Onko teidän mielestä 25-vuotiaalle liikaa seksikumppaneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni on aivan todella kypsymätön näkemys, että pitäisi olla kokemuksia seksistä, ennen kuin löytää sopivan seurustelukumppanin. Eikä se kumppanien määrä varsinaisesti niitä kokemuksia kerrytä. Mielestäsi sellaiset jäävät jostain paitsi, jotka ovat nuorena löytäneet toisensa ja ovat elämänsä yhdessä ja ainoita seksikumppaneita toisilleen? Miksi tarvitsisi harjoitusta muiden kanssa, kun voi opetella yhdessä sen kumppanin kanssa ja aikaahan siihen riittää, jos tosiaan löytää sen sopivan ihmisen itselleen. Uskoisin (huom,USKOISIN), että pitkissä parisuhteissa oppii tästäkin enemmän kuin irtosuhteista.

SINÄ puhut kypsymättömästä asenteesta jos minulle on tärkeää että kumppanilla on edes muutama kokemus? SINÄ pidät minun näkemystä lapsellisena... :D

Mielestäni on aivan todella kypsymätön näkemys, että pitäisi olla kokemuksia seksistä, ennen kuin löytää sopivan seurustelukumppanin. Eikä se kumppanien määrä varsinaisesti niitä kokemuksia kerrytä. Mielestäsi sellaiset jäävät jostain paitsi, jotka ovat nuorena löytäneet toisensa ja ovat elämänsä yhdessä ja ainoita seksikumppaneita toisilleen? Miksi tarvitsisi harjoitusta muiden kanssa, kun voi opetella yhdessä sen kumppanin kanssa ja aikaahan siihen riittää, jos tosiaan löytää sen sopivan ihmisen itselleen. Uskoisin (huom,USKOISIN), että pitkissä parisuhteissa oppii tästäkin enemmän kuin irtosuhteista.

Harva löytää todella nuorena elämänkumppania, mutta jos löytää niin mikäs siinä. Voi silti ihanteena olla että olisi ehtinyt edes muutaman kokemuksen saada. En minä haluaisi miestä joka on 24v ja neitsyt, en todellakaan. Jos hän olisi ollut vaikka 17v niin sitten vain sulattaisin asian, mikäs siinä.
24v neitsyt mies ei vain tuntuisi kovin hyvältä vaihtoehdolta verrattuna sellaiseen jolla muutama terveellinen kokemus. Täysin kokematon olisi minulle yhtä paha kuin satoja nainut 24v...

Mä menetin neitsyyteni vasta 21-vuotiaana. En silti kokenut, että siinäkään olis varsinaisesti ollut parasta ennen- leimaa päällä. Olenkin kyllä ollut aina aika innokas oppimaan uutta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nauroin ääneen;28058014:
SINÄ puhut kypsymättömästä asenteesta jos minulle on tärkeää että kumppanilla on edes muutama kokemus? SINÄ pidät minun näkemystä lapsellisena... :D

Kyllä. :) On aika pinnallista suhtautua seksiin noin suorituksenomaisesti. Jonkun kanssa se on kuitenkin aloitettava ja on aika ihmeellinen syy kumppanin hylkimiseen se, ettei ole vielä keräillyt kokemuksia. Luulisi olevan tärkeintä, miten seksi toimii siinä omassa suhteessa. Vaikka olisi ollut kymmeniä kumppaneita niin se ei välttämättä kerro, että seksi toimisi jokaisen kanssa.

[QUOTE="hmmmmmm";28058023]Harva löytää todella nuorena elämänkumppania, mutta jos löytää niin mikäs siinä. Voi silti ihanteena olla että olisi ehtinyt edes muutaman kokemuksen saada. En minä haluaisi miestä joka on 24v ja neitsyt, en todellakaan. Jos hän olisi ollut vaikka 17v niin sitten vain sulattaisin asian, mikäs siinä.
24v neitsyt mies ei vain tuntuisi kovin hyvältä vaihtoehdolta verrattuna sellaiseen jolla muutama terveellinen kokemus. Täysin kokematon olisi minulle yhtä paha kuin satoja nainut 24v...[/QUOTE]

Okei, aika erikoinen näkemys, että se on iästä kiinni. Jos tahtoo seksiä vain itselle merkityksellisen ihmisen kanssa, ei ole oma valinta, tapaako hänet 17-vuotiaana vai 24-vuotiaana. Mun silmissä se 24 v, joka on kokenut muutaman irtosuhteen, ei ole mitenkään valmiimpi parisuhteeseen.

Kyllä. :) On aika pinnallista suhtautua seksiin noin suorituksenomaisesti. Jonkun kanssa se on kuitenkin aloitettava ja on aika ihmeellinen syy kumppanin hylkimiseen se, ettei ole vielä keräillyt kokemuksia. Luulisi olevan tärkeintä, miten seksi toimii siinä omassa suhteessa. Vaikka olisi ollut kymmeniä kumppaneita niin se ei välttämättä kerro, että seksi toimisi jokaisen kanssa.

Mutta saa kai sitä pitää ihanteena/toiveena että olisi edes jotain kokemusta tässäkin asiassa... ;) Jos mieheni olisi sattunut olemaan neitsyt niin olisin joutunut vain nielemään asian ja miettimään miksi ihmeessä on, mutta varmaan saman kanssa olisin. Pidän silti hyvänä puolena että oli edes jotain kokemusta tältä puolelta. Ei siinä ole mitään epätervettä jos jotain tiettyä kokemusta kumppaniltaan toivoo. :) Etenkin jos se on näinkin luonnollinen ja terve asia. :)

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Okei, aika erikoinen näkemys, että se on iästä kiinni. Jos tahtoo seksiä vain itselle merkityksellisen ihmisen kanssa, ei ole oma valinta, tapaako hänet 17-vuotiaana vai 24-vuotiaana. Mun silmissä se 24 v, joka on kokenut muutaman irtosuhteen, ei ole mitenkään valmiimpi parisuhteeseen.

Sun silmissä en ihmettele... Tästä on todella vaikea puhua kokemattoman ihmisen kanssa.

Riippuu ihmisestä, kuinka suuri luku tuo on. Jokaiselle on oikea se, jonka oikeaksi tuntee. Siihen on turha kenenkään tulla jeesustelemaan.

Kun olin 25, olin ollut sängyssä kahdeksan miehen kanssa. Niistä kahdeksas on aviomieheni, ollut nyt 5 vuotta. Olen sellainen ihminen, että jos en olisi muiden kanssa ollut, olisin jäänyt miettimään "menetettyjä kokemuksia" tai kuinka erilaista seksi voisi olla. Nyt olen onnellinen siitä, että tiedän, kuinka hyvä mieheni on sängyssä, kuinka hyvä mies hän on ylipäänsä eikä minun tarvitse haikailla minnekään. Olen elänyt, mennyt ja kokenut riittävästi (myös seksuaalisessa mielessä) silloin nuoruusvuosina ja elän onnellisesti nyt tässä hetkessä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kympin paremmalle puolelle hujahtaa täälläkin vaikka saman miehen kanssa olen ollut 8vuotta, parikymppisestä. Ja sitä ennenkin olin seurustellut pari vuotta ennen 18v ikää. Siinä oli sit pari villiä vuotta ja muutama nainen on ollut nykyisen parisuhteen aikana, miehen luvalla. Enpä osaa pitää isona määränä, kyllä ne sinkkuvuodet oli hyvä kokemus myös käydä läpi! Ei kaduta yhtään.

Mutta saa kai sitä pitää ihanteena/toiveena että olisi edes jotain kokemusta tässäkin asiassa... ;) Jos mieheni olisi sattunut olemaan neitsyt niin olisin joutunut vain nielemään asian ja miettimään miksi ihmeessä on, mutta varmaan saman kanssa olisin. Pidän silti hyvänä puolena että oli edes jotain kokemusta tältä puolelta. Ei siinä ole mitään epätervettä jos jotain tiettyä kokemusta kumppaniltaan toivoo. :) Etenkin jos se on näinkin luonnollinen ja terve asia. :)

Seksikokemusten määrä ei kuitenkaan elämänsisältönä kanna hirveästi, koska kellään ei voi olla sekä valtava määrä kumppaneita että paljon erittäin syvällisiä kontakteja. Intohimoisesti rakastava kumppani kyllä oppii, useimmiten, seksuaalisen miellyttämisen salat. Vähän kuten talon rakennuksessa tai remonttireiskana pystyy toimimaan lähes kuka vaan, jota asia kiinnostaa enemmän. Tällaiset käytännön asiat eivät "oikeasti" pidä suhdetta pystyssä (pun intended) tai ole niitä merkitsevimpiä.

On enemmän popoulaarikulttuurinen ajattelutapa, että neitsyys on jonkinlainen aivan hirveä asia. Kyse on ideologiasta, johon kannattaa suhtautua kriittisesti.

Tiedän miehiä, jotka harrastavat paljon seksisuhteita, ja sisimmässään he ovat jollain tapaa rikki monta kertaa. He vain salaavat sisimmät tuntonsa julkisesti, eivät päästä ketään todella lähelle, vaikka seksiä harrastavatkin. Useimmiten on niin, että paneskelulla yritetään täyttää jonkinlaista omaa sisäistä tyhjyyttä.

Uskon suhteen muodostamisen tällaisen ihmisen kanssa olevan haastavampaa kuin ihmisen kanssa, jolla ei ole tarvetta tällaiseen "paikkailuun". Ihmisten hyvä kohtelu ja heihin suhtautuminen tietyllä arvokkuudella ja kunnioituksella edellyttää, ehkäpä, että on itse henkisesti terve, tarpeeksi voimakas ja omilla jaloillaan seisova. Jos omat asiat on kunnossa, pystyy paremmin antamaan myös henkisen tason sisältöä toiselle ihmiselle, joka ihmisten välillä on oikeasti se ratkaiseva.

[QUOTE="vieras";28050603]Jos 25-vuotias nainen on harrastanut seksiä 10 miehen kanssa?
Onko sinun mielestäsi liikaa vai jopa naurettavan vähän?[/QUOTE]

Ihan ok, odotettavissa oleva määrä.

Musta kuulostaa paljolta, tai ainakin siltä ettei juurikaan ole seurustellut. Itselläni tuon ikäisenä oli ollut 3 seksikumppania, yksi niistä nykyinen aviomieheni, yksi pitkäaikainen poikaystävä ja yksi sitten sellainen pelkkä seksisuhde.
Siltikin paljon olen juhlinut, treffailut, flirttailut eli viettänyt nuoruutta, kaikille vaan ei tarvetta jakaa.

[QUOTE="vieraana";28058034]Mä menetin neitsyyteni vasta 21-vuotiaana. En silti kokenut, että siinäkään olis varsinaisesti ollut parasta ennen- leimaa päällä. Olenkin kyllä ollut aina aika innokas oppimaan uutta :D[/QUOTE]

Saman ikäinen olin minäkin, vaikka sitä ei varmaankaan kukaan mut tunteva uskokaan (paitsi mies...toivottavasti :D ). Seurustelua 15-vuotiaasta ja enne ekaa kertaakin yksi pidempi 1,5 vuoden suhde lukioikäisenä, jolloin tehtiin "kaikkea muuta" paitsi oltiin varsinaisesti yhdynnässä.
Nyt olen 37v ja tosiaankin ollut vaan yhden ja ainoa miehen kanssa yhdynnässä, se mies on ollut kanssani 18 vuotta ja olemme naimisissa ja meillä on lapsia.
Ja en koe olevani säälittävä :D vaan onnekas, kun löysin jo nuorena elämäni miehen.
Nih.

En mä ainakaa mitenkää rikki oo vaikka oon seksiä harrastanu usiemman ku yhden miehen kans. Mun mielestä mulla on sinkkunaki oikeus nauttia seksistä miehen kans. Ei se oo vain parisuhtees elävien oikeus ja nautinto.

Ja turha tulla lässyttämään, että no harrasta ittetyydytystä. No aika huonoa seksiä on jotkut vissiin saanu jos muka ittetyydytys korvaa seksin toisen ihmisen kans. Onhan se ny aiva eri asia olla toisen kans.

Se, että harrastaa seksiä usiemman ku yhden miehen kans ja on jopa yhden illan juttuja ei kuitenkaa tarkoota sitä, että jakaa kaikille. Kummallista, että jotku heti ajattelee noin, että antaa kaikille jos haluaa seksiä ilman parisuhdetta.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Blaablaablaa, joidenkin mielestä ei ilmeisesti ole olemassa kuin pitkässä parisuhteessa tapahtuvaa syvällistä rakastelua ja irtosuhteissa suoritettavaa karskia eläimellistä paneskelua?

Onhan yhden ystävän kanssa varmasti henkevämpää kuin kymmenen kaverin (niin kuin "miehen" vertauksessa), mutta silti useimmilla ihmisistä on paljon mukavia kavereita ja hienoja kohtaamisia jopa tuntemattomienkin kanssa.
En mä ainakaan arvosta vain ystävyydessä tapahtuvia "syvällisiä" kokemuksia, vaan monesti saa hienoja oivalluksia ja voimaannuttavia kokemuksia aivan tuntemattomiltakin ihmisiltä.
Sama voi päteä seksiinkin.

Jokseenkin huvittavaa, että joillain on kova tarve lokeroida muita ihmisiä "rikkonaisiin" ja "ehjiin" seksuaalikäyttäytymisen perusteella.
Ehkä taustalla on oma riittämättömyyden tunne ja huono itseluottamus?
Nämä äärimmäisen omistushaluiset ja muiden seksielämää paheksuvat ovat usein niitä, joilla on itsellään huono itseluottamus tai ei vain ns. käy flaksi, tai molempia.

• Tykkää
Reactions: rtee ja Millenia
En suinkaan. Juuri niin sanoit, että 17-vuotiaan kohdalla ei häiritsisi kokemattomuus, mutta 24-vuotiaan kohdalla häiritsisi.

no minusta on sairasta jos ei osaa nauttia seksistä ilman tunteita,se on osa ihmisyyttä että on himoja ja haluaa naida.hanki nyt ekaksi ees se eka kokemus ja puhu sitten,miksi sitä pillua tai kullia pitää pihdata?seksi on iloinen ja kiva asia.tollanen että nain sitä vaan mitä rakastan on epäluonnollista..ja kertoo ihmisestä sen että on seksuaalisuudessa jotain traumoja,vanha sanonta ettei se järvi soutamalla kulu pitää paikkansa.

Yhteistyössä