, mutta kumminkin puhut oikeana uskovana siitä joka ei perustele asioita, vaan sanoo vaan tietävänsä... ja täh?
 
tietääkseni tämä ketju on tarkoitettu uskon asioita pohdiskeleville, uskon asioita vastustavat voi perustaa oman ketjunsa...
Uskossa olevien lisäksi tämä ketju on tarkoitettu myös uskonasioita pohdiskeleville. Pohdiskelu on neutraali termi eli on sama, tuleeko pohdiskelussaan myönteisiin vai kielteisiin johtopäätöksiin uskonasioiden suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Calissa
Uskossa olevien lisäksi tämä ketju on tarkoitettu myös uskonasioita pohdiskeleville. Pohdiskelu on neutraali termi eli on sama, tuleeko pohdiskelussaan myönteisiin vai kielteisiin johtopäätöksiin uskonasioiden suhteen.
niin, jos asiaa vastustaa, niin kannattaa pysyä kumminkin hyvän maun rajoissa, koska tämä ketju on myös uskossa oleville. Tarkoitan lähinnä näitä jotka tulevat tänne tarkoituksella pilkkaamaan Jeesusta, vaikka ei ole harmainta hajuakaan siitä miten rakastava Jeesus onkaan! Hän kun rakastaa jopa niitä pilkkaajiakin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28107713]Hauskaa miten Jeesus käyttää tasan samat keinot kun itse vihollinen. Tai onhan Jeesuksella ja Saatanalla sama luoja joten ei ehkä yllättävää että käyttää tuttuja menetelmiä.[/QUOTE]

Yhteistötähän ne tekevät. Toinen on luotu pelottamaan, toinen pelastamaan.
 
Ketjun aloittajankin puolesta on hyvä, että on vänkäämistä. Jos tänne kirjoittaisivat vain samanlaiset uskikset, niin viestit olisivat tasoa:

"Jeesus rakastaa meitä kaikkia!"
"Olen ihan samaa mieltä edellisen kanssa. Joko tuli mainituksi, että Jeesus rakastaa meitä kaikkia?"
"Kyllä se Jeesus on ihana!"
"Niin on. Paavalikin on jees."
"Paavali menettelee, mutta se Jeesus... voi ku se on ihqu!!!!!1"
"Jeesus rakastaa meitä kaikkia."

Sanalla sanoen, tylsäksi menisi.
 
"vieras"
Ketjun huonon otsikoinnin tarkoitus on houkuttaa heikkoja sieluja ketuun.

Täällä Jeesus-zombiet kuiskaavat käärmeen äänellä olet heikko, huono, syntynen, onneton rahan ja materian orja.. et pärjää.. joudut helvettiin.. ikuiseen helvettiin.. pelastamme sinut vain jos luovutat sielusi.. mielle.. hisss..

Täyspäinen ihminen JUOKSEE TOISEEN SUUNTAAN.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28107585]Tunnen enimmäkseen onnettomia ja sairastelevia uskovaisia. Moni uskovainen on kuollut ennenaikaisesti. Mitä jos Jeesus ei vie minunkin terveyden ja onnen?

Ei ehkä kannata ottaa sitä riskiä ellei ole valmiiksi pohjalla jolloin ei ole mitään menetettävää.[/QUOTE]
Mä en kyllä tunne että uskovaiset olis sen sairaampia kuin muutkaan. Mun mielestä uskovaiset usein on ulkoisestikin reippaamman näköisiä. Mutta sellaista vaatimusta ei ole, vaan Jumalan lapseksi on tervetulleita myös sairaat.

Ps. Ehkä ikävimmän vaivan ikinä sain itse kun menin ei-uskovan suosittelemaan poskiontelon punktioon. Sain siitä sellaisen hermosäryn, joka vaikeuttaa mun elämää. Onneksi mua on siunattu sellaisella tilanteella, ettei mun ole pakko olla töissä jos tunnen itseni sairaaksi.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28109521]Jumala rankaisee heti ja säälimättä kuin eksyy polulta. Jumalan isällinen luunappi palautti sinut ruotuun ja jatkossa jokainen väärä ajatus tuntuu otsakipuna.[/QUOTE]
Ei Jumala rankaise tuollaisesta. Mutta olisin voinut vielä odotella rukoillen ja välttää lääkäriä niinkuin siihen asti olin tehnytkin. Se mitä se lääkäri mulle teki, tuntui mun mielestä väkivallalta. Itkin pari päivää ihan kuin mulla ois joku trauma ollut siitä.

Niin ha tää joka sitä suositteli, ei kuulemma tiennytkään, että siinä mennää piikillä läpi. Luuli, että vaan huuhdellaan. Sen takia en enää luota kaikkiin neuvoihin, kun puhutaan asioista joista ei edes tiedetä ja ollan suosittelemassa muille.
 
"vieras"
Ei Jumala rankaise tuollaisesta. Mutta olisin voinut vielä odotella rukoillen ja välttää lääkäriä niinkuin siihen asti olin tehnytkin.
Vähän logiikkaa kehiin? Jumala antoi sen tapahtua ja teki kivusta pysyvän. Olisit terve jos se olisi Jumalan tahto.

Hän teki sinusta viallisen vain testataakseen miten pärjäät vaivan kanssa. Teit väärän valinnan ja nyt kärsit seuraamuksista. Ikävää mutta oikeudenmukaista.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28109625]Vähän logiikkaa kehiin? Jumala antoi sen tapahtua ja teki kivusta pysyvän. Olisit terve jos se olisi Jumalan tahto.

Hän teki sinusta viallisen vain testataakseen miten pärjäät vaivan kanssa. Teit väärän valinnan ja nyt kärsit seuraamuksista. Ikävää mutta oikeudenmukaista.[/QUOTE]

Ei olisi kannattanut kuunnella sitä ihmistä, se on totta. Ei se ollut vainoa huono asia, jota sen ihmisen kuunteleminen aiheutti. Ehkä tää kipu on parempi kuitenkin, kuin se, että en olisi huomannut, mmiten tyhmiä neuvoja se mulle yritti koko ajan antaa.
 
Poskiontelovaivat nyt vain johtuvat siitä, että olemme evoluution kautta perineet aiemmilta elämänmuodoilta vähemmän tarkoituksenmukaisia rakenteita. Poskionteloiden tyhjennysreikä sijaitsee ylhäällä, missä oli tolkkua silloin, kun kuljimme neljällä raajalla. Silloin selkärankakin tuki paremmin: nyt olemme kuin pystyyn nostettuja riippusiltoja. Jos taustalla olisi älykäs suunnittelija, niin hän olisi kyllä palannut takaisin suunnittelupöydän ääreen, eikä päästänyt läpi moisia älyttömyyksiä. Vai onko hän sittenkin älytön suunnittelija?
 
Peyote
Poskiontelovaivat nyt vain johtuvat siitä, että olemme evoluution kautta perineet aiemmilta elämänmuodoilta vähemmän tarkoituksenmukaisia rakenteita. Poskionteloiden tyhjennysreikä sijaitsee ylhäällä, missä oli tolkkua silloin, kun kuljimme neljällä raajalla. Silloin selkärankakin tuki paremmin: nyt olemme kuin pystyyn nostettuja riippusiltoja. Jos taustalla olisi älykäs suunnittelija, niin hän olisi kyllä palannut takaisin suunnittelupöydän ääreen, eikä päästänyt läpi moisia älyttömyyksiä. Vai onko hän sittenkin älytön suunnittelija?
Kyllä tämä hermosärky on pahempaa kuin satunnainen poskiontelovaiva.

Muuten, jos susta tuntuu riippusillalta, niin mikset kokeile elää vaikka viikkoa nelinkontin? Kokeilet auttaako.
 
Samaista evoluutiota on syyttäminen siitäkin, ettei menneeseen enää ole paluuta. Takaraajani eivät enää sovellu neliraajaiseen kulkemiseen, ainakaan jos vertaa esimerkiksi koirien vaivattomaan käyskentelyyn. Pystyssä on kulkeminen selkävaivoista huolimatta.
 
"vieras"
Jos taustalla olisi älykäs suunnittelija, niin hän olisi kyllä palannut takaisin suunnittelupöydän ääreen, eikä päästänyt läpi moisia älyttömyyksiä. Vai onko hän sittenkin älytön suunnittelija?
Kaikella on tarkoituksensa eikä kukaan sairastu turhaan. Sairaudet ja koettelemukset ovat Jumalan keinot vaikuttaa ihmisen elämän kulkuun.
 

Yhteistyössä