[QUOTE="helmi";28088427]ei,ei ei. kaikk i ei kuulu lasten korville esimerkiksi seksistä riitely tai toisista naisista tms.
mutta lasten kuullen voi riidellä, kunhan lapset näkee sovinnon! muuten heille jää aikuisuuteen saakka kestävä illuusio siitä että riitely on vaarallista,eikä se ole normaalia, ja sitten kun seurustelevat ja muuttavat yhteen sen poika/tyttöystävän kanssa niin menevät lukkoon/paniikkiin kun toinen hiukan suuttuu ja korottaa ääntään! ajattelevat että onnellisessa suhteessa ei riidellä, kun ei äiti ja isikään koskaan.
miksi luoda tälläinen illuusio?
eikö ole parempi että lapset oppii pienestä pitäen sen että asioista erimieltä oleminen ei ole vaarallista,suuttuminen ei ole vaarallista,eikä tarkoita sitä ettei toinen rakasta!
mun vanhemmat on olleet 32vuotta yhdessä ja todellakin riitelevät, tai nyt vanhemmiten vähemmän,mutta joskus aikoja sitte oli kausi kun riitelivät joka päivä, ei siihen edes kiinnittänyt huomiota, ku tiesi että pauhaavat hetken ja kohta taas halivat ja pusivat.
mä en haluaisi olla sellaisen ihmisen housuissa jolle on lapsena annettu täysin väärä kuva parisuhteesta, mä tunnen sellaisia ihmisiä ja on se kuule aika säälittävää kun lähes 2metrinen mies on ihan paniikissa kun pikkunen vaimo hetken huutaa,tai korottaa ääntään hiukan, tää ukko menee ihan lukkoon eikä osaa/pysty sanoo mitään. ei osaa käsitellä millään tavalla riitatilanteita/ristiriitoja,ei edes omia ikäviä tunteitaan! saati sitte että osaisi puhua niistä.
neuvoisin myös nauhottamaan kännykällä keskustelut tuon sosiaaliviranomaisen kanssa,varalta. niin jos hän sitten kirjoittaa papereihin jotain muuta ku mitä puhuu niin teillä on todisteet.[/QUOTE]
Täysin samaa mieltä, että on väärin antaa lapsille sellainen kuva, että parisuhde on aina onnea ja auvoa eikä riidellä koskaan. Voi mikä yllätys sellaiselle lapselle tulisikaan omassa parisuhteessaan kun poika-/tyttöystävä ei olekaan kaikesta samaa mieltä.
Silloin kun me on miehen kanssa riidelty niin toki lapset näkee että riita puhdistaa ilmaa ja sen jälkeen kaikilal on parempi mieli ja halitaan ja suukotellaan.

Jatkossa aion nauhoittaa keskustelut, yhden kerran olen puhelimessa puhunut ja silloin en vastatessa tietnnyt kuka soittaa niin en osannut nauhoittaa.