Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
Evoiluutiolla on keinonsa ottaa taka-askeleita kun kehityshaara on kehittynyt kestämättömään suuntaan.

Neljän raajan varassa liikkuvat tulevat selviämään maapallolla kauemmin kuin ihminen. Puhumattakaan kolmen jalkaparin varassa liikkuvista.
 
[QUOTE="vieras";28109752]Kaikella on tarkoituksensa eikä kukaan sairastu turhaan. Sairaudet ja koettelemukset ovat Jumalan keinot vaikuttaa ihmisen elämän kulkuun.[/QUOTE]

Aivan niin. Toisinaan Jumala vaikuttaa ihmisen elämän kulkuun tehokkaammilla keinoilla, kuten luonnonmullistuksilla. Kaakkois-Aasian tsunamilla Jumala varmisti sen, että neljännesmiljoonalla ihmisellä ei enää ollut huolta huomisesta.
 
"vieras"
Aivan niin. Toisinaan Jumala vaikuttaa ihmisen elämän kulkuun tehokkaammilla keinoilla, kuten luonnonmullistuksilla. Kaakkois-Aasian tsunamilla Jumala varmisti sen, että neljännesmiljoonalla ihmisellä ei enää ollut huolta huomisesta.
Jumala kutsuu ihmiset luokseen kun ovat kärsineet riittävästi. Zunamin uhrit nukkuvat nyt rauhallista unta kunnes nousevat ensimmäisinä.
 
"vieras"
Älä nyt ole niin varma. Ehkä ihminen 1.4 muutaman sukupolven päästä pääseekin. Marsiin voimme toki mennä ensiksi. Valitsette vaan huolella ne siittäjät niin kyllä tämä tästä kehittyy.
Voyager-missio on antanyt hyvät vihjeet siitä että emme koskaan tule kulkemaan toiseen kotiin. Voittajastrategia on nauttia kunnolla tästä ohikiitävästä hetkestä universiumin kehtiyksessä.
 
"vieras"
Missä mielessä voittajastrategia? Yleensä voittajastrategia on saada mahdollisimman paljon lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä, tosin joskus on esitetty että ihmisnaiset maksimoivat itseasiassa lastenlasten määrää.
Jälkeläisten määrällä ei ole väliä koska koko ihmiskunnan olemassaolo on vain hetkellinen pilkahdus universiumun mittakaavassa. Jos et nauti elämästäsi juuri nyt menetät ainutlaatuisen mahdollisuuden kokea tätä atomien hetkellistä järjestystä.

Uskovaiset ovat varmoja häviäjiä kun ikuisen elämän toivossa luopuvat todellisen elämän nautinnoista.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28109977]Jälkeläisten määrällä ei ole väliä koska koko ihmiskunnan olemassaolo on vain hetkellinen pilkahdus universiumun mittakaavassa. Jos et nauti elämästäsi juuri nyt menetät ainutlaatuisen mahdollisuuden kokea tätä atomien hetkellistä järjestystä.

Uskovaiset ovat varmoja häviäjiä kun ikuisen elämän toivossa luopuvat todellisen elämän nautinnoista.[/QUOTE]

Mitäs ne on ne todellisen elämän nautinnot mistä uskovat luopuu?
 
Peyote
Tietty jos ihan luostarimunkeista puhutaan niin voi jäädä suht nahkeeks elämä, mutta mä en ainakaan koe, että jäiräsin nyt paitsi jostain. No, pilvee en voi polttaa, mut en tiiä oisko se hyväksikään ja mitä se tekis mulle noin muutenkaan.
 
Peyote
Jokos se vieras on keksinyt listaa niistä tosielämän nautinnoista? Kuuluuko listalle muunmuassa poskiontelopunktio vai keksiikö se vieras jotain oikeasti kivaa? Antaa tulla nyt vaan kun niin kovasti piti mainostaa.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28113575]Kalastelet syytä vetää julkiraivarit tähän.. en anna :flower:[/QUOTE]

Anteeksi mitä? Kiinnostaa ihan vaan että kun tässä nyt vängätään, että miksi pitää yhtäkkiä vetäytyä, vaikka äsken oli niin paljon sanottavaa. Eipä tästä raivaria tarvitse kenenkään vetää, mutta tämähän on julkinen keskustelu.

Miksi mä vetäisin raivarit sun nautinto,istasta joka mun mielestä on luultavasti aika lame?
 
"vieras"
Jokos se vieras on keksinyt listaa niistä tosielämän nautinnoista? Kuuluuko listalle muunmuassa poskiontelopunktio vai keksiikö se vieras jotain oikeasti kivaa? Antaa tulla nyt vaan kun niin kovasti piti mainostaa.
Riippuu varmaan uskonnosta, mutta kaikki seurakunnat/uskonnot eivät kai hyväksy esim avoliitossa elämistä ja lasten saantia avoliitossa? Tai lapsen hankkimista yksin? Rakastavassa homoparisuhteesa elämistä? Jollekin nämä voivat olla elämän isoja nautintoja, joista uskova ei pääse nauttimaan. Noin muutamana esimerkkinä.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28113579]Riippuu varmaan uskonnosta, mutta kaikki seurakunnat/uskonnot eivät kai hyväksy esim avoliitossa elämistä ja lasten saantia avoliitossa? Tai lapsen hankkimista yksin? Rakastavassa homoparisuhteesa elämistä? Jollekin nämä voivat olla elämän isoja nautintoja, joista uskova ei pääse nauttimaan. Noin muutamana esimerkkinä.[/QUOTE]

Ei kuulosta oikein nautinnolliselta. Olen nyt vähän pettynyt, että tuollaistako se suuri tosielämän nautinto sitten on, esim. hankkia lapsia avoliitossa. Jee jee.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Peyote
[QUOTE="vieras";28113587]No onpa kiva lytätä muiden ilon aiheita. Se ilmeisesti kuuluu sinun nautintoihisi. En ole tuo jolta kysyit, mutta ajattelin nyt vastata ihan keskustelun vuoksi.[/QUOTE]

No en mä nyt ihan lytätä tarkoittanut, enkä voi millään erottaa vieraita toisistaan, kun nimimerkki on sama. Mutta tuo tuossa mistä puhuit, on ihan normaali perhe-elämää, joka ei mitenkään eroa uskovan perheen elämästä oleellisesti, eikä siis ole nautintoa, joka uskovaiselta on pois.

Ei kai se tee siitä sen nautinnollisempaa, että ei olla naimisissa? En usko.
 
"vieras"
No en mä nyt ihan lytätä tarkoittanut, enkä voi millään erottaa vieraita toisistaan, kun nimimerkki on sama. Mutta tuo tuossa mistä puhuit, on ihan normaali perhe-elämää, joka ei mitenkään eroa uskovan perheen elämästä oleellisesti, eikä siis ole nautintoa, joka uskovaiselta on pois.

Ei kai se tee siitä sen nautinnollisempaa, että ei olla naimisissa? En usko.
Ei varmaankaan nautinnollisempaa tee. Mutta jos naimisiin ei ole vielä ehtinyt/päässyt.

Tai jos ei halua parisuhdetta, mutta haluaa silti lapsen/lapsia ja nauttia elämästään niin.

Tai se, että homoilla ja lesboillakin on oikeus rakkauteen ja parisuhteisiin, joista voi nauttia.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28113595]Ei varmaankaan nautinnollisempaa tee. Mutta jos naimisiin ei ole vielä ehtinyt/päässyt.

Tai jos ei halua parisuhdetta, mutta haluaa silti lapsen/lapsia ja nauttia elämästään niin.

Tai se, että homoilla ja lesboillakin on oikeus rakkauteen ja parisuhteisiin, joista voi nauttia.[/QUOTE]

mä en usko että nuo nyt olisi niitä tosi elämän nautintoja. varmaannihan kivoja juttuja, mutta että ihan nautintoja, hmm, ei... Ei ainakaan tuossa ole mitään mitä minä kaipaisin tai olisin paitsi.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28113598]Ai tässä oli siis tarkoitus etsiä asioita, joista juuri sinä nauttisit? Sitten en osaa auttaa, kun en tunne sinua.[/QUOTE]

no siis niinhän tuo yksi vieras, johon sinutkin sekoitin, antoi ymmärtää, että uskovat jää jostain supernautinnosta paitsi.
 

Yhteistyössä